Näinköhän se massalevy osaa imasta glykolia kuinka paljon?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)
Collapse
X
-
Outoa naksuntaa. Ei tuosta vielä voi sanoa mitään. Kokeile kaasuttaa vähän ja terävästi niin kuin tässä videossa, kuuluuko tuollaista räminää?
https://youtu.be/3_gQHYhfR0U
Comment
-
Vajaa 7t takana ja pieniä ominaisuuksia havaittu. Nosturilla käytin kippoa ja tuo meteli ei tule vetareista, vaan kun kardaania kääntelee ni perä kolahtaa(hieman hölmösti selitetty, n20astetta kardaania pystyy kääntää enenku oottaa "kiinni").
Kääntyessä ja suoraan ajaessa jurmuutusta ja tärinää havaittavissa reippaammin, tää ny vissii viittais väljiin kardaanin kumeihin/laakeriin? Jäähy nestettä vähän kadottaa johkin ja kuskinpuolen venakopan tiiviste tiputtaa hieman öljyä. Onhan tuossa hieman tekemistä mutta tiedossahan tuo oli.
Kulutuksesta hieman yllättyny ajotietokone näyttäs 8.6/100km tällä hetkellä.
Comment
-
Kääntyykö kardaanin laippa sen 20 astetta eli onko välys silloin murroksessa? Vai pyörititkö laipasta suoraan ennen kuin alkaa vetareiden laipat kääntymään? Nuo "huoltovapaat" nivelet kun kuluvat kuopalle jos niissä samat rasvat sen +15vuotta pyörii.
Nestekadotuksesta kannattaa tarkastaa tulpat, eli meneekö sylintereihin vesi vai häviääkö ulkoisesti. Tiiraile lampulla imusarjan välistä sen sylinteri laakso onko siellä jäähynestettä.
Comment
-
Jututin paikallista audin huoltoporukkaa ja kuulemma laittavat peltisiin tiivisteisiin vähän varmistusta eli tiivistemassaa kulmiin, tai muihinkin strategisiin paikkoihin... vähän niinkuin kokemuksen mukaan. Omaan viritelmään kampuran toiseen päähän löytyi jo alkuperäinen paperinen tiiviste, ja taidan tuon toisenkin pään peltisen korvata paperisella jos semmoinen vaan jostain löytyy.
Comment
-
Itse juurikin koneen kasanneena tulin huomanneeksi ettei tuo pelkkä metalli tiiviste riistä pitämään öljyjä koneessa.. kyseessä on kampuran etupuolen laippa mihin tuli metallinen tiiviste jota aprikoin että tuo ei tarvitse liima massaa kaverikseen, noh olin todella väärässä tuon asian suhteen ja nyt tuolta tulee öljyä lähen lorisemalla kun koneen ajaa lämpöiseksi..
Paskamaisempaa paikkaa ei varmaan olekkaan kuin tuo paikka.. Mistähän sais ostettua motivaatiota?
Comment
-
Mikähän mahto olla a6 bit kytkimessä häikkänä kun ei meinannut irrottaa?
Edellisellä ajolla toimi täysin normaalisti. Nyt vaihdetta ei saanut vapaalta päälle muuten kuin auto sammuksissa ja ajaessakin vain kun kierrokset oli seuraavalle vaihteelle kohillan. Auto kuitenkin pysy paikoillaan kytkin pohjassa, mutta tunsi selvästi että kytkin ei irrottanut kokonaan.
Ajelin muutaman kilometrin välikaasun kanssa. Toiminta ei parantunut/ huonontunut ajon aikana. Pihalle sitten auto parkkiin ja ihmettelemään. En löytäny mitään vuotoja ja jarrunestettä oli reilusti. Pihasta lähtiessä sai taas taistella, että pakin meni päälle. Peruuttelin 10m jonka jälkeen ihmetys oli suuri. Kytkin toimi täysin normaalisti?!?
Poljin tuntumassa ei tapahtunu mitään muutosta missään vaiheessa.
Comment
-
Jatketaas vielä vähän tiivisteistä. Metalliset tosiaan näyttää tarvivan lisävahvistusta sopiviin paikkoihin, esim. Permatexillä on jopa oma valmiste tuohon: " FORM A GASKET No. 2, Leikattujen tiivisteiden ja metallitiivisteiden varmistamiseen".
Juurikin kun olen vaihtamassa etupään stefaa, niin sanoisin että huolto-ohje tämmöselle harrastelijalle on kullanarvonen, esim. etupään stefan laipan ja öljypohjien asentamisjärjestyksellä on väliä, samoin ohjeesta löytyy vinkkiä siitä mihin sitä massaa tulisi laittaa. Ja tiivistemassapaketin kyljestä löytyy myös käyttöohjetta, eli ei saa vetää heti täyteen momenttiin jos vaikka permatexiä käyttää.
Yleisistäkin moottorin tiivistysohjeista saattaa löytyä uusia vinkkejä. Törmäsin esimerkiksi tähän ohjeeseen, tuttua suurelta osin mutta aina sitä jotain uuttakin löytää...
Tietty sekin miten sen homman lopulta tekee saattaa ratkaista aika paljon. Omasta löytyi jo toinen o-rengastiiviste turbojen öljynkierrosta, josta kovakätinen asentaja oli silpaissut kunnon siivun huitsin nevadaan, ilmeisesti kuivana survonut puoliväkisin paikalleen. Ei ihme että tippuu...
Comment
-
Mikko vissiin meinas, että AGB koneeseen saa asennettua anturin. Siinä sitä ei ole vakiona.
Puhe on AGB satsista ja AGB moottorista, mihin oltaisiin nyt laittamassa 1024 AZB ecu.
Ohjelmasta sitten takalambdat pois jne.
Öljyntasoanturin johto menee ilmeisesti pelkästään mittaristolle?
Ja tässä AZB vm. -01 taitaa olla IMMO3 ja AGB sitten IMMO2
Comment
-
Itseasiassa tarkoitin että AZB moottoriin saa AGB moottorin öljynlämpöanturin. Mutta onnistuu se myös toisinpäin.
Ei tuossa ECU swapissa ole ongelmaa, kunhan koodailee sieltä ne turhat jutut pois.
Joo öljyntaso menee mittaristoon.
IMMO pitää koodata pois koska AGB:n mittaristo ei tajua kolmosta.
Comment
-
Mitä kaikkea pitää muuttaa että 551c 512mb boksin saa korvattua 551g 1024mb boksilla? Eli auton (99 s4 agb) oma 551c ecu kuoli salauskannan poistossa, eikä siihen enään saa mitään yhteyttä millään. Hankin tilalle 4b0907551g boksin, joka on täysin alkuperäisessä kunnossa (00 A6 AJK tip) ja laitoin sen autoon kiinni. Ajoneston merkkivalo alkoi vilkkua ja sopeutin ajoneston tällä ohjeella: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...I_ECU_Swapping
Sen jälkeen mittariston ajonesto valo toimii täysin normaalisti, syttyy virrat päälle laittaessa ja sammuu muutaman sekunnin kuluttua. Auto lähtee käyntiin, mutta sammuu sekunnin päästä ja vikakoodi Engine start blocked by immobilizer tulee. Samoiten abs herjaa puuttuvaa yhteyttä olemattomaan Tiptronic laatikkoon. Ecun soft codingia ei voi muuttaa manuaaliksi, uusi arvo ei tallennu. Elikkäs millä tästä tilanteesta selviää? Softan olisin vaihtanut nefmotolla mutta sekin herjasi ennen flashin lukemista ajoneston olevan päällä. Onnistuuko tuosta 551c ecusta siirtää se ajoneston piiri tuohon 551g tinaamalla jolloin se alkaisi toimia vai joko tuossa 551g on immo3 ettei se ymmärrä tuota immo2 piiriä jolloin koko ajonesto pitäisi vissiin poistaa?
Anteeksi epäselvästi kirjoitetusta sepostuksesta, on pää hieman jumissa koko hommasta
Comment
-
Sinun pitää poistaa se ajonesto. Piirin siirto ei taida onnistua, ainakaan itse en saanut sillä tavalla pelaamaan. Tuolla on ohjeet:
http://nefariousmotorsports.com/foru...?topic=11336.0
Comment
Comment