En tiedä. ...83Q koodilla näyttäisi olevan 30 päivän toimitus, jos on tarjolla ollenkaan. ...83K tai 83R löytyy suoraan. Millainen tiiviste teillä on koneessa, johon on asennettu vaparin kannet? Onko reikien koossa eroja?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)
Collapse
X
-
Voi käyttää samaa tiivistettä. Kerran vertailin niitä, ja löysin vain yhden pienen eron. Yksi öljyreikä oli isompi jommassa kummassa, mutta lohkon puolelta reikä ei ole niin iso kuin tiivisteessä. Eli ei vaikuta yhtään mihinkään. Tämä siis pätee ACK-koneen tiivisteeseen.
Tein vähän lisää löytöjä, kaikki 2.8 kannet eivät ole samanlaisia! Minulla on yhdet AHA-moottorista olevat kannet, ja niissä ei ole pinnapultin paikkoja pakokanavan alla, niin kuin esim ACK-kansissa. Lisäksi yksi öljynpaluureikä puuttuu. Kuvissa on nuo eri kannet, ja AHA sekä alla S4 kannentiivisteet.
Eli 078103383H tiivistettä EI kannata käyttää.Viimeksi muokannut okkim; 24.5.2017, 15:10.
Comment
-
Puolilämmin kone
Onkos kellekkään muulle tullu tällästä vikaa eteen ja mistä lähtis vikaa poistamaan.
Eli kylmänä lähtee käyntiin hienosti oli kesä tai talvi. Samoin lähtee laakista käyntiin koneen ollessa lämpimänä. Mutta jos lämmöt laskee 70-80 asteeseen ei lähde. Starttaa kyllä ilosesti eikä lähde edes mäkistartilla. Sitten käy kahvilla/odottaa vartin lähtee taas kuin palmun alta
Kone käy muuten hyvin ja persdynolla tehot tallessa. Kaikin puolin orkkis kone ei edes lastua.
Vikakoodit antaa kampiakselin asentotunnistin ja sytytysjärjestelmä. Nekin generoituu vain kun ei käynnisty puolilämpimänä. Muuten ei vikakoodeja
Pitääkö taas alkaa kuukkeloimaan manaajia vai mistä apua
Comment
-
No eikö tuo vikakoodi ja oireet ole aivan päivänselvästi G28 eli se kampiakselin asentotunnistin. Oireilee juuri noin että lämpimänä ei lähde. Hetken aikaa tekee tuollaista kunnes ei sit lähde enää kylmänäkään. Ei oo mitenkään harvinainen tai hankala vika. Uusi anturi ja seuraavat 15 vuotta kovaa ajoa.
Ei lähde (mäki)startilla koska ecu ei näe koneen kierroslukua kun anturi ei sitä kerro.
Comment
-
Mites olette varmistaneet, että pakosarjan mutterit pysyy kiinni? Omassa -98 mallissa toinen pakosarja oli vaihdettu n. 30 tkm sitten, ja nyt oli enää kiinni kolmella. Loput oli tippuneet matkan varrelle. Mutterit oli laipallisia, ulompi pää litistetty, materiaali joku messinkiseos. Materiaali vaikutti selvästi kovemmalta kuin kupari sen perusteella kun niitä penkissä litistelin... Alkuperäisessä sarjassa toisella puolella oli kaikki kiinni, siinä käytetty laipallisia kuparimuttereita, ja niissäkin ulompi pää litistetty. Mikä olisi hyvä niksi mutterien kiinnipysymiseen?
Comment
-
Onhan se mahdollista, että momentti olisi ollut väärä, tai sitten jääneet kiristämättä... eipä tiedä. Ongelma kuitenkin vaikuttaisi kohtuu yleiseltä, noin netin perusteella, ja monenmoista ehdotusta löytyy kiinnipysymisen varmistamiseksi, lukitetta, erilaisia lukkoprikkoja kuten nordlock, mutterin toisen pään puristamista hieman lyttyyn, pakoputken tiivistysmassan käyttöä jne. No jokatapauksessa, tavallisia kuparimuttereita on kasa pöydällä, eiköhän niillä mennä. Paikka vaan on semmoinen, että parempi pysyä kiinni.
Comment
-
Ahtopaine Ongelma.
Ahtopaineen nousussa ongelma. Ahtopaineet nousee 0.6, kun pitäisi olla 1Baarin luokkaa.
Ässään vaihdettu uudet k04 ahtimet,isommat välijäähdyttäjät,uusi maf(Ässän alkuperäinen),EGT piirilevyt,lambdat,Bässit ei kovinkaan vanhat tarkistettu(ei vuotoja) N75 uusi joka ollut vuoden hyllyssä.Huohotin järjestelmä uusi alkuperäinen,vihreät venttiilit vaihdettu,Ahtoletkut Forgen valmistamat,Turboilta lähtevät Letkut N75:selle uusittu,TFSI puolat, Kannet+Lohko operoitu kansityössä.
Vikakoodeja ei ole ja painetestissä en ole vuotoja havainnut.
Ei ole käynyt säädätettävänä eli Ässän lastu eculla mennään toistaiseksi.
Ahtopaineiden pyynti ja saanti ei huiput kohtaa keskenään?
MAF antaa 242g/s. kone käy nätisti ja vedoissa ei pätkimistä tai puutumista ole.
Olisko ideaa mitähän seuraavaksi kokeilen?
Comment
-
Comment
-
-
Mistäkähä lähtis vikaa ehtimään, kun ässässä alkoi esp ja abs valo palamaan mittaristossa.
Sain aluksi vagcomilla pihalle 2 koodia
00778 steering sensor g85 27-00 implausible singal ja 18258 powertrain data bus: missing message from ecu
Googlettelin tuota ylintä ja katsoin näyttääkö oikeita astelukemia ratti suorassa ja käänneltynä, niin tuntuis yhteys pelaavan. Autoa olin viemässä katsastukseen, niin eka kiihdytys useamman kk seisomisen jälkeem sai valot vilahtamaan.
Ei anna enää koodeja, kun ne kerran poistin. Mittaristo vaan huutaa huutomerkin kera, kun abs koodeja lähtee koneella katsomaan ja valot jää palamaan mittaristoon.
Otin abs boxin johdon irti ja putsailin ajankuluks ja kaikenlaista muuta epätoivoista. Jarruvalokytkin ? Jarruvalot toimii ainaki.
Comment
-
Jos menet vcds:llä ABS valikkoon niin kyllä tuo huutomerkki ja esp/abs valo syttyy se on normaalia. Itsellä oli ratinasento tunnistin irti niin sain nuo vikakoodit itsellekkin ja poistui koodaamalla uudestaan Ratinasento tunnistimen ja Absit.
Comment
-
Joo täytyy jollaintavalla yrittää tänään sopeuttaa tuo. En vain oikein sisäistä noita ohjeita. Itsellä siis tulee ne valot tauluun kun käynnistät auton ja toki myös kun menee abs valikkoon vagcomilla. Joku rele tms aina hetken päästä naksahtelee ja valot sammuu. Asentotunnistin g85 näyttää ratti suorassa 0astetta ja kääntäessä muuttuu, niinkun pitää vagcomin mukaan.
Kunvaan sais hetkeks valot sammumaan niin pääsis katsastukseen.
Edit. Homma bueno. Valot hävis ja katastusmies oli tyytyväinen!Viimeksi muokannut mikero; 27.6.2017, 16:08.
Comment
-
Mikähän mahtais vaivaa,kun vaihdoin kaasuläpän y-kumin uuteen jonka jälkeen alkoi kierrokset pyörimään 900-1050rpm välillä. Molemmat lambdat näyttää arvoiksi -25?
Molemmat lambdat on uudet ja maffikin uusittu. Suuttimet huollettu äskettäin.
Painetestissä ei vuotoja ja kaasuläpän sopeutus ok.
Maffin liittimen irroitin niin käynti huononi..
Ajossa ei pätki ja tehot tuntuis olevan tallessa.
Vikakoodeja ei tule.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ananas Näytä viestiMolemmat lambdat näyttää arvoiksi -25?
Comment
Comment