Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ei ole joutanut muuta tekemään kuin lukemaan koodit, pitänee koittaa, eli jos ei muutosta liittimen irrottamisen jälkeen niin sitten sinne maffikauppaan? Eikös se niin mennyt?

    Comment


      Vahvalla mutulla voin suositella matkaa suoraan maffikauppaan.

      Comment


      • Iltaa taas, elikkäs uusi maffi tuli vikakoodit kyllä poistui mutta edelleenkään auto ei toimi. Maffin johto kiinni alkaa pätkimään heti kun ahdot rupeaa nousemaan ja kun maffin johto on irti niin toimii pätkimättä ja ahtaa 0.5 baaria. Elikkäs auto "toimii" niin kauan kun ecu ei tiedä ilmamassan määrää. Mistäköhän tuota vikaa kannattaisi rueta hakemaan?

        Comment


          Nollasitko sopeutukset maffin vaihdon jälkeen?

          Comment


          • En kyllä nollannut ku vikakoodit, pitääkö se uus vielä erikseen sopeuttaa? Vai mitä meinaat?
            Viimeksi muokannut Jylle; 27.4.2017, 20:44.

            Comment


              Vikakoodien nollaus riittää, sillä häviää adaptaatiot.

              Comment


              • Eli mistäs sitä vikaa sitten kannattas rueta kaivamaan? Mihin kaikkeen se tuo maffin tieto vaikuttaa?

                Comment


                • Veikkaisin että vika liittyy egt tai lambdoihin...

                  Comment


                    Olikos ne ahtovuodot tarkistettu?

                    Comment


                    • Katoppa et hukkaportit aukeaa; puhallat N75lta hukkiksille menevään letkuun ja kuulet jos/kun turboissa loksahtaa. Veikkaan kans vuotoa kellon ohjausletkussa, viesti #7
                      http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=85837

                      Comment


                      • Huomenna ois tarkotus tuo painetesti tehä, pitäs vaan askarrella testeri ensin. Helpoin tapa taitaa olla jonkinlainen putki joka tulpataan ja siihen tubeless venttiili eikö?

                        Comment


                          Riittääköhän tubeles venttiili? Omassa saa siihen "tulppaan" paineilmaletkun suoraan kiinni pikaliittimellä.

                          Comment


                          • Miksipähän ei riittäsi eikai sinne paljo 1 baaria enempää painetta laiteta? Oliko s4 maffin halkasija 73mm vai minkä kokosta putkee se kannattaa huomenna shoppailla?

                            Comment


                              Kyllä se tubeles-venttiilillä onnistuu. Tuolla on mitat:
                              http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=54707

                              Comment


                              • Ja nyt vielä varmistan että kaikki menee oikein, eli maffin jälkeiseen haitariputkeen testeri kiinni ja y-putkesta huohotin tukkoon ja ilmoja "sisään" ja kuuntelemaan?

                                Comment


                                  Juu, mutta se letku ja tulppa kannattaa ennemmin kiinnittää suoraan Y-putkeen, niin haitariputki ei turhaan pullistu. Se kun ei ole mitenkään kestävä.

                                  Comment


                                  • Katoppa et hukkaportit aukeaa; puhallat N75lta hukkiksille menevään letkuun ja kuulet jos/kun turboissa loksahtaa. Veikkaan kans vuotoa kellon ohjausletkussa,
                                    Pitäskö täältäkin kuulua samalla suhinoita jos vuotoja on vai pitääkö erikseen testata kun en tuota N75 sielunelämään oo oikeen perehtynyt?

                                    Comment


                                      Noita olen tastannu semmosilla ilmapistooleilla suoraan letkuun. Ite testaan kyllä kahdella barilla niin ei tule ylläreitä myöhemmin kun ahdot pumppaa. Välijäähyjen alaletkut pysyy nyt kun sijoitin constant torque klemmareihin kop kop. Sulla voi olla joku letku huolella irti.

                                      Comment


                                        Laitoitko ne Turbozentrumin klemmarit? Eli tällaiset?

                                        Comment


                                          Mites tulpat, onko miten vanhat?

                                          Comment


                                            Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                                            Laitoitko ne Turbozentrumin klemmarit? Eli tällaiset?
                                            Tulikin mieleen, että voisi siirtää nuo klemmarit nyt hyllystä autoon viimein :)

                                            Comment


                                              Joo, tilasin kerralla parikyt ittelle ja kymmenen väinölälle.

                                              Comment


                                              • #3588, mielellään ei sais suhista, tai vetelee yliahtoille ja seokset rikkaalle ;). Onhan siinä kyllä muitakin potentiaalisia vuotopaikkoja. Pikkuvuotoon riittää et se ilmanputsarilta tulevan Y-putken lemmari on löysällä, mitä ei hoksaa jos testaat maffin jälkeen y-putken suulta.

                                                Comment


                                                  Alkuperäinen kirjoittaja ola Näytä viesti
                                                  Joo, tilasin kerralla parikyt ittelle ja kymmenen väinölälle.
                                                  Juu ja kohta kanssa kiinni.
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                  • Sieltähän se vika löyty, y-letku ennen kaasuläppää halki.

                                                    Comment


                                                      Ihan perinteisin vika, mutta monella toi on jo vaihdettu orkkista vahvempaan. Mulla hitsattu rs4 alusydeemi, ei varmasti petä!

                                                      Comment


                                                      • Nyt on 034 motorsportin silikooninen ja paksumpi paikolleen kun olli_pekalla oli varastossa ylimääräinen

                                                        Comment


                                                          Nyt on piru merrassa taasen bitusessa...

                                                          Taustaa viimeviikolta;
                                                          Käynti heitti tasaisilla kierroksilla 1000-2000 välissä pätkien pahasti ja kone sammui seuraavissa valoissa. Ei lähteny käyntiin, vaikka starttia huudatti punaisena. Loppujen lopuksi kone lähti pätkien käyntiin ja pääsin nilkuttamaan kotiin.
                                                          Seuraavana päivänä töihin normaalisti eikä mitää pätkimisiä, töistä pois ja taas kone pätki helvetisti. Suorasta vedosta vaihde päällä suoraan kone sammuksiin???
                                                          Taas pumpattu startilla kone jotenkin käyntiin ja nilkutettu kotia.

                                                          Pari päivää auto seisoi pihassa ja kuski kännissä, kunnes piti lähteä taas kokeilemaan mikä autossa on vikana. No ei lähde edes enää pihasta mihinkään, kone kyllä hörähtää kaikilla pytyillä vähäksi aikaa käyntii ja sammuu...

                                                          Vikakoodit luettu vacomilla, eikä näytä mitään vikaa. Maffi puhdistettu, ei vaikutusta. Bensapumppu toimii ja syöttää ja sen rele ja sulake kunnossa. Kampiakselin asentotunnistin vaihdettu, ei vaikutusta. Voiko tuon pätkimisen tehdä viallinen lambda-anturija kaasupolkimen asento-anturi??

                                                          Olen lukenut postauksia täältä, mutta mistään ei ole vielä ollut apua...

                                                          Comment


                                                            Olethan tehnyt painetestin? Pikatestinä voit kokeilla irroittaa MAFfin liittimen ja katsoa paraneeko käynti.

                                                            Comment


                                                              En ole tehnyt painetestiä vielä. Maffista oli johto irti, mutta ei vaikuttanut mitään. Käynti vaan katoo yhtäkkiä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X