Onnistuuko laturin vaihto puskuri paikoillaan vai suosiolla keula auki?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)
Collapse
X
-
Intterwebbi on taas pullollaan kaikenlaista soopaa, paljonko pitäisi olla azr koneessa männän renkaiden katkoväljys?
Ja kommentit renkaiden uusimiselle nyt kun kone on palasina?
Otin koneen auki kummallisen kolinan vuoksi joka ilmeni vain ja ainoastaan kierroksien tullessa alaspäin, vaimea kolina kuulu siinä 2500rpm-900rpm välissä ja oli yhtä tiheää kuin voisi kuvitella kuuluvan kk-laakereista. Kun alakerran sain auki kokonaisuudessaan niin yllätys oli sanoin kuvailematon, kk-laakerit ei olisi ollenaakn hävennyt vaikka uudet laittanu viereen, eli siellä ei vikaa.
Nyt sitten nappasin kannet ja männät pois koloistaan ja edelleen sama tilanne, ei silmiinpistävää vikaa.
Toki kannet kun kiikutin konestamolle niin sieltä löytyi paljonkin sanottavaa muunmuassa pakoventtiilien ohjurit oli kaikki väljiä ja muutamassa pakoventtiilissä oli heittoa.
Mikä noita pakoventtiilien ohjureita muuten syö?
Tuossa sigun A8sissa oli sama homma, kaikki pakoventtiilien ohjurit oli aivan loppu.
Voiko nuo kannen viat aiheuttaa edellämainittua kolinaa?
Nyt ollaan siis siinä pisteessä että pitäisi saada joku varmuus siltä osin mitä tuolle alakerralle teen, H-profiilit sinne tulee ja kaikki uudet laakerit. Noista männänrenkaista nyt en ole vielä luotettavaa infoa saanut.
Comment
-
Uusi renkaat kun kone levellään. Vanhoilla ei enää oo kaasutiiveys taattu kun otettu pois pytyistä. Vag:n vena ohjurit on huonoa matskua. Itelleni vaihdatin samalla jotkut vähän paremmit olevinaan kun koneistamolla oli hatut. Katkosvälykseen en osaa kompata vakioiden osalta. Tärkeämpää saada kuitenkin kaikki samaan välykseen ja alempaan renkaaseen sitten vähän isompi välys.
Comment
-
Ei ne aina uusia renkaita tarvi, aika harvaan on tarvinut vaihtaa. Ja hyvin ovat toimineet isoillakin tehoilla! Kunhan päittäisvälys on ok, ja renkaat sekä sylinterit näyttää hyviltä niin tuskin tarvitsee vaihtaa. Välykset löytyy korjausmanuaalista.
Ei se kolina kansista tule, yleensä kansista tuleva ääni on naputusta. Mittaa laakerivälykset.
Comment
-
Joo pitääpä mitata laakerivälykset. Sillä välin en nyt sitte enään ollutkaa niin varma että onko tuo nyt kolinaa vaiko naputusta. Tuossa on nyt linkki tuolle videolle missä sen äänen voi kuulla joka kuuluu vain kierrosten laskiessa. https://youtu.be/9TuXOsDaNfQ
Comment
-
Tein jakopään ja keulaa kasatessa että löytänyt öljypohjassa olevaan anturiin piuhaa ja liitintä. En ole muista olenko sitä irroittanut autoa purkaessa.
Ainakin öljynlämpö toimi, tasosta en tietysti osaa sanoa kun öljyä on tarpeeksi,
Mistä tuo piuha pitäisi tulla jos siihen sellainen kuuluu? -99 facelift kyseessä. Yritin kyllä taskulampulla katsoa kaikki lähipaikat läpi mutta en löytänyt liitintä mistään.Viimeksi muokannut Krister; 1.1.2017, 22:23.
Comment
-
Se johto tulee ilmanputsarikotelon vierestä, samassa nipussa sytkävahvareiden kanssa. Sulla ei varmastikaan ole sitä, koska öljynlämmöt näkyy. Ja harvemmin sitä liitintä edes tarvii irroittaa, oikeastaan vain koneen irroituksessa, eli tuskin olet irroittanut.
Comment
-
Huoltokirjasta löytyikin maininta vaihto-alakerrasta 60tkm kohdalla joten se varmaankin selittänee tuon anturin öljypohjassa.
Sitten seuraavan pulma. n. 60-70km/h välillä kuuluu voimansiirrosta pientä ulvontaa / voimansiirron ääntä. Ääni kuuluu vaihteesta riippumatta. Jos keventää kaasua niin ääni vaimenee tai menee pois. 70km/h jälkeen sitä ei käytännössä enää kuulu ja se on pahimmillaan 65km/h:ssa.
Yritin siitä videonkin ottaa:
https://youtu.be/MSnBbNbrwxwViimeksi muokannut Krister; 3.1.2017, 00:02.
Comment
-
Se voi olla vesipumpun tiiviste, tai vaikka se "plommi" pumpussa joka vuotaa. Eipä näissä tosin yleensä vesipumput hajoa. Tai sitten termostaattikotelo on vähän halki, jos se on muovia?
Jälkijäähypumppu ei kyllä pääse vuotamaan moottorin etupuolelle, paitsi jos se ruiskii nestettä holtittomasti. Vuotamalla ei pääse.
Comment
-
En ole vielä yhteenkään vuotavaan tiivisteeseen tai plommiin törmännyt.
Vuotavia (tarvike)pumppuja on kyllä tullut vastaan pienilläkin kilometreillä, ei tosin ässissä mutta samaa kamaa taitaa olla muutkin 30v koneet.
Jos vuoto laturin puolella niin tuo termostaattikoppa on myös vaihtoehto.
Comment
-
Jälkijäähy on paikoillaan, mutta ei käytössä. Se ei vuoda. Vuoto on edessä ja laturin puolella. Vesipumpun tiiviste on aikoinaan käsitelty tiivistemassalla, joten en oikein usko, että siitä alta vuotaisi. Termarikotelo kävi ekaksi mielessä. Onkohan niitä toisillakn halkeillut? Sen verran kiire oli, että ei ollut aikaa tarkempiin tutkimuksiin.
Comment
Comment