Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Suosiolla vaan vetarit irti. Vähintään toinen jos sitten heijaamalla on helpompi.

    Comment


      Kyllä ne kilvet mahtuu olemaan irroittaessa ja asentaessa. Vetarit kokonaan pois niin menee helpommin.

      Comment


      • Short shifter on suunnitelmissa asentaa. Malli on prefacelift, joten vaihdekepin nupin ja pussin poistamisen jälkeen aika ahtaalta näyttää... Parit videot kattelin ja noissa oli facelift, jossa muovikansi irtoaa vaihteensiirtäjän ympäriltä ja homma on kertaluokkaa helpompaa. Oisko nopeampaa poistaa keskikonsoli kuin nysvätä vaihto tuosta pikku aukosta? Löytyiskö jotain kuvaa / ohjetta keskikonsolin irrottamiseen?
        Viimeksi muokannut Luxman; 5.11.2016, 06:30.

        Comment


          Tuskin se nopeampaa niin on. Itse nysväsin sen paikoilleen purkamatta sen enempää, ei se mikään kauhean hankala juttu ole.

          Comment


          • Pakonokista löytyi syöpymää siihen malliin, että jotain tarttis tehdä... Onko joku kunnostanut noita, mitä mahtaisi kustantaa per nokka (tyyliin täytehitsaus ja hionta...)? Ja kukahan noita korjauksia tekee?

            Vai löytyykö markkinoilta käytettyä kohtuuhintaan, niin että korjaukset ei kannata? Tarjouksiakin saa heittää tulemaan, jos joltakin sattuu pari löytymään.

            Comment


              Kylmäkoskella Virtasen Mauri. Onkos se nyt Kylmäkosken Erikoismoottori nimeltään.

              Comment


              • Kiitokset tiedosta. Muutama muukin paikka on löytynyt kun asiaan oon selvitellyt. Täyttöhitsaus ja hionta on tavallisesti käytössä silloin kun halutaan muuttaa ajoituksia ja nostoa. Tässä tapauksessa kun nokkien profiili ei muutu selvitään hiomalla nokista pintaa pois sen verran että syöpymät häviää. Ja kun mitään pintakäsittelyä ei alkuperäisissäkään nokissa ole, pitäisi hiotun nokka-akselin kestää sen minkä uusikin. Hintaa hionnalle kertyy parikymppiä per nokka (R-koneistus Kerava), joka s4:n pakonokan tapauksessa tekee 120.

                Comment


                  Miten rs4 vakio polttoainelinjat toimii re85 kanssa? Minulla on nyt takaa purettuna ripustukset, apurunko ja tankki pois niin samalla voisi vetää linjat uusiksi tulevaisuuden hullutuksia silmällä pitäen jos on tarpeen. Putkella auton alusta ja letkua pätkät tankin luo ja konehuoneen puolelle. Mutta miten kokopuoli, mikä on järkevä? Vakiot näyttää ainakin pieniltä.
                  Akun siirrän peräkonttiin nyt samalla niin saa tilaa kaukaloon mahdollisille asennuksille.

                  Comment


                    Kyllä linjat (6mm) riittää ja toimii riippuen minkälaista hullutusta on suunnitteilla, 600 vai 800hv. Ensimmäiseen en lähtis vaihtamaan vaikkakin jo vähän ahdistaa ja jälkimmäiseen vähintään 2xAN6 tai 1xAN8 tai vastaavaa ihan miten ahtaasti haluaa sulloa.

                    Comment


                      Joo tavoitteistahan tuo on kiinni. Jos nyt ihan hirveästi ei halua hullutella, niin AN8 on hyvä koko.

                      Comment


                      • Tarkoitus oli kunnostaa laatikko JHM:n korjaussarjalla kun nyt se kerran on irti. Jostain kuitenkin sattui silmään maininta, että jhm:n synkrot ei kestä pakkaskeleissä. Onko kellään sarjasta moisia kokemuksia? Ja jos ei negatiivisia, niin positiiviset kiinnostaa myös.

                        Comment


                        • Miten ei kestä? Hyvin toiminut 3 vuotta itsellä, enkä huomaa minkäänlaista performanssidegradaatiota.

                          Comment


                          • Joku siitä täällä valitti, että jhm:n synkrot oli kovemmalla pakkasella hajonneet. Eipä vaan enää muista mikä ketju se oli, ja hakuhan foorumilla toimii niin hyvin, ettei mitään rajaa...

                            Mutta hyvä tietää, että sulla on kestäneet. Ehkäpä kyseessä oli yksittäinen tapaus, ja syyhän on voinut muukin kuin kylmä ilma. Katotaas löytyykö lisää evidenssiä puolesta tai vastaan.

                            Comment


                              Kyllä se haku toimii, mutta sitä pitää osata käyttää. Kannattaa hakea sanoja esim näin korjaussa* kest* niin se löytää taivutetut sanat mitä ei aina osaa arvata että miten ne on kirjoitettu.

                              Minä tiedän yhden toisen biturbon jossa ne ovat kestäneet muutaman vuoden.

                              Comment


                                Eikö Audin syncrot ole nykyään carbon pinnoitettuja kun näin muistan joskus lukeneeni. Ja nuo JHM syncrot kun on valettuja kun OEM on taottuja. Mutta jos ajatellaan asiaa niin päin, että onko noista JHM osista mitään hyötyä käytännössä, onko hajoamisen riskiä etenkin jos sattuu nopeissa vaihdoissa antamaan varattua ja lopuksi jos säästää muutaman satasen ottaen huomioon minkälainen homma nuo on vaihtaa.
                                Onko väärti?
                                AZ:llä noista muuutamia juttuja löytyy mutta ei tohon pakkasen kestoon liittyvää.

                                Comment


                                • Jhm:m paketti on sinällään näppärä, tarvittavat tiivisteet ja muut hilppeet tulee samalla kertaa. Mutta harvoinpa kaikki vaihteet rusahtelee. Yleensä riittää jos kakkosen (ja joskus kolmosen) synkron vaihtaa. Itekin oon vähän kallistumassa sille kannalle, että hommaan pari alkuperäistä. Tässä tapauksessa kahden synkron uusiminen riittää ja hinta jää suunnilleen puoleen siitä mitä jhm:n korjaussarja kustantaa.

                                  Comment


                                    Vain ykkönen ja kakkonen on niitä parannettuja alkuperäisiä synkroja, mutta en muista onko ne hiilikuituisia. Ainakin ne on ihan eri näköisiä kuin nuo JHM:n synkrot.

                                    Comment


                                      Myykö Suomessa tai Euroopassa kukaan settiä klpailukykyiseen hintaan?
                                      Tuolla jotain mainintaa, että muutkin syncrot ois päivitettyä tavaraa, ainakin AA:n setti.
                                      http://advancedautomotion.com/shop/p...products_id/88

                                      Comment


                                      • Soittaa rimpautappa ja kysy mitä maksaa... kuvien perusteella näyttää aivan samalta kuin jhm:n setti...
                                        Viimeksi muokannut Luxman; 15.12.2016, 09:10.

                                        Comment


                                          Perusjuttu. Kolmosen kanki ja mäntä päreinä. Loput kanget enempi/vähempi mutkalla.
                                          Mitä lie katellu aikasemmin. Varmaan käytävä optikolla.
                                          Viimeksi muokannut Teukka74; 18.12.2016, 08:09. Perustelu: puusilmäilyä

                                          Comment


                                            Kuulostaisi melkoiselta täystuholta. En ole nähnyt yhtään katkennutta kampuraa, eli jotain siellä on mennyt ihan huolella pieleen. Onko kuvia?

                                            Comment


                                              Eipä ole vielä kuvia. Räpsin kun meen jatkamaan purkamists.

                                              Comment


                                                2.4 vaparin kannet on tuolla pihalla menossa romukuormassa. Ei ihan noin totaalista mutta sytytystulppa oli kait ekana pettänyt/katkennut, irtoromut männästä läpi ja sitä sälää oli sitten venakopassa ja öljypohjassa. Ei kai se muuta vaadi kuin sopivasti vaikka veivin ja lohkon väliin kiilantuneen kikkareen ja sitten väännetään niin jokin antaa periksi.

                                                Comment


                                                • Mitäs puolia ja tulppia ootte ässään laittaneet ?

                                                  Comment


                                                    Riippuu viriasteesta. Lastupeliin vakiot, kovemmin viritettyyn F5DP0R.

                                                    Comment


                                                    • BKR7EIX. Jcarlsonillahan poppasi boschilainen irti, ja sen perusteella laitoin itse NGK:n..

                                                      http://www.ebay.com/itm/NGK-IRIDIUM-.../230655996789?

                                                      Tästä ostin omani puolet halvemmalla kuin motonet tms.

                                                      Comment


                                                      • Juu..siis peruslastu peli kyseessä.. kahtos onpas halvat, taidanpa laittaa tillaukseen. Puolia voisin vielä laittaa myös tulemaan kunhan tietäisi mitkä

                                                        Comment


                                                          Vakiopuolat kestää kyllä aikansa. Sitten jos haluat päivittää niin 2.0 TFSI puolia on laiteltu, mutta niitä varten pitää vaihtaa johtosarjan liittimet. Ei niitä vakioita ihan heti muihin tarvitse vaihtaa, ne riittää kyllä pitkälle. Itse laittaisin C5 RS6 puolat (siis jos vakiot ei piisaa) koska ne sopii paikoilleen suoraan, liittimet pitää vaihtaa niidenkin kanssa.

                                                          Comment


                                                            Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                                                            Riippuu viriasteesta. Lastupeliin vakiot, kovemmin viritettyyn F5DP0R.
                                                            Noilla ajettu koko ratahistoria, toimii kaikista parhaiten. Muut rupeaa aina jossain vaiheessa nykimään.

                                                            Comment


                                                            • Juu ihan vakiot aattelin lyödä tilalle sitten, kun kuitenkin poksahtaa, eli ihan varalle olisin muutaman hommaamassa.. Sen verta uusi peli itselle tuo ässä joka alla on, että tietämys on myös hyvin pientä. Tekemistä taas kyllä riittää ennenkuin kunnossa on..
                                                              Viimeksi muokannut Lyziger; 23.12.2016, 11:40.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X