Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Onkos joku suomessa istuttanut 2.7bittiin ecumasteria, niin että siitä olisi jotain tarinaa jossain? vai onko suurinosa tottunut motronicin kanssa elämään?
Sporttiauto nimisellä firmalla olisi plugin settiä Rs4/B5 nimikkeellä.
Uskoisin kumminkin sopivan myös S4/B5 samalla tavalla.
Ecumasterilla tietysti omat etunsa, mutta mitä mieltä ovat ohjelman tekijät?
Tekeekö mielummin säädöt ecumasteriin vai audin omaan purkkiin?
Ja kyllä RS4 pumppu sopii suoraan paikoilleen. Eihän siitä tietty haittaakaan ole jos siellä on enemmän potkua. Tuskin ne tehtaalla ihan huvikseen sitä laittoivat. Mutta kyllä se vakiopumppukin näyttää riittävän.
Perus K04 päivitys olisi ajankohtainen kun tuli haalittua tuommonen pienen palovaurion kärsinyt 300tkm ajettu AJK A6 keulilta. Tummanharmaa A6 tippilaatikolla, kuulemma katsastuksessa syttyny tuleen. Paikoillaan jotkut RST peltisarjat ja K04(Ei näyttäneet ihan orig. Borg&Warnereilta vaikka numerot täsmääkin). Elikkä ajatuksena ois tuo kone rakentaa "valmiiksi" talven aikana ja vaihtaa sitten paikoilleen. Kannattaako nuita peltisarjoja käyttää vaiko vaihtaa moottoria vaihtaessa nykyisestä moottorista alkuperäiset? Nuo turbot kiikutan paikalliselle Turbotekniikalle tarkastettavaksi.
...
Tietoa ois varmasti tästäkin ketjusta löytyny, pari kertaa tullu luettua läpi ennen tuon ässän hankintaa muttei muista enään kaikkea.
Nyt on tämä ketju taas luettu kerran läpi. Sillä välin ahtimet kävi ammattilaisella joka arveli että välystä vähän on ja vahvisti minun epäilyt ettei ne aidot turbot olleetkaan, eli jotkut halvat kiinan ahtimet. Poikittaisvälystä ei juurikaan,mutta päittäistä sen verran että sormin tuntee.
STK Turbo technics tarjosi ahtimia ~2000€ pari. Tuli vaan semmonen hullu ajatus mieleen kun ebayssa näkyy nuita alkuperäsiä Borg Warnerin RS4 ahtimien keskiöitä siipineen ~400e niin onnistusko nuista tarvikeahtimista ottaa kompressori- ja turbiinikotelo ja sais toimivat hyrrät "edullisesti"?
Viimeksi muokannut okkim; 25.9.2016, 19:13.
Perustelu: Poistettu tarpeeton osa lainauksesta.
Eli ne pitäs fyysisesti passata? Taitaa silloin joutua tilaamaan kun sais ~670€ parin keskiöitä. Ei vissiin ole kuin irrottaa vanhat ja pultata oikeaan asentoon kiinni?
Pitääpä purkaa nuo vanhat ensin ennenku tilaa ettei oo halki.
Viimeksi muokannut joninono; 25.9.2016, 21:03.
Perustelu: lisäys
Nyt tuo kytkin tekee jo hiljaista kuolemaa, joten uutta tarvittaisiin tilalle. Onko kellään kokemuksia ulkomailta tilatusta paketista jossa olis kevennetty massapyörä mukana? Tuntuvat olemaan kotoSuomessa kovinkin arvokkaita...
Täällä ilmeni erikoinen tärinä / tikitys ongelma: Etenkin 2. vaihteella vedätettäessä kuuluu tiheää tikitystä/napsutusta ja tärinä tuntuu korissa Isommilla vaihteilla tikitys häviää ja tärinä kasvaa. Täsmää sisempään vetoniveleen, joten se syyniin ja sieltähän löytyi poikki oleva suojakumi ja rasvoistansa luopunut sisempi nivel ja myös laipassa tuntui pieni välys. Nivel vaihtoon ja koeajolle. Oireet pieneni huomattavasti muttei poistuneet kokonaan, toisessa sisemmässä nivelessä kumi ainakin vaikutti ehjältä mutta laipassa ja sisemmässä nivelessä tuntuu löysää jalämpösuojassa oli rasvaa. Viikonloppuna ei mitään oireita, outoa että molemmat nivelet yhtäaikaa antautuis. Pitää vissiin vaihtaa tuo toinenkin sisempi nivel. Väljä alapallokin oli jäänyt katsurilta huomaatta niin tulipahan sekin varsi samalla uusittua. Toisen ulomman vetonivelen vaihdoin heinäkuussa. Voiko nuita laippoja "kiristää" siitä keskellä olevasta pultista?
Viimeksi muokannut joninono; 27.9.2016, 22:54.
Perustelu: tarkennus
Onko kellään käynyt niin että yhtäkkiä hetkellinen kulutuslukema pomppaa yli 50l/100km ja jää siihen. Kerran sain sen palautumaan normaalimpan 10litraan kun otin cruisen pois päältä, mutta hetken päästä palasi takaisin tuonne 50litraan ja siellä pysyi. Kone kävi ja kuulosti ihan normaalilta joten tuskin sikarikkaallakaan oli.
Mistäs sensoreista ecu tuon laskee? Ainakin dtc ja rpm onko muita? Kierrosluku pysyi mittarissa kokoajan samana motarilla. Sattui hämärästi samaan tankilliseen kun laitoin 10 litraa 95:sta viinan sekaan eberin testailuun mutta tuskin se nyt tuosta voi aiheutua kun ei ole mitään flex fuel virityksiä.
Kulutuksen laskentaan tarvitaan kulutettu polttoainemäärä ja kuljettu matka. Ei tarvita kierroslukua tai nopeutta. Kulutettu polttoainemäärä saadaan laskemalla yhteen kaikki ruiskutetut polttoaineannokset. Kuljettu matka saadaan laskemalla yhteen matkamittarin antamat pulssit. Kulutus on annokset jaettuna matkapulseilla. Tulos skaalataan sopivaan yksikköön esim litraa/100 km. Kun lasketaan hetkellinen kulutus, niin otetaan huomioon annokset ja pulssit lyhyeltä ajalta, esim 1 sekunti.
Koska ecu itse laskee annokset, sillä täytyy olla oikea tieto annoksista. Jos nopeusmittari toimii oikein, niin myös matka on mitattu oikein. Silloin ainakin nopeusmittaus tietää oikean matkan. Mutta tietääkö kulutusmittaus silti oikean matkan ?
Ongelma on mielenkiintoinen. En keksi mitään virhemahdollisuutta jos nopeusmittarikin toimii oikein.
Mun kulutusnäyttö ongelma taitaa olla long term fuel trim pohjainen. Tankkasin 20 litraa viinaa jollon suhde saatiin lähemmäs viinaa niin alkaa pikkuhiljaa vähenemään noi 50 litraa kulutukset. Lokitin me7loggerilla erinäisiä kanavia eikä mitään ihmeellistä näkynyt mutta lamdakorjaukset hätyytteli välillä 20 prossaa. Sieltä ei taida löytyä mitään suutinkohtasta parametriä mutta bank korjaukset oli symmetriset joten ei taida olla mikään suutin jumikaan.
Pitää kattoa jos pitää vähän krtke arvoa rukata jos ltft on karannut jostain syystä.
Ei toennut vaikka latasin uuden koodin eikä ollut vikakoodeja ja silti nollasin koodit. Tänään en ole paljoa ajellut mutta sen lyhkäsen lenkin mitä tein niin alkoi jo näyttämään oikeita lukemia. Eli veikkaan että mpg laskennassa on joku if lause jossa verrataan ltft raja-arvojen ylittämiseen ja menee tappiin kunnes trimmit hyväksyttyjen välissä.
Comment