Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Eipä tuo toteutuksena ole mahdoton asia. Pakosarja kikkailuja ja erillinen hukkaportti per lohkon puolikas. Ja toki ilma- ja pakokaasuputkitukset uusiksi. Katsastuksesta asiaa jo kysytty niin vaatisi vaan tehon mittauksen ja audilta paperit että auto on euro 2 luokkainen.

    Oma kysymys. Apurunkojen puslat alkaa olla aika löysillä. Onko muita vaihtoehtoja tiedossa kuin oem/034 density/alumiini puslat. Tekikö kukaan PU pohjaisia puslia näihin?

    Comment


      Miksi kaksi hukkaporttia? Samaan turboonhan ne putket menee.

      Comment


        Yhden föönin kanssa on noita ongelmia bankkien bensa adaptioiden kanssa elle vuoden sisään ole jotain uutta keksitty. Kaksi lambdaakaan ei auta koska me7 tutkii jollain algoritmillä signaaleja.

        Comment


        • Pitääpä audizineltä lueskella ja ahin ois tulos borg warner missä on jo itsessään hukkaportti sisään rakennettuna

          Comment


            Ääh aivokäpy. Toki saa hyvin pelaamaan yhellä portilla. Mikä tehotavoite asetettu?

            Comment


              Eiköhän sen ecun saa veivattua yhdelle lambdalle.

              Comment


              • Tavote 700hp tietämillä kone tehoa ,onhan noita jotkut ainakin rakennelleet ihan toimivia vakio eculla olettaisin. Eikös näissä ole täysin ohjelmoitava boxi?

                Comment


                  Twinscrollina kun toteuttaa, nii voi olla helpompi laittaa kaksi porttia. Järkevää oikeastaan.

                  Comment


                    Kuuluuko tuon hammashihnan alasuojuksen muovilipareen tulla viskokytkimen kannattimen alle vai päälle? Laitoin ensin sen tuon kannattimen päälle, mutta se kampesi suojusta niin, että se kihnutti dampperiin. Jätin sen sitten tuon kannattimen alle, kun tuntu pelittävän sillä tavalla paremmin... Netistä kun selasin, niin porukalla näyttäs olevan tuon kannattimen päällä... Kumpi on oikein?
                    Attached Files

                    Comment


                    • Päälle.
                      Viimeksi muokannut Killeri; 5.9.2016, 10:29. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                      Comment


                        Jooh, mikäköhän tuossa nyt sitten mättäis? Pitää varmaan purkaa vielä ja tarkastaa, että kaikki on niinkuin pitääkin...

                        Comment


                          Se tulee viskonjalan alle. Ensin asennetaan jakohihna, sitten damperin suojamuovi, damperi ja sitten viskon jalka.

                          Tässä vielä muutma kuva josta näkee selvästi miten viskon jalka pullistaa muovia. Kummallista että jalassa on täsmälleen sopiva kolo muoville, mutta siihen se ei kuulu.
                          Attached Files
                          Viimeksi muokannut okkim; 19.9.2016, 20:46.

                          Comment


                            Eli siis se on mulla ihan oikein tossa aikaisemmassa kuvassa ja esim. liitteenä olevassa kuvassa ja ECS tuningin hihnanvaihto-ohjeessa väärin. Kyllähän se liitteen kuvassakin näyttää kampeevan suojamuovia viskon jalan kohdalta dampperia päin, kun ei ole samanlaista "välystä" siinä kohtaa dampperin kehällä, kuin muualla kehällä.
                            Attached Files

                            Comment


                              Joo se lipare viskon jalan alle laitettuna ei hankaa dampperiin, joten niinpäin olen sen aina laittanut. Vaikka siinä jalassa on kyllä sille sen näköinen paikka, mutta ei se vaan mahdu pyörimään sillä tavalla.

                              Comment


                                Kysymys uudestaan: Apurunkojen puslat alkaa olla aika löysillä. Onko muita vaihtoehtoja tiedossa kuin oem/034 density/alumiini puslat. Tekikö kukaan PU pohjaisia puslia näihin?

                                Comment


                                  Ei ole tullut PU-puslia vastaan, eli enpä usko että niitä saa mistään.

                                  Comment


                                  • Kysymys koskien sähkötuulettimia. Milloin isomman eli moottorin puoleisen sähkötuulettimen pitäisi pyöriä? Sitten vasta kun lämmöt liian korkealla vai heti kun laittaa ilmastoinnin päälle ja etummainen pienempi tuuletin pyörähtää käyntiin?

                                    Comment


                                      Sitten kun on liian kuuma. Etummainen menee heti päälle ilmastoinnin kanssa.

                                      Comment


                                      • Kiitti. Tämä helpotti jo paljon. Isompi pyöri vähän aikaa kun vaihtoin tuon tuulettimien ohjainboxin. Kyllä se isompi sitten varmasti toimii. Vielä kun keksisin miksi pienempi jää pyörimään vaikka sammutan auton. Sammuu vasta kun käyttää sulaketta irti. Vaihdan nyt aluksi sen ilmastoinnin painekytkimen, vaikka koitin ottaa sen jo irti niin pieni tuuletin vain jatkoi pyörimistä virtojen katkaisunkin jälkeenkin. Vain sulakkeen käyttäminen poissa pysättää pikku tuulettimen kokonaan. Eri nopeuksilla se kyllä pyörii.

                                        Comment


                                          Jälkijäähdytyssysteemi voi myös käynnistää ilmastoinnin puhaltimen. Eli sulla voi olla se jälkijäähyn anturi rikki.

                                          Comment


                                            (Edit.Okkim ehti näköjään ensin =)) Jälkijäähyn anturi huudattaa ilmastoinnin flektiä ajon jälkeen. Vikaantuessaan myös kylmemmällä koneella

                                            Comment


                                            • Ilmeisesti kesällä oli ohjainboxi rikki ja pikkuflekti pyöri lähes koko ajan ja iso ei ollenkaan. Pikku tuuletin pysähtyi kyllä kun sammutti auton. Nyt kun vaihdoin kaikki lämpötila-anturit ja ohjainboxin niin tuo jälkijäähyn anturi varmaan väärä tai viallinen. Katsotaan kun vaihdan sen jälkijäähyn anturin uudestaan ja paine anturin. Melkosta arpomista oli alussa, mutta eiköhän tämä tästä ala selkiytymään hyvillä vastauksilla.

                                              Comment


                                                Puhaltimien ohjauspoksissa on sellainen äly, että jos toinen puhallin menee rikki, niin toinen puhaltaa täysillä. Esim. jälkijäähyllä jos on etummaisen flektin kehä jäätynyt niin, että puhallin on jumissa, pyörii koneen puoleinen puhallin jälkijäähyssäkin täysillä.

                                                S4 self study guidesta poimittua:
                                                "Should a fan fail, the radiator fan control unit increases the speed of the fan motor still available."

                                                Jälkijäähy:
                                                The electrical coolant function..... is activated by coolant pump thermoswitch F95(jälkijäähyn anturi kuskin puoleisen kannen takana). The fan motors and continued coolant circulation pump V51(jälkijäähypumppu imusarjan alla) are activated. The fan motors run at min. output (40%). The continued coolant function is only activated if the “engine not running“ signal is picked up at terminal 61. The continued coolant function period is limited to 10 minutes.

                                                Puhaltimen nopeudet auto käynnissä:
                                                Fan speed 1...... is requested by radiator fan thermoswitch F18(anturi alavesiletkussa, vaihe 1) or by the air-conditioning control panel. The fan motors run at 50% output.
                                                Fan speed 2...... is activated by air-conditioning system pressure switch F129 (ilmastoinnin paineanturi apukuskin ajovalon lähellä). The fan motors run at 85% output.
                                                Fan speed 3...... is activated by radiator fan thermoswitch F54(anturi alavesiletkussa, vaihe 2). The fan motors run at full output.
                                                Fan speeds 1, 2 and 3 are only activated if the “engine running“ signal is picked up at terminal 61.

                                                Comment


                                                • Tuota olen yrittänyt tavata monta kertaa. Siellä lukee myös "coolant fan and forced-air fan are activated simultaneusly". Ihmetyttää siksi juuri tuo, että isompi flekti ei pyöri aina kun pienempi pyörii. Tuossa kyllä puhutaan monikossa tuulettimista mielestäni selvästi. Pitää katsoa mitä tapahtuu kun anturit saan vaihdettua. Jos ei lähde toimimaan voisi varmaan koittaa jumittaa tuota pienempää flektiä jotenkin ja katsoa lähteekö isompi pyörimään. Riittänee tosin varmaan jos etummaiselta eli pienemmältä ottaa sulakkeen pois niin takimmaisen eli isomman pitäisi ruveta pyörimään. Pitäisi vain saada osat niin pääsisi värkkään eikä täällä vaan pohtia.

                                                  Lopputulos: Nyt tuntuisi toimivan. En tiedä loppujen lopuksi missä kaikissa vika oli, mutta ainakin isompi sähköflekti oli rikki. Mittasin, että ohjainboxilta tuli noin 10volttia heti kun auton ja ilmastoinnin laittoi käyntiin niin vaihdoin sähköflektin. Nyt pyörähtää heti käyntiin molemmat flektit kun ilmastointi on päällä ja auton käynnistää.
                                                  Viimeksi muokannut JarTii; 13.11.2016, 23:18. Perustelu: Lopputulos lisätty

                                                  Comment


                                                    Omassani (ja muistaakseni myös vaynen autossa) kyllä molemmat pyörii hitaalla aina kun ilmastointi on päällä.

                                                    Comment


                                                      Omaan allroadiin vaihdoin myös ilmastoinnin paineanturin. Oireet oli juurikin samat eli huudatti etuflektiä todella usein täydellä teholla ilmastoinnin ollessa auto asennossa. Moottorin puoleinen flekti pyöri aika harvoin vaikka etuflekti pyöri 100%. Mitään vikakoodeja ei jättänyt mutta rahoittui tuolla anturin vaihdolla

                                                      Comment


                                                        Tyhmiä kysymyksiä

                                                        Perus K04 päivitys olisi ajankohtainen kun tuli haalittua tuommonen pienen palovaurion kärsinyt 300tkm ajettu AJK A6 keulilta. Tummanharmaa A6 tippilaatikolla, kuulemma katsastuksessa syttyny tuleen. Paikoillaan jotkut RST peltisarjat ja K04(Ei näyttäneet ihan orig. Borg&Warnereilta vaikka numerot täsmääkin). Elikkä ajatuksena ois tuo kone rakentaa "valmiiksi" talven aikana ja vaihtaa sitten paikoilleen. Kannattaako nuita peltisarjoja käyttää vaiko vaihtaa moottoria vaihtaessa nykyisestä moottorista alkuperäiset? Nuo turbot kiikutan paikalliselle Turbotekniikalle tarkastettavaksi. Nykyisessä setupissa on jo isot DP:eet, 100cell katit, 2x2,5" RST catback, kiinteä vp ja edellisen omistajan mukaan joku S4 +70% kytkin, keulacooleri ja ilmeisesti Dahlbackin softa.

                                                        Voisko realistinen tavote olla joku 450hp? Isommat suuttimethan ja RS4 maffin ainakin tarttee, pitääkö tuo alle 20tkm ajettu kytkin vaihtaa? Softa, mikä ja mistä? Kestääkö veivit?

                                                        Entäs mitä muuta kannattas uusia 300tkm ajettuun moottoriin?
                                                        -Tiivisteet kaikki
                                                        -termostaatti
                                                        -jakopää
                                                        -stefat kampi- ja nokka-akselit
                                                        -kk laakerit?
                                                        -nokkien ketjut?
                                                        -sekä kaikki muu mitä paljastuu purkaessa

                                                        Tietoa ois varmasti tästäkin ketjusta löytyny, pari kertaa tullu luettua läpi ennen tuon ässän hankintaa muttei muista enään kaikkea.

                                                        Comment


                                                          Tarkoittanet noilla K04 ahtimilla RS4 ahtimia (mallit K04-25/26)? Tuo K04 kun on pelkkä keskiön tyyppi ja esim. RS6 turbot ovat myös K04 ahtimet.

                                                          Veivien kesto riippuu paljolti softasta (taino väännöistä). Onhan noita RS6 upgradejakin liikenteessä vakiokellarilla. Mutta jos kerta koneen avaa muutenkin, niin miksei sitten vaihtaisi samalla veivejäkin..

                                                          Kytkin taitaa ehkä kuitenkin olla Sachs performancen RS4 +15% setti. Katsoo missä kunnossa on ja sen mukaan tekee päätöksen. Tuo kytkin ei kyllä pitäisi kunnossa ollessaan alkaa luistamaan suuremmillakaan väännöillä.

                                                          Comment


                                                            Siitä autosta on ollut jo täällä tarinaa. Ota kuva pakosarjoista. Liekö siinä kiinapakosarjat, jos on, niin vaihtaisin vakioihin.

                                                            Mikähän tuollainen kytkin on? Ei ne normaalisti 20 tonnissa mene vaihtokuntoon.

                                                            Kyllä siitä sen 450 hv pitäisi saada kunhan välijäähdytys on kunnossa. Veivit kestää kyllä.

                                                            Kannattanee lukea tämä ketju uudestaan läpi.

                                                            Comment


                                                              kook00: Joo RS4 ahtimia tarkoitin.

                                                              okkim: Mistä löytys sitä juttua, ois mielenkiintoista lukea. Kiinan tuotannolta ainakin vaikutti, joutavat siis hyllyyn pölyttyyn. En muista tarkalleen mikä se kytkin oli, pitää vielä tarkistaa se ja ei siis olekkaan vaihtokunnossa kun vasta alle 20tkm ollu paikallaan niin suotta sitä uusimaan jos se tuohon RS4 setuppiin riittää.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X