Paisari irti ja nakkaa sivuun, sen jälkeen pääsee käsikopelolla ainakin ilmaamaan kytkimen.. Vois kuvitella että saa sen tuota kautta vaihdettuakin?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)
Collapse
X
-
Yläkautta ropaan ja suhteellisen kivuttomasti menee. Vuotaa putken ja sokan välistä se on selvitetty nyt. Sielä on sellanen kova muovinen karti putkessa joka tiivistyy siihen metallikierre palaan ja sokka pitää sisällä. Mutta ei. Taitaa olla niin väsynyt?
Työsylinteri vaihdettu äskettäin uuteen.
Comment
-
Tällainen letku/putki: https://www.google.fi/search?q=audi+...haHGtse-aEM%3A
Tällainen sylinteri, eli vuotaa sokan lovesta eli ei tiivistä kunnolla: https://www.google.fi/search?q=audi+...a-yp-vViN4M%3A
Comment
-
Mutta tuo sokallinen kierrepalanen lähtee irti sylinteristä. Vuotaa putken ja sen välistä, ei ns. Työsylinterin päästä.
Comment
-
Tiiviste kartio on ns. Kiinni putkessa, eikä sitä pysty paremmin laittaa.. Jos ostan uuden sylinterin, ei sekään auta. Ilmeisesti uus sylinteri ja putki/letku tökättävillä pikaliittimillä.
Missä tuon työsylinteriltä lähtevän putken vasta pää on? Jos marssin huomenna hydrauliikka liikkeeseen että tekevät mulle letkun tuohon.Viimeksi muokannut Toppura123; 21.6.2016, 21:05.
Comment
-
Jees. Keksin jo. Työsylinteriltä nippairti ja huomenna prässäillään putkeen kartio ja liitetään nipalla suoraan työsylkkään. Näin pakko toimia.
Comment
-
Ilmausnippa ei liity millään lailla tähän. Tää on vähän erikoinen Työsylinteri, ainakin edelliseen ässään verrattuna.
Vaikea selittää, mutta otan kuvia, puhukoot ne puolestaan. Varmasti sitten ymmärrät mistä kyse :)
Ei siis ole tulossa mitään patenttia, nyt tehdään isältä pojalle liitos.
EDIT: Nyt kytkin toimii ja ilmattu. Juurikin tämä korjaus toimii. Yhden O-renkaat laitoin väliin, ja olen siinä uskossa että normaalikin rengas kestää Jarrunestettä, jos se on vain tiivistämässä kahta kappaletta. Ilmeisesti liikkuville osille esim. Jarrumännille tarvitaan omanlaiset O-renkaat.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kallio53 Näytä viestiJarrupäivitystä tekemässä, tarvitsisin tekijälle tietoon
navan leveimmän kohdan halkaisijan. Tämä pitäisi varmaankin mitata levy irti tai sitten irroitetusta levystä. Olisiko jollain tarkempaa faktaa?
Kiittää.
Comment
-
Nyt saatiin ACF Jäsen taas rekisteriin. Eli näin tein kytkimen työsylinterin putken. Kuva on ensimmäinen kartio, joka halkesi hieman mutta tein vielä hieman pienemmän joka kesti. Väliin O-rengas ja kytkin toimii täydellisesti jo toista päivää. Tuntuu, että siitä tuli huomattavasti erilaisempi( liekö ollut ilmaa aiemmin ).
Jos vielä pettää, ostan uuden työsylinterin ja kunnon letkun/putken.
Comment
-
-
Kaikissa B5 V6 moottorilla varustetuissa on, ainakin jenkkien puheiden mukaan. On mukamas herkempi ohjaustuntuma. Loppupään malleissa vaimennin on sisäinen? Kenen valmiste sinulla oli, Koyo vai ZF?
Marmorin mukaan kyseisen vaimentimen valmistus on loppunut jollokin vuonna 2014, eikä ollut saatavilla, täytynee etsiä sitten tarvike. Ja orkkis hammastangon valmistus loppunut 2015, kuulema.
Comment
-
ZF tais olla ei kyllä tullut katottua löytyykö siitä hammastangosta audin leimaa. ZF laitettua myös tilalle minkä tilasin saksasta. Hinta oli muistaakseni 400e ja Luulisin tuon olevan tehdaskunnostettu..
Autodoc näytti myyvän http://www.autodoc.fi/febi-bilstein/1884096
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja janhe Näytä viestiMikähän mahtaisi kilistä, kun kylmällä autolla aamulla lähtee liikenteeseen. Äänen saa esiin paikallaan kaasua hipaistaessa tai liikkeelle lähtiessä kytkimen tarttuessa. Eli vähän niin kuin johonkin resonointiin viittaisi. Lämpölaajenemiseen taas viittaa se, että kilinä loppuu parin minuutin jälkeen, eikä ääni tule ennen kuin auto on ollut käyttämättä vähintään 8 tuntia.
Yrittänyt metsästellä erinäisiä ääninäytteitä hajoavista pakosarjoista, mutta ne taitavat ennemmin kolista, kuin kilistä vai? Kaikkea yritetty kiristellä, kun auton alla on oltu, mutta ei ota loppuakseen. Tämmöstä hakuammuntaahan tämä näillä lähtötiedoilla on, mutta jos jollain olisi jotain vastaavaa ongelmaa joskus ollut, niin kaikki vinkit otetaan ilolla vastaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Toppura123 Näytä viestiTiiviste kartio on ns. Kiinni putkessa, eikä sitä pysty paremmin laittaa.. Jos ostan uuden sylinterin, ei sekään auta. Ilmeisesti uus sylinteri ja putki/letku tökättävillä pikaliittimillä.
Olen testannut tuollaista sopivalla halkaisijalla olevalla tapilla, ja se tiivistyy kyllä hyvin, ilman kartiota.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja petranta Näytä viestiOnko joku tehnyt listaa mitä muuta pitää vaihtaa ehdottomasti ahtimien päivityksen yhteydessä S4:een siis sellaista joista tulisi varmasti pullonkaula tai jonka myös vaihtamalla saisi selkeää etua? Niin ja missä tärkeys järjestyksessä?
- DP:t?
- Loppu putkisto?
- Katit?
- Coolerit?
- Ilmanpuhdistinkotelo?
- MAF?
- Y-putki?
- Muut imuputket & letkut?
- pakosarja?
- imusarja?
Jotain muuta?
Voisin olettaa, että coolerit, downpipet ja putket katit mukaan lukien on ensimmäinen asia mutta mitä sen jälkeen? En nyt hae mitään 500€/2hv ratkaisuja vaan sellaista josta tulee oikeasti hyötyö ja silloin hintakin on suhteellinen vaikka olisikin useampi sata euroa.
Comment
-
Samalla vaivalla saat ne isommat turbot, mutta et samalla rahalla. RS4 turbot vaatii isommat imuputket, ja RS6 turbot maksaa vielä enemmän sekä ne pitää modata. Eli niitä joutuu leikkelemään ja hitsaamaan. Myös downpipen laipat pitää vaihtaa.
Jos nyt ei kuitenkaan mietitä budjettia, vaan että mikä on "järkevää", niin minä laittaisin RS6 turbot, 3" DP:t, jotkut hyvät coolerit (esim SRM), ja kyllä se kytkinkin kannattaa vaihtaa vähintään RS4 malliseen. Niin ja pakoputki, esim XS-powerilta.
Siitä eteenpäin onkin sitten taivas auki, ja vain lompakon paksuus rajana. Eli joudut kyllä speksaamaan paljon tarkemmin mitä haluat.
Comment
-
No minäpäs speksaan. Kerro mulle mitä on noin hehtaarilla odotettavissa teho/vääntö seuraavalla setupilla ja kummilla ahtimilla tulee parempi herääminen/alavääntö RS4/RS6?
- polttoaine RE85 ja sopivat suuttimet, pumppu ja softa noille
- RS6 turbot koska niitä suosittelit
- 3" downpipet mutta kenen?
- SRM coolerit
- vaihdetaan kytkin vaikka ei tehoon vaikutakkaan
- XS power pakoputki
Kysyn tuota alavääntöä sen vuoksi kun joskus ajoin softatulla RS4:lla jossa oli korkeintaan putket ja coolerit vaihdettu en muista mutta siitä jäi aika paska maku suuhun koska veto oli sellaista kuminauhaa. Missään kohtaa ei tullut sellaista ahaa elämystä, että nyt mennään vaikka se kuinka olisikin harhaa ja auto varmaan paperilla oli paljon normaali ässää nopeampi mutta se fiilis puuttui kokonaan..Viimeksi muokannut okkim; 3.7.2016, 20:15. Perustelu: Viestit yhdistetty. Älä tee heti uutta viestiä perään, vaan editoi vanhaa.
Comment
-
Comment
-
Imuputket on olleet vähän väljiä, eikä siis istu tiiviisti turbon suulle. Myöskään kiinnityspultin reikä ei osu aina ihan kohdilleen. Jos käyttää isompaa O-rengasta niin ne saa sopimaan. Eli ei siis ihan parhaita nuo.
Nuo DP:t on ihan jees, kestosta tosin en tiedä mitään.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja juhis001 Näytä viestitekeekö näillä mitään?
http://xs-power.com/audi-turboinlet-pipes-3.htm
Comment
-
SRM:ltä löytyy saman hintanen imuputkisatsi. Mahtaako olla parempilaatusta tavaraa kuin xs-powerilla, onko kukaan tilannut?
Comment
Comment