Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Paisari irti ja nakkaa sivuun, sen jälkeen pääsee käsikopelolla ainakin ilmaamaan kytkimen.. Vois kuvitella että saa sen tuota kautta vaihdettuakin?

    Comment


    • Yläkautta ropaan ja suhteellisen kivuttomasti menee. Vuotaa putken ja sokan välistä se on selvitetty nyt. Sielä on sellanen kova muovinen karti putkessa joka tiivistyy siihen metallikierre palaan ja sokka pitää sisällä. Mutta ei. Taitaa olla niin väsynyt?
      Työsylinteri vaihdettu äskettäin uuteen.

      Comment


        Mitä metallikierrepalaa tarkoitat? Ei siellä sellaista normaalisti ole.
        Attached Files

        Comment


        • Tällainen letku/putki: https://www.google.fi/search?q=audi+...haHGtse-aEM%3A

          Tällainen sylinteri, eli vuotaa sokan lovesta eli ei tiivistä kunnolla: https://www.google.fi/search?q=audi+...a-yp-vViN4M%3A

          Comment


            Letku näyttää vakiolta. Ei kait tuossa muuta vaihtoehtoa ole kuin vaihtaa se työsylinteri.

            Comment


            • Mutta tuo sokallinen kierrepalanen lähtee irti sylinteristä. Vuotaa putken ja sen välistä, ei ns. Työsylinterin päästä.

              Comment


                Mjaah, no ota se irti ja katso mikä siellä voisi mättää. Josko sinne voisi vaihtaa tiivisteen.

                Comment


                • Tiiviste kartio on ns. Kiinni putkessa, eikä sitä pysty paremmin laittaa.. Jos ostan uuden sylinterin, ei sekään auta. Ilmeisesti uus sylinteri ja putki/letku tökättävillä pikaliittimillä.
                  Missä tuon työsylinteriltä lähtevän putken vasta pää on? Jos marssin huomenna hydrauliikka liikkeeseen että tekevät mulle letkun tuohon.
                  Viimeksi muokannut Toppura123; 21.6.2016, 21:05.

                  Comment


                    Menee turbon takana alusuojien takaa ylös jarrualipainepannukakkuhässäkän taakse. Kerran tuon vaihtanut kone paikallaan ja oli yks paskimpia diy hommia. Ehkä tein sen vain hankalasti?

                    Comment


                      Ota huomioon, että sieltä päästä löytyy samanlainen tökättävä liitin, joten teettäminen ei välttämättä onnistu.

                      Comment


                      • Jees. Keksin jo. Työsylinteriltä nippairti ja huomenna prässäillään putkeen kartio ja liitetään nipalla suoraan työsylkkään. Näin pakko toimia.

                        Comment


                          Otapas sitten ihan mielenkiinnosta kuvia.

                          Comment


                          • Kuulostaa nyt ihan siltä kuin olisit pakolla työntämässä työsylinterille tulevaa putkea ilmaus nippaan...
                            Tai sitte mie vaan käsitän niin vitun väärin koko aiheen ettei mitään tolkkua.

                            Comment


                            • Ilmausnippa ei liity millään lailla tähän. Tää on vähän erikoinen Työsylinteri, ainakin edelliseen ässään verrattuna.
                              Vaikea selittää, mutta otan kuvia, puhukoot ne puolestaan. Varmasti sitten ymmärrät mistä kyse :)
                              Ei siis ole tulossa mitään patenttia, nyt tehdään isältä pojalle liitos.
                              EDIT: Nyt kytkin toimii ja ilmattu. Juurikin tämä korjaus toimii. Yhden O-renkaat laitoin väliin, ja olen siinä uskossa että normaalikin rengas kestää Jarrunestettä, jos se on vain tiivistämässä kahta kappaletta. Ilmeisesti liikkuville osille esim. Jarrumännille tarvitaan omanlaiset O-renkaat.
                              Viimeksi muokannut Toppura123; 22.6.2016, 12:25. Perustelu: Homma toimii

                              Comment


                              • Alkuperäinen kirjoittaja kallio53 Näytä viesti
                                Jarrupäivitystä tekemässä, tarvitsisin tekijälle tietoon
                                navan leveimmän kohdan halkaisijan. Tämä pitäisi varmaankin mitata levy irti tai sitten irroitetusta levystä. Olisiko jollain tarkempaa faktaa?
                                Kiittää.
                                Levyn alla olevan navan laipan halkaisija on 131mm. Jos tämä oli se mitä haettiin.

                                Comment


                                • Nyt saatiin ACF Jäsen taas rekisteriin. Eli näin tein kytkimen työsylinterin putken. Kuva on ensimmäinen kartio, joka halkesi hieman mutta tein vielä hieman pienemmän joka kesti. Väliin O-rengas ja kytkin toimii täydellisesti jo toista päivää. Tuntuu, että siitä tuli huomattavasti erilaisempi( liekö ollut ilmaa aiemmin ).
                                  Jos vielä pettää, ostan uuden työsylinterin ja kunnon letkun/putken.
                                  Attached Files

                                  Comment


                                    Osaisko kukaan heittää varaosanumeroa tuolle ohjausvaimentimelle, joka on pultattuna raidetankoon? Omasta on öljyt osittain tulleet ulos ja numero näkyy vain audin leima.

                                    Haluaisiko joku varmistaa, 4D0425021D ?
                                    Viimeksi muokannut Joksa_; 26.6.2016, 21:52. Perustelu: Mahdollinen numero

                                    Comment


                                    • Näyttää käyvän. Onko kaikissa Ässissä vakiona tuo vaimennin? Omasta ei ainakaa löytynyt, kun vaihdoin uuden hammastangon.. kenelläkään kokemusta vaimentimella ja ilman, että millainen ero?

                                      Comment


                                        Kaikissa B5 V6 moottorilla varustetuissa on, ainakin jenkkien puheiden mukaan. On mukamas herkempi ohjaustuntuma. Loppupään malleissa vaimennin on sisäinen? Kenen valmiste sinulla oli, Koyo vai ZF?
                                        Marmorin mukaan kyseisen vaimentimen valmistus on loppunut jollokin vuonna 2014, eikä ollut saatavilla, täytynee etsiä sitten tarvike. Ja orkkis hammastangon valmistus loppunut 2015, kuulema.

                                        Comment


                                        • ZF tais olla ei kyllä tullut katottua löytyykö siitä hammastangosta audin leimaa. ZF laitettua myös tilalle minkä tilasin saksasta. Hinta oli muistaakseni 400e ja Luulisin tuon olevan tehdaskunnostettu..

                                          Autodoc näytti myyvän http://www.autodoc.fi/febi-bilstein/1884096

                                          Comment


                                            Marmorilla eritteli ZF:n ja Koyon erikseen.

                                            Tuota jo olinkin katsellut.

                                            Comment


                                              Alkuperäinen kirjoittaja janhe Näytä viesti
                                              Mikähän mahtaisi kilistä, kun kylmällä autolla aamulla lähtee liikenteeseen. Äänen saa esiin paikallaan kaasua hipaistaessa tai liikkeelle lähtiessä kytkimen tarttuessa. Eli vähän niin kuin johonkin resonointiin viittaisi. Lämpölaajenemiseen taas viittaa se, että kilinä loppuu parin minuutin jälkeen, eikä ääni tule ennen kuin auto on ollut käyttämättä vähintään 8 tuntia.

                                              Yrittänyt metsästellä erinäisiä ääninäytteitä hajoavista pakosarjoista, mutta ne taitavat ennemmin kolista, kuin kilistä vai? Kaikkea yritetty kiristellä, kun auton alla on oltu, mutta ei ota loppuakseen. Tämmöstä hakuammuntaahan tämä näillä lähtötiedoilla on, mutta jos jollain olisi jotain vastaavaa ongelmaa joskus ollut, niin kaikki vinkit otetaan ilolla vastaan.
                                              Laitetaan tähänkin osittainen ratkaisu jälkipolville. Jakohihnarempan jälkeen loppui tuo kiliseminen kylmänä. Mikään vanhoista osista ei ulkoisesti näyttänyt ilmeiseltä äänilähteeltä, eikä purkuvaiheessa mitään löysiä pultteja/muttereita löytynyt. Vähän mysteeri siis, että mikä siellä kilisi. Jakohihnan osilla oli ajettu 60tkm/4,5v ja myös moniurahihna ja sen kiristin vaihtui rempassa.
                                              Viimeksi muokannut janhe; 29.6.2016, 08:44. Perustelu: lisäys.

                                              Comment


                                                Alkuperäinen kirjoittaja Toppura123 Näytä viesti
                                                Tiiviste kartio on ns. Kiinni putkessa, eikä sitä pysty paremmin laittaa.. Jos ostan uuden sylinterin, ei sekään auta. Ilmeisesti uus sylinteri ja putki/letku tökättävillä pikaliittimillä.
                                                Katselin tuota työsylinterin rakennetta, kun sattui tulemaan tämä ongelma mieleen. Siellä sylinterissä on O-renkaan tyyppinen tiiviste (niin kuin jo aiemmin sanoin), ja se tiivistyy ihan suorallakin putkella, mitään kartiota ei tarvita. Eli se vika ei ollut sinun letkussa/putkessa, paitsi jos se oli silminnähden mutkalla tai muuten sökö. Vika on ollut varmasti siinä tiivisteessä.

                                                Olen testannut tuollaista sopivalla halkaisijalla olevalla tapilla, ja se tiivistyy kyllä hyvin, ilman kartiota.

                                                Comment


                                                • Alkuperäinen kirjoittaja petranta Näytä viesti
                                                  Onko joku tehnyt listaa mitä muuta pitää vaihtaa ehdottomasti ahtimien päivityksen yhteydessä S4:een siis sellaista joista tulisi varmasti pullonkaula tai jonka myös vaihtamalla saisi selkeää etua? Niin ja missä tärkeys järjestyksessä?


                                                  - DP:t?
                                                  - Loppu putkisto?
                                                  - Katit?
                                                  - Coolerit?
                                                  - Ilmanpuhdistinkotelo?
                                                  - MAF?
                                                  - Y-putki?
                                                  - Muut imuputket & letkut?
                                                  - pakosarja?
                                                  - imusarja?

                                                  Jotain muuta?
                                                  Juu kyllä niitä löytyy APR, 034 kittiä sun muuta varsinkin kun pappa betalar mutta kun on tällainen tavallinen jantteri joka joutuu toimimaan lompakon ehdoilla. Tarkennetaanpa hieman kysymystä. Nyt kun kilometrit alkaa olemaan täynnä ja ahdinten vaihto vääjäämättä edessä niin kun samalla vaivalla saa vaihdettua Rs4 tai vaikka RS6 ahtimet niin mitä muuta pitää vaihtaa, että uusista ahtimista saa parhaan hyödyn suhteessa käytettyyn rahaan. Ja mennään tässä nyt pelkästään tehon ehdoilla eli unohdetaan kytkin ja muut moottorin osat koska tehoa ei kuitenkaan niin paljon tule ja pidetään kysymys yksinkertaisena.

                                                  Voisin olettaa, että coolerit, downpipet ja putket katit mukaan lukien on ensimmäinen asia mutta mitä sen jälkeen? En nyt hae mitään 500€/2hv ratkaisuja vaan sellaista josta tulee oikeasti hyötyö ja silloin hintakin on suhteellinen vaikka olisikin useampi sata euroa.

                                                  Comment


                                                    Samalla vaivalla saat ne isommat turbot, mutta et samalla rahalla. RS4 turbot vaatii isommat imuputket, ja RS6 turbot maksaa vielä enemmän sekä ne pitää modata. Eli niitä joutuu leikkelemään ja hitsaamaan. Myös downpipen laipat pitää vaihtaa.

                                                    Jos nyt ei kuitenkaan mietitä budjettia, vaan että mikä on "järkevää", niin minä laittaisin RS6 turbot, 3" DP:t, jotkut hyvät coolerit (esim SRM), ja kyllä se kytkinkin kannattaa vaihtaa vähintään RS4 malliseen. Niin ja pakoputki, esim XS-powerilta.

                                                    Siitä eteenpäin onkin sitten taivas auki, ja vain lompakon paksuus rajana. Eli joudut kyllä speksaamaan paljon tarkemmin mitä haluat.

                                                    Comment


                                                    • No minäpäs speksaan. Kerro mulle mitä on noin hehtaarilla odotettavissa teho/vääntö seuraavalla setupilla ja kummilla ahtimilla tulee parempi herääminen/alavääntö RS4/RS6?

                                                      - polttoaine RE85 ja sopivat suuttimet, pumppu ja softa noille
                                                      - RS6 turbot koska niitä suosittelit
                                                      - 3" downpipet mutta kenen?
                                                      - SRM coolerit
                                                      - vaihdetaan kytkin vaikka ei tehoon vaikutakkaan
                                                      - XS power pakoputki

                                                      Kysyn tuota alavääntöä sen vuoksi kun joskus ajoin softatulla RS4:lla jossa oli korkeintaan putket ja coolerit vaihdettu en muista mutta siitä jäi aika paska maku suuhun koska veto oli sellaista kuminauhaa. Missään kohtaa ei tullut sellaista ahaa elämystä, että nyt mennään vaikka se kuinka olisikin harhaa ja auto varmaan paperilla oli paljon normaali ässää nopeampi mutta se fiilis puuttui kokonaan..
                                                      Viimeksi muokannut okkim; 3.7.2016, 20:15. Perustelu: Viestit yhdistetty. Älä tee heti uutta viestiä perään, vaan editoi vanhaa.

                                                      Comment


                                                        Imuputket on olleet vähän väljiä, eikä siis istu tiiviisti turbon suulle. Myöskään kiinnityspultin reikä ei osu aina ihan kohdilleen. Jos käyttää isompaa O-rengasta niin ne saa sopimaan. Eli ei siis ihan parhaita nuo.

                                                        Nuo DP:t on ihan jees, kestosta tosin en tiedä mitään.

                                                        Comment


                                                        • Alkuperäinen kirjoittaja juhis001 Näytä viesti
                                                          Omassa setissä toinen imuputki oli 20mm liian lyhyt. Korjaantui jatkolla, muuten ei ole ollut ongelmia.

                                                          Comment


                                                          • SRM:ltä löytyy saman hintanen imuputkisatsi. Mahtaako olla parempilaatusta tavaraa kuin xs-powerilla, onko kukaan tilannut?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X