Jees, kiitoksis tarkennuksesta. Mittasin välijäähyn ja paisarin välissä olevan liittimen ja kytkimelle tulevat johdot. Kaikissa kulki virta omassaan jodossa, eli voisi todeta että sillä välillä johdot ehjänä. Mutta sitten mittailin siitä välijäähyn ja paisarin välistä autoon jatkuvan liittimen niin siinä on nuo siniruskea ja ruskea johto ovat yhdessä? Tuntuisi ettei kyllä kuuluisi olla? Anturista mitattuna nämäkään ei ole yhdessä. Vaikuttaako pahasti siltä että johto on nirhautunnut tuolla jossain syvällä autossa? :(
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)
Collapse
X
-
Mites muuten porukalla toiminut 2.7bit turbojen vaihdon jälkeen noin vakio ohjelmalla? Tai no siis minun tapaus on mallia k03:set vaihtuivat k04:siin, mutta mulla on tehtaan jäljiltä ABT lastu.
Tarkotus nyt vaan varmistella että kai mää uskallan ajella tällä uudella setupilla ja ABT ohjelmalla sen aikaa että saan nuo loput palikat haalittua.
Uus setuppi on siis mallia alla oleva.
-Rs4 K04-025/026 "uudet"
-Wagnerin FMIC kit "uudet"
-Billet teräksinen vauhtis ja rs4 kytkin+asetelma "uudet"
-Xs-power Downpipet ja Xs-powerin rosteriränni kahdella vaimentimella loppuun saakka. "200cell magnaflowit katsuroinnin ajaksi" "Wanha"
-Walbro 255 "Wanha"
Bensalla mennään, minä en viinaan hairahda. Näillä ollaan nyt kuukauden sisään menossa katsuroimaan "koska leima menee kohta umpeen".
Sitten myöhemmin mennään erikoismoottorilla käymään kunhan saan loput osat haalittua ja asennettua.
-Bosch EV-14 550cc
-Bosch 044 bensapumppu
-Rs4 MAF
-Isoin teinisuodatin mitä saadaan "tod,näk k&n 57i" vai onko parempia ehdotuksia?.
Joskus ehkä tulevaisuudessa sitten kun kattellaan niitä isompia palikoita, niin rakennetaan kokonaan uudesta lohkosta. Tää on tää (rs4 up) kaikkien s4 omistajien välivaihe :)
Comment
-
Tuli tuossa vklp laitettua kone takasin nippuun paikkaan ja käymään, eikä vikakoodejakaan jäänyt kummittelemaan käynnistyksen jälkeen.. mutta. "autona s4 b5"
Olen joko sokea tai oikeasti tosi huono suunnistaja johtojen suhteen.
Mulle jäi käteen käteen johto jonka varaosanumero on "4B1 971 321".
Johdon toinen liitin tulee ohjaustehostimen säiliön vieressä olevaan muovitelineeseen missä on isoliuta muitakin liittimiä, mutta mihen helvetti toi toinen pää tulee :D
Auttakaa nyt kun en millään keksi mihen toi menee :D
"tämän näköinen osa http://www.wolfautoparts.com/4b19713...ness-5459.html "
"no niiinpä tietysti, ei tullut ajateltuakkaan moista"
Comment
-
Tosiaan tuli vaihdettua tuohon audiin nuo rs4 ahtimet, autoa on käytetty paikallaan kolmisen kertaa ja jokaisella kerralla käynyt vain hetken. Auto seissyt nosturilla viikon ja äsken menin ihan mielenkiinnosta kurkkaamaan alle ja huomasin että hantinpuolen turbo on öljynen. Laiton kuvaan linkin.
https://www.dropbox.com/s/bshtuzazv5...7.36.jpeg?dl=0
Kuvaa kun katsoo tarkkaan näkee sieltä öljynpaluuputken vieressä olevan metallisuikaleen päällä öljyä?
Onko tuo jotain normaalia toimintaa kun laittaa uudet turbot että tiivisteet hakee paikkaansa kun lämpeää ensimmäisiä kertoja vai mitä?
Varmaan taas ylireagoin, mutta kysynpähän kumminkin.
Comment
-
Tuossa aamulla kun audilla testilenkkiä ajoin niin tuli vikakoodit 16518,16534,17544. Pysähdyin ajoin parkkiin ja olin paikallani auto kävi tyhjäkäyntiä tosi hyvin. Painoin vag-comista clearaa koodit, heti kun painoin nappulasta autorupesi käymään tosi huonosti tyhjäkäyntiä. Sammutin, käynnistin uudelleen ja kävi normaalisti eikä koodeja tullut uudelleen.
Aiheutta pientä päänvaivaa moinen. Onko jollekkin käynyt vastaavaa? Kyllä tuo jostain syystä tuli toi koodit rumba, mutta mistäs lähtisin haistelemaan moista?
Edittiä: Aivan olishan sitä pitänyt tajuta laittaa selityksen koodeille, pahoittelut aiheesta.
Comment
-
hopsis on oikeassa huonon tyhjäkäynnin aiheuttajasta. Tosin kunnossa oleva auto ei rupea käymään huonosti koodien nollauksen jälkeen, joten jotain vikaa on.
On kohteliasta laittaa noi vikakoodien selitykset myös, eikä pelkkiä koodeja. Me ilmaset auttajat ei välttämättä aina jakseta googlettaa, joten lisätietoja varten laita koodit selityksineen.
Comment
-
Tuo oli tosiaan ensimmäinen kerta kun moisen tempun teki koodien nollausten jälkeen. Kasauksen jälkeen tullut noita koodeja luettua kymmeniä kertoja testilenkkien jälkeen, myös tullut nollattua koodeja ajossa ilman mitään.
Onko mahdollista että ecu jotain omia kikkailee kun kumminkin osia vaihtunut, etteivät kaikki arvot ole niinkuin ennen?
Lambda menee ostoon.
Testejä jatkellaa vklp.
Comment
-
Tullut nollailtua niin monesti koodeja ja adaptaatioita ajossa, tyhjäkäynnillä ja auto sammuksissa. Välillä aiheuttaa huonoa käyntiä, välillä ei tapahu mitään ihmeitä.
Jos rupeaa adaptaation nollauksen jälkeen käymään todella huonosti voisi epäillä että softa on tehty päin per****ä. Ainakin itselläni ässän edellinen tura-asentajan laittama softa oli niin sekava että joka kerta kun nollasi auton niin saikin 10min ihmetellä seilaavaa tyhjäkäyntiä ja lambdan seoksia. Sit se leikkaskin koko kone...
Comment
Comment