Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Veikkaisin kyllä jälkijäähypumppua.

    Comment


    • Pikaseen kerkesin käydä kaverin pajalla katsomassa tuota nosturilla äsken.
      Imusarjan alta ei valolla katsoen näkynyt kosteaa ja sisätilan lämppärin letkut oli kunnossa

      Comment


        Rms vai ikä se oli se kampuran ympärillä oleva coolant tiiviste?

        Comment


        • Mitäs mieltä olette pitääkö kampuran takalaipan stefa vaihtaa aina, kun irroittaa laipan koneesta? Nimittäin viimeksi uusin koko laipan missä oli uusi stefakin ja tuo ehti olemaan noin 30min käynnissä olevassa moottorissa..

          Comment


            Ei tarvitse. Pelkän stefan saa tosin alle kympillä.

            Comment


            • Mitä mieltä olette Ebayn kautta tilatuista nokkaketjun kiristimistä esim: saksasta molemmat noin 240e?
              kokemuksia kenelläkään?

              Mitä mahtaa kestää vakio veivit ja pultit teho tavote 380hp ja jos ne kannattaa vaihtaa parempiin mitkä ja mistä löytyy suht edullisesti?
              Viimeksi muokannut kille666; 15.1.2016, 14:52. Perustelu: lisäys

              Comment


                Kyllä vakioveivit kestää tuon helposti.

                Comment


                • Riippuu tietty väännöstä.

                  Comment


                    Toki, mutta noilla tehoilla ei yleensä ole sellaisia vääntöjä. Tiedänpä yhden uhkarohkean joka ajeli pitkään RS6 turboilla ja arviolta yli 700 Nm väännöillä ilman ongelmia.

                    Comment


                    • Pelkkä vääntökään ei aina kerro kaikkea. Sylinteripaine voi olla kovempi pienemmilläkin väännöillä esim. E85:lla koska ennakko on aikaisempi ja hyötysuhde korkeampi.

                      Comment


                      • Jos en pahasti väärin arvaa, niin killen ecussa on harisen/karalan s4:sen k04 ahtimille tehty 380hv softa. Silloin siinä voisi olla 440nm vääntöä 1bar ahdoilla...

                        Comment


                          Alkuperäinen kirjoittaja kille666 Näytä viesti
                          Mitä mieltä olette Ebayn kautta tilatuista nokkaketjun kiristimistä esim: saksasta molemmat noin 240e?
                          kokemuksia kenelläkään?
                          Ei ole kokemuksia ebayn kirisrimistä mutta aika harvoin ne itse kiristimet rikki menee. Vaihda kiristimien kulutuspalat ja ketjut ja huuhtele ne kiristimet tyhjäksi skeidasta pumppailemalla niitä esim. löpöastiassa.

                          Varmasti toimivat ja suht' edulliset saa USAsta, Blauparts. Sieltä saat vaikka sellaisen paketin missä on kaikki kiristimet ja tiivisteet, sitten vain ketjut vaikka Tepolta. Minä hommasin tuolta ja toimii.

                          Comment


                          • Tuohon kankiasiaan vielä että ihan vakioahtimilla ja "all out" viinaohjelmalla saattais saada aikaan yllättävän kovia vääntöjä eikä tuo mainittu teholukukaan välttämättä kovin kauas jäisi.

                            Comment


                            • Varmistus: oliko männässä oleva nuoli aina keulaan päin?
                              kiertokangen pultteihin oletteko laittaneet ruuvilukitetta?
                              Viimeksi muokannut kille666; 16.1.2016, 16:34.

                              Comment


                              • Mikä menee pieleen, kun kampuran lukitsee kohdilleen ja yrittää kääntää kuskin puolen nokkaa kohdilleen ottaa mäntää kiinni venat ja taas toisten päin kun imunokka on kohdillaan ja yrittää laittaa kampuran kohdilleen osuu venttiilit mäntään..

                                Comment


                                  Ajoitus. Käännä kampuraa ensin n. 60 astetta vastapäivään ja laita nokat kohdilleen, jonka jälkeen kampura varovasti oikeaan asentoon.

                                  Ei millään pahalla, mutta nuo sun kysymykset on vähän sen tasoisia että saattaa tulla kallis remontti kun vaikuttaa että et oikein tiedä mitä olet tekemässä. Kannattaisi lukea korjausmanuaali ensin muutamaan kertaan kunnolla läpi niin olisi jäänyt monta asiaa kysymättä.

                                  Comment


                                  • Ei ollut jako vaan oli väärän puolen imunokka kiinni.. täytyy varmaan hankkia se kirja niin säästyy monet tyhmät kysymykset..
                                    "Tyhmiä kysymyksiä ei ole vaan tyhmiä kysyjiä"

                                    Comment


                                      Kiertokankiin ei ole tullut laitettua lukitetta. Arp:n torque lubea kylläkin. Joo kannattaa kysellä vaan vähän tyhmempiäkin. Sehän riippuu vastaajastakin miten viisas vastaus tulee. On itekkin tän harrastelun joskus alottanut ja useat oppirahat maksanu, että tutun tuntunen tilanne.

                                      Comment


                                      • Päädyin laittamaan nuo Arp:n pultit niin eipä tarvi jännittää milloin kiertokangen pultti pettää. en mikää huippu osaaja ole, mutta sen olen aina hiffannut jos en 100% varma ole jostain asiasta kysyn varmuuden asialle. Mielestäni parempi niin kuin olla epävarmana ja lyödä kone käyntiin.
                                        Onko suomenkielistä opusta tehty V6 2.7 koneelle?

                                        Comment


                                          Olisi ne vakioputltitkin kestänyt sen mitä vakioveivitkin. Ei ole suomeksi korjausmanuaalia, ainakaan minun tietoon.

                                          Comment


                                          • Alkuperäinen kirjoittaja juutasqsa Näytä viesti
                                            Ei ole kokemuksia ebayn kirisrimistä mutta aika harvoin ne itse kiristimet rikki menee. Vaihda kiristimien kulutuspalat ja ketjut ja huuhtele ne kiristimet tyhjäksi skeidasta pumppailemalla niitä esim. löpöastiassa.

                                            Varmasti toimivat ja suht' edulliset saa USAsta, Blauparts. Sieltä saat vaikka sellaisen paketin missä on kaikki kiristimet ja tiivisteet, sitten vain ketjut vaikka Tepolta. Minä hommasin tuolta ja toimii.
                                            Mulla pimeni A6 Biturbosta kuskin puolen kiristimestä "äly". Kiristi kyllä oikein, mutta antoi vikakoodia koko ajan. Ostin kerhotoverilta parin käytettyjä kiristimiä ja hävis vikakoodit.

                                            Varastosta löytyy pari käytettyjä n. 300tkm ajettuja kiristimiä. Toinen siis viallinen ja toinen ehjä, en muista nyt että kumpi oli kampi. Joku saa nuo halutessaan postimaksujen hinnalla ennen kuin heitän kaatikselle.

                                            Comment


                                              Päädyin laittamaan nuo Arp:n pultit niin eipä tarvi jännittää milloin kiertokangen pultti pettää.
                                              Kannattaa sitten muistaa, että noissa arpeissa ei päde orkkispulttien momentit vaan kiristys arpin ohjeiden mukaan. Lisäksi kannattaa koekasata ja mitata alasilmien pyöreys. On ikävähkö vaikutus kellarin kestoikään, jos kankien alapäät on soikeita.

                                              Comment


                                              • Yritinkin etsiä arp:n sivuilta noita kiristys ohjeita, mutta eipä pistänyt silmään. Luulis tulevan pulttien mukana ohjeet, mutta eipä tullut. Löytyykö ohjeet joltain muistista?

                                                Comment


                                                  http://arpinstructions.com/instructions/204-6201.pdf

                                                  Jospa tästä olisi hyötyä. Tuo 30 ftlb on 40,67 Nm.

                                                  Comment


                                                    Mutta onko kiristyksessä parempi mitata pultin venymää?

                                                    Comment


                                                      On parempi mitata venymää, huomattavasti tarkempi. Ja tuo yllä oleva ohje pätee sitten vain ARP 2000 pultteihin.

                                                      Eli venymää mitaten 0,19-0,20 mm.

                                                      Comment


                                                      • Löyty ohjeet noihin arp:n pultteihin ohjeissa oli: kiristä pultit 44.7nm ja löysää, kiristä jälleen 44.7nm--> löysää ja kolmannella rasvat väliin ja momenttiin 44.7nm.

                                                        Comment


                                                          Mistä tuollaiset ohjeet löytyi?

                                                          Comment


                                                          • Oli paketissa asennustahnan alla tuo paperi lappu..

                                                            Lukee näin: If you do not have a stretch gauge, torque the bolts to 33 ft lbs. Loosen the bolts and torque them to 33 ft lbs a second time, then loosen the bolts again and re-torque the bolts to 33 ft lbs a third and final time using ARP moly assembly lubricant.

                                                            Comment


                                                            • Kyllä ne vakio pultit siellä kestää, samoin ei voi sanoa itse kiertokangesta :)
                                                              Attached Files

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X