Tässä jälkeenpäin miettineenä nuo öljyämisestä saadut erot kitkassa mitätöityy siinä kun nuo pultit venyvät. Sehän tuo venyvien ruuvien idea onkin, että vaikka kiristys olisi hieman epätasainen, niin lopullinen kantta lohkoon puristava voima kullakin pultilla on sama. Tuo pultin kannan voitelu on itsellä ainakin vähentänyt "paukkumista" kiristäessä kun pultin kanta pääsee liikkumaan vapaammin kanteen nähden.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)
Collapse
X
-
En minä tiedä miksi joitain pultteja öljytään ja joitain ei. Tietyissä pulteissa manuaali eritoten sanoo ettei saa öljytä. Toisissa taas että pitää öljytä. Eli ei se ole niin itsestäänselvää.
Kannenpulttien kiristyksessä olen huomannut tuon paukkumisilmiön, ja se oli niin voimakas että pari avainta pamahti poikki vaikka momentti ei ollut mikään mahdoton. Ja ehkä ne avaimetkin oli huonoja, mene ja tiedä.
Comment
-
Olisiko pitänyt vaihtaa ev14-550 alemmat tiivisteet isommiksi? Näin jälkikäteen mietittynä. Audizinellä kerrotaan että toimii oknp noillakin, jotkut taas sanoo että konetila aivan tulvisi bensasta!
Suuttimet jäivät tähän korkeuteen: http://1drv.ms/1msFdEK http://1drv.ms/1msFdER - en siis myöskään viilannut kiinnityskohtia suutinkiskolle.
Tein painetestin mopon sisäkumilla ja jalkapumpulla kaasuläpästä, ei kuplinut. Voi olla toki etten saanut tarpeeksi ahtoja sinne..
Kovaa ajoa, vai uudelleenasennus? Oli todella vaikea saada suuttimien sähköt kiinni adaptereiden takia, niin ei huvittaisi kyllä tehdä uudestaan :D
Comment
-
Vaseliinia käytettiin. Emmää sitä tehdasarvoa muista/tiedä, kaverin kanssa ihmeteltiin vain kun tuntui menevän kovin helposti suutinkisko takas paikoilleen.. Sitten vertailtiin että saman pituisia ovat alkuperänen suutin ja ev14, ja kiinni vaan.
Ei jaksanu kylmässä käydä internetsissä varmistamassa, jälkikäteenhän se on paras tehdä :)
Comment
-
Pähkäilen tässä vieläkin tuon S4 b5 alustan kanssa. Olin jo hommaamassa säädettävää alustasarjaa, mutta nyt kun on tullut autolla enemmän liikuttua tuo nykyinenkin toimii ihan hyvin. Sarjan merkistä ei ole tietoa, ei kuitenkaan korkeussäädettävä. Se mistä en tykkää on että keula on tippunut liian alas. Mikä olis simppeli konsti nostaa keulaa parilla sentillä? Pidemmät jouset joo, mutta edellyttäis jousen irrottamista ja mittailua (pituus ja jäykkyys)... Onko olemassa jousen alle asennettavia korotuspaloja? Teettääkin vois? Katsastaja ei vissiin kuitenkaan tykkää noista? Muita enempi laillisia konsteja?
Comment
-
Enpä usko että katsastusmiehellä on mitään syytä olla tykkäämättä sellaisesta. Jousen ja alalautasen välissähän on muutenkin kumikäikäle joka näkyy kuvassa numerolla 31. http://www.partsbase.org/audi/audi-a...anti-roll-bar/
Sen alle vähän koroketta, tai jos löytää jostain paksummat vastaavat. En muista ulkoa Audin ja esim mersun kumien mittoja. Mersuunhan noita on ainakin eri paksuisina. Omaan B5:een leikkasin takajousen yläpäähän kumista korokkeet kun perä lyyhötti hieman keulaan nähden.
Comment
-
Sepä se. Ja jousivakiokin olis hyvä olla liki sama kuin nyt. Eli jätetään vielä hautumaan...
Vaan nettiä kun jaksaa selata niin löytyyhän niitä vaihtoehtoja, tässä ainakin yksi:
http://www.ebay.de/itm/ST-Hoherlegun...kAAOSwNSxVDH31
eli korotuspaloja on tarjolla. Tommoset 20mm palat vois olla ihan sopivat... Onko muita ehdotuksia keulan nostoon?
Japin ehdotus putkahti justiin ja on hyvä, kustannustehokkuudessa ylivoimainen. Tämä otetaan vakavasti harkintaan.Viimeksi muokannut Luxman; 25.12.2015, 10:55.
Comment
-
Toimiskohan B6/B7 Audin etujousilautaset keulan korotukseen... Yleensähän B5 lautasia käytetään uudemmissa madallukseen ;)
Comment
-
Näin äkkiä aatellen pitäs pelata toisinkin päin... Hintaa kahdelle jousilautaselle kertyy jotain 90 euroo (Saksan ebaystä noita ei löytyny, Tepolla neljäkympin luokkaa kappale), pikkusen kallista? Täytyy selvitellä lisää noita omatekoisia korotuspaloja... jotain kumia / muovia (pakkasenkesto jne) sinne täytyy suunnitella, mutta kuitenkin pitää tulla asiallista jälkeä.
Comment
-
Kannattaako 2.7bit koneista 2000 vuoden A6:ta ostaa 277t kilometreillä, jos autoon ei vielä siihen mennessä ole turboja vaihdettu?
Mitä muuta olisi hyvä kyseisestä moottorista tarkistaa huoltojen ja kunnon puolesta autoa ostaessa?
Ajattelin tässä ketjussa tästä kysellä, kun kuitenkin käytännössä sama moottori A6:ssa kyseessä moottorinohjausta lukuunottamatta(?).
Comment
-
4000e on pyynti, hieman se tuosta kuitenkin tingatessa tippuu. Yleiskunto kuvien ja myyjän kuvausten perusteella hyvä. Huoltoja tehty, esim viimeisimpinä iskarit, jarrut, pari kolme vuotta sitten jakopää. Turbot kuulemma kunnossa, mutta toisaalta jos eivät olisi, niin miten nuo oireilisivat? Kuitteja ei kaikista huolloista löydy kun tehneet paljon itse. Viisi vuotta ollut jo samalla omistajalla, joten ei tuo kiertopalkintokaan ole. Ja olisi juuri viime kuussa katsastettu. Vikakoodit pääsisin lukemaan vasta paikanpäällä. Autoa en siis ole itse vielä nähnyt muuta kuin kuvissa.
Comment
-
Turbot oireilee viheltelemällä, savuttamalla, ei ahda.. jne.
Onko kukaan joutunut säätämään nokkia muuten kuin jakotyökalun avulla? Kanava 093 näyttää just vaihdettujen ketjujen, laahareiden ja jakohihnan jälkeen bank 1 = 0 ja bank 2 = 6. Eli kuskinpuolen imunokka pielessä 6 astetta? Neljä kertaa käyttäny jaon auki ja kohdistanu uusiks. Viimeksi arvot oli 4 ja 11 ja sitä ennen bank2 25 astetta kun oli ketju yhden rullan pielessä.
Comment
-
Turbot on kyllä silloin jo aika paskana jos ne ei ahda. Silloin en enää sanoisi sitä "oireiluksi" :)
Olen minä säätänyt nokkia lopuksi käsinkin. Joskus vaan ei mene kohdillleen vaikka kuinka taikoo. Mutta sitten herää kysymys että onko jossain vikaa jos se ei mene edes lähelle. Eli mitä uskoa, imunokan anturia, vai pakonokan asentoa. Joskus se kohdistinprikka on väljä, ja heiluu pakonokassa. Sillä saa aika monen asteen heiton riippuen miten sen laittaa kiinni.
Comment
-
No joo huomasin tuon prikan väljyyden ja pelasin sen kanssa niin että siinä on välys painettu hihnan veto suuntaan mutta se auttoi nyt sen verran että asteet tippui 7->6 eli aika vähän. Ymmärsinkös sitten oikein kun asteita on 6 niin pitää nokkaa myöhästää -6 astetta takaisin että se olisi nollassa.
Ja joo kyllä alkaa olla skeptisyyttä tuohon anturiinkin kohta, ja kaikkeen muuhunkin että mitä tuolla tapahtuu...
Comment
-
Villejä veikkauksia?
Ässästä antautui varmaan joku letku kun jäähdytysnesteet tuli pihalle jostain moottorin takaa, ei äkkiseltään vilkaistuna näkynyt vuoto kohtaa kun tuota yritin tarkastella. Samantein kun lisää nestettä niin tulee n.30cm leveeltä alueelta auton alle moottorin takaosan kohdilta
Comment
-
Ensimmäisen varmaan kannattaa tarkastaa jälkijäähdytys pumppu mikä on imusarjan alla. Sitten koneen takaosaan tule kaabiiniin lähtevät vesiletkut kiinni. Ja sitten itse se rautainen putki mihin ne lämppärin letkut tulee kiinni.
Self Study Guide Sivulla 9.
Comment
Comment