Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Mitä osia siinä päivityksessä vaihtui?

    Comment


    • K04 turbot, risan suuttimet,isommat imuputket,ecu karalansofta sisällä, 8kg vauhtipyörä+kytkin.

      Paikallaan jenkaa antaa korkeilla kierroksilla paukahtaa/pätkii.

      Comment


        Mikä on tuo Karalan softa? Onko se tehty noille suuttimille ja MAFfille?

        Comment


        • On tehty noille palikoille ainakin myyjän mukaa.

          Comment


          • Noille palikoille RS4seen tehty ohjelma vai S4seen tehty ohjelma joka on tehty nuilla palikoilla?

            Comment


            • Ässään tehty ohjelma noilla palikoilla.

              Comment


                Onko softa varmasti ässän maffille tehty?

                Comment


                • Kyllä ,ellei ole huijattu. Rikkaalla käy ja vikakoodin antaa apukuskin lambdasta, mutta mietin et oisko maffikin tiensä päässä niin lyö sen takia rikkaalle ja aiheuttaa nuo oireet.
                  Käy rikkaalla/vastaa kaasuun laiskasti/vedossa pätkäsee.

                  Ajaminen oli yhtä tahmeaa, kun diesel volvo ilman turboa...

                  Comment


                    Ota MAFfin liitin irti, vaikuttaako?

                    Comment


                    • Täytyy huomenna illalla kokeilla. Eli jos käynti paranee MAF liitin irti niin maffi rikki?

                      Comment


                        Tai reilu ilmavuoto.

                        Comment


                          Tai mahdollisesti softassa väärä MAF.

                          Comment


                            Tämä ecu, josta puhutaan, on minun vanha. Purettu kyllä toimivasta autosta, jossa ei ollut ylirikastamisen kanssa ongelmaa. Kokoonpanona: Moottorikoodi AGB, S4 MAF (Bosch 078906461BX), RS4 suuttimet, K04 RS4 ahtimet modaamattomina, S4 vakio kuulerit, vakio imu ja ahtoputket, vakio ilmanputsari, vakio sytkäosat, vakio bensalinjat, pumppu ja b-painesäädin. Pakoputkena toimi yksi kauneimmista tekeleistä ikinä, eli 3" peltirööri, jossa ei liiemmin jouheita liitoksia tunnettu. Imusarjoina käytetty sekä laatikkomallia, että AC mallia ja molemmilla pelitti mainiosti. Takalamdoja ei tuossa softassa ole käytössä.

                            Comment


                            • Samat on osat minullakin lukuun ottamatta isoja coolereita ja isompia imuputkia.

                              Comment


                                Kyllä siellä sitten on joku vuoto tai muuta vikaa. Ei se ehjä lambdakaan haittaisi asiaa.

                                Comment


                                  Mitenhän paljon voisi lämpöanturi vaikuttaa tuohon rikastamiseen? Siis jos sieltä tulevassa tiedossa olisi jotain väärää. Tietysti paljon selviää sillä, kun nappaa sen maffin liittimen irti ja katsoo miten toimii.

                                  Comment


                                  • Painetestin tein mitään suhinoita en kuullut. Jos annan rengasmittarilla ilmaa y-putken päästä huohotin tukittuna niin pitäisikö rengasmittarin viisari pysyä esim 0,5 bar kuinka pitkää vai laskeeko se viisari heti, kun päästän rengasmittarin kahvasta irti?

                                    Lämpöanturi missä se on?

                                    Comment


                                      Kyllä paineet alkaa heti laskemaan.

                                      Anturi on suunnilleen MAFfin alla. Sitäkin voi tietty logata.

                                      Comment


                                        Haitariputken kohdalla koneen takaosassa pystyssä, sininen anturi. Painetestissä melko vähän aikaa pysyy paineet koneessa. Itse olen testannut niin, että olen tulpannut kaasuläpälle tulevat ahtoputket ja N75 tulevan paineletkun ja sitten Y-putkesta painetta sisään. Huohotin tietysti myös tukittuna.

                                        Comment


                                        • Onko se siinä mustassa metalli vesiputkessa oleva anturi? sen nimittäin vaihdoin uuteen, mutta vihreä on vaihtamatta mikä on kuskinpuolella. Millä kanavalla näkee anturista tietoja?

                                          Comment


                                            Kyllä on se anturi. Se toinen on jälkijäähdytyspumpun anturi. Selaa kanavia VDCS:llä, siellä se on heti alussa.

                                            Comment


                                              Logita myös egt:t jos näyttää maximia niin voi rikastaa sen takia. Tutustu me7 loggeriin, tulee tarpeeseen.

                                              Comment


                                              • oliko EGT normaali arvo 950?

                                                Comment


                                                  Se ei sitten näytä alle 950 lukuja, vaan siitä ylöspäin, eli kysymykseen kyllä.

                                                  Comment


                                                    Olikos se joku 112 tai 211 vcds:ssä? Mulla uudessa koneessa toinen näytti 1100c tms ja toi ongelmia. Koodasin sen vaikutustriggerin nyt aluksi pois kun toinen EGT kuitenkin toimii ja on myös rs6 josta siis näkee missä mennään koko alueella ja ollaan reilusti alle 700c kuitenkin viinalla.

                                                    Comment


                                                      EGT:n lämmöt alkaa 945 asteesta, jos ollaan tarkkoja. Ja ollaanhan me ;)
                                                      http://s4wiki.com/wiki/Exhaust_gas_temperature

                                                      Comment


                                                        Ai pahalainen, niinhän se olikin :)

                                                        Comment


                                                        • Mikähän on jakohihnan vaihtoväli 2.7t koneisissa S4:ssä ja A6:ssa sekä kilometrien että aikavälin puolesta?

                                                          Comment


                                                          • 5v tai 90tkm. Jostain muistelin, että 120tkm on myös käytetty vaihtovälinä saksassa.

                                                            Comment


                                                              Juurikin noin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X