Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Autokuume iski ja tuommoinen on pyörinyt mielessä. Käykö tähän S4 samat tukivarret sekä alustanosat kuin vastaavaan B5 koppaiseen A4? Slamitilta ainakin on A4/S4 samassa kategoriassa, mutta luulis kun moottorin tehot on aivan eriluokkaa kuin A4, että myöskin osatkin olisi jollain tavalla alustassa erityyppisiä?

    Comment


    • Tyhmiä varmaan kyselen.. Tarkotus ostaa risan maffi, mutta tarvinko risan kotelon ja haitariputken kaveriksi?

      Revilation käy tukivarret molempiin ei eroja.

      Comment


        Mulla on ainakin vakiokotelossa ja haitarilla. Tosin nyt se haitari menee aina lyttyyn kun lämpeää kone.

        Comment


        • Hyvä tietää. Pystyykö maffin liittimestä irroittamaan piuhat? Olis kaksi keskimmäistä menossa poikki tai ainakin kuoret piuhoista rikki niin olis kiva saada uusittua jotenkin fiksusti.

          Comment


            Tottakai pystyy. Irtopinnejäkin saa uusia.

            Comment


            • Onko järkevää hommata 300+ tkm ajettua vm. 99 s4? Mitä asioita kannattaa selvittää ennen ostoa? Ilmeisesti pakosarjat on kestävämpää sorttia jo noissa.

              Comment


              • Kohta ennemmin ostaisin nimenomaan sen yli 300tkm ajetun ja valmiiksi ''rävelletyn'' kuin 160tkm vehkeen, todenäköisesti tuosta enemmän ajetusta on jo vaihdeltu noita lapsellisia vikoja melkolailla mitkä on vielä edessä vähemmän ajetuissa.

                Niin ja pari touhutonnia aina varalla jos meinaa käyttiksenä pitää :)

                Comment


                • Eli siis itse moottorin pitäisi kestää noissa hyvin ajoa vielä 300tkm jälkeenkin, kunhan öljyjä vaihtelee tarpeeksi usein? :)

                  Comment


                  • Alkuperäinen kirjoittaja Revilation Näytä viesti
                    Onko järkevää hommata 300+ tkm ajettua vm. 99 s4? Mitä asioita kannattaa selvittää ennen ostoa? Ilmeisesti pakosarjat on kestävämpää sorttia jo noissa.
                    Meinasin kohta pistää oman jo valmiiksi rävelletyn (258tkm) myyntiin, täytyy vaan ekaks hypistellä myyntikuntoon ja järjestellä jo hankitut uudet osat paikalleen. Suosittelen, että etsit sellaisen, etkä nettiauton halvinta pommia

                    Comment


                      Nyt on mulla vuorossa alustan päivitys. Sieltä alkaa takapää olemaan valmis. Taitaa olla ihan esiasennus kamoja kiinni, siltä ainakin näyttävät. Kaikki muut mulla rupeaakin olemaan uusittu. Kilsoja 275tkm, 99 vuotinen.

                      Comment


                        Itelleni kun vaihdoin viime kesänä alustaa niin takana oli sen iskareiden rauta kotelot aika haperoa tausta puolelta, hitsasin uudella raudalla kasaan ja annoin epoksi+massa käsittelyn. Jospa ne kestäisi toiset 270tkm.

                        Comment


                          Keräävätkö ne rautakotelot sitten vettä sisälleen kun ruostuvat?

                          Comment


                            Ei, mutta nehän on siellä suolakylvyssä jatkuvalla syötöllä. Nyt ne alkaa olemaan vaihtokunnossa suurimmassa osasta tämän ikäisissä autoissa.
                            Attached Files
                            Viimeksi muokannut okkim; 18.5.2015, 19:51. Perustelu: Yksi hurja kuva lisätty :)

                            Comment


                              No kohtahan sen näkee millaisessa kunnossa ovat kun pääsee pohjan ja alustan käymään läpi. Aika hurjia kuvia vaan tullut vastaan noista osista.

                              Comment


                                Mulla oli kans viittä vaille iha puhki joka suunnasta 3v sitte ku vaihoin alustan. Tuli sitte laitettua uuet ku ei tepolla ollu hinnan kiroissa

                                Comment


                                  Noi kannattaa ehdottomasti vaihtaa. Itsellä oli kanssa ihan puhki ruosteessa. Saksasta ostin uudet 140€ kipale.

                                  Comment


                                    Siivosin tätä, taas. Pidetään jooko ne tekniikkakeskustelut erikseen niille kuuluvilla osiolla ja keskitytään täällä spekuloimaan hankintaan liittyviä juttuja jne.

                                    Comment


                                      Pitäskö tota otsikkoa muuttaa? 'Kaikki' ei kuvaa hankintaa kovin hyvin.

                                      Comment


                                        Eikö tämä melkein ole täyttä tekniikkakeskustelua tähän mennessä kun vähän selailee aikaisempia sivuja?

                                        Comment


                                          Kyllä tämä mun mielestä on aika pitkälti koko ajan ollut bitin tekniikkaan liittyvä topicci, joten tässä vaiheessa ehkä hiukan myöhäistä vetää tuota linjaa kenties?

                                          Comment


                                          • 2006 aloitettu ketju ja 27:s sivu menossa. Alkuperäinen aihe on muuttunut tekniikaksi. Otsikon malli on nykyään niin vanha, että tekniikkakeskustelu tämän alle tai johonkin toiseen kootusti. Vaikea hakea joka asiaa ympäri palstaa tai sitten kysy S4 ja Okkim vastaa osio :)

                                            Comment


                                              Nimenomaan. Oisko se sitten parempi että alotetaan joka ikiselle pikkuongelmalle tai kyssärille oma topikki. Kun niitä aihetta käsitelleitä topikkeja ei kuitenkaan haulla löydä jos ylipäätään on.

                                              Joo ja katoin kans samaa aikasemmin että kohta 10 vuotta vanha topikki ja toiminu hyvin tähän asti..

                                              Comment


                                                Ihmettelin samaa tänään. En näe ongelmaa että bitin hommat on yhden langan sisällä.

                                                Comment


                                                  Koitappa hakua, ja ala kahlata tätä läpi.

                                                  Comment


                                                    "Etsi tästä aiheesta" ja homma rokkaa sata kertaa paremmin kuin normaali haku, imo. Sama hommahan se on B6/B7 ässä-topikissa.

                                                    Comment


                                                      Kysymys menee varmaan väärään topikkiin ja tullaan siirtämään... johonkin, mutta kysympä nyt että ne jotka on vetäny meturuiskun imuletkun suoraan pesunestesäiliöön säiliön läpi niin millä olette tiivistäneet letkun ja säiliön välin tiiviiksi/metanolia kestäväksi? Sikaflex joku??

                                                      Comment


                                                        Tein reiän säiliön ylälaitaan ja sitten läpivientikumin läpi. Työntää vain sen letkun pään säiliön sisällä pohjan asti. Eipä ole pelkoa vuodoista ja helppo asennus!

                                                        Comment


                                                          Juurikin noin se kannattaa asentaa. Sen letkun päähän saa vielä sen sihdinkin kun laittaa ensin letkun läpi ja sitten kaivaa se hetkeksi ulos. Sitten vaan sihti kiinni ja letku pohjaan.

                                                          Antilla vaan taitaa jo olla se reikä toisessa paikassa? Joku silikoni siinä voisi pysyä, se muovi vaan on perhanan "liukasta".

                                                          Comment


                                                            Mulla on säiliön pohjassa, letkun pikakiinnitysnippa vaan kierteellään muovissa kiinni ja välissä sikaflexiä varmistamassa. Pysynyt tiiviinä varmaan sen 5 vuotta.

                                                            Comment


                                                            • Kertokaas hyvä kikka millä saan kupari mutterin pakosarjasta irti nimittäin pyörähti kivasti pyöreeksi..

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X