Joo itse kun koitin vetämällä ottaa kardaania irti, ei mihinkään, mutta kun lyöntimeisselillä ja moskalla vähän vaan näytti sinnepäin niin meinasi hyppiä ihan silmille.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)
Collapse
X
-
Onko alipainesäiliöllä mitään muuta virkaa, kuin käyttää bypasseja N249 ohjaamana? Meni se musta pieni monihaaranen check valve palasiksi. Voiko bypassien ohjauksen laittaa suoraan imusarjasta ja tukkia noi muut letkut? N249 deleten myötä bypassit saa ohjauksen imusarjasta, mutta ohjeessa jätetään alipainesäiliö liitettynä samaan linjaan oneway venttiilin kautta. Combivalvet ja niitä ohjaava solenoidiventtiili on otettu mulla pois joten nekään ei tartte vakuumia.
Comment
-
Elikkäs millä numerolla löytäs uuden pultin tuohon? Kyseessä siis öljypohjasta takapään laipan sisään tuleva pultti. Juuressa vielä o-rengas. Vissiinkin ihan vain tulppana toimii tuossa? Koneistaja sano että oli olluna nimittäin kiinni. Kuvia kateltiin sen kanssa mutta ei löytynä. Ajaskohan saman asian tavan pultti tiivisteliimalla kiinni vedettynä?
Comment
-
Olisko 078121951A
https://www.google.fi/search?q=078121951A&tbm=isch
http://www.partsbase.org/audi/audi-a...tons-oil-sump/
osa 29
Merkkitiskiltä ~10e
Comment
-
No tuohan se hyvinkin vois olla mut kuva vaan näyttäs sen väärälle kantille ja väärinpäin. Googlen kuva näyttäis oikeelta. Mutta tilataan ja katsotaan sitten sen näkköö.
Ja varmistus tulikin jo. Kiitokset
Comment
-
Kytkimen ilmaus on meneillään. Syksyllä viimeksi ajanu autolla, niin en enää muista miltä kytkin tuntui ennen. Ilmaa ei näytä enää tulevan, mutta polkimessa on ylhäällä vähän löysää. Poljin tulee itsestään ylös, mutta loppuun asti ei tule terhakasti. Onko normaalia, vai kuulostaako vielä jotta olis ilmoja?
Comment
-
Tuttuakin tutumpi mekkala alkoi siitä käsijarrun liepeiltä, eli sieltä olisi korkannut sitten vaihteeksi kannatinlaakeri tai muu, mikä sielä nyt ikinä pitääkään meteliä. Kysymys kuuluukiin, mitäpä sinne nakkaisi tilalle? Sielä muistaakseni on tällä hetkellä 034 tuotos. Tdiq sen sinne muinoin aikanaan vaihtoi, samalla kun meni molempien päiden kumit. Ellen nyt aivan väärin muista.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Kuppis Näytä viestiTuttuakin tutumpi mekkala alkoi siitä käsijarrun liepeiltä, eli sieltä olisi korkannut sitten vaihteeksi kannatinlaakeri tai muu, mikä sielä nyt ikinä pitääkään meteliä. Kysymys kuuluukiin, mitäpä sinne nakkaisi tilalle? Sielä muistaakseni on tällä hetkellä 034 tuotos. Tdiq sen sinne muinoin aikanaan vaihtoi, samalla kun meni molempien päiden kumit. Ellen nyt aivan väärin muista.
Comment
-
Osaako kukaan veikata mistä mahtaa johtua kun vähän väliä rykäisee/pätkäisee vedon kun vähän yli-isolla vaihteella lähtee rauhallisesti kiihdyttämään. Rykäisy tapahtuu aina 1000-3000 kierroksen välimaastossa.
Ei vikakoodeja, ja ahtaa mielestäni kohtuu normaalisti. Mittarin mukaan 1-2 vaihteilla 0.6 bar ja isommilla 0.8 bar paikkeille nousee.
Auto Biturbo A6, manuaali-askilla.
Comment
-
Onko lambdat vaihdettu milloin? Väsähtänyt N75 (ahtopaineensäätösolenoidi) voisi myös oireilla noin.
EDIT: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...55&postcount=8
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja vayne Näytä viestiJos perän tuenta on heikossa kunnossa eli heiluu sinne sun tänne, hajottelee myös noita tukilaakereita eli tarkastakaa sekin. Siihen vielä ristinivelessä porrasta, niin alkaa olemaan ikiliikkuja noiden laakerien hajoamisessa.
Saako OEM tukilaakeria, vai mikä sinne olisi hyvä? Kunhan nyt ei maksaisi munuaisen verran niin olisi ihan hyvä.
Ja perän tuentaan taitaa helpommin löytyä palikat. Vai olenko aivan hakoteillä?
Comment
-
Perän tuentaan löytyy tosiaan puslia tai koko palikkaa tai kilkkeitä joilla alkuperäiset puslat saa jäykiksi. Itsellä on tuo halpa jälkimmäinen vaihtoehto, sillä tulee tiukka mutta sen myös huomaa tärinöistä/jurinoista eli ei ehkä pelkkään katuajeluun sitä. 034, jhm yms putiikit myy noita kaikkia eri versioita.
Laatikon pää on mulla myös tuettu jhm tuotteella ja eipä jompota kardaani enää. Suurin muutos oli tuo perän tukeminen.
034 tukilaakeri on vähän heppoinen (oem osaa ei saa irrallaan), muutama niitä ollut ja lopulta päädyin paljon ajettuun vakioon, joka vaan toimii aina :) Mutta jos nuo muut osat on tuettu, niin kyllä 034 osakin varmaan kestää.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Pitkänen Näytä viestiOnko lambdat vaihdettu milloin? Väsähtänyt N75 (ahtopaineensäätösolenoidi) voisi myös oireilla noin.
EDIT: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...55&postcount=8
Pitäisi päästä ajamaan noita logeja niin voisi ihmetellä tarkemmin, mutta ei ole vielä laitteita hommattu moiseen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Kuppis Näytä viestiNo nyt vaan joku hyvä ratkaisu sinne pitää keksiä.
Voi olla, että laakeri oli joku muu kuin 034, koska muistaakseni sun kautta tuli kaikki palikat sinne.
Vielä aihetta sivuten, kuinka suurella varmuudella on mennyt nivelien kumit nyt samalla kertaa? Sinne vaihdettiin ne, köh, fjöördin kumit silloin rempassa.
Mutta ne taitaa olla hyllykamaa mätäneteissä? Että tietää varautua oikealla määrällä rompetta, kun tuo remontti tulee ajankohtaiseksi. Tai no, sitähän se on jo, mutta remontin tekoaika on vielä vähän karkuteillä ja tietty osat kanssa :D
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja välzy Näytä viestiOsaako kukaan veikata mistä mahtaa johtua kun vähän väliä rykäisee/pätkäisee vedon kun vähän yli-isolla vaihteella lähtee rauhallisesti kiihdyttämään. Rykäisy tapahtuu aina 1000-3000 kierroksen välimaastossa.
Ei vikakoodeja, ja ahtaa mielestäni kohtuu normaalisti. Mittarin mukaan 1-2 vaihteilla 0.6 bar ja isommilla 0.8 bar paikkeille nousee.
Auto Biturbo A6, manuaali-askilla.
Vakioahdot taitaa olla 0.55. Nyt siis kipuaa 1-2 vaihteilla hieman 0.6 päälle, isommilla 0.8, kuulostaa aika vähältä?
Sekkarilla fats aika 7s paikkeilla.
Comment
Comment