Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Joo itse kun koitin vetämällä ottaa kardaania irti, ei mihinkään, mutta kun lyöntimeisselillä ja moskalla vähän vaan näytti sinnepäin niin meinasi hyppiä ihan silmille.

    Comment


    • Eipä tullu katottua missä asennossa vauhtipyörä oli irrottaessa. Mistään en löytäny ohjetta. Tälläsen kuvan vaan löysin googlella jonkun projektista, onko oikein?
      Attached Files

      Comment


        Riippuu kampuran asennosta ;) (on oikein jos kampuran on lukittu lukituspultilla) Eikä ne vauhtipyörän pultit edes mene sinne kuin yhdessä asennossa, eli ei hätää.

        Comment


        • Jaa nekö onkin tehty hieman epäsymmetrisesti. Kiitoksia!

          Comment


          • Voiko jakopään suojakopan 078109123AT, korvata RS4:sen 078109123AM? Ja mikä ero oli 078145718AB/-AF? Eikös ARE:n letkut voi korvata RS4:sen 078145718P ja 078145718L, kun RS4:sen turbot kyseessä?

            Comment


              Voi, mutta sitten kannattaa olla myös RS4 ahtoputket. Muuten ei kannata. Eroja en tiedä.

              Ei niitä turbojen ohjauspaineletkuja ole pakko vaihtaa RS4 osiin, samat käy kaikkiin.

              Comment


              • Onko alipainesäiliöllä mitään muuta virkaa, kuin käyttää bypasseja N249 ohjaamana? Meni se musta pieni monihaaranen check valve palasiksi. Voiko bypassien ohjauksen laittaa suoraan imusarjasta ja tukkia noi muut letkut? N249 deleten myötä bypassit saa ohjauksen imusarjasta, mutta ohjeessa jätetään alipainesäiliö liitettynä samaan linjaan oneway venttiilin kautta. Combivalvet ja niitä ohjaava solenoidiventtiili on otettu mulla pois joten nekään ei tartte vakuumia.

                Comment


                  Voi laittaa suoraan imusarjaan. näyttävät tekevän tätä sen vuoksi ettei menisi sinne n249 järjestelmään likaa sisään.

                  Comment


                    Elikkäs millä numerolla löytäs uuden pultin tuohon? Kyseessä siis öljypohjasta takapään laipan sisään tuleva pultti. Juuressa vielä o-rengas. Vissiinkin ihan vain tulppana toimii tuossa? Koneistaja sano että oli olluna nimittäin kiinni. Kuvia kateltiin sen kanssa mutta ei löytynä. Ajaskohan saman asian tavan pultti tiivisteliimalla kiinni vedettynä?
                    Attached Files

                    Comment


                      Olisko 078121951A
                      https://www.google.fi/search?q=078121951A&tbm=isch

                      http://www.partsbase.org/audi/audi-a...tons-oil-sump/
                      osa 29

                      Merkkitiskiltä ~10e

                      Comment


                        On se.

                        Comment


                          No tuohan se hyvinkin vois olla mut kuva vaan näyttäs sen väärälle kantille ja väärinpäin. Googlen kuva näyttäis oikeelta. Mutta tilataan ja katsotaan sitten sen näkköö.

                          Ja varmistus tulikin jo. Kiitokset
                          Viimeksi muokannut ittnah; 26.3.2015, 19:51. Perustelu: kiitos okkim varmistuksesta!

                          Comment


                          • Kytkimen ilmaus on meneillään. Syksyllä viimeksi ajanu autolla, niin en enää muista miltä kytkin tuntui ennen. Ilmaa ei näytä enää tulevan, mutta polkimessa on ylhäällä vähän löysää. Poljin tulee itsestään ylös, mutta loppuun asti ei tule terhakasti. Onko normaalia, vai kuulostaako vielä jotta olis ilmoja?

                            Comment


                              Kyllä siellä silloin vielä on vähän ilmaa.

                              Comment


                                Tuttuakin tutumpi mekkala alkoi siitä käsijarrun liepeiltä, eli sieltä olisi korkannut sitten vaihteeksi kannatinlaakeri tai muu, mikä sielä nyt ikinä pitääkään meteliä. Kysymys kuuluukiin, mitäpä sinne nakkaisi tilalle? Sielä muistaakseni on tällä hetkellä 034 tuotos. Tdiq sen sinne muinoin aikanaan vaihtoi, samalla kun meni molempien päiden kumit. Ellen nyt aivan väärin muista.

                                Comment


                                  Mikass oli hommannut saksan ebaysta tukilaakerin jossa oli jämäkämpi rakenne?

                                  Comment


                                    Alkuperäinen kirjoittaja Kuppis Näytä viesti
                                    Tuttuakin tutumpi mekkala alkoi siitä käsijarrun liepeiltä, eli sieltä olisi korkannut sitten vaihteeksi kannatinlaakeri tai muu, mikä sielä nyt ikinä pitääkään meteliä. Kysymys kuuluukiin, mitäpä sinne nakkaisi tilalle? Sielä muistaakseni on tällä hetkellä 034 tuotos. Tdiq sen sinne muinoin aikanaan vaihtoi, samalla kun meni molempien päiden kumit. Ellen nyt aivan väärin muista.
                                    Ainakin nivelet siihen hankin ja vaihdoin, laakerin taisit hommata itse koska tuollaisia en ole koskaan ostanut.

                                    Comment


                                      Brittien iibeistä...hommasin. Myös Ko-met käyttää niitä briteistä löytyviä.

                                      Comment


                                        No nyt vaan joku hyvä ratkaisu sinne pitää keksiä.
                                        Voi olla, että laakeri oli joku muu kuin 034, koska muistaakseni sun kautta tuli kaikki palikat sinne.

                                        Comment


                                          Jos perän tuenta on heikossa kunnossa eli heiluu sinne sun tänne, hajottelee myös noita tukilaakereita eli tarkastakaa sekin. Siihen vielä ristinivelessä porrasta, niin alkaa olemaan ikiliikkuja noiden laakerien hajoamisessa.

                                          Comment


                                          • Osaako kukaan veikata mistä mahtaa johtua kun vähän väliä rykäisee/pätkäisee vedon kun vähän yli-isolla vaihteella lähtee rauhallisesti kiihdyttämään. Rykäisy tapahtuu aina 1000-3000 kierroksen välimaastossa.

                                            Ei vikakoodeja, ja ahtaa mielestäni kohtuu normaalisti. Mittarin mukaan 1-2 vaihteilla 0.6 bar ja isommilla 0.8 bar paikkeille nousee.

                                            Auto Biturbo A6, manuaali-askilla.

                                            Comment


                                            • Onko lambdat vaihdettu milloin? Väsähtänyt N75 (ahtopaineensäätösolenoidi) voisi myös oireilla noin.
                                              EDIT: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...55&postcount=8

                                              Comment


                                                Alkuperäinen kirjoittaja vayne Näytä viesti
                                                Jos perän tuenta on heikossa kunnossa eli heiluu sinne sun tänne, hajottelee myös noita tukilaakereita eli tarkastakaa sekin. Siihen vielä ristinivelessä porrasta, niin alkaa olemaan ikiliikkuja noiden laakerien hajoamisessa.
                                                Itse asiassa mulla jumpsahtaa perä kun aloittaa vedon, eli siellä taitanee olla kanssa melko väljää. Pistetään kerralla kuntoon nyt sitten.
                                                Saako OEM tukilaakeria, vai mikä sinne olisi hyvä? Kunhan nyt ei maksaisi munuaisen verran niin olisi ihan hyvä.
                                                Ja perän tuentaan taitaa helpommin löytyä palikat. Vai olenko aivan hakoteillä?

                                                Comment


                                                  Perän tuentaan löytyy tosiaan puslia tai koko palikkaa tai kilkkeitä joilla alkuperäiset puslat saa jäykiksi. Itsellä on tuo halpa jälkimmäinen vaihtoehto, sillä tulee tiukka mutta sen myös huomaa tärinöistä/jurinoista eli ei ehkä pelkkään katuajeluun sitä. 034, jhm yms putiikit myy noita kaikkia eri versioita.

                                                  Laatikon pää on mulla myös tuettu jhm tuotteella ja eipä jompota kardaani enää. Suurin muutos oli tuo perän tukeminen.

                                                  034 tukilaakeri on vähän heppoinen (oem osaa ei saa irrallaan), muutama niitä ollut ja lopulta päädyin paljon ajettuun vakioon, joka vaan toimii aina :) Mutta jos nuo muut osat on tuettu, niin kyllä 034 osakin varmaan kestää.

                                                  Comment


                                                    Ja illalla sitten netin syövereihin pyörimään :)

                                                    Comment


                                                    • Alkuperäinen kirjoittaja Pitkänen Näytä viesti
                                                      Onko lambdat vaihdettu milloin? Väsähtänyt N75 (ahtopaineensäätösolenoidi) voisi myös oireilla noin.
                                                      EDIT: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...55&postcount=8
                                                      Lambdojen vaihdosta ei ole tietoa, pitää tutkailla huoltokirjaa. Autolla on jo jonkin verran kilometrejä takana (300tkm). Kylmällä koneella pätkäisy on vielä voimakkaampi.

                                                      Pitäisi päästä ajamaan noita logeja niin voisi ihmetellä tarkemmin, mutta ei ole vielä laitteita hommattu moiseen.

                                                      Comment


                                                        Oma S4 rykäisi samanlailla, kun tuli kuormaa enempi. Puola oli antautumassa. Kevyellä ajolla kipinä kesti, mutta kuormalla kyykkäs täysin.

                                                        Comment


                                                          Alkuperäinen kirjoittaja Kuppis Näytä viesti
                                                          No nyt vaan joku hyvä ratkaisu sinne pitää keksiä.
                                                          Voi olla, että laakeri oli joku muu kuin 034, koska muistaakseni sun kautta tuli kaikki palikat sinne.
                                                          Ja niin se muisti teki tepposet. Laakeri tuli toisaalta :) Ja tuossa kun alkanut järkeilemään, niin kyllä se perän liikkuvuus on varmastikkin tuon laakerin hajoamisen takana, kesti se kaiken kaikkiaan vähä reilu 70tkm.

                                                          Vielä aihetta sivuten, kuinka suurella varmuudella on mennyt nivelien kumit nyt samalla kertaa? Sinne vaihdettiin ne, köh, fjöördin kumit silloin rempassa.
                                                          Mutta ne taitaa olla hyllykamaa mätäneteissä? Että tietää varautua oikealla määrällä rompetta, kun tuo remontti tulee ajankohtaiseksi. Tai no, sitähän se on jo, mutta remontin tekoaika on vielä vähän karkuteillä ja tietty osat kanssa :D

                                                          Comment


                                                            Ei ole vielä yhtään rikkinäistä kumia tullut vastaan. Nivelet vanhemmiten jumittaa kun rasvat niissä kuivuvat.

                                                            Comment


                                                            • Alkuperäinen kirjoittaja välzy Näytä viesti
                                                              Osaako kukaan veikata mistä mahtaa johtua kun vähän väliä rykäisee/pätkäisee vedon kun vähän yli-isolla vaihteella lähtee rauhallisesti kiihdyttämään. Rykäisy tapahtuu aina 1000-3000 kierroksen välimaastossa.

                                                              Ei vikakoodeja, ja ahtaa mielestäni kohtuu normaalisti. Mittarin mukaan 1-2 vaihteilla 0.6 bar ja isommilla 0.8 bar paikkeille nousee.

                                                              Auto Biturbo A6, manuaali-askilla.
                                                              Ecusta löytyi Bsr:n lastu. Kellään kokemusta mitä pitäisi ahtaa tuollaisella?
                                                              Vakioahdot taitaa olla 0.55. Nyt siis kipuaa 1-2 vaihteilla hieman 0.6 päälle, isommilla 0.8, kuulostaa aika vähältä?

                                                              Sekkarilla fats aika 7s paikkeilla.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X