Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Laakerivian etsintä:
    Takapää ilmaan, pyöritä renkaita ja kuuntele stetoskoopilla tai tunnustele jousen päältä.

    Comment


      Okei. Käykö tuommonen perus motonetin stetoskooppi? http://www.motonet.fi/fi/tuote/76503...n-stetoskooppi

      Comment


        Tuommoinen on ihan toimiva, hiljaisessa tallissa kuulee viallisen laakerin pelkällä korvallakin.

        Comment


          Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
          No kyllä ihan varmaan on, mutta vanhemmassa mallissa :) Otinkin viimeksi C4 ässästä ylläpitolaturia akulta irti ja muistin ruuvanneeni ruuvit auki kun istuinosaa irrotin.

          Minkälaisen takaiskun sinne laitoit? Mulla on nimittäin hyllyssä yksi B5 ässän pumppu jossa sama vika.
          Ei varmaan ole tarvetta sotkea C4 koria tähän topikkiin.

          Comment


            Ei tietenkään. Kuittasin vaan miksi alunperin väitin penkistä löytyvän kiinnitysruuvit.

            Comment


              Alkuperäinen kirjoittaja Lupe-81 Näytä viesti
              Noniin taas jotain. Ongelmana on ollut viime syksystä takapäästä kuuluva jurina. Molemmat takapyörän laakerit on vaihdettu 2 vuotta sitten FAGgilaisiin.

              Jurina on täysin vauhdin mukana kasvava, eli alkaa kuulua ihan lähes nollavauhdista. Jurinan voimakkuus pysyy muuttumattomana vaihteesta riippumatta tasakaasulla tai vapaalla rullatessa tai kiihdytettäessä tai moottorijarrulla. Ei mitään eroa. Käännöksillä ei tunnu olevan vaikutusta mikä viittaisi että vika ei ole pyöränlaakerissa. Vain vauhdin muutos vaikuttaa äänen voimakkuuteen.

              Viittaako pyöränlaakeriin vai perään? Kuinka yleisiä näissä on perän rikkoutumiset? Ei noita ainakaan tällä foorumilla eikä juuri ulkomaisillakaan käsitellä. Peräöljyt on reilu parikyt tuhatta ajaetut Redline mössöt, puolet sitä tavallista sinne laitettavaa Redlinea ja puolet sitä heavy shittii.

              Mitkä on vaihtoehdot. Aloitan varmaan helpoimmasta eli valutan peräöljyt pois ja katson miltä ne näyttää vai vaihdetaanko taas pyöränlaakerit?
              Niin ja sellainen kommentti vielä että ääni on sama kylmällä autolla (kylmillä peräöljyillä) tai lämpimänä.

              Comment


                Antti, kuuluuko jurina toisilla renkailla?

                Comment


                  Alkuperäinen kirjoittaja RistoEe Näytä viesti
                  Jottei pääsis liian helpolla, niin hyyty auto sitten motarille, eikä pysyny enää käynnissä. Käynnisty kyllä, mutta heti sen jälkeen "tukehtu" ja sammu.

                  Nyt sitten odottelee tuomiota Mehtäläisen pajalla. Tuonne kun sen sai, niin ei lähtenyt enää edes käyntiin. Ilmottelen jahka saan infoa, että mikä siinä on tällä kertaa.
                  Bensapumppuhan se oli tullut tiensä päähän. Nyt taas käy ja kukkuu.

                  Comment


                    Eli nyt voit poistaa sen takaiskun? ;)

                    Comment


                      Alkuperäinen kirjoittaja Noize Näytä viesti
                      Antti, kuuluuko jurina toisilla renkailla?
                      Joo kuului nastarenkailla myös, ei vaikutusta renkailla.

                      Comment


                        Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                        Eli nyt voit poistaa sen takaiskun? ;)
                        Juu, teikäläisen kaima sen poisti samalla kun vaihtoi pumpun.

                        Comment


                          Mihin kohtaan kannattaa nuo akselipukit sijoittaa?

                          Comment


                            Alkuperäinen kirjoittaja RistoEe Näytä viesti
                            Juu, teikäläisen kaima sen poisti samalla kun vaihtoi pumpun.
                            Tarttee varmaan pistää takas tuo takaisku. Yön yli kun oli seissyt niin sai taas sahata 5s käyntiin tuota. Sitten kävin automaatilla äsken niin lähti heti käyntiin kun oli ollut parkissa muutaman minuutin.

                            OEM pumppu kyllä pitäisi olla, tiedä sitten mistä tuo johtuu, että joutui sahaamaan käyntiin aamulla.

                            Comment


                              Voisko siellä olla sitten joku vuoto pumpun ja sen huoltokannen välisessä letkussa?

                              Comment


                                Täytyy Metsäläiseltä kysästä, huomasiko mitään, kun vaihtoi pumpun.

                                Comment


                                  Alkuperäinen kirjoittaja Lupe-81 Näytä viesti
                                  Noniin taas jotain. Ongelmana on ollut viime syksystä takapäästä kuuluva jurina. Molemmat takapyörän laakerit on vaihdettu 2 vuotta sitten FAGgilaisiin.

                                  Jurina on täysin vauhdin mukana kasvava, eli alkaa kuulua ihan lähes nollavauhdista. Jurinan voimakkuus pysyy muuttumattomana vaihteesta riippumatta tasakaasulla tai vapaalla rullatessa tai kiihdytettäessä tai moottorijarrulla. Ei mitään eroa. Käännöksillä ei tunnu olevan vaikutusta mikä viittaisi että vika ei ole pyöränlaakerissa. Vain vauhdin muutos vaikuttaa äänen voimakkuuteen.

                                  Viittaako pyöränlaakeriin vai perään? Kuinka yleisiä näissä on perän rikkoutumiset? Ei noita ainakaan tällä foorumilla eikä juuri ulkomaisillakaan käsitellä. Peräöljyt on reilu parikyt tuhatta ajaetut Redline mössöt, puolet sitä tavallista sinne laitettavaa Redlinea ja puolet sitä heavy shittii.

                                  Mitkä on vaihtoehdot. Aloitan varmaan helpoimmasta eli valutan peräöljyt pois ja katson miltä ne näyttää vai vaihdetaanko taas pyöränlaakerit?
                                  Laitetaampa päivitys tähän keissiin jos joku kokee vastaavia oireita. Eli tapaus osoittautui kuin osoittautuikin onneksi vain takapyöränlaakeriksi. Kyllä on hiljanen auto nyt, huhhuh, ei enää muistanutkaan miten nautinto voi olla ajaa. Ääni on hiljalleen huomaamatta alkanut jo viime kesän/syksyn tienoilla. Alko olla melko vainoharhanen olo jo että räjähtääkö perä ja kardaani kohta kun tasaisen jurinan lisäksi tietyssä nopeudessa tuli mukaan lisäksi "toinen" ääni joka oli oskilloiva murina sekä "kolmaskin" ääni joka oli hieno vinkuna.

                                  Tuon viallisen vänkärinpuoleisen takalaakerin pystyi helposti paikallistamaan tunkkaamalla atuo ylös ja pyörittämällä rengasta, niin kuuluva oli jurina käsin pyöritettäessäkin.

                                  Kerranki voittaja-olo.

                                  Comment


                                    Mitenkäs takana alimmaisen tukivarren uloin pusla eli missä on camber säätö pultilla. Powerflexinä ei näyttäs saavan joten onko jotain vastaavaa? Vai onko se ihan käytävä vakiokumekset ostamassa.

                                    Comment


                                      Itse en ole löytänyt muita kuin orkkiksia. Ihan päteviltä nekin vaikuttavat, ovat aika tiukat. Multa löytyisi sellaiset ylimääräisenä jos kiinnostaa.

                                      Comment


                                        Ahaa no ilmankos. Pitää huomenna käydä ad:lta kyselemässä ja marmorilta uudet pultit ku toinen meni yllätys yllytäs poikki... on se rankkaa tuo pyöränlaakereiden vaihto. Että ei vielä tarvetta. Kiitos kuitenkin.

                                        Comment


                                          Mitenkäs se hajosi laakeria vaihtaessa, eihän siihen tarvitse puuttua välttämättä.

                                          Comment


                                            Jos tempasee nilkan pöydälle kun minä tein niin pultti oli sahattava poikki ja pusla oli myös sökö

                                            Comment


                                              Sama homma ku esalla. Ja kun ei ole hienoja puristimia millä pyöränlaakerin sais pois nilkka paikoillaan, toisinkuin joskalla.

                                              Comment


                                                Ei siihen tarvita puristimia tai prässejä. Liukuvasara ja sähköliimakone riittää.

                                                Comment


                                                  Ja ellei halua hitsikonetta hankkia niin tällä pärjää pitkälle:
                                                  http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...varten-191319/

                                                  Comment


                                                    Kun hankkii vaan laadukkaamman pultin tuon mukana tulevan tilalle. Omasta lähti kanta kävelemään.

                                                    Comment


                                                      Millä sinä sitä käytit, pulttipyssyllä? Omalla on useita vaihdettu (käsityökaluilla) eikä kannoissa ole mitään vikaa. Kierre on pidettävä hyvässä rasvassa, muuten meinaa leikata.

                                                      Comment


                                                        Ihan käsityökaluilla. Se ei tietysti ole yllätys, että halpistyökaluissa saattaa olla laadullisia eroja.

                                                        Comment


                                                          Työkalujen käyttäjissä laadullisia eroja? :D

                                                          Comment


                                                            Vaikka vähän offtopic meneekin niin ei tuo minun työkalu ole helpolla päässyt. Eilen otin Vivarosta 88mm laakeria sillä pois, vasteethan tuossa ei niin isoon riitä mutta hyllystä löytyi sopiva holkki.

                                                            Biltemassa on takuuasiat toiminut tietääkseni hyvin jos vaan kuitti on tallessa, yhden 3/8 käsiräikän ja 1/4 ilmaräikän kävin vaihtamassa uusiin.

                                                            Comment


                                                              Lähteekö bilteman irroitus kalulla sitten miten helposti? 20t prässillä lähti nimittäin vasta minulta laakerit irti, hidon komian paukauksen kera!

                                                              Kannattaa myös sääliä Cambersäätö pultteja, 20e kpl marmorilta ilman mutteria ja prikkaa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X