Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
No kyllä ihan varmaan on, mutta vanhemmassa mallissa :) Otinkin viimeksi C4 ässästä ylläpitolaturia akulta irti ja muistin ruuvanneeni ruuvit auki kun istuinosaa irrotin.
Minkälaisen takaiskun sinne laitoit? Mulla on nimittäin hyllyssä yksi B5 ässän pumppu jossa sama vika.
Ei varmaan ole tarvetta sotkea C4 koria tähän topikkiin.
Noniin taas jotain. Ongelmana on ollut viime syksystä takapäästä kuuluva jurina. Molemmat takapyörän laakerit on vaihdettu 2 vuotta sitten FAGgilaisiin.
Jurina on täysin vauhdin mukana kasvava, eli alkaa kuulua ihan lähes nollavauhdista. Jurinan voimakkuus pysyy muuttumattomana vaihteesta riippumatta tasakaasulla tai vapaalla rullatessa tai kiihdytettäessä tai moottorijarrulla. Ei mitään eroa. Käännöksillä ei tunnu olevan vaikutusta mikä viittaisi että vika ei ole pyöränlaakerissa. Vain vauhdin muutos vaikuttaa äänen voimakkuuteen.
Viittaako pyöränlaakeriin vai perään? Kuinka yleisiä näissä on perän rikkoutumiset? Ei noita ainakaan tällä foorumilla eikä juuri ulkomaisillakaan käsitellä. Peräöljyt on reilu parikyt tuhatta ajaetut Redline mössöt, puolet sitä tavallista sinne laitettavaa Redlinea ja puolet sitä heavy shittii.
Mitkä on vaihtoehdot. Aloitan varmaan helpoimmasta eli valutan peräöljyt pois ja katson miltä ne näyttää vai vaihdetaanko taas pyöränlaakerit?
Niin ja sellainen kommentti vielä että ääni on sama kylmällä autolla (kylmillä peräöljyillä) tai lämpimänä.
Jottei pääsis liian helpolla, niin hyyty auto sitten motarille, eikä pysyny enää käynnissä. Käynnisty kyllä, mutta heti sen jälkeen "tukehtu" ja sammu.
Nyt sitten odottelee tuomiota Mehtäläisen pajalla. Tuonne kun sen sai, niin ei lähtenyt enää edes käyntiin. Ilmottelen jahka saan infoa, että mikä siinä on tällä kertaa.
Bensapumppuhan se oli tullut tiensä päähän. Nyt taas käy ja kukkuu.
Juu, teikäläisen kaima sen poisti samalla kun vaihtoi pumpun.
Tarttee varmaan pistää takas tuo takaisku. Yön yli kun oli seissyt niin sai taas sahata 5s käyntiin tuota. Sitten kävin automaatilla äsken niin lähti heti käyntiin kun oli ollut parkissa muutaman minuutin.
OEM pumppu kyllä pitäisi olla, tiedä sitten mistä tuo johtuu, että joutui sahaamaan käyntiin aamulla.
Noniin taas jotain. Ongelmana on ollut viime syksystä takapäästä kuuluva jurina. Molemmat takapyörän laakerit on vaihdettu 2 vuotta sitten FAGgilaisiin.
Jurina on täysin vauhdin mukana kasvava, eli alkaa kuulua ihan lähes nollavauhdista. Jurinan voimakkuus pysyy muuttumattomana vaihteesta riippumatta tasakaasulla tai vapaalla rullatessa tai kiihdytettäessä tai moottorijarrulla. Ei mitään eroa. Käännöksillä ei tunnu olevan vaikutusta mikä viittaisi että vika ei ole pyöränlaakerissa. Vain vauhdin muutos vaikuttaa äänen voimakkuuteen.
Viittaako pyöränlaakeriin vai perään? Kuinka yleisiä näissä on perän rikkoutumiset? Ei noita ainakaan tällä foorumilla eikä juuri ulkomaisillakaan käsitellä. Peräöljyt on reilu parikyt tuhatta ajaetut Redline mössöt, puolet sitä tavallista sinne laitettavaa Redlinea ja puolet sitä heavy shittii.
Mitkä on vaihtoehdot. Aloitan varmaan helpoimmasta eli valutan peräöljyt pois ja katson miltä ne näyttää vai vaihdetaanko taas pyöränlaakerit?
Laitetaampa päivitys tähän keissiin jos joku kokee vastaavia oireita. Eli tapaus osoittautui kuin osoittautuikin onneksi vain takapyöränlaakeriksi. Kyllä on hiljanen auto nyt, huhhuh, ei enää muistanutkaan miten nautinto voi olla ajaa. Ääni on hiljalleen huomaamatta alkanut jo viime kesän/syksyn tienoilla. Alko olla melko vainoharhanen olo jo että räjähtääkö perä ja kardaani kohta kun tasaisen jurinan lisäksi tietyssä nopeudessa tuli mukaan lisäksi "toinen" ääni joka oli oskilloiva murina sekä "kolmaskin" ääni joka oli hieno vinkuna.
Tuon viallisen vänkärinpuoleisen takalaakerin pystyi helposti paikallistamaan tunkkaamalla atuo ylös ja pyörittämällä rengasta, niin kuuluva oli jurina käsin pyöritettäessäkin.
Mitenkäs takana alimmaisen tukivarren uloin pusla eli missä on camber säätö pultilla. Powerflexinä ei näyttäs saavan joten onko jotain vastaavaa? Vai onko se ihan käytävä vakiokumekset ostamassa.
Ahaa no ilmankos. Pitää huomenna käydä ad:lta kyselemässä ja marmorilta uudet pultit ku toinen meni yllätys yllytäs poikki... on se rankkaa tuo pyöränlaakereiden vaihto. Että ei vielä tarvetta. Kiitos kuitenkin.
Millä sinä sitä käytit, pulttipyssyllä? Omalla on useita vaihdettu (käsityökaluilla) eikä kannoissa ole mitään vikaa. Kierre on pidettävä hyvässä rasvassa, muuten meinaa leikata.
Vaikka vähän offtopic meneekin niin ei tuo minun työkalu ole helpolla päässyt. Eilen otin Vivarosta 88mm laakeria sillä pois, vasteethan tuossa ei niin isoon riitä mutta hyllystä löytyi sopiva holkki.
Biltemassa on takuuasiat toiminut tietääkseni hyvin jos vaan kuitti on tallessa, yhden 3/8 käsiräikän ja 1/4 ilmaräikän kävin vaihtamassa uusiin.
Comment