Normijuttuja jos meinaa oikeasti logitella/säädellä autoa, tuo K-linjan veto meinaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)
Collapse
X
-
Tein eilen risaan painetestiä ja tuli todettua että ylemmät ahtoputket jotka tulevat kaasuläpälle falskaa yläliitoksesta. pienet kuusiokoloruuvit irti, liikuttelua ja cleaneria niin sain paineet pysymään sisällä (ainakin väliaikaisesti). Eikös siellä välissä ole vain tiiviste? Onko normaalia että kiinnitys vain yläpuolelta putkia? Se on ilmeisesti keula irti jos haluaa putket irti. Onko yleinen vika?
Comment
-
Kyllä tuo aika normaalia on että ne vuotaa siitä. Jotkut ovat hitsanneet ne kiinni, mutta se vaikeuttaa tiettyjä huoltohommia aika paljon. Siellä on O-renkaat välissä, ja vain ylemmällä pultilla ne on kiinni.
Keulaa ei tarvitse irroittaa, mutta huoltoasentoon se melkovarmasti pitää laittaa.
Comment
-
http://forum.rs246.com/viewtopic.php?p=286262 tuoltahan löyty samaa ongelmaa.
Eli tiivisteet vaihtoon? Mitäs jos ensitöikseen vetäis jotku silikoonit tai massat vaan saumakohtaan, kun ei tällä hetkellä vuoda? Purkkaviritys :)
Comment
-
Auttakaas viisaammat. Potilaana kaverin b5 ässä. Oireet: täydessä vedossa näyttää punaista ympyröityä huutomerkkiä, ei nyvi tai tai jätä ylimääräisiä vikakoodeja siitä. Tuntus että ei ole kaikkea vetoa mitä pitäis olla
Autossa on porkkiksen ohjelma mutta antaa 225g/s ilmamäärää, load on 150% ja absolute pressure 2000 - 1650mbar???
Eihän tuo voi olla mahdollista? map anturi vikaa?
n249 on viallinen mutta kuitenkin asianmukaisesti ohitettu.
Pitäisihän tuon antaa tuota ilmamassaa huomattavasti enemmän kun on tuo ohjelma ja dp:t laitettu. egt:t myös juuri vaihdettu
Comment
-
Ei ollut vikakoodeja autossa muuta kuin n249 ja joku keskuslukituksen haamukoodi
Varmaankin on tuo jarruneste tuon merkin takana.
Muutama kyssäri:
- Eikös nuo ahtopaine arvot ole ihan puutaheinää? Vai tulkitsenko niitä väärin
- Eihän viallisen maffin pitäisi vaikuttaa map anturin toimintaan?
- Ja onko tuollaiset loadit ihan normaaleja?
Pitää kokeilla tänään omalla maffilla antaako eri arvoja.
Comment
-
Ahtopainepyynti 2000mbar (1 bar ahtoja) kuulostaa oikealta, toteutunut 1650mbar eli 0,65 bar saa. Täsmää hyvin toteutuneen ilmamassan 225g/s kanssa (pitäisi tulla 270g/s luokkaa).
Loadikin on siellä tienoilla toteutuneen ahtopaineen kanssa.
Eiköhän siellä ahtovuoto ole, bypassit rikki tms.
Comment
-
Lambda korjaukset huitelee osakaasulla bank 1 että 2 n. 20%, kunnes välillä bank 2 antaa fuel trim bank 2 system too rich koodin. Eli bank2 käy hieman rikkaammalla koko ajan. Seokset pomppii tyhjäkäynnillä rikkaalta laihalle ja samalla rykii. Kaasua painat ihan vähän niin alkaa kierrokset pomppia (tämä ongelma ollut uudesta ohjelmasta asti). Kytkimen pohjassa pitäminen hieman tasottaa asiaa kun loadit tippuu. Tasakaasu ajossa myös heittelee seoksia laidasta laitaan, afr n. 13-15.5. Välillä rikastaa ja välillä laihentaa. Moottorijarrun jälkeen kaasulle palatessa tekee jonkun rikastuksen ja heittää aina paksulle hetkeksi. Ja mikä hauskinta täyskaasu vedossa ei nyvi, nyhtä tai takertele, käy vain s**tanen paksulla afr n.10.7.
Ei oo ahtovuotoja löytyny oikein tekemälläkään.
Maffi vaihdettu
Uudet tulpat kokeiltu
Puolat ristiin jos korjaukset muuttuisi
Bensanpaine ei heittele.
Suuttimet huollettu
Lambdat on n.1v vanhat.
Auto on kyllä aina paksulla käynyt ohjelman myötä. Ja nyt kylmillä ilmoilla ongelma on ilmennyt kasvavissa määrin. Ajattelin ohjelmasta rukata selvästi laihemmalle koska alkaa tuntua että se mato on siellä.
Että tuota mitäs sitten.
Ja jos apuja niin
Rs4 maff
Ko4-hybridit
Dekat 630
Tfsi puolat
Rs2 tulpat
Cooleripäivityksen myötä kuitenkin laskennallinen teho 525, että aivan rikki tuo vehje ei voi olla.
Comment
-
Deran tekelehän se on. Kesällähän ongelmia ei ollut mutta ei nähnyt laajakaistaakaan kun plx:ät meni kärvähtämään. Syksyllä hommasin sitten uuden vasta. Kelien kylmettyä jolloin ongelma ilmeni. Ja seoksien heijaus on melkeinpä sitä pahempaa mitä kylmempi keli. Pakovuotoo on mietitty mutta että molemmilla puolilla... pitää alkaa nyt ihan urakalla tutkimaan kun saa tuon a6:sen tallista ajoon.
Foorumeita on luettu niin että silmiin sattuu. Koko talvi tuolla on tullut ajettua, jos se vika olis saatu vaikka ajettua ulos.
Luulin jo ennen tahkonreissua että vika löyty kun coolerissa oli reikä ja tbb revennyt, mutta eipä niiden korjaus mitään auttanut.Viimeksi muokannut ittnah; 18.3.2014, 18:18.
Comment
Comment