Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    C-purkki ei tainnut haluta ottaa multimappia vastaan.
    Tai taitaa ottaa mutta pitää tehdä kaikki uusiksi ja sitä ei moni ole tehnyt.

    Comment


      Tämä lienee nyt selvä peli turbon osalta? Osaako joku sanoa millaista laskua voisi odotella jos nuo molemmat k03 lähettäisi finturbolle huoltoon? Tuli hieman yllätyksenä tuo vika, auto jätetty syksyllä ajosta seisontaan enkä huomannut sitä ennen mitään oireita, öljyäkään ei kulunut merkittävästi.
      Attached Files

      Comment


        Soittamallahan tuo selviää. En kyllä tuota turboa enään takaisin laittaisi.

        Comment


          okkim, niin miten ei onnistu tuo vaihto ajonestoa ajaltellen? Eikös mittariston vaihto oo tähän verrattava toimenpide. Eli mittaristo opetetaan eculle
          Viimeksi muokannut tuxo; 17.2.2014, 20:53. Perustelu: sanat väärinpäin

          Comment


            No kun toisessa on immo2 ja toisessa immo3. Ne ei osaa puhua keskenään. Kokeiltu on.

            Comment


              Onko C-loppuinen purkki just se 512kt versio?

              Comment


                Kyllä on.

                Comment


                  Ei kellään ois AGB koneen johtosarjan kytkentä kaavioita? Esim PDF:nä. Herjaa koodia P1358 Ingnition coil 2 open circuit. Liitin ehjä, puola vaihdettu, johtosarja pitäis tarkastaa vielä mutta helpottais kuvat.

                  Comment


                    Mites olis jos ottas sen immon ihan pois?

                    Comment


                    • Kuinkas pitkälle toi tehdas kalibroitu boksi kestänee helppo toimista ecun säätöä nm:ssa? Meinasin, kun oli tossa 1.8t puolella juttua, niin ois mielenkiintosta tietää paljonkos noita tehoja voi repiää ns. helpolla virityksellä? eikös kuitenkin s4--> rs4 upradge onnistu suht helposti, myös ohjelmointi tolle setille? tehothan on vissii siellä 450-500hp pintamissa? mutta vääntö se oleellisin, eikös tota ecua saa helposti säädettyä aina 600nm asti? vai loppuuko kartat aijemmin jo kesken?

                      Comment


                        Ei kai noita muuten säädetä kuin uudelleen ohelmoimalla. Kyllä noilla ecuilla on tehty +800 hp & +1000Nm koneita.

                        Comment


                        • Jos vektori loppuu, niin jatketaan. Omaan on joutunut puukottamaan aika paljonkin, kun ei ole ahdetulle tarkoitettu. Ja E85:sen kohdalla myöskin joutuu jatkamaan.

                          Comment


                          • Alkuperäinen kirjoittaja Carbin Näytä viesti
                            Ei kellään ois AGB koneen johtosarjan kytkentä kaavioita? Esim PDF:nä. Herjaa koodia P1358 Ingnition coil 2 open circuit. Liitin ehjä, puola vaihdettu, johtosarja pitäis tarkastaa vielä mutta helpottais kuvat.
                            Tarkista ko puolan maadoitus ekana. Mulla kun oli puolakonversion jälkeen huonosti toteutettu maadoitus niin antoi samaa herjaa.

                            Comment


                              Mitähän kaikkee tarvitsee ottaa huomioon kun prefaceen vaihtaa facelift ecun? Ois tuossa nyt 551J, 551C:n tilalle tarkotus vaihtaa.

                              Comment


                                Ajoneston poisto ainakin. Sitten uudessa ecussa pitää olla samat suuttimien arvot kuin vanhassa.

                                Comment


                                • Saako nyt sitte tuohon faceliftin ecuun multimapit?

                                  Comment


                                    Siis tottakai softa pitää olla oikkein mutta lähinnä juuri tämä ajoneston pois otto. Pittääpä ruveta joku päivä turaamaan.
                                    Kyllähän siihen saa. Samoiten flatshiftit ja lähtörajottimen. Suurin etu ehkä on silti että saa nefmoton toimimaan.

                                    Comment


                                      [ame]http://www.youtube.com/watch?v=8IddRNFb22o[/ame]

                                      Comment


                                        Miten Drogfil toteutit sen maadoituksen? Autosta tuo vika tuntui taas häviävän ja lauantaina sitten halvaantu 2 sylinteri kokonaan. Vaihdoin uudet tulpat ja olo koheni huomattavasti, hetkeksi. Hännisen pihaan kerkesin kehumaan että nyt toimii hyvin ja siitä kun uudestaan starttasi niin eipä käykkään kun satunnaisesti kaikilla, vedossa hirvee rötääminen vastaan. Ei prkl kun ei taas osaa keksiä vikaa, johtosarjaa tutkimaan ja puolan maadotus pitää tehä uusiks.

                                        Toteutin tuon puolan maadoituksen niin että päämaa menee joka puolassa johto sarjaan. Ja bank1 puolissa lisämaa menee myös johtosarjaan ja bank2 puolissa tein erillisen lisämaadoituksen jonka vedin venakopan pultin alle rengasapikolla. Ja ongelmat esiintyy bank1 puolella vain, eli 2:n antaa tuota circuit openia. Mutta kun ei kaaliin mahdu miksi olisi nyt yhtäkkiä alkanut johtosarja pohjaista vikaa tulemaan.

                                        Comment


                                          Olen kaksi puolakonversiota tehnyt ja molemmissa oli johtimet hapettuneet eristeen sisälle asti. (kuumuuden takia)
                                          Maadotuksille omat uudet johtosarjat ja muistakin johtimista pitää raaputtaa johtimen pintaa, jotta saa sen tumman hapettuman pois. Laitoin vielä tipan tinaa johdon päähä liitoksen varmistamiseksi.

                                          Kattelin siinä tehdessä, että taitaapa tulla puolakonversioiden jälkeen foorumille ihmettelyä, kun pätkii.

                                          Comment


                                            Alkuperäinen kirjoittaja steffu Näytä viesti
                                            Kuinkas pitkälle toi tehdas kalibroitu boksi kestänee helppo toimista ecun säätöä nm:ssa? Meinasin, kun oli tossa 1.8t puolella juttua, niin ois mielenkiintosta tietää paljonkos noita tehoja voi repiää ns. helpolla virityksellä?
                                            Ei voi verrata 1.8t-keskusteluun. Siellä puhuttiin vaijerikaasuisesta vehkeestä, jonka ecu on ihan eri peli.

                                            Tomina en öljyturbon kanssa heittäisi kirvestä kaivoon ihan heti vaikka huonolta näyttääkin. Jos ei ole aiemmin ongelmoinut niin vika voi olla tukkeutuneessa huohottimeessa tai muussa ongelmassa öljynpoistossa ahtimesta.
                                            Tietty, kun näyttää olevan jo kone irti niin samallahan sen laakeroittaa...

                                            Comment


                                              Toinen oli mun ja tajusin onneksi jättää tuon kytkentäpuolen ammattilaiselle.

                                              Comment


                                                Minä laitoin puolien liittimien pinneistä 2 ja 4 lyhkäset piuhat ja siitä yhdellä 2,5mm2 johtimella jokainen puola erikseen auton maadoitukseen.

                                                Comment


                                                  Kiitos vinkeistä, lähtee siis johtosarja pöydälle uudelleen tekoon. Oppiipahan tämänkin tekemään oikein.

                                                  EDIT: Piti kysyvä että voiko nuo molemmat maadoitukset laittaa suoraan koneen omaan maadoituksiin omalla johdolla? Eli voiko jättää käyttämättä puolien johtosarjan maadoitukset kokonaan?
                                                  Viimeksi muokannut Carbin; 24.2.2014, 13:45. Perustelu: Lisäkysymys

                                                  Comment


                                                    Virallisesti puolan maadotus menee sinne kannen taakse rengasliittimellä. Toinen maa on "ohjauksen"-maa, joka normaalisti menisi samaan maahan ECU:n kanssa. Näin niinkuin elektroniikan sääntöjen mukaan, ilmeisesti häiriönpoistosyistä.

                                                    Mutta helpointa lienee yhdistää molemmat maat sinne kannen taakse, niinkuin 99% konversioista on tehty.

                                                    Jos teet molemmat maadoitukset uusiksi, niin voit jättää alkuperäisen maadoituksen kytkemättä.

                                                    Comment


                                                    • Olisko heittää vinkkejä alapallonivelten irroitukseen ? Ei oikein onnistunut tänään kun harjoottelin tallin lattialla könyten. Olisko joku tietty ulosvetäjä/muu jossain liikkeessä, niin vois huomenna kokeilla uudelleen. Molemmat alatukivarret menossa siis vaihtoon.

                                                      Comment


                                                        Jollain raudalla vääntöä alaspäin ja sitten napakka lyönti pajavasaralla siihe pallon kiinnityskohtaan, olkatukeen.

                                                        Comment


                                                          Kiitoksia neuvoista Amalinille ja juutasqsalle. Elisen koeajelun jälkeen ei enää käynyt huonosti. Ja vedossakin tuntuu moottorin kiertäminen pehmeämmältä. Enää vetologit kahtoo että alkaako vedossa myöhästää ennakoita.

                                                          Comment


                                                            napakka lyönti pajavasaralla siihe pallon kiinnityskohtaan, olkatukeen
                                                            Sitten laittaa vielä vaikka lekan toiselle puolen pallon kiinnityskohtaa kun lyö.

                                                            Comment


                                                            • Onko osoittautunut toimivaksi nuo lyöntikiilahaarukat mitä myydään nivelten irroitukseen? Täytyy motonetistä käydä ulosvetäjää ja moskaa hakemassa niin jos ne lähtis .

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X