Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Tämä lienee nyt selvä peli turbon osalta? Osaako joku sanoa millaista laskua voisi odotella jos nuo molemmat k03 lähettäisi finturbolle huoltoon? Tuli hieman yllätyksenä tuo vika, auto jätetty syksyllä ajosta seisontaan enkä huomannut sitä ennen mitään oireita, öljyäkään ei kulunut merkittävästi.
Kuinkas pitkälle toi tehdas kalibroitu boksi kestänee helppo toimista ecun säätöä nm:ssa? Meinasin, kun oli tossa 1.8t puolella juttua, niin ois mielenkiintosta tietää paljonkos noita tehoja voi repiää ns. helpolla virityksellä? eikös kuitenkin s4--> rs4 upradge onnistu suht helposti, myös ohjelmointi tolle setille? tehothan on vissii siellä 450-500hp pintamissa? mutta vääntö se oleellisin, eikös tota ecua saa helposti säädettyä aina 600nm asti? vai loppuuko kartat aijemmin jo kesken?
Jos vektori loppuu, niin jatketaan. Omaan on joutunut puukottamaan aika paljonkin, kun ei ole ahdetulle tarkoitettu. Ja E85:sen kohdalla myöskin joutuu jatkamaan.
Siis tottakai softa pitää olla oikkein mutta lähinnä juuri tämä ajoneston pois otto. Pittääpä ruveta joku päivä turaamaan.
Kyllähän siihen saa. Samoiten flatshiftit ja lähtörajottimen. Suurin etu ehkä on silti että saa nefmoton toimimaan.
Miten Drogfil toteutit sen maadoituksen? Autosta tuo vika tuntui taas häviävän ja lauantaina sitten halvaantu 2 sylinteri kokonaan. Vaihdoin uudet tulpat ja olo koheni huomattavasti, hetkeksi. Hännisen pihaan kerkesin kehumaan että nyt toimii hyvin ja siitä kun uudestaan starttasi niin eipä käykkään kun satunnaisesti kaikilla, vedossa hirvee rötääminen vastaan. Ei prkl kun ei taas osaa keksiä vikaa, johtosarjaa tutkimaan ja puolan maadotus pitää tehä uusiks.
Toteutin tuon puolan maadoituksen niin että päämaa menee joka puolassa johto sarjaan. Ja bank1 puolissa lisämaa menee myös johtosarjaan ja bank2 puolissa tein erillisen lisämaadoituksen jonka vedin venakopan pultin alle rengasapikolla. Ja ongelmat esiintyy bank1 puolella vain, eli 2:n antaa tuota circuit openia. Mutta kun ei kaaliin mahdu miksi olisi nyt yhtäkkiä alkanut johtosarja pohjaista vikaa tulemaan.
Olen kaksi puolakonversiota tehnyt ja molemmissa oli johtimet hapettuneet eristeen sisälle asti. (kuumuuden takia)
Maadotuksille omat uudet johtosarjat ja muistakin johtimista pitää raaputtaa johtimen pintaa, jotta saa sen tumman hapettuman pois. Laitoin vielä tipan tinaa johdon päähä liitoksen varmistamiseksi.
Kattelin siinä tehdessä, että taitaapa tulla puolakonversioiden jälkeen foorumille ihmettelyä, kun pätkii.
Kuinkas pitkälle toi tehdas kalibroitu boksi kestänee helppo toimista ecun säätöä nm:ssa? Meinasin, kun oli tossa 1.8t puolella juttua, niin ois mielenkiintosta tietää paljonkos noita tehoja voi repiää ns. helpolla virityksellä?
Ei voi verrata 1.8t-keskusteluun. Siellä puhuttiin vaijerikaasuisesta vehkeestä, jonka ecu on ihan eri peli.
Tomina en öljyturbon kanssa heittäisi kirvestä kaivoon ihan heti vaikka huonolta näyttääkin. Jos ei ole aiemmin ongelmoinut niin vika voi olla tukkeutuneessa huohottimeessa tai muussa ongelmassa öljynpoistossa ahtimesta.
Tietty, kun näyttää olevan jo kone irti niin samallahan sen laakeroittaa...
Kiitos vinkeistä, lähtee siis johtosarja pöydälle uudelleen tekoon. Oppiipahan tämänkin tekemään oikein.
EDIT: Piti kysyvä että voiko nuo molemmat maadoitukset laittaa suoraan koneen omaan maadoituksiin omalla johdolla? Eli voiko jättää käyttämättä puolien johtosarjan maadoitukset kokonaan?
Viimeksi muokannut Carbin; 24.2.2014, 13:45.
Perustelu: Lisäkysymys
Virallisesti puolan maadotus menee sinne kannen taakse rengasliittimellä. Toinen maa on "ohjauksen"-maa, joka normaalisti menisi samaan maahan ECU:n kanssa. Näin niinkuin elektroniikan sääntöjen mukaan, ilmeisesti häiriönpoistosyistä.
Mutta helpointa lienee yhdistää molemmat maat sinne kannen taakse, niinkuin 99% konversioista on tehty.
Jos teet molemmat maadoitukset uusiksi, niin voit jättää alkuperäisen maadoituksen kytkemättä.
Olisko heittää vinkkejä alapallonivelten irroitukseen ? Ei oikein onnistunut tänään kun harjoottelin tallin lattialla könyten. Olisko joku tietty ulosvetäjä/muu jossain liikkeessä, niin vois huomenna kokeilla uudelleen. Molemmat alatukivarret menossa siis vaihtoon.
Kiitoksia neuvoista Amalinille ja juutasqsalle. Elisen koeajelun jälkeen ei enää käynyt huonosti. Ja vedossakin tuntuu moottorin kiertäminen pehmeämmältä. Enää vetologit kahtoo että alkaako vedossa myöhästää ennakoita.
Onko osoittautunut toimivaksi nuo lyöntikiilahaarukat mitä myydään nivelten irroitukseen? Täytyy motonetistä käydä ulosvetäjää ja moskaa hakemassa niin jos ne lähtis .
Comment