Millähän tuohon 551C ecuun pääsis käsiks? Sehän käyttää 512k ja uudemmat on sitten 1024k. Joten nefmoton softa ei ymmärtääkseni ja kokeiltuani toimi tuon c boksin kanssa obd portin kautta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)
Collapse
X
-
Juu, jos ei OBD:n kautta softa mene sisään, niin onhan tuo kanta kehitysvaiheessa tarpeellinen.
Tiedän tältäkin foorumilta 5kpl B5 ässän omistajaa joilla on kannan takia auto kyykähtänyt.
Mun vanhassa 1.8T:ssä kesti yllättävän kauan, vasta 10V ikäisenä tuli PLCC-kannan kanssa ongelmia.
Kaikki nuo kannat on enemmän tai vähemmän protoiluun tarkoitettuja kantoja, joten niitä ei ole ikinä suunniteltukaan kestämään auton olosuhteita.
Comment
-
Mutta nefmotolla siis on mahdollista päästä bootmodessa sisään? Ja tuohon varmaankin tarvii sen oman lukijan, ei riitä obd kaapeli.
En kyllä mitään pikakantoja laita. Ne voi olla hyviä paikoillaan pysyvissä kohteissa mutta autoon en niitä laittais. Työnpuolesta kuitenkin niitä räpläillyt sen verta.
Comment
-
Ei mikään silikoni/sika/soudahl-vahvistus auttaisi noihin pikakantoihin? Meillä "liimataan" isommat komponentit värinäkohteissa varmistukseki kiinni/värinän vaimentamiseksi. Näin on saatu esim HALTissa huomattavasti pitempikestoisia laitteita, kun isot elkot, lutikat tai johtoliittimet ei lähde lenteleen.
Comment
-
Se ei estä tinapintojen hapettumista.
Comment
-
Ja tähän sivuun heitettynä, jos jollain on noita uusia tyhjiä chippejä, jotka käy pikaistukkaan, niin saa tarjota mulle privalla.
Tarttis saada varaosa chippi kaiken varalle..
Yhden pätkimisen sain lopetettua, kun liimailin pikaistukkaa heftiin paremmin. Sen liitokset kun pääsee liikkumaan.
Comment
-
Releethän on numeroitu, olisko ollut hatusta joku 372 tjms. Pitäis googlettaa. Siinä releessa on kolme järeämpää ja muutama pienempi pinni. Yleismittarilla löydät tulevan +12V ja miinuksen niistä isommista, jäljellejäävä on sitten pumpun lähtö. Muistelisin olevan leveän lasinpyyhkijöiden releen vasemmalla puolella.
Jos hyppylankaa käytät niin ota riittävän järeää ettei sula.
Linkin takaa löytyy aika hyvät kuvat.
Comment
-
Noniin automaattisesta korkeudensäädöstä tietävät persoonat. Ennoo ikinä jaksanut perehtyä toimiiko omassa autossani tuo säätö kunnolla, päätin sitten umpioehostuksen jälkeen säätää valot oikeaoppisesti vag-comin kautta ja kappas, nehän heräsi eloon paremmin kuin ikinä aiemmin.
Ongelma vain on se, että se säätelee niitä vähän mielensä mukaan. Valoja käyttämällä pois päältä ja päälle se säätää niitä lähes joka kerralla eri asentoon, välillä toista puolta yksikseen. Mikähän mättää?
Comment
Comment