Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Jos on ajonesto, niin mittariston ajoneston valo vilkkuu ja siitä jää vikakoodi ECUun.

    Comment


    • Jokos niitä halpoja "RS OEM" kytkimiä on tippunut porukalle ketkä sattui tilaamaan, kiinnostaa että mitähän siellä myydään.

      Comment


      • Minulle tuli ainakin. En tiedä aitouden puolesta, mutta hyvältä näyttää.

        Pari suttuista kuvaa kytkimestä
        Attached Files
        Viimeksi muokannut mikero; 29.9.2013, 19:01.

        Comment


        • Mulle tuli juurikin samanlainen paketti mikä on mikerolla tossa kuvassa

          Comment


          • Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
            Jos on ajonesto, niin mittariston ajoneston valo vilkkuu ja siitä jää vikakoodi ECUun.
            17978/P1570/005488 - Engine Start Blocked by Immobilizer - Tuollaisen koodin sain pihalle muutaman yrityksen jälkeen.. Eli viittaa siihen ajonestoon ilmeisesti ? Ei ole kyllä nollauksen jälkeen uusiutunut tuo koodi. Välissä tuli se akun alhainen varaus koodi jonka myös nollasin. Täytyykö minun jotain muutakin tehdä nollauksen lisäksi, että tuon ajoneston kettuilukoodin saa pois kokonaan häröilemästä ? Meinaa tuo varmaan tuli, kun talvella yritin ohjelmoimattomalla avaimella käynnistää autoa. Sen jälkeen tyyliin kerran kk on tehnyt sitä, että auton kun käynnistää se sammuu samointein.
            Ensiviikonloppuna yritän saada avaimet ohjelmoitua autoon takaisin kun nyt resetoin ne mutta en saanut koodattua takaisin toimimaan niitä.

            Comment


              Jos avaimet on koodattu ja kaikki kunnossa, niin nollaus riittää.

              Nollauksen jälkeen jos tulee uudestaan, niin ajonestossa ei ole kaikki kunnossa.

              Helppo ja nopea testi:
              Nollaa koodit.
              Kokeile käynnistää.
              tuleeko koodi? vilkkuuko ajoneston valo?

              Kuulostaa kyllä, että oot vähän turhaan häröillyt, eikä nyt ole tietoa, että onko ajoneston toimimattomuus vika vai ihan sun turhaa säätämistä.

              Comment


              • Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                Kuulostaa kyllä, että oot vähän turhaan häröillyt, eikä nyt ole tietoa, että onko ajoneston toimimattomuus vika vai ihan sun turhaa säätämistä.
                Toivottavasti olen, eikä mitään arvokasta olisi rikki.
                Rele täytyy jostain lainata kokeeksi, että voi sulkea sen pois vaikka korjaaja setä sen totesi toimivaksi jo kerran.
                Kunhan ensin saan nuo avaimet/avaimen toimimaan oikein, niin hyvä. Minulla siis 1 toimiva avain ja toisesta puuttuu ajoneston koodaus.
                Mutta jos tuo avaimen takaisin koodaus ei tuo tulosta, niin vedän johdot sitten uusiksi. Saapi edes ajettua auton johonkin korjaamolle jonoon.

                Comment


                  Kysymys kuuluu..Jos ajonesto kettuilee, niin katkaiseeko se virran syöttämisen pumpulle sekä sille mittariston bensamittarille?
                  Katkaisee noin sekunnin päästä pumpulta, mutta ei mittarista.

                  Comment


                  • Auton vaihto mielessä. Yleistä mielipidettä kaipaisin. Normaalia siistimpi kuntoinen Audi s4 b5, vm 99, ajettu 250tkm.
                    Tuotu sveitsistä 2010.
                    Huoltohistoria on hyvä. Suurempia remontteja on tehty. Kansiremontti 160tkm, ja vast ikään jakopää.

                    Tuon verran ajettu ja turboja ei vaihdettu. Tai ei ainakaan ole kuitteja.. Onko tuo miten mahdollista että noi puhaltimet olisi viellä alkuperäiset?Ja paljonko noilla turboilla yleensä pääsee? Autoa ei ole lastutettu. Pääseekö turboista ulkoa päin näkemään onko vaihdettu..? Olenkohan nyt työntämässä käsiä paskaan...?

                    Comment


                    • Mielestäni hankintapäätös pitää tehdä sellaisen pohdinnan jälkeen, missä yksinkertaisesti hyväksyy sen, että kaikenlaista menoerää vaan tulee. Autolla sen verran ikää, että voi varautua etupään tukivarsisarjan, alustasarjan, jarruosien ja huohotuksen uusimiseen. Siihen päälle mahdolliset turbo, kytkin, vauhtipyörä, ahtovuoto, puola, pakolämpöanturit, lambdat, maffi, n75 ja maaliviat. Jos et itse osaa, tiedä tai halua opetella noiden korjaamista niin voit varautua teettämään työn jollain joka haluaa myös palkan siitä. Itse olen vaihtanut tai vaihdattanut kaiken noista (ja enemmänkin plus jotkut kolmeen kertaan) tässä viimeisen viiden vuoden aikaan.

                      Turbot voivat ollakin toimivassa kunnossa, hyvät ne eivät ole koska silloin ne olis uudet tai kunnostetut. Mistään sitä et vaan voi tietää koska se akseli voi mennä just huomenna poikki. Ärsyttää kun aina välillä saa lukea täältä miten paskoja Audit on kun tulee kaikenlaista pikkuvikaa 15v ja 250K ajettuun autoon.

                      Minä sanon, että osta auto mutta sillä varauksella, että sulla on pörssiä laittaa se kuntoon. Jos etsit valmista, toimivaa tehokasta ja luotettavaa peliä, osta joku uudempi ja kalliimpi.
                      Viimeksi muokannut Pitkänen; 30.9.2013, 06:28.

                      Comment


                      • Ja se sanonta siitä touhutonnista tilillä ylimääräistä varattuna auton laittoon pitää paikkaansa. Itku pääsee jos tulee isompi remontti ja tili huutaa nollaa. Itselläni on sveitsistä tuotu ässä ja hyvin on toiminut tähän asti. Huomaa kun auto on täysin vakiona pidetty, niin on vielä kestänyt. Vakioahtimet ulajaa ja niillä on joku 230tkm rullattu. Kohtahan se perusosien huollon tarve varmasti itselläkin alkaa ja yllämainittuja osia alkaa hajoamaan. Tuon mainitsemasi auton kilometreillä luulisi jo suuren läjän osia olevan vaihdettu. Virittäessähän ne heikot paikat alkaa antautua ja silloin palaa perusosiinkin rahaa rutkasti. Osta vaan pois ässä jos hyvin on huoltohistoriakin näyttää ja muuten tuntuu toimivalta vehkeeltä. Kestäviä koneitahan nuo bitit on oikein pidettynä.

                        Comment


                          Itellä meni kymmenen päivän jälkee toisen ahtimen akseli poikki. Se koetteli ihan jonkun verran. On sitä muutakin kallista mennyt, ihan peräkkäin. Mutta nyt uskaltaa ehkä jo vähän huokaista, kun melkein kaikki kalliit rempat on tehty. Koska ässähän on uskomattoman hauska auto ajaa, tai ainakin tse tykkään. Toi on ollu kohta pari vuotta mulla, osiin ja korjauksiin on mennyt liki 8000€. On lunastanut paikkansa tässä perheessä ;)

                          Comment


                          • Paljonko autolla oli ajettu kun ostit? Ja paljon nyt?

                            Comment


                              Se on ihan onnenkauppaa näiden kanssa ja niin muidenkin autojen kanssa, fakta. Tai no ostaessasi auton, joka on ollut esimerkiksi clubilaisella harrasteena ja näiden koneiden yleiset kuluvat osat vaihdettu ja muutenkin ns. ylipidetty niin luotto sen kestävyyteen jatkossa on mielestäni suurempi. Oikeasti täydellinen huoltokirja ei mielestäni takaa sitä että auto on oikeasti täysin kunnossa.

                              Ajokilometrit eivät aina ole suoraan verrannollisia, ihan tapauskohtasia. Yli 10 vuoteen mahtuu niin paljon mahdollisia huoltojen laiminlyöntejä, erilaisia ajotapoja ja mitä kaikkea.. Jos haluat tällaisen S4:sen niin osta ja liity joukkoon. Vakiona kun pitää niin väitän että autoon ei välttämättä vikoja tule niin herkästi, mutta kannattaa asennoitua kuitenkin siihen ettei tässä olla mitään vähävikasinta autoa ostamassa. Suomen maalta löytyy niin paljon tieto-taitoa tästä tekniikasta, että avun tarpeessa sitä myös saa.

                              Comment


                                Mitähän sillä oli menty. Olisikohan ollu jotain 180+tkm, nyt on 220+tkm. Voin tarkistaa kun pääsen töistä. Noita paikkein se muistaakseni oli.

                                Kakkaahan mä puhuin. Ahtimet vaihdettiin mittarin näyttäessä 194170km. Ja nyt on 224 ja risat päälle.
                                Viimeksi muokannut Kuppis; 30.9.2013, 21:55. Perustelu: Oikeat startti kilsat korjailin.

                                Comment


                                • Sori ku kiilaan starttimoottorin kera väliin, mutta mites nuo S4 kytkinsetit mitä tuossa yllä Mister-Autosta tuputettu, sopii näihin 1.8t koneisiin?

                                  Comment


                                    Jos oikein tulkitsin etkaa, AVJ kytkimen halkaisija on 228mm ja AGB om 240mm.

                                    Palatakseni tuohon oman välyksiin ja kolinoihin, vika olikin lopulta kardaanin tukilaakeri. Mittasin vielä uudestaan paljonko kardaani liikahti niin eipä ollutkaan vika siellä.

                                    Hyvä autohan s4 on, kunhan kyseinen yksilö on kunnossa. Noin vuoden omistaneena omalla on itse ajettu noin 25tkm, ollut vajaa 3kk tallissa ja huoltoon kulunut viimeksi kun laskin noin 5000€ -->. Tosin ei ollut mikään hirveän kallis löytö.
                                    Viimeksi muokannut Joksa_; 10.10.2013, 16:24.

                                    Comment


                                      Alkuperäinen kirjoittaja mäggäri Näytä viesti
                                      Sori ku kiilaan starttimoottorin kera väliin, mutta mites nuo S4 kytkinsetit mitä tuossa yllä Mister-Autosta tuputettu, sopii näihin 1.8t koneisiin?
                                      Niinkuin tuossa ylempänäkin jo todettiin, vahvistan että ei sovi.

                                      Comment


                                      • Ajatuksena oli että tuon kiinteän VP:n kanssa 1.8t:n kylkeen? ECS tuninghan myi jotain S4+kiinteä vp pakettia joka solahtaa paikalleen. Ei sillä että olisin ostamassa kyseistä settiä, mutta olihan tuo ylempi Mister-Auton hinta hyvä niin siitä se ajatus sitten lähti.

                                        Mutta ei se mitään jossei passaa. Kaikkeen fiksumpi ratkaisu lienee suoraan ostaa S4. :D


                                        Olikos noista pre-facelift S4 B5 muuta olennaista äimisteltävää mahdollisessa ostotilanteessa, kuin tuo pakosarjojen parastaennen-päiväys? :D

                                        Liekö tämä oikea osasto kysyä tätäkään, eli mites jos kiinnostavassa yksilössä ABS valo palaa, ei vikakoodia; Mikä on todennäköisin syypää tämän jälkeen?

                                        Comment


                                        • Jeps, nyt ois itellä "pieni" syyshuolto käynnissa eli moottori pöydällä, niin mitä muuta tuohon nyt kannattaa tehä ku huoltaa turbot ja vaihtaa hihnat?

                                          Comment


                                            Tarkasta ainakin kampuran stefat.

                                            Comment


                                            • Kato huohotusletkut ja jäähytysnesteen letkut ja klemmarit samalla.

                                              Comment


                                              • Minkälaisia teknisiä parannuksia on faceliftissä verrattuna tuohon ei facelift malliin?

                                                Comment


                                                • Etu-umpiot on yhtenäiset vilkun kanssa, pakosarjat samat mitä RS4:ssä eivätkä murene. Takajarrut vähän isommat ja erilaiset satulat. Sit on siellä täällä jotain pientä, kuten vähän nykyaikaisempi mittaristo (ei analogista kelloa) sekä siistimpi ilmastoinnin paneeli, erilaiset ovenkahvat. okkim voi pistää täyden listan :)

                                                  Olikohan jotain alustan valurautaosia korvattu alumiinisilla.. ?

                                                  Comment


                                                    Mulla on vissii sit sekasikiö, kun mulla on viisarikello mittaristossa, muuten on kyllä facelift :)

                                                    Comment


                                                      Ensimmäisissä facelifteissä on vielä analoginen. Muutama ero lisää: piilossa olevat pissapojan suuttimet ja hiljaisesti "sulkeutuvat" kauhukahvat. Jälkimmäinen oli jopa erikseen mainittu jossain vanhassa Audin esitteessä, harmi ettei löytynyt enää interwebin syövereistä. :)

                                                      Comment


                                                        Tuossa erot...Onhan noita.
                                                        Attached Files

                                                        Comment


                                                          okkim voi pistää täyden listan :)
                                                          Emmiejaksa. Siitä kun on jo jauhettu täällä aiemminkin, löytyy haulla.

                                                          Olikohan jotain alustan valurautaosia korvattu alumiinisilla.. ?
                                                          Ihan viimeisimmissä ässissä etutolpat on alumiinia, samoin kuin RS4:ssä.

                                                          Comment


                                                          • Onko löydettävissä jostakin tuon ässän sähkökaaviota ? Onko tietoa saako esim kirjastosa lainattua korjausmanuaalia tähän? Siellä varmaan sähköistäkin tietoja löytyisi.
                                                            Ei vieläkään löydy virtoja pumpulle, niin täytyis jotain keksiä uutta lukemista. Avaimet saatiin takaisin peliin ja pumpulle virtaa tuovat johdot todettu ehjiksi 100 kerran. Vielä kun sais jostain käsiksi kaverin joka aidolla rossin johdolla tulisi tekemään taikoja niin hyvä olisi.
                                                            Ensiviikonloppuna vedän uudet johdot ja suoraan akulta jos ei ala selvyyttä tulemaan.
                                                            Sais edes ajettua jonnekkin odottamaan taikuria.

                                                            Comment


                                                            • En nyt muista mikeron tilannetta sen tarkemmin, mutta miultahan sippasi ecu alkukesästä ja ilman sen kummempia tutkimisia vaihdoin bensapumpun, kun luulin käynnistymättömyyteen olevan vian siellä. Olihan siellä sitten kyllä ihan vikakoodi tuosta ecustakin. Että toisella ohjausyksikölläkin voisi kokeilla, jos ei tunnu lähtevän muuten.

                                                              Tänne olen haalinut jotain s4 kytkentäkaavioita. Kannattaa ottaa talteen.

                                                              https://www.dropbox.com/sh/nqouktihg...%20johdotukset

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X