Jos on ajonesto, niin mittariston ajoneston valo vilkkuu ja siitä jää vikakoodi ECUun.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viestiJos on ajonesto, niin mittariston ajoneston valo vilkkuu ja siitä jää vikakoodi ECUun.
Ensiviikonloppuna yritän saada avaimet ohjelmoitua autoon takaisin kun nyt resetoin ne mutta en saanut koodattua takaisin toimimaan niitä.
Comment
-
Jos avaimet on koodattu ja kaikki kunnossa, niin nollaus riittää.
Nollauksen jälkeen jos tulee uudestaan, niin ajonestossa ei ole kaikki kunnossa.
Helppo ja nopea testi:
Nollaa koodit.
Kokeile käynnistää.
tuleeko koodi? vilkkuuko ajoneston valo?
Kuulostaa kyllä, että oot vähän turhaan häröillyt, eikä nyt ole tietoa, että onko ajoneston toimimattomuus vika vai ihan sun turhaa säätämistä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viestiKuulostaa kyllä, että oot vähän turhaan häröillyt, eikä nyt ole tietoa, että onko ajoneston toimimattomuus vika vai ihan sun turhaa säätämistä.
Rele täytyy jostain lainata kokeeksi, että voi sulkea sen pois vaikka korjaaja setä sen totesi toimivaksi jo kerran.
Kunhan ensin saan nuo avaimet/avaimen toimimaan oikein, niin hyvä. Minulla siis 1 toimiva avain ja toisesta puuttuu ajoneston koodaus.
Mutta jos tuo avaimen takaisin koodaus ei tuo tulosta, niin vedän johdot sitten uusiksi. Saapi edes ajettua auton johonkin korjaamolle jonoon.
Comment
-
Auton vaihto mielessä. Yleistä mielipidettä kaipaisin. Normaalia siistimpi kuntoinen Audi s4 b5, vm 99, ajettu 250tkm.
Tuotu sveitsistä 2010.
Huoltohistoria on hyvä. Suurempia remontteja on tehty. Kansiremontti 160tkm, ja vast ikään jakopää.
Tuon verran ajettu ja turboja ei vaihdettu. Tai ei ainakaan ole kuitteja.. Onko tuo miten mahdollista että noi puhaltimet olisi viellä alkuperäiset?Ja paljonko noilla turboilla yleensä pääsee? Autoa ei ole lastutettu. Pääseekö turboista ulkoa päin näkemään onko vaihdettu..? Olenkohan nyt työntämässä käsiä paskaan...?
Comment
-
Mielestäni hankintapäätös pitää tehdä sellaisen pohdinnan jälkeen, missä yksinkertaisesti hyväksyy sen, että kaikenlaista menoerää vaan tulee. Autolla sen verran ikää, että voi varautua etupään tukivarsisarjan, alustasarjan, jarruosien ja huohotuksen uusimiseen. Siihen päälle mahdolliset turbo, kytkin, vauhtipyörä, ahtovuoto, puola, pakolämpöanturit, lambdat, maffi, n75 ja maaliviat. Jos et itse osaa, tiedä tai halua opetella noiden korjaamista niin voit varautua teettämään työn jollain joka haluaa myös palkan siitä. Itse olen vaihtanut tai vaihdattanut kaiken noista (ja enemmänkin plus jotkut kolmeen kertaan) tässä viimeisen viiden vuoden aikaan.
Turbot voivat ollakin toimivassa kunnossa, hyvät ne eivät ole koska silloin ne olis uudet tai kunnostetut. Mistään sitä et vaan voi tietää koska se akseli voi mennä just huomenna poikki. Ärsyttää kun aina välillä saa lukea täältä miten paskoja Audit on kun tulee kaikenlaista pikkuvikaa 15v ja 250K ajettuun autoon.
Minä sanon, että osta auto mutta sillä varauksella, että sulla on pörssiä laittaa se kuntoon. Jos etsit valmista, toimivaa tehokasta ja luotettavaa peliä, osta joku uudempi ja kalliimpi.Viimeksi muokannut Pitkänen; 30.9.2013, 06:28.
Comment
-
Ja se sanonta siitä touhutonnista tilillä ylimääräistä varattuna auton laittoon pitää paikkaansa. Itku pääsee jos tulee isompi remontti ja tili huutaa nollaa. Itselläni on sveitsistä tuotu ässä ja hyvin on toiminut tähän asti. Huomaa kun auto on täysin vakiona pidetty, niin on vielä kestänyt. Vakioahtimet ulajaa ja niillä on joku 230tkm rullattu. Kohtahan se perusosien huollon tarve varmasti itselläkin alkaa ja yllämainittuja osia alkaa hajoamaan. Tuon mainitsemasi auton kilometreillä luulisi jo suuren läjän osia olevan vaihdettu. Virittäessähän ne heikot paikat alkaa antautua ja silloin palaa perusosiinkin rahaa rutkasti. Osta vaan pois ässä jos hyvin on huoltohistoriakin näyttää ja muuten tuntuu toimivalta vehkeeltä. Kestäviä koneitahan nuo bitit on oikein pidettynä.
Comment
-
Itellä meni kymmenen päivän jälkee toisen ahtimen akseli poikki. Se koetteli ihan jonkun verran. On sitä muutakin kallista mennyt, ihan peräkkäin. Mutta nyt uskaltaa ehkä jo vähän huokaista, kun melkein kaikki kalliit rempat on tehty. Koska ässähän on uskomattoman hauska auto ajaa, tai ainakin tse tykkään. Toi on ollu kohta pari vuotta mulla, osiin ja korjauksiin on mennyt liki 8000€. On lunastanut paikkansa tässä perheessä ;)
Comment
-
Se on ihan onnenkauppaa näiden kanssa ja niin muidenkin autojen kanssa, fakta. Tai no ostaessasi auton, joka on ollut esimerkiksi clubilaisella harrasteena ja näiden koneiden yleiset kuluvat osat vaihdettu ja muutenkin ns. ylipidetty niin luotto sen kestävyyteen jatkossa on mielestäni suurempi. Oikeasti täydellinen huoltokirja ei mielestäni takaa sitä että auto on oikeasti täysin kunnossa.
Ajokilometrit eivät aina ole suoraan verrannollisia, ihan tapauskohtasia. Yli 10 vuoteen mahtuu niin paljon mahdollisia huoltojen laiminlyöntejä, erilaisia ajotapoja ja mitä kaikkea.. Jos haluat tällaisen S4:sen niin osta ja liity joukkoon. Vakiona kun pitää niin väitän että autoon ei välttämättä vikoja tule niin herkästi, mutta kannattaa asennoitua kuitenkin siihen ettei tässä olla mitään vähävikasinta autoa ostamassa. Suomen maalta löytyy niin paljon tieto-taitoa tästä tekniikasta, että avun tarpeessa sitä myös saa.
Comment
-
Mitähän sillä oli menty. Olisikohan ollu jotain 180+tkm, nyt on 220+tkm. Voin tarkistaa kun pääsen töistä. Noita paikkein se muistaakseni oli.
Kakkaahan mä puhuin. Ahtimet vaihdettiin mittarin näyttäessä 194170km. Ja nyt on 224 ja risat päälle.
Comment
-
Jos oikein tulkitsin etkaa, AVJ kytkimen halkaisija on 228mm ja AGB om 240mm.
Palatakseni tuohon oman välyksiin ja kolinoihin, vika olikin lopulta kardaanin tukilaakeri. Mittasin vielä uudestaan paljonko kardaani liikahti niin eipä ollutkaan vika siellä.
Hyvä autohan s4 on, kunhan kyseinen yksilö on kunnossa. Noin vuoden omistaneena omalla on itse ajettu noin 25tkm, ollut vajaa 3kk tallissa ja huoltoon kulunut viimeksi kun laskin noin 5000€ -->. Tosin ei ollut mikään hirveän kallis löytö.Viimeksi muokannut Joksa_; 10.10.2013, 16:24.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja mäggäri Näytä viestiSori ku kiilaan starttimoottorin kera väliin, mutta mites nuo S4 kytkinsetit mitä tuossa yllä Mister-Autosta tuputettu, sopii näihin 1.8t koneisiin?
Comment
-
Ajatuksena oli että tuon kiinteän VP:n kanssa 1.8t:n kylkeen? ECS tuninghan myi jotain S4+kiinteä vp pakettia joka solahtaa paikalleen. Ei sillä että olisin ostamassa kyseistä settiä, mutta olihan tuo ylempi Mister-Auton hinta hyvä niin siitä se ajatus sitten lähti.
Mutta ei se mitään jossei passaa. Kaikkeen fiksumpi ratkaisu lienee suoraan ostaa S4. :D
Olikos noista pre-facelift S4 B5 muuta olennaista äimisteltävää mahdollisessa ostotilanteessa, kuin tuo pakosarjojen parastaennen-päiväys? :D
Liekö tämä oikea osasto kysyä tätäkään, eli mites jos kiinnostavassa yksilössä ABS valo palaa, ei vikakoodia; Mikä on todennäköisin syypää tämän jälkeen?
Comment
-
Etu-umpiot on yhtenäiset vilkun kanssa, pakosarjat samat mitä RS4:ssä eivätkä murene. Takajarrut vähän isommat ja erilaiset satulat. Sit on siellä täällä jotain pientä, kuten vähän nykyaikaisempi mittaristo (ei analogista kelloa) sekä siistimpi ilmastoinnin paneeli, erilaiset ovenkahvat. okkim voi pistää täyden listan :)
Olikohan jotain alustan valurautaosia korvattu alumiinisilla.. ?
Comment
-
Ensimmäisissä facelifteissä on vielä analoginen. Muutama ero lisää: piilossa olevat pissapojan suuttimet ja hiljaisesti "sulkeutuvat" kauhukahvat. Jälkimmäinen oli jopa erikseen mainittu jossain vanhassa Audin esitteessä, harmi ettei löytynyt enää interwebin syövereistä. :)
Comment
-
okkim voi pistää täyden listan :)
Olikohan jotain alustan valurautaosia korvattu alumiinisilla.. ?
Comment
-
Onko löydettävissä jostakin tuon ässän sähkökaaviota ? Onko tietoa saako esim kirjastosa lainattua korjausmanuaalia tähän? Siellä varmaan sähköistäkin tietoja löytyisi.
Ei vieläkään löydy virtoja pumpulle, niin täytyis jotain keksiä uutta lukemista. Avaimet saatiin takaisin peliin ja pumpulle virtaa tuovat johdot todettu ehjiksi 100 kerran. Vielä kun sais jostain käsiksi kaverin joka aidolla rossin johdolla tulisi tekemään taikoja niin hyvä olisi.
Ensiviikonloppuna vedän uudet johdot ja suoraan akulta jos ei ala selvyyttä tulemaan.
Sais edes ajettua jonnekkin odottamaan taikuria.
Comment
-
En nyt muista mikeron tilannetta sen tarkemmin, mutta miultahan sippasi ecu alkukesästä ja ilman sen kummempia tutkimisia vaihdoin bensapumpun, kun luulin käynnistymättömyyteen olevan vian siellä. Olihan siellä sitten kyllä ihan vikakoodi tuosta ecustakin. Että toisella ohjausyksikölläkin voisi kokeilla, jos ei tunnu lähtevän muuten.
Tänne olen haalinut jotain s4 kytkentäkaavioita. Kannattaa ottaa talteen.
https://www.dropbox.com/sh/nqouktihg...%20johdotukset
Comment
Comment