Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Itseltäni löytyi ohutta lattarautaa joka meni sopivasti niihin koloihin. vähän kun saa vipuvoimaa niin lähtee.

    Comment


    • Onkos noi plussa ja miinus samalla tavalla kuin vanhassa . Eli tilalle tuli nyt 044 pumppu. Musta plussa ja punainen miinus?

      Comment


        Paljonkos on kiristysmomentti neljälle ruuville RS4 kaasuläppä kiinni imusarjaan?

        Comment


        • Jotainhan mää nyt varmaan hajotin kun mittari ei näytä että olis bensaa ollenkaan. Olevinaan katselin liittimet ehjäksi ja sulakkeet ok, mutta ei niin ei. Mietintätaukoa jo hetki tuli pidettyä mutta ei löydy syytä tähän hätään.

          Comment


            Koho jäänyt letkuihin jumiin?

            Comment


            • Ei se ollut jumissa. Nyt huolettaa enempi tuo kun pumppu ei lähde käyntiin. Tosiaan virtajohdot pistin rengasliittimillä pumppuun kiinni mustan plussaan ja punaisen miinukseen. Kuvien perusteella niin pitääkin ?. Liittimet ovat samat kiinni kun alunperinin. Joko rengasliittimien liitos ei ole tarpeeksi hyvä tai pumppu on rikki jo uutuuttaan. Saisko tuota joteniin testattua auton ulkopuolella hörähtääkö käyntiin ? Silleen että se ei hajois ainakaan jos ei jo rikki ole. Joku yksinkertainen hommahan tuossa on väärin mennyt ja sitä yritän huomenna ehkä etsiä. Voihan siellä olla johdotkin rikki, kun aika vanhoja piuhoja ovat.

              Comment


              • 12VDC sähköä vaan vaikka suoraan akusta siihen. Jos menee väärinpäin niin se vaan pyörii väärään suuntaan. En tiedä ottaako kipeetä jos kuivana pyöräyttää mutta jos sen bensassa tekee niin kannattaa pitää kipinöivät liittimet kauempana.

                Comment


                  Eikös se yks niistä liittimistä(ainut minkä voi laittaa molemmin päin) niin ole just tolle bensamittarille että näyttääkö mitään? Mulla ainakin jäi myös koho jumiin eikä näytä täyteen tankatessa kuin 3/4 tankkia.

                  Comment


                    Tuleeko pumpulle virtaa?

                    Comment


                    • Kokeilin liitintä molemminpäin pari kertaa. Ei vaikuttanu. Pitää huomenna kokeilla vanhaa pumppua onko se edes rikki. Saattaahan tuolla olla vain joku liitin rikki mennyt yhtäkkiä. Ja virran juoksun testaan huomenna, kun mittarin saan lainaan.

                      Comment


                        Alkuperäinen kirjoittaja Lupe-81 Näytä viesti
                        Paljonkos on kiristysmomentti neljälle ruuville RS4 kaasuläppä kiinni imusarjaan?
                        Ne on M6 kierteillä, ja jos erikseen ei ole mainuttu, niin se on 10 Nm.

                        Comment


                        • Joo. Pumpulle tulevaan 5 napaiseen liittimeen ei tule virtoja jostainsyystä. Sulakeelle tulee ja relettä pällistelin. Eli varmaan johto rikki jostainkohtaa. Purin jo metrin matkalta tuota johtosarjaa mutta eipä tuosta mitään löytyny. Täytyy etsiä koko takapenkin matkalta toi käsiin ja katsoa jos viiltoja löytyisi. Sisustaa olen purkanut tässä viime viikkoina pariin otteeseen, että onhan se siinä tohinassa saattanu vioittua. On vaan niin hyvin suojattu tuo nippu että ei jaksaisi uskoa, mutta kokeillaan. Tökin virtakynällä johtoja ja ihmetytti, kun välillä mittari herää henkiin mutta ei silti olevinaan mihinkään johtoon virtoja tule. On se kohokin varmaan jossain jumissa, kun täyttä tankkia näytti välillä mutta ei se tuota pumpun hengettömyyttä selitä tietenkään.

                          E: Jos jollain olis oikea sähkökaavio pumpun johtojen liikeradoisa laittaa niin kiitoksia satelis.
                          Viimeksi muokannut mikero; 22.9.2013, 13:04.

                          Comment


                            Milloin ei tule virtoja? Ota huomioon ettei siihen aina tulekaan kun virrat on päällä.

                            Comment


                            • Virtoja kun kääntelin. Ja kokeilin starttiaki välillä antaa, mutta ei valot välkkyneet kynässä. Täytyy ehtiä tuollainen liitin jostain ja kokeilla olisiko se sitten rikki. Tai katkoa johdot ja liittää ne uudestaan siihen. Jos ei silloinkaan toimi, niin purettakoon koko johtosarja esille. Tallikaverilla oli pumpun kanteen tulevan liittimen sisällä oleva johto rikkipoikki joka aiheutti samat ongelmat.

                              Comment


                              • Huomenna pitää taas jatkaa pähkäilyä miksi pumpulle ei virta kulje. Voiko releen testata miten ? Tai käykö noihin mikään yleisrele? vai pitääkö 40€ köyhtyä alkuperäisesta jos haluaisin kokeilla onko releessä se vika sittenkin.
                                Ei mitään ylimääräistä naksumista sieltä suunnin kuulunut, mutta olisipa sekin selvitetty.

                                Comment


                                  Ota rele käteen ja laita 12 volttia sen käämin nastoihin (nastojen paikat lukee kuoressa), niin näet naksahtaako se. Voit myös ottaa kuoren pois, ja kun rele on omalla paikallaan, painaa sitä päällä olevaa metalliosaa niin että se kytkee. Silloin pumpun pitäisi pyöriä, kunhan virrat on päällä. Ja näethän myös silloin kun käännät virta-avaimesta että vetääkö se vai ei.

                                  Comment


                                  • Rele oli kunnossa. Pumput kunnossa johdot ehjät. Sulakkeet kunnossa. Nyt etsitään uutta 4 napa liitintä joka tulee siihen pumpun kanteen jostain kaupasta. Toivottavasti löytyy niin sais tämän murheen pois mielestä.

                                    Comment


                                      Mulla oli hapettunut poikki liitin siitä tankin läpiviennistä, tilasin tepolta uuden läpiviennin sekä liittimen.

                                      Comment


                                      • Kaljan jälkeen tuli ajatus, että voisko virtalukonpohja aiheuttaa hajotessaan jotain tuollaista että pumpulle ei virta mene tms ? Sitä pumpun output testiä ei piraattikaapelilla taida pystyä tekemään ?

                                        Comment


                                        • On varmasti keskusteluita jo ko. aiheesta mutta kirjoitanpa silti kun en oikein tuoretta tietoa itse löytänyt. Eli onko porukalla tieto jakopään remonttien hinnoista/ kuka niitä tekisi esimerkiksi etelä-karjalan alueella? Tepolta tilasin jo osaluettelon ja länsiautosta hintakyselyn (1300€).

                                          Comment


                                            Hyvä kun otit puheeksi. Itellä nimittäin rupeaa olemaan kohta puoliin jakopää hommia tiedossa. Eli pk seudun tekijät saa huutaa HEP samalla.

                                            Comment


                                            • Oliko kaikissa Ässissä edessä samanlaiset jarrusatulat vai oliko eroa pre- ja faceliftin välillä? Olisin kovasti kiitollinen jos joku viitsisi etkasta katsoa osanumerot satuloille. Oma on facelift mutta jos niissä on eroa niin myös prefacen numerot kiinnostaa. Kiitos!

                                              Comment


                                              • Eli onko porukalla tieto jakopään remonttien hinnoista/ kuka niitä tekisi esimerkiksi etelä-karjalan alueella? Tepolta tilasin jo osaluettelon ja länsiautosta hintakyselyn (1300€).
                                                Paikallinen autokorjaamo oli täälläpäin suomea vailla 850-900€ osineen kun keväällä asiaa tiedustelin.

                                                Ja sitten omaan ongelmaan, millä konstilla tuosta vehkeestä saa helpoiten vaihelaatikon ja koneen välisen alimman pultin auki ku sinne väliin ei taho minkäänlainen avain mahtua?

                                                Comment


                                                • Otat vaihdelaatikon tyynyt irti ja tunkkaat koko pakettia. Helpotusta antaa myös nivelletty räikkä lenkki.

                                                  Comment


                                                    Jakopääkilut gatesin vahvistetellu hihnalla, nokien ja kampuran stefat, venttiilikoppien ja kiristäjien tiivisteet veroineen vajaa 500e jenkeistä. Lukitus työkalu ebaysta n60e, ellei lainaa jostain. Säästää sievoisen summan rahaa jos itse tekee ja ei ole mitään rakettitiedettä. Reilu Kuukausi sitten tehneenä ja vielä on kaikki liikkuvat osat kuorien sisällä pysyny.

                                                    Comment


                                                    • onko se japopään vaihto muka niin helppo homma? et työt maksais 700€?

                                                      Comment


                                                      • 700€ voisi olla lähellä 10 tuntia? Kyllä sen siihen aikaan tekee varmasti jokainen paja.

                                                        Comment


                                                        • eli tuo 1300€ ei loppujen lopuksi merkkiliikkeeltä oo kovin paha?

                                                          Comment


                                                            Ei se siitä vaikeudestaan tuo 700e töitä voi tulla. Työtähän siinä on paljon vain. Ei tuo 1300e marmorilta aivan posketon hinta ole siltikään.
                                                            Eihän tuon vaihto ole sen kummempi homma kuin mutterin ja ruuvin kiertoa. Vanha osa pois samanlainen uusi tilalle. :D Ei herneitä. Tuossa selkeimmät ohjeet tekemiseen omasta mielestäni aineskin. https://www.google.fi/url?sa=t&sourc...53217764,d.bGE

                                                            Comment


                                                            • Osio auto ei käynnisty jatkuu... Kysymys kuuluu..Jos ajonesto kettuilee, niin katkaiseeko se virran syöttämisen pumpulle sekä sille mittariston bensamittarille ? Tässä ei oikein vaihtoehtoja ala olemaan muita, kuin ajoneston temppuilu ja sen myötä virran häviäminen pumpulle. Muutaman kerran auto teki kk takaperin sitä, että käynnistyi ja sammui heti. Eli se viittais ajoneston kettuiluun. Avaimia yritin opettaa tuossa äsken, mutta ei sekään enää onnistunut samallalailla kuin viime talvena uuden avaimen kanssa. Pumpulle tulevaan töpseliin on parhaillaan virrat päällä saanut tulemaan 1.4 V Ja se johto joka sen antoi oli todennäköisesti mittaristolle menevä bensamäärän johto.
                                                              Ei pysty ymmärtämään, että mikä tuossa mättää. Akunkin vaihdoin, kun antoi vikakoodia liian alhaisesta jännitteestä. Mitähän sitä seuraavaksi..? Vedänkö akulta johdot suoraan ja katkaisimesta aina virta pois, kun ei ole tarvetta bensalle :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X