Ei ne prefaceliftin pakosarjat murru syvemmältä. Ne vaan ensin alkavat liikkumaan sieltä liitoksesta, ja sitten se kaulan pää hakkaa turbon suulla niin kauan että palasia alkaa murtumaan. Se sisäkaula ei siis ole hitsattu kiinni. Mutta sen voi hitsata ja sillä ennaltaehkäistä sen hajoamisen. Mutta osta silti ns vaynelta ;)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)
Collapse
X
-
Olkoon sitten niin ja tuota seuraava pähkinä. Venakopan tiivisteet tuli 1.5v sitten vaihdettua ja tossa alko ketuttamaan ainainen öljyn käryäminen. Vaihdoin nyt tossa viikko sitten uudestaan ja nyt tuo auto vasta käryääkin. Tietysti asennettaessa pakosarjalle menee ölppää, mutta taitaa olla turbojen linjat jotka vuotaa myös kun ei käry lopu.
Onko miten epänormaalia, kun nuo venakopan mutterit löystyy näköjään itsekseen ? Paria jo piti kiristää. Kun vaihdoin nuo tiivisteen, niin huomasin muutama mutterin olevan melkein irti. Oliko se ohjekirjan kiristysmomentti mikä tuossa venakopassa ? Eiks se aika sormitiukkuus ollut melkeinpä.
Comment
-
Ei kehtais jokaviikko kiristellä, mutta kai se on sit tehtävä niin. Harmi kun joutuu vaan suodatin kotelot ja muut aina edestä ottaa irti että saa kaikki kiristettyy.
Mie höppänä menin maalaamaan samalla venakopat punaseksi kun tiivisteen vaihdoin. Tuli heppoja ainakin 20 lisää.
Nythän tuo auto on ruvennu harrastaa sitä, että välillä kun käynnistää auton niin se sammuu samointein. Tänää piti 3 kertoo sahata peräkkäin käyntiin. Aikaisemmin luin koodit (kk-sitten) niin ajonestosta pisti koodia. Nyt se varmaan on taas tullu takaisin tms. Mie talvella hommasin toisen avaimen itselleni ja opetin sen avaamaan ovet jne. Sitten kerran kokeilin jostiansyystä, että hörähtääkö käyntii sorvatulla avaimella mutta eihän se tietenkää kun ei ole ohjelmoitu ajonestoa. Se koodi varmaan jäi sit siitä, mutta nyt ei suostu lähtemään pois. Pitäisikö mun uudestaa se avain sopeuttaa tuohon autoon vai mitenkähän sitä ? Jos ajoneston vikakoodin poistaa ja se tulee uudestaan, niin onko ajonestossa sitten jotain ihan menossa sököksi.
Comment
-
Tähän vähän haen apua, kun en omista manuaalia, eikä ole ELSA:a käytettävissä, niin voisiko joku nuo sieltä vilkaista?
E: tuossa linkki josta löytyikin manuaali http://www.socals4.com/repair/ Kiitos kuitenkin jos joku ehti jo ruveta asiaan paneutumaan.
Comment
-
Minä voin vilkaista, kunhan avaan toisen koneen josta tiedot löytyy, jos joku muu ei ehdi sitä ennen. Ja manuaalihan löytyy tuolta: http://socals4.com/repair/
Comment
-
Löytyskö tästä tarvittava tieto?
Comment
-
Vinkkejä ja henkistä tukea kaivataan :)
Elikkäs oli sitten oma kulkine laskenu jäähdytysnesteet alleen. Säiliöön kun kaataa vettä niin tyhjenee noin puolessa minuutissa (vajaan litran kokeilin). Auton alta kun katsoo, niin näyttäisi valuvan pelkään puolelta edestä (toki pohjamuovi voi hämätä).
Uskaltaakos tuota ajaa ollenkaan vai täytyykö hinauttaa korjaamolle? Itse kun en oikeen pääse tutkimaan mistä kohtaa vuotaa :/ Myös veikkauksia otetaan vastaan mikä voisi olla vikakohde tuolla kuvauksella.
Comment
-
Vuotokohta löyty, kuvassa ruikkii kirkasta vettä reiästä... nyt vaan etkasta kaivelemaan osanumeroa.
Elikkä tuo letku tulee ylhäältä ja menee tuohon missä näkyy kuvassa klemmari. Kuva on siis auton alta otettu, pelkääjän puolelta edestä. Letku on hiukan peukaloa paksumpaa. Sitä en tiedä onnistuuko tuon vaihtaminen tuossa parkkipaikalla.
Comment
Comment