Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Alkuperäinen kirjoittaja mikero Näytä viesti
    Hitsiläinen kun panttasin pitkään öljyn määrä/lämpö anturin vaihtoa ja nyt öljynvaihdon yhteydessä sen vaihdoin. Keltaista öljykannua vilkutellu jo pidemmän aikaa ja ö-lämpömittari pysytelly 60 tietämissä ja välillä pari sekunttia 120--->60C välillä. Nyt vaihdoin sen ja ei ainakaan lämpömittarin elämään muutosta tuonut. Onkohan se mittaristossa vika, vai ostinko rikkinäisen anturin ? Vikakoodeja ei löytynyt. Keltainen sensor öljykannu kuva ei ole näyttäytynyt vielä, mutta konepeltiäkin on tullut kyllä availtua vähän väliä. Ja vielä tuohon öljylämpö mittarin toimintaan semmoinen huomio, että ajossa viisari ei ole noussut remontin jälkeen mihinkään mutta kun auton sammuttaa ja laittaa vain virrat päälle nousee viisari lähelle 90-100C missä sen lämpimänä luulis olevankin.
    'Onkos anturi tarvike vai oem, minkä vaihdoit? Itsellä herjas aikoinaan myös tuota anturia ja vaihdoin sinne febin tarvikkeen. Ei enää sytyttänyt keltaista valoa, mutta ei myöskään näyttänyt lämpöjä. OEM-anturi seuraavassa öljynvaihdossa tilalle ja johan rupesi lämmöt näkymään mittaristossa. Tämä siis oma kokemus.

    Comment


    • No voi kives.. Että pitkin säästää pari kymppiä taas väärässä paikassa. Taitaa olla ainut osa missä tähän asti olen säästänyt ja kusi samointien. Taidanpa tehdä reklamaation.

      Comment


        Satavarmaksi en siis mene sanomaan että on juuri tuossa vika. Tuo on vaan oma kokemus ja sekin tuli opittua itsellä kantapään kautta :)

        Comment


          Jostain ulkomaan forumilta muistan lukeneeni samaa. Aftermarket anturin kanssa ongelmaa. Tuon takia ostan aina OEM osia. Ei tartee tapella niiden kanssa:)

          Comment


          • No täytyy huomenna Fixus liikkeessä käydä kysymässä miten asian kanssa toimitaan. Jotain tuolle jonkun on kuitenkin tehtävä. ei oikein huvita toista öljynvaihtoväliä katsella mittaria joka ei pidä paikkaansa/toimi ollenkaan. Ainut hyvä puoli on, että nyt virrat päälle laittaessa kuuluu vain 2 ärsyttävää piippaus ääntä edellisen 3 sijasta amisvalo ja jarrupalojen varoitus juttu.

            Comment


            • Kävin itkemässä tuosta anturi asiasta fixulle ja soittelivat febin maahantuojalle/osien myyjäle mikälie. Eivät ole saaneet vastaavaa palautetta anturista.. Joten jatkoa ajatellen jos erehdytte kyseisen anturin sinne asentamaan ja sama ongelma seuraa niin PLIIS itkekää varaosatiskillä ja antakaa sitä palautetta, niin sais asian hoitoon. Tuskin isosta asiasta on kyse. Pitää rahat kinuta takaisin ja hommata se OEM osa tilalle, niin jos sitä sitten taas viisaampana vois jatkaa tätä harrastamista.

              Comment


                Viitaten viestiin 617 ja säädettäviin ylätukivarsiin mallia 034, niin eihän ne edes paria vuotta kestäneet..

                Tuli sitten vakiot takas isolla rahalla, kun piti kesken Nyrren matkaa nuo vaihtaa järkyttävän kolinan takia.. Ostakaa jotkut muut.

                http://s193.photobucket.com/user/vay...5_003.mp4.html

                http://s193.photobucket.com/user/vay...5_002.mp4.html

                Comment


                  Ja saatavilla korjaussarjaa:
                  http://www.034motorsport.com/chassis...s-p-22882.html

                  Comment


                    Jeps tuo oli tiedossa mutta ei lämmittänyt mieltä Saksan maalla paikallisella marmorin tiskillä maksaessa vakioista hunajata. Olis pitänyt ostaa varastoon noita korjaussarjoja, en kuitenkaan noin lyhytikäisiksi noita uskonut.

                    Comment


                      Onpas päässy kehnoon kuntoon varret. Onkohan pölysuoja ollu tarpeeksi tiivis?

                      Comment


                        Kyllä mun mielestä tuo pölysuoja on hyvä ja tiukka, taitaa olla tukivarsien kestävin osakin :)

                        Comment


                          Kun tyhmiä kysymyksiä ei ole vaan tyhmiä kysyjiä niin kysytääs sellasta että voiko jäähdytinneste kadota rikkoontuneen turbon kautta? Kun lauantaina porsi toinen ja sen jälkeen olen huomannut vajoamista vai meneekö tässä nyt samaan konkurssiin kaikki muukin vaihtoon :D

                          Comment


                            Teoriassa kyllä jos keskiosa on sopivasti halki. Mutta erittäin harvinaista tuo kyllä on. Itse en ole nähnyt tuollaista ikinä.

                            Comment


                            • Nonni. Taas ajatuksia ilmoille. Ässään on nyt tulossa Rs4:sen vakio/modatut ahtimet ja niitä varten täytyy vaihtaa ne imuputket. Eikös noita ässän vakioita pysty hyödyntämään jos hitsaa isompaa holkkia putken päähän tms. ? Tai tekee alumiiniputkesta kokonaan uudet. Ei huvittais 200e ja ehkä ylikin laittaa tuollaisiin simppeli osiin. Joku oli silikooniletkulla ilmeisesti toteuttanu ton supistuksen ja huolimattomasti asennettuna oli sit vuotanu liitos. Ei hyvä. Mielellään tietysti ilman turhia liitoksia imuputket vetäisi ylös asti. Onko kaikki mennyt helpoimman kautta ja ostanut suosiolla valmiit imuputket ?

                              Comment


                                Ässän imuputket kapenee turbon suulle aika paljon. En laittaisi niitä sinne turhia ahdistamaan. Tai sopiihan ne sit jos katkaisee ne tarpeeksi aikaisin, mutta en nyt muista tarkasti miten pitkältä matkalta ne supistuu.

                                Silikoniletku on sinänsä aika hanurista että jos sinne tulee vuoto, se on melkeinpä otettava kone pois. Mutta on ne siellä joillakin kestäneetkin vuosia. Tuo kohta on kuitenkin sellainen että "markan säästö" voi olla joskus myöhemmin vähän kallis.

                                Comment


                                • Juu en silikooniletkua laita, kun tietää että se ei kestä. Jostain jos sais käsiin nuo putket niin vois suunnitella. Ei kai se niin paljon kapene, että siitä tulisi ongelmia jatkossa ? Jos jollain olis mittoja heittää turboon tulevata putkest. Oliko K04:sen imulähtö 50mm ?
                                  Täytyy etsiä jostain tuollaiset imuputket käsiin ja miettiä miten toteuttas.
                                  Jotain harrastamisen iloa näissäkin täytyy olla, eikä joka osaa ikostelu tyyliin kehtais ostaa ;) Tottakai se täytyy toteuttaa sitten huolella, että ei tarvitse ruveta keulaa purkamaan kun vuotokohtia rupee etsimään niiltä suunnilta.

                                  Comment


                                    Kestää se :) Mutta ei se silti ole mikään paras vaihtoehto.

                                    Jos nyt hifistelemään aletaan, niin kaikki supistukset putkissa on haitallisia. Kyllähän se toimii supistettunakin, mutta muutama poni saattaa jäädä laitumelle. Kyllä se lähto aika tarkkaan 50 mm on.

                                    Comment


                                      Vakio ässän imuputket supistuu 13o/150mm ennen turboja. Hankala vähän mitata tarkkaan ku mutkan kohdalta juuri alkaa supistua. Mulla on hyllyssä ylimääräiset vakio imuputket jos aihioiks tarviit.

                                      Comment


                                        Alkuperäinen kirjoittaja TDIq Näytä viesti
                                        Tuo on sopiva. Itse en ottaisi Febiä jos sitä tarjoavat, sellaisen juuri vaihdoin pois yhdestä yksilöstä, ei ollut pitkäikäinen.
                                        Tänään sitten kirin napapultin kun oli yllättäen löystynyt, saas nähdä joutuuko laakerin kohta uusimaan

                                        Comment


                                          Alkuperäinen kirjoittaja mikero Näytä viesti
                                          Ei huvittais 200e ja ehkä ylikin laittaa tuollaisiin simppeli osiin.
                                          Jos kuitenkin päädyt maksamaan osista niin multa löytys alumiiniset käyttämättömät imuputket :)

                                          Comment


                                          • Mistäs tuo nakutusanturi 2 mahtaapi löytyä? Rupes siitä ilmoittamaan vikakoodia. Huomaa vedossakin (ikkunat auki) melko kuuluvaa naputusta edestä sekä ei tunnu tehot oikeen olevan tallessa, mutta normaalissa ajossa ei mitään kuulu. Voisko johtua vaan rikkinäisestä anturista vai voiko olla jotain muutakin?
                                            Tyhjäkäynnillä ja kevyissä kiihdytyksissä ei tosiaan mitään ääntä pidä.

                                            Comment


                                              Imusarjan alta, liekö kakkonen sitten bank 2 puolella eli kuskin puolella.

                                              Comment


                                              • Pitäs viedä auto fiksattavaksi niin onko jotain piuhaa minkä irroittamalla auton sais jonkinlaiseen vikatilaan, että ei ole kaikki tehot käytössä/ei kierrä tietyn rpm yli? Kyseinen henkilö osaa asiansa mutta on vähän sen olonen että voisi käydä koeajolla. En halua että konetta kengitään kylmiltään.

                                                Comment


                                                  Kai tuollaisen asian voi hoitaa ihan puhumalla ettei käy koeajolla. Ota mittarilukemat ylös ennen huoltoa. Mutta jos on pakko saada auto "rikki" niin irroita N75 johdoista.

                                                  Comment


                                                    Missä vois olla vikaa kun virrat laittaa päälle ja kääntää avaimesta niin ei tapahdu mitään? Eilettäin teki samaa niin vaihdettiin virtalukonpohja, ei vaikutusta. Sitten huomattiin että paisarin alla olevat maajohdot oli päässy löysään niin kiristys ja kertalaakista käyntiin. Päivän toiminut normaalisti mutta nyt sitten teki saman eikä ole johdot löysänny. Ajonesto ei ole päällä tai ainakaan valo ei jää vilkkumaan. Vikakoodeja ei luettu kun auto jäi anoppilan ojan pohjalle eikä itsellä ole vermeitä lukea.

                                                    Comment


                                                      Ajonesto ei estä starttia pyörimästä. Startissa, akussa tai johdotuksissa vika.

                                                      Comment


                                                        Tänään paukahdin autolle ja ennenkuin tein yhtään mitää niin ajattelin että kokeilempa käyntiin ja sehän perskeles tärähti kerrasta käyntiin. Vikakoodit luettiin Artsi:n kanssa ja ei mitään. Täytyy ruveta tutkiin startin johdot ja rele josko ne sitten oireilisi.

                                                        Comment


                                                        • Vikaa pukkaa. Tyhjäkäynti on todella epätasainen ja seilailee paljon, sitte toi vihellys kierrosten mukaan myös ihmetyttää, lakkaa välilla ja alkaa taas jne. Puolat ja tulpat tsekattu, ei vikaa niissä. Nakutusanturit vaihdettu ihan justiinsa ja käytni parani niiden vaihdon myötä. Ei anna vikakoodia mistään. Ahdot nousee normaalisti ja tuntuu vetävän ihan ok.

                                                          [ame="http://www.youtube.com/watch?v=13J2pm3-yAY"]http://www.youtube.com/watch?v=13J2pm3-yAY[/ame]

                                                          Comment


                                                            Ota akku irti parikyt minsaa jos tiedät mankan koodin. Nollaa ainakin opitut väärät arvot jos ei muuta

                                                            Comment


                                                            • Mites tuo ahtomittari noin paljon pomppaa? Ei mulla ainakaan paikallaan polkiessa edes nollaan nouse. Jostainhan se vuotaa kun viheltää. Tee painetesti vielä

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X