Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Suoritin nopean tarkistuksen ja tässä vastaus.
    Sijainti on säiliön pohjassa takaosassa. Jotta nestettä tulisi ylivuodon kautta, pitäisi säiliön korkki päästää nestettä lävitse (järjestelmässä ylipaine), tai korkki on rikki. Vaihtoehtona on myöskin että säiliö on sopivasta kohdasta halki.
    Ps. Pari viestiä sitten laitoin muutaman linkin.

    Comment


    • http://www.ebay.co.uk/itm/1997-2002-...item483bfed8cc
      Tai http://viewitem.eim.ebay.fi/3-Downpi...859873745/item
      Onko porukka laittanut näitä xs-powerin syöksytorvia ässiinsä ? Nuihin ekan linkin putkiin kun hitsaa joustot, niin toimisivatko ? Vai onko vaikka rs4 Dp:t järkevämpi vaihtoehto esikatit tyhjättynä ?
      Viimeksi muokannut mikero; 22.3.2013, 23:02.

      Comment


        Itellä nuo esimmäisen linkin DP:t. Vähä istuu miten sattuu ja omia piti hieman askarrella, että sai paikoilleen. Mutta toimii. Joustot on itsellä hitsattuna noihin väliputkiin ja resonaattoripönttöjen tilalla RS4:n katit.

        Comment


        • Minulla xs-DP:t istuu paikalleen ilman mitään leikkauksia ja askarteluja. Joustot on varmasti järkevä hitsata niinkuin Mika tuossa tuumailikin. Omassa tilanteen mukaan vaimennusputket/katalysaattoriputket.

          Comment


          • Eli nuo ilmeisesti sitten ovat jollaintavalla toimivia vaikka ei hinta päätähuimaaa. Oliko Niconce pelkkien kiinnikkeiden kanssa ongelmia vai pitikö pilkkoa ihan/taitella, että saa istumaan...
            Catcpäkkinä toimii tosiaan se x-powerin malli eli noita vois jatkaa omatoimisesti sitten uusilla kateilla.. Taishan xs-powerilla olla 200cell kattiputketkin jossain myynnissä mitä selailin. Olisipahan saman puljun tekoa kaikki.
            Oliko linkkiä heittää mistä sais edullisemmin kuin suomesta tilattua katteja ja joustopaloja putkiston tekoa varten. Sitten jos putkikiinnikkeetkin löytyisi jostain muualta kuin motonetistä. Ei oikein säväytä noi nykyiset motonet mallin kiinnikkeet..

            Comment


              Janin kanssa vaihdettiin muistaakseni downpipeineen tuo XS-power putkisto hänen WB-S4:ään. Vähän siinä joutui jotain liitoskohtaa askartelemaan. Muuten istui hyvin paikalleen ja äänet on makiat! Ei kyllä taidettu mitään joustoja itse lisäillä.

              Comment


              • Kannattaa ne joustot varmasti olla, kun saattaa turbot vähän rasittuu kun kuitenkin liikkuu putkisto sen verran ku polkasee pedaalia lattiaan. Mutta kaipa noihin sit uskaltaa sijoittaa, kun on porukka raaskinu niitä asentaa. Eikun seuraavaan komponentin etsiminen käyntiin.

                E: täytyykös ne dp:t vuorata sillä lämpönauhalla vai mitä nyt onkaan nimeltään?
                Viimeksi muokannut mikero; 23.3.2013, 13:41.

                Comment


                • Itellä on tuo XSpowerin catback ja jäi alemmaksi kuin vakio, ei se mutka oikeen ollu kiinalaisilla sattunu oikianlaiseksi.

                  E: Ja siis jos nostas kiinikkeitä muokkaamalla ylös niin koilisee pohjaan, muistaakseni tais perän kannake olla siinä lähelä.
                  Viimeksi muokannut Jaski; 23.3.2013, 16:03.

                  Comment


                  • Laturi sippaamassa. Kannattaako jotain fiksua vaihtaa samalla. Myös ohjustehostin alkanut ääntelemään hieman täyskäännöksessä, mitäs tuolle?

                    Comment


                    • Vaihda tehostimen ölpät. Oma tehostin ulissu vuoden ja ensimmäinen vaihto ei auttanu, mutta toinen jo vähän lupailee. Ei ainakaan jäisellä alustalla ääripäähän käännettynä enää ulise.

                      Comment


                      • Perä huutaa S4:sta. Tai ainakin takaa kuuluu vahvaa vollotustusta. Pyörän laakerit vaihdettu parin kympin sisään, ääni ei voimistu mutkissa ja perässä Catrolin tuoreet öljyt. Kuluu ääni selvästi kardaanin tukilaakerin takaa, eli en sitäkään usko. Onkos näistä periä mennyt ja mitä kannattaa tehdä? Peräkorjaajaa tiedossa kellään? Muita vaihtoehtoja?

                        Comment


                        • Tuota varmaan saa mikero jostain ebaystä edullisemmin, kerrotko hakusanat tai jotain koodia jos muistat. Tilavuudeskin varmaan löytyy haulla mutta silti.

                          Comment


                          • Jos nyt tehostinöljystä vielä puhut, niin eikun vaan motonettiin esimerkiksi. Sieltä saa OEM öljyä ihan 16.90€/l Tai pari € halvemmalla Febin vihreä litran pullo. Kannattaa selvittää oikeaoppinen öljyjen vaihtoohje joltain, kun en itse oikein löytänyt/jaksanut selvittää.
                            Itse imasin pariin otteeseen säiliön tyhjäks ja lisäsin uutta öljyä sitä mukaa. Sit muutaman jäärata km jälkeen sama toimenpide. Nyt on öljy ollut vihreää niinkuin pitääkin eikä ole vaimeaa ujellusta kummempaa pitänyt kääntäessa. Entiset öljyt oli ruskeet ja hais aika pahalta.
                            Joku vois tänkin varmistaa, mutta olikohan järjestelmän tilavuus 0.7 l Mutta osta 2 litraa öljyä, että saat huuheltua sitä kunnolla.

                            Comment


                            • Onko kaikissa s4:ssa 4 lambdaa? Jostain luin että pre-facelifteissä ei oo kun 2kpl ja 4kpl on sitten facelifteissä?

                              Comment


                                Ei oo kaikissa facelifteissäkään 4 lambdaa. Käsittääkseni AZB moottorisissa on 4 kpl, muissa ei.

                                Comment


                                  Muistaakseni vuosimallissa on ero.
                                  1/2000 on 4 lambdaa ja vanhemmissa 2 kpl.

                                  Comment


                                    Kyllä se on vasta uudemmissa. Muistelen samoin kuin Janne, että AGB-koneisissa ei ole neljää lambdaa. ETKAstahan tuon joku näppärästi kaivaisi.

                                    Comment


                                      AGB on 2 anturia, AZB on 4

                                      AGB on 10/97-09/01
                                      AZB on 11/00-09/01
                                      Ajallisesti siis menee koneet päällekkäin

                                      Erohan näissä on päästöt, AGB on "EU2+D2" ja AZB on EU3 päästöille
                                      Euro3 rajat on tullu voimaan 1/2000 joten vois olettaa, että sen jälkeen myydyt autot on AZB koneella.
                                      Viimeksi muokannut tuxo; 24.3.2013, 21:44. Perustelu: Tarkennuksia

                                      Comment


                                        Euro3 rajat on tullu voimaan 1/2000 joten vois olettaa, että sen jälkeen myydyt autot on AZB koneella.
                                        1/2001 mun kokemuksen mukaan, voin toki olla väärässä. kaikki 2000 koneet mitä mulla on tullu vastaanovat olleet AGB.

                                        Comment


                                        • Mulla oli muistaakseni 11/00 ensirekisteröity joka oli AZB...

                                          Comment


                                          • Mitähän nuo tuolla käyttiksessä nyt meinaa? Auto on siis kytkinrempassa siellä, ja soittivat tänään että vaihteen välittäjä/siirtäjä (tjsp, en muista enää) ei mahdu liikkumaan auton alla, kun on pakoputkea ym. tiellä - ja 1 tai 2 vaihde ei mene silmään. Sanoivat että vääntävät sitä metrin tankoa siellä että mahtuu liikkumaan.

                                            Pelottavaa. Laatikko kumminkin toiminut ongelmitta (paitsi pakki ei mennyt aina sisään vasta kun pumpannut kytkintä, liittynee työsylkkään (sekin vaihdettiin)), kakkosella sen ajoin sunnuntaina käyttöautoon.

                                            Onko ne menny nyt sähläämään isomman kerran vai onko ihan ok tollanen tankojen vääntely?

                                            Comment


                                              Ei niitä tankoja pidä mennä väänteleen. Jotain ne on tyriny. Putket on alapuolella/sivuilla ja tangot pääosin yläpuolella. Onkohan ne unohtanu sen spacerin lootan ja koneen välistä?

                                              Comment


                                              • Tanko joka menee vaihdekepistä vaihteistoon ottaa kiinni johki, näin sanoivat. Siinä ei kuulemma ole mitään vikaa näkyvissä, ja tosiaan huomenna meinaavat sitä väännellä...

                                                Comment


                                                  Älä nyt kuitenkaan anna pilata niitä tankoja. Jostain muualta on syy löydyttävä. Sen vääntelyn jälkeen sen voi ottaa irti ja hommata uudet tilalle.

                                                  Comment


                                                    Joo, ei todellakaan vika ole tangoissa, paitsi jos ne on väännetty mutkalle purettaessa. Ja ne tangot kulkee laatikon päällä, sinne ei downpipet voi osua ihan helpolla :) Kyllä tuo nyt kuulostaa aika oudolta touhulta.

                                                    Comment


                                                    • Palailen vielä tohon nestevuotoon mistä ylempänä oli juttua.
                                                      Kattelin noita kuitteja jonka olin saanut auton mukana ja 2010 oli vaihdettu tuo imusarjan alla oleva pumppu, joten se ei luultavasti vuoda. Mistäs muualta se voisi johtua kun auton alle tulee vaan satunnaisesti vaaleanpuinaisia tippuja, eikä nestettäkään paljoa häviä? Jäähdytinkin oli vaihdettu siinä pumpun ohella.

                                                      Auton pohjassakaan ei mitään merkkejä vuodosta missään, ainoastaan laatikon kohdilta kostea, mutta sillon kun tiputtaa niin tiputtaa aika edestä keskeltä...

                                                      Comment


                                                      • Tanko osuu vaihdelaatikkoon, ei pakoputkeen, sellaista en ole koskaan sanonutkaan. (pakoputket kyllä mainittiin puhelussa mutta lie ymmärsin omiani? ei voi enää muistaa :))
                                                        Tuo tanko on sen verran tukeva että sen vääntäminen mutkalle purettaessa ei ole mahdollista. Sen huomaisi kyllä heti, puhumattakaan siitä että sen näkisi itse tangosta.
                                                        Mitään spacerlevyäkään ei ole unohdettu laatikon ja moottorin välistä, ja vaikka olisikin niin se ei vaikuttaisi tähän, koska tangossa on pitkittäissuunnassa säätö vaihdekepin päässä.
                                                        Eli tämmöstä käyttikseltä. Sanooko nyt mitään kellekkään? :)

                                                        Comment


                                                          No olisko niin että ovat ottaneet tangot irti kepin päästä ja nyt eivät osaa säätää oikeaan kohtaan kiinni. Jos ei oo oikeassa kohdassa niin kyllä on vaikeaa saada ykköstä / pakkia silmään...

                                                          Comment


                                                          • No jos se on siinä ollut niin luulis nyt sentään saavan takaisinkin. Jos ei ni kai ne on jotain unohtaneet/tyrineet. Mitään osia et ole vaihtanut erilaiseksi?

                                                            E: meinaatko niitä boorituksia tjspn, joku pitään keppiä keskellä ja tanko kiinni, muuten saattaa mennä vinoon ja vaihteet ei mene päälle? btdt

                                                            Comment


                                                            • RS4 vakio kytkinpaketti ja kiintee vauhtis, muuten pitäs olla orggis kamoja. En oo ite pahemmin sorkkinu tota muutenkaan.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X