Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Tarkoitin kyllä tätä settiä, siinä on kaikki tarpeellinen.

    Comment


    • Jos moottori yliahtaa ja n75 on vaihdettu niin se on melko varmasti imuvuoto jossakin, eikö niin? Onko tyyppilisiä paikkoja mista kannattaa alkaa etsimään vuotoja?

      Comment


        Voi siellä olla myös hukkaportin kellolle menevä letku rikki.

        Ahtovuotoja on yleisimmin F- ja Y-letkussa. Painetestillä sen näkee.

        Comment


          Noh, 1.8T:ssä vastaavaa ongelmaa aiheutti turbolta N75:lle menevä rikkinäinen letku mistä vuoti N75:n ohjaamat ilmat ulos joten hukkaportin kellolle ei mennyt painetta vaikka N75 ilmaa sinne ohjasikin. Kahdenkympin letku.

          Comment


            S4:nen antoi kans aikanaan yliahdosta vikakoodia ja viaksi selvisi apparin puolen turbon kellon murtunut letku..
            Viimeksi muokannut Kaitzu; 7.2.2013, 11:51.

            Comment


            • ....jotenkin en ymmärä että miten vuoto antaisi YLIahtaus vikakoodi.....eiks se pitäisi olla toisinpäin? Eli jos on vuoto niin eiks se pitäisi aliahtaa....?

              Sen ymmärän että jos hukkaportti ei aukene niin se yliahtaa......niin onko se siitä sitten että hukkaporttin menevä letku fuskaa niin siksi se ei jaksa painaa jousi kasaan ja siksi ahtopaineet nousee.....jookos?

              Comment


                Jos kellolle menevä letku vuotaa, paine ei pääse avaamaan hukkaporttia, joten tulee yliahtoa. Juuri niinkuinkuin tuossa kuvailit.

                Comment


                • Aivan, joskus kun sanoo/kirjoittaa asiat "ääneen" niin tajuu sen viimeistään itsekin :-)

                  Eli jos hukkaportit ei aukenee niin paineen voi rikkoa esim ahtimet tai muu tekniikkaa, tai onko se pois suljettu mahdollisuus? Tai jos ahtimet itsekin on jumissa niin sehänkin voi aiheuttaa yliahtoa...si si?

                  Comment


                    Kyllä turbot voivat hajota jos ahtavat täysillä, ja voihan se konekin huonolla tuurilla ottaa nokkiinsa. Riippuu ihan siitä että kauanko vedetään kaasu pohjassa.

                    Turbojen hukkaportit ei käytännössä voi jäädä jumiin.

                    Comment


                      Tuli vaihdettua 4:1 suhteelle torsen. Ihan mukavasti antaa linttaa heti mutkassa näin talvella, eikä puskemisella pilaa.

                      Ohessa muutama kuva asennuksesta autoon. Vaihdettiin samalla laatikon päätykotelon iso O-rengas ja stefa. Ei maksa montaa kymppiä ja onpa uudet.

                      Kiitoksia Sipoon pajalle !
                      Attached Files

                      Comment


                        Huomaako eron ihan selvästi?

                        Comment


                          Kyllä ainakin testiajossa lähti välillä melko lennokkaan leveään sladiin mutkassa vaan kaasulla. Täytyy vielä ajella lisää mutta puskemista ei koeajolla tapahtunut.

                          Comment


                            siinä on kyllä suuri ero. omassa oli vielä ruottin retkellä normi ja nyrrellä modattu. ei voi kun suositella.

                            Comment


                              mistähän noita mahtaa saada?

                              Comment


                                Minä teen ainakin asiakkaiden omaan torseeniin.

                                Comment


                                  Selittäkääpä nyt tyhmälle.

                                  Jos torsenin suhde vaihdetaan 2:1 -> 4:1, niin eikös se tee autosta myöskin enempi etuvetoisen ja ehkä puskevamman, silloin, kun torsen haluaa jakaa voimaa enempi eteen?

                                  Eli ei kai tuo jakomuutos tee torsenista kuitenkaan takavetopainotteisempaa - vai tekeekö?

                                  Comment


                                    Jos auto puskee niin silloin eturenkaat luistaa eli pitoa ei ole -> voima menee taakse missä pitoa on.

                                    Comment


                                      Jo vain, mutta jos vedetään mutkaa kahva edellä, niin silloin takapyörät luistaa ja silloin ymmärtääkseni voimaa pitäisi siirtyä enempi eteen.

                                      Comment


                                        Niinhän siinä tapahtuu ja juuri tästä syystä ns. q-luistot on helposti leveämpiä kuin vajaavetoisilla suoritetut luistot.

                                        Tuo modihan auttaa siihen takapään luistoon lähtemisen herkkyyteen paljon koska voimaa menee taakse entistä enemmän ja kun sen on luistoon saanut niin sen ylläpitoon ei tarvita läheskään niin paljon vääntöä.

                                        Comment


                                          Juuri näin, nyt lähtee luistoon nopeasti kun vaan kaasuun koskee mutkassa. Ennen kun siinä vaiheessa piti arpoa lähteekö puskemaan jopa. Luiston kulma aluksi on terävä ja siitä on helppo lähteä ylläpitään luistoa.

                                          Liikennevaloissa taas lähtee paremmin, kun ennen alkoi eturenkaat menettää radikaalisti pitoa erittäin liukkaalla niin nyt lähdöt on takapainoitteisia ja snadissa lintassa niin halutessa. Alkuvauhti tulee nopeammin nyt.

                                          Vaikkakin ajatus oli enemmän kesän radalle tämä operaatio, niin yllättävän paljon toi kivaa talveksi, pääsi yllättämään.

                                          Comment


                                          • Mitä kaikkea tommonen operaatio tarvii ja kuinka paljon aikaa. Alkoi tuo hintakysymys pyörimään päässä hullulla.

                                            Comment


                                            • Minulla on Janin tekemänä sama modaus ja myös Quaife:n lukko takana. Lähtöpito on mielestäni huomattavasti parempi kuin ennen.

                                              Comment


                                                Juuri näin, nyt lähtee luistoon nopeasti kun vaan kaasuun koskee mutkassa. Ennen kun siinä vaiheessa piti arpoa lähteekö puskemaan jopa. Luiston kulma aluksi on terävä ja siitä on helppo lähteä ylläpitään luistoa.
                                                Ok, tämä selvä.

                                                Comment


                                                  Kuinka monta kierrosta ässän ohjauksessa on? Onko risassa nopeampi ohjaus ja sopiiko sen hammastanko ässään suoraan vai meneekö paljonkin osia vaihtoon?

                                                  Edit. Näyttäisi prefacelift ässissä olevan eri osanumerolla hammastanko kuin uudemmissa. Ilmeisesti facelift ässissä on sama hammastanko kuin risassa.
                                                  Viimeksi muokannut Noize; 13.1.2013, 12:13.

                                                  Comment


                                                    Omaani S4 faceliftiin vaihdoin RS hammastangon. Käy suoraan.

                                                    Comment


                                                      Modailitko vayne murikan vai vaihdoitko valmiiksi modatun vanhan tilalle?

                                                      Comment


                                                        Vaihtoi valmiiksi modatun tilalle ja lähettää toivottavasti vanhansa tänne takaisinpäin.

                                                        Comment


                                                          Puhutaanko kolmi- vai nelinumeroisista summista valmiiksi modatun torsetin kanssa?

                                                          Comment


                                                            Tarjouskin löytyy yrityspuolelta eli 300€ summasta puhutaan kun modataan asiakkaan vehkeesen.

                                                            Comment


                                                              Eli ei kai tuo jakomuutos tee torsenista kuitenkaan takavetopainotteisempaa - vai tekeekö?
                                                              Torsen antaa suuremman momentin hitaammin pyörivälle akselille, eli taka-akselille koska kaarteessa etupyörät kiertää kauempaa (ja pyörii näinollen nopeammin).

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X