Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)
Collapse
X
-
No niinpä tietysti..... Keula auki uudestaan...
Osaako joku sanoa mihin suuntaan tuo on sen hampaan pielessä ja varmaankin pakonokka mikä heittää?
Yllättävän hyvin antoi grammoja vielä 256g/s kuitenkin.
Eikös nuo arvot pitäisi olla +-4 sisällä?
Ettei nyt vaan olisi mennyt väärä kiristäjäkin tuonne kun sen vaihdoin näppituntumalta paremmin toimivampaan....Huoh...
Comment
-
Hieman aiheista poiketen haluaisin kysyä kysymyksen. Entinen käyttis A6 Bitti ARE-moottorikoodilla saattaa mennä tulevaisuudessa harrastukseksi mikäli ei mene kaupaksi. Vaikka täällä keskustellaan S4 B5 2.7T vehkeistä, käyvätkö samat hyvät tiedot,neuvot,niksit myös C5 (ei allroad) ARE-koodin omaavaan moottoriin :)? Olen ymmärtänyt että ARE ei ole istunut S4 keulilla tehtaalta lähtiessä..
Comment
-
Tuosta A6:sta kun on jo puhetta niin eikös se ole tekniikaltaan täysin sama kuin ässä4?
Tuossa olisi mieluisa A6 Biturbo ehkä vaihdollaan.
Toinen juttu sitten. Onko miten iso homma laittaa 2.5L tdi:n 5 ja 6 vaihde tuohon ässän/kutosen laatikkoon? Mulla tuo on tehty ja ehdottomasti pitää saada seuraavaan biturbolliseen samat välitykset
Comment
-
Perustekniikalta sama, joissain malleissa (ainakin allroadissa) on lisäilmapumppu, jota taas ei ässästä löydy. Lisäksi A6 ja S4 imunokilla on eri varaosakoodit, liekkö niissäkin sitten eroa.
Laatikkohommahan taas tarkoittaa laatikon irroitusta ja purkua. Linkistä löytyy video laatikon purusta, siitä voi hieman pähkäillä homman suuruutta. ;)
Vitosen ja kutosen rattaat ovat laatikossa ensimmäisenä vastaan tulevat rattaat, joten periaatteessa jos kutosen toisiorattaan saisi irti helpolla, niin ei välttämättä koko laatikkoa tarvitsisi purkaa. Se onkin sitten oma lukunsa, että lähteekö helpolla..
https://www.dropbox.com/s/buk5jwwb8k...eo_35.wmv?dl=0
Comment
-
Johonkin threadiin kommentoin noita A6/S4 moottoreiden eroja, ei niissä mitään merkittävää ole, turbotkin on saman kokoiset vaikka osanumero on eri. Nokkia en muista ulkoa, voisi lukea siellä mihin kommentoin (liekö tämä sama threadi), etsii ken jaksaa.
Kyllä ne rattaat saa vaihdettua loota autossa paikallaankin. Ne on aika helppo irroittaa. Tarkkana tietty pitää olla ettei pudottele kovin paljoa hiekkaa lootan sisään :)
Comment
-
Hyvä ettei ole ihan tekemätön homma :)
Oon tottunut noihin baanavälityksiin, ihan ok tuo kutosella lähtee ohi menemään satasen vauhdista vaikka kierroksia on se 2k...
Moottorin eroilla ei niin väliä mulle oikeastaan olekkaan kun se minun stroukkimoottori tulisi sitten siihen.
Mites A6sen moottorinohjaus, onko erilainen noin niinkuin säätöä silmälläpitäen?
Comment
-
Mulla on tälläinen 2,7bit kone levällään kansiremontin takia ja meinasin kysellä täältä, että mitä muuta nyt kannattaa vaihtaa tai tarkistaa kun kone on irti? Kampi-akselin stefat ilmeisesti ainakin. Olisi helpompi tilailla kaikki osat kerralla jos on jotain mitkä kannattaa vaihtaa nyt samalla.
Autona on A6 allroad ja koneella ajettu 170tkm, kannet irti koska autolla on ajettu puuhun ja toinen nokkahihnapyörä oli hajonnut. Kauhea tuuri käynyt kun kaikki venttiilit on suorat ja kosketuksia ei ole käynyt.
Jatkokysymys liittyy pikku viritykseen. Tehotavoite on varmaan 300hv nurkilla koska laatikkona on tippi. Vakio turboilla mennään kun tuntuvat ja näyttävät olevan ok kunnossa. Välijäähyiksi tuli rs6 orkkikset ja tuntuvat pitävän. Imu- ja ahtoputket tulee ainakin osittain mallia diy, koska vanhat paskana eikä olisi sopinut noille kuulereille. Miten donwpipe ja pakoputki kannattaa toteuttaa noin miedoilla tehotavoitteilla? Poistanko vaan esikatit ja mennään muuten vakiolla vai ahdistaako jo? Tarkoitus olisi, että noi vakio turbot pääsisi mahdollisimman helpolla ja kestäisivät edes vähän podempään.
Comment
-
Onkos kenelläkään kokemuksia jhm:n synkrosatsista (http://www.ebay.com/itm/Audi-S4-A6-0...300293733536)? Kun nyt koneen joutuu käyttään irti niin menis samalla sekin. Minkälainen homma tuo asennus on, kuinka hankala (nimimerkillä yhden Kostajan laatikon joskus vuosia sitten rempanneena)?
Comment
-
Sepä se, ei oikein hotsita hankkia esim. prässiä pelkästään vaihdelaatikkoremppaa varten. Sama juttu ulosvetäjien kanssa, vaikka jotain hyllystä löytyykin. Kustannukset nousee helposti satasilla, ja kun niillä ei kuitenkaan ole muuta käyttöä pitkään (toivottavasti) aikaan. No katotaan nyt mitä keksitään...
Comment
Comment