Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1445351804081.jpg
Views:	1
Size:	116,6 Kt
ID:	1628812

    Wtf? En ole ihan varma ymmärsinkö nyt tämän oikein... Eikös tämä ole täysin pielessä?
    Jakopää vaihdettu kaikkien lukitusvermeiden kanssa ja kaikki oli kyllä kohdillaan. Samassa rempassa otin 2.4L kannesta pakonokan ja Hall anturin kuskinpuolen kanteen

    Ongelmana siis tyhjäkäynnillä epätasaisuutta

    Comment


      Näyttäs olevan enemmänkin kuin pielessä.
      Toisella puolen nokka ilmeisesti hampaan pielessä.

      Comment


      • No niinpä tietysti..... Keula auki uudestaan...
        Osaako joku sanoa mihin suuntaan tuo on sen hampaan pielessä ja varmaankin pakonokka mikä heittää?
        Yllättävän hyvin antoi grammoja vielä 256g/s kuitenkin.

        Eikös nuo arvot pitäisi olla +-4 sisällä?

        Ettei nyt vaan olisi mennyt väärä kiristäjäkin tuonne kun sen vaihdoin näppituntumalta paremmin toimivampaan....Huoh...

        Comment


          Katso ne kiristäjätki.
          Arvot +-6 on oikea.
          Ja imunokka heittää jos ajoitukset on muuten olut kohdillaan.
          Kampura lukittu ja rauta menee paikoilleen.

          Comment


            Olenhan väärässä että öljypumpun ketjun ja laahaimen voi vaihtaa irroittamatta kampuran hammaspyörää ja etulevyä...?

            Comment


              Hammaspyörää ei ole pakko irroittaa, mutta etulevy on.

              Comment


                Meinasin jakohihnan hammaspyörää. Mutta ilmeisesti sekin pitää irrottaa, eli kunkkupulttia irrottamaan. No kerkeshän nuo tiivisteet ja pultit olla vajaa 2 vuotta paikallaan.

                Comment


                  Juu pitää.

                  Comment


                  • Hieman aiheista poiketen haluaisin kysyä kysymyksen. Entinen käyttis A6 Bitti ARE-moottorikoodilla saattaa mennä tulevaisuudessa harrastukseksi mikäli ei mene kaupaksi. Vaikka täällä keskustellaan S4 B5 2.7T vehkeistä, käyvätkö samat hyvät tiedot,neuvot,niksit myös C5 (ei allroad) ARE-koodin omaavaan moottoriin :)? Olen ymmärtänyt että ARE ei ole istunut S4 keulilla tehtaalta lähtiessä..

                    Comment


                      Käytännössä sama myllyhän tuo. Eli samat niksit käyvät :)
                      Viimeksi muokannut kook00; 20.10.2015, 22:56.

                      Comment


                      • Tuosta A6:sta kun on jo puhetta niin eikös se ole tekniikaltaan täysin sama kuin ässä4?

                        Tuossa olisi mieluisa A6 Biturbo ehkä vaihdollaan.

                        Toinen juttu sitten. Onko miten iso homma laittaa 2.5L tdi:n 5 ja 6 vaihde tuohon ässän/kutosen laatikkoon? Mulla tuo on tehty ja ehdottomasti pitää saada seuraavaan biturbolliseen samat välitykset

                        Comment


                          Perustekniikalta sama, joissain malleissa (ainakin allroadissa) on lisäilmapumppu, jota taas ei ässästä löydy. Lisäksi A6 ja S4 imunokilla on eri varaosakoodit, liekkö niissäkin sitten eroa.

                          Laatikkohommahan taas tarkoittaa laatikon irroitusta ja purkua. Linkistä löytyy video laatikon purusta, siitä voi hieman pähkäillä homman suuruutta. ;)
                          Vitosen ja kutosen rattaat ovat laatikossa ensimmäisenä vastaan tulevat rattaat, joten periaatteessa jos kutosen toisiorattaan saisi irti helpolla, niin ei välttämättä koko laatikkoa tarvitsisi purkaa. Se onkin sitten oma lukunsa, että lähteekö helpolla..

                          https://www.dropbox.com/s/buk5jwwb8k...eo_35.wmv?dl=0

                          Comment


                            Johonkin threadiin kommentoin noita A6/S4 moottoreiden eroja, ei niissä mitään merkittävää ole, turbotkin on saman kokoiset vaikka osanumero on eri. Nokkia en muista ulkoa, voisi lukea siellä mihin kommentoin (liekö tämä sama threadi), etsii ken jaksaa.

                            Kyllä ne rattaat saa vaihdettua loota autossa paikallaankin. Ne on aika helppo irroittaa. Tarkkana tietty pitää olla ettei pudottele kovin paljoa hiekkaa lootan sisään :)

                            Comment


                            • Hyvä ettei ole ihan tekemätön homma :)
                              Oon tottunut noihin baanavälityksiin, ihan ok tuo kutosella lähtee ohi menemään satasen vauhdista vaikka kierroksia on se 2k...
                              Moottorin eroilla ei niin väliä mulle oikeastaan olekkaan kun se minun stroukkimoottori tulisi sitten siihen.

                              Mites A6sen moottorinohjaus, onko erilainen noin niinkuin säätöä silmälläpitäen?

                              Comment


                                Ei oo.

                                Comment


                                  Ässässä ollu jakohihna nyt 2v/20tkm kiinni, ja jouduin irrottaa sen että sai vaihettua osia moottoriin. Voiko/uskaltaako käyttää uudestaan vai onko huono säästönpaikka?

                                  Comment


                                    Jos et ole vääntänyt tai muuten väärinkäyttänyt sitä niin kiinni vaan. Ei se siitä irroituksesta miksikään muutu.

                                    Comment


                                      Nostanut irti ja laittanut hyllyyn vapaasti makaamaan. Tietysti paikalleen laitossa joutuu vähän vänkäämään. Eikös tuo sitten jouda paikalleen, kun ei ole kuin nuhjaantuneen näköinen.

                                      Comment


                                        Kiinni vaan, ei se siitä miksikään ole mennyt.

                                        Comment


                                        • Sen verran on kaiketi hyvä katsoa, että menee samoin päin, eli pyörimissuunta pysyisi samana. Niin muistan ainakin joskus lukeneeni...

                                          Comment


                                            Joo sitä ei parane mennä muuttamaan.

                                            Comment


                                              Meinas mennä yöunet, kun en tullut sitten merkinneeksi hihnaan pyörimissuuntaa ennen irrotusta. Ostin uuden ja sain levollisen mielen, että se siitä sitten. Muistanee ensi kerralla.

                                              Comment


                                              • Mulla on tälläinen 2,7bit kone levällään kansiremontin takia ja meinasin kysellä täältä, että mitä muuta nyt kannattaa vaihtaa tai tarkistaa kun kone on irti? Kampi-akselin stefat ilmeisesti ainakin. Olisi helpompi tilailla kaikki osat kerralla jos on jotain mitkä kannattaa vaihtaa nyt samalla.

                                                Autona on A6 allroad ja koneella ajettu 170tkm, kannet irti koska autolla on ajettu puuhun ja toinen nokkahihnapyörä oli hajonnut. Kauhea tuuri käynyt kun kaikki venttiilit on suorat ja kosketuksia ei ole käynyt.

                                                Jatkokysymys liittyy pikku viritykseen. Tehotavoite on varmaan 300hv nurkilla koska laatikkona on tippi. Vakio turboilla mennään kun tuntuvat ja näyttävät olevan ok kunnossa. Välijäähyiksi tuli rs6 orkkikset ja tuntuvat pitävän. Imu- ja ahtoputket tulee ainakin osittain mallia diy, koska vanhat paskana eikä olisi sopinut noille kuulereille. Miten donwpipe ja pakoputki kannattaa toteuttaa noin miedoilla tehotavoitteilla? Poistanko vaan esikatit ja mennään muuten vakiolla vai ahdistaako jo? Tarkoitus olisi, että noi vakio turbot pääsisi mahdollisimman helpolla ja kestäisivät edes vähän podempään.

                                                Comment


                                                  Ei 300 hevon tehoille tarvii muuta kuin ottaa ne esikatit pois.

                                                  Comment


                                                  • Onkos kenelläkään kokemuksia jhm:n synkrosatsista (http://www.ebay.com/itm/Audi-S4-A6-0...300293733536)? Kun nyt koneen joutuu käyttään irti niin menis samalla sekin. Minkälainen homma tuo asennus on, kuinka hankala (nimimerkillä yhden Kostajan laatikon joskus vuosia sitten rempanneena)?

                                                    Comment


                                                      Ihan hyvin ne pelaa. Mitähän tuosta asennuksesta nyt sanoisi. Ei se ole rakettitiedettä, mutta hyvät työkalut pitää olla, ulosvetimiä ja prässi yms. JHM:n remonttivideo auttaa hyvin asiassa.

                                                      Comment


                                                      • Sepä se, ei oikein hotsita hankkia esim. prässiä pelkästään vaihdelaatikkoremppaa varten. Sama juttu ulosvetäjien kanssa, vaikka jotain hyllystä löytyykin. Kustannukset nousee helposti satasilla, ja kun niillä ei kuitenkaan ole muuta käyttöä pitkään (toivottavasti) aikaan. No katotaan nyt mitä keksitään...

                                                        Comment


                                                        • Toimiiko ässän alkuperäisillä tulpilla hyvin k04 päivityksen kanssa? mun hajonneesta tulpasta tuli päätös eivät korvaa, koska ei ole suunniteltu s4:seen.

                                                          Comment


                                                          • Laita NGK BCPR7EIX (iridium) tai BCPR7ES (lyhyempi vaihtoväli). Itselläkin hyvin huonoja kokemuksia biturbo + RS2 tulppa yhdistelmästä.

                                                            Comment


                                                              Kumma kun joilla ei ole mitään ongelmia ja joilla taas on. Mitä sinulla on tapahtunut?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X