Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    No joo, aika huonosti näköjään illalla koitin esittää asian. Eli sen sivukannen asentoa yritin kysyä, tottakai täyttöreikä on akselilinjan alapuolella.

    Comment


      Onko se kansi irti?

      http://images40.fotki.com/v993/photo...jpg?1187893049

      Comment


        Koko perä oli räjäytettynä, eilen sain sen viimeinkin kasattua. Yhteenvetona perä oli parhaat päivänsä nähnyt. Tasauspyörästön hammasrattaat entiset ( lautaspyörä ja pinion kunnossa) ja toinen kartiorullalaakereista pyörinyt sisäkooliltaan, pinionin suurempi kartiorullalaakeri pyörinyt sisäkoolillaan ja kaikissa laakeripinnoissa kulumaa/metallia pyörinyt välissä.

        Comment


          Alkuperäinen kirjoittaja vvuori Näytä viesti
          Tarvis jälleen tarkkaa ja pätevää faktaa. Risassa vakionopeudensäädin ei toimi ja nyt on tiedostettu vika.

          17947 - Clutch Pedal Switch (F36)

          Tämä johti siihen, että on uusittu tuo katkaisija, mutta eihän tuo auta kun ei tule jännitettä koko pistokkeeseen..Nyt siis kaipaisin apuja. Tuohon katkaisijaan tulee puna-vihreä sekä sini-musta johto. Sinimustahan on maa, joten eikö riitä, että tuon punavihreän johdon uusii suoraan Ecu:n liittimestä tonne katkaisijalle siinä toivossa, että johto on jostain poikki? Tuskin Ecu:n päästä on pimeänä, jos kerta jättää tuon vikakoodinkin?

          Tuleeko toi kyseinen punavihreä johto siihen Ecu:n alla olevaan valkoiseen liittimeen, mihin vakkarin viiksen pinnit myös tulevat? Ja samojen johtojen kaverina kimpassa Ecullekin? Onko jollain tiedossa Ecu:n pinnien selitykset tai sitten vain se varma fakta, mistä vedän uuden johdon tonne katkaisijalle.
          Alkuperäinen kirjoittaja vvuori Näytä viesti
          Oliko tähän kellään mitään jeesaavaa tietoa? Kuuluuko tohon kytkinpolkimen katkaisijalle tulla jännitettä ollenkaan vai onko pelkästään maajohdot, jotka kytkeytyvät toisiinsa? Olisi kiva saada vakkari toimimaan ja kai tuon katkaisijan kuuluis toimia muutenkin ajon aikana..
          Tämä ongelma selvisi. Ajattelin tänne kirjoittaa, jos jollekin kohtalotoverille sattuu oleen hyödyksi. Aika keltanokka näiden sähköjuttujen kanssa, mutta kyllä se ulkomaisia foorumeita tutkimalla alko valkeneen.

          Eli loppujen lopuksi kaivoin netin syövereistä pinnikartan: http://www.docdroid.net/zrj0/2001-au...inout.pdf.html

          Pinni 39:hän oli tuo kytkinpolkimen katkaisijan Eculta lähtevä pinni, jännitteellinen piuha siis. Kokeilin Ecun liittimestä kulkeeko informaatiota katkaisijan liittimelle asti, no kulkihan se. Totesin jo Ecun olevan rikki, kunnes aloin pohtimaan voisiko se Ecun pinni olla liian löysä liittimeensä. No muihin liittimiin verrattaessahan se oli juurikin näin. Ecun pinni tuli niin kohtisuorasti liittimeen, ettei saanut kunnon kontaktia, vaikka pienellä johdon säikeellä testattaessa totesin kaiken olevan kunnossa. Liittimen kiristys ja alko toimimaan. Ilmeisesti joskus aiemmin Ecun ollessa irti päässy kyseinen liitos löystymään. Nyt toimii katkaisija niinkun pitääkin. Mukava ajella kun on vihdoin vakkari käytössä ja muutenkin katkaisija toiminnassaan. Vaikutti todella kivasti myös koneen toimintaan, vaihdot ei oo enään niin töksähteleviä kuin aiemmin.

          Comment


            Se muuttaa ennakkoa myös sen kytkimen avulla vaihdoissa. Sen vuoksi varmaan ei ole ollut niin smooth ajella.

            Comment


              Hyvä tietää. Kyllä siitä ihan eri peli tuli ton korjauksen jälkeen, ennen oli kyllä selkeesti "jyrkempi" ajettava.

              Comment


              • Morjesta! Ois semmone kyssäri että onko hankala homma vaihtaa kampi akselin asentotunnistin ja tuleeko se piuha anturista konehuoneeseen saakka vai jääkö matkan varrella johonkin muuhun paikkaan?

                Comment


                  Ei se mahdoton homma ole. Ottaisin sen pultin irti alakautta, sitten vaan pujottelee anturin ylös sieltä missä se kulkee. Se menee siihen paisuntasäiliön alle liitinriviin.

                  Comment


                    Niillä joilla ne rivistöt on enää ehjät. Joo alakautta 10millisellä lyhkäsellä varrella ehkä paras.

                    Comment


                    • Joo, ei sattus olemaan varaosa numeroo ku kävin uuven anturin jo hakemassa ja anturi on 1.6 motin. Sanoivat että käypi ässään, vaan en löyvä samanlaista töpselii paisarin alta

                      Joo kiitoksia avusta! Löyty töpseli ja sama on numero sarja eli pitäs passata

                      Kiitoksia avusta! Anturi tuli vaihettuu, vielä ylä kautta:D
                      Viimeksi muokannut okkim; 25.9.2015, 15:13. Perustelu: Viestit yhdistetty uudelleen.

                      Comment


                        Mikä on ideana kun bensasuodattimen tulo on alapuolella ja lähtö yläpuolella?

                        Comment


                          Mihinkäs se ilma pyrkii?

                          Comment


                            Ylöspäin tietenkin, mutta tässä tapauksessa puhe on painelinjasta niin eteenpäin?

                            Comment


                              Olisko se siksi että sen saa sieltä poiskin. Siis sen suodattimen.
                              Muuten se linjan löysä pitäisi jonnekkin muualle kokeilla sovitella jotta sen suodattimen saisi irti siitä tankin syvennyksestä.

                              Comment


                              • Tuli hankittua 150tkm ajettu moottori. Olisi tarkoitus hoonata sylinterit. Kysymys jos tekee ihan kevyen hoonauksen meneekö uudet vakio männänrenkaat vai täytyykö hoonata seuraavaan kokoon?

                                Comment


                                  Sehän selviää männänrenkaiden päittäisvälyksen mittauksella.

                                  Comment


                                    Laitan tämän vaan tänne talteen :)

                                    Sylinterit 1-3 bank 1, ja 4-6 bank 2.
                                    Attached Files

                                    Comment


                                      Onko 2.4 vaparin alakerrasta kenellekään mitään käyttökelpoista hyötyä? Mulla olis pihassa trukkilavalla puolimoottori joka menee ennen lumia metalliromuun jos ei joku sitä ennen hae.

                                      Comment


                                      • Tämmönen yllätys löytyi... Luulin että kuskinpuolen rallatus johtui nokkaketjun kiristimestä mutta taitaapi olla venttiilinjousi poikki kun vähän välystä nostimessa...
                                        Hienosti syönyt nokkaa :D nostin oli yllättävän ehjänä vielä


                                        Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1444663117743.jpg
Views:	1
Size:	273,7 Kt
ID:	1628721

                                        Comment


                                          Mul on pakonokkia kotona ;)

                                          Comment


                                            Paljonkohan metallimujua on öljyjen seassa?

                                            Comment


                                              Miultakin löytyisi ylimääräiset ässän nokat ;)

                                              Comment


                                              • Joo on niitä onneksi mullekin kertynyt varastoon.
                                                Millainen operaatio on kansi paikallaan vaihtaa venttiilinjousi tuohon? Sehän siellä todennäköisesti on katkennut?

                                                Comment


                                                • Alkuperäinen kirjoittaja juutasqsa Näytä viesti
                                                  Paljonkohan metallimujua on öljyjen seassa?
                                                  Melko paskaset oli öljyt, mutta johtuu kyllä pitkälti omasta laiminlyömisestä öljyjenvaihdon suhteen

                                                  Comment


                                                    Taitaa olla aika tekemätön homma vaihtaa kansi paikallaan, kun jousi on "kannen sisässä" eli sitä ei voi puristaa sivusta.

                                                    Comment


                                                    • Ahaa...
                                                      Eli pitää uhrata yksi pakonokka ja nostaja ja ajella yksi pakoventtiili rikkonaisena kunnes saan toisen moottorin kasaan...
                                                      Yllättävän hyvinhän tuo on toiminut noinkin, rallatusta lukuunottamatta. Tosin osan rallatusta oli varmasti myös aiheuttanut nk kiristin ja ketju kun oli aikamoiset orkoset kannessa

                                                      Comment


                                                        Ota nokka ja nostin pois niin pitäs päästä näkeen onko jousi poikki.
                                                        Epäilen suuresti.

                                                        Comment


                                                        • Nostimen alla näkyy jonkinlainen joisilautanen, ei siitä jousta näe.
                                                          Ei kyllä kiireessä kerennyt paneutua tarkemmin...

                                                          Comment


                                                            Kyllä sen jousen saa vaihdettua paikoillaan. Nokka irti ja tulpan tilalle adapteri jonka kautta saa syötettyä paineen sylinteriin. Tai sitten paljon narua. Sitten vaan painaa lautasen alas, kiilat pois ja jne.

                                                            Ennemmin siellä kyllä on nostin puhki.

                                                            Comment


                                                            • Laitoin varaosakannesta nostimen ja sama homma.
                                                              Mulle kaveri ehdotti tuota samaa metodia jo. Nythän se kyllä pitää laittaa kuntoon kun jakopäätä samalla laitetaan.
                                                              Kellään tuollaista adapteria lainata?

                                                              Edit: Puristuspainemittarilla varmaan tekee saman homman?

                                                              Ei ole ennen tullut tehtyä tuota hommaa mihinkään vehkeeseen, enkös minä tarvitse jonkun erikoistyökalun millä painaa sitä pakettia että saa vaihdettua sen jousen?
                                                              Viimeksi muokannut jj s14; 13.10.2015, 00:00.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X