Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Imuventtiili poikki ja mäntä vaihtoa vaille. Tuli sit kunnon projekti.. Onko ideoita miks venttiili antautui?

    Ei tule mitään muuta mieleen, että tulppa hajonnut ja mennyt imuventtiilin väliin ja mäntä päässyt lyömään poikki. Tulpat oli RS2 ja ollut autossa 1000km kiinni.
    Viimeksi muokannut kille666; 31.8.2015, 13:37.

    Comment


      Ei ollu eka RS2 sivukipinätulppa joka hajoaa noin. Maailmalla menny noita.

      Comment


        Mutta tulpasta saa lähteä iso pala joka jumittaa venaa niin paljon että se menee poikki. Normaalisti ne menee vaan solmuun. Kaikki on tietty mahdollista. Laitas tulpasta kuva? Oliko se kiristetty momenttiin, vai hampaat irvessä?

        Comment


          Nakuttanut tulpan posliinin paskaksi ?

          Mulla ollut aina rs2 tulpat, myös toisessa harrastekulkineessa, jossa alkuperäiset tulpat aina hajosi, kunnes tolla mallilla alkoi pelaamaan.

          Comment


          • https://www.dropbox.com/s/xwuqbkcq27...13.37.jpg?dl=0

            Tulpat ei ollut hampaat irvessä väännetty kiinni.
            Viimeksi muokannut kille666; 31.8.2015, 16:11.

            Comment


              Miten kiristit ne? Aiemmin mainitsit ettei auto kulkenut hyvin. Liekö sillä ollut osuutta tulpan hajoamiseen? Miltä muut näyttää?

              Comment


              • Tulpat on kiristetty vuosi takaperin 25nm kireyteen. toiset tulpat näyttää hyviltä.
                Paha sanoa johtuko huono käynti tuosta tulpasta vai mistä. Olisi kiva saada tietää, ettei näin käy toisten.

                Comment


                  Mä olen noita tulppia biturboon laittanut aiemmin momenttiin mutta tuppaavat yksilöinä löystymään silloin tällön sormilöysälle asti, kunnes tullut tarkastettua. Muutaman tuollaisen jälkeen, tullut vedettyä "rannemomenttiin" aina ja pysyneet siten kiinni.

                  Comment


                  • Kenelläkään tietoa mistä sais suht halvalla venttiilit,ohjurit,nostajat?

                    Onko kuskin puolen nokka kiristäjä rikki, kun työkalulla yrittää löysyttää ketjua niin pikkusen löystyy ja loppua kohden taas kiristyy ketju?

                    Comment


                    • Nyt kun tuli puhetta tulpan momentista niin väänsin viimeksi 25nm ensimmäistä kertaa ikinä ja olihan niistä osa melko löysällä (irti), että ensikerralla menee rannemomentiin.

                      Comment


                      • Itse vein oman tulpan tutkittavaksi bosch:lle eilen saas nähdä minkälainen paperisota tuli. Kommentti oli jos toteavat tulpan syylliseksi korvaavat kaiken.

                        Comment


                        • Eikös tulppien momentti ole 30Nm?

                          Comment


                            28 Nm on minun tulpissa lukenut.

                            Comment


                              Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                              Se toinen on jälkijäähdytyspumpun anturi.
                              Löytyiskö tälle vcds blockia mistä? Jälkijäähypumppu alkanut jäähdyttelemään jokaisen käyttökerran jälkeen.

                              Comment


                                Itellä kans pyörähtää pumppu hurisemaan oikeastaan aina ajon jälkeen. Jokkut puhuu, ettei käynnistyisi juuri koskaan?
                                Te jotka olette vetäny uudet polttoainelinjat, niin ootteko käyttäny pumpunkannen alkuperäisiä lähtöjä vai kairannu viereen isommat AN (tms.) lähdöt?

                                Comment


                                  En tiedä miltä kanavalta sitä voisi logata. Joku mistä näkee myös flektit?

                                  Ei se normaalisti käynnisty käytännössä ikinä.

                                  Comment


                                    Ei mullakaan ollut 9 vuoden aikana kertaakaan pyörähtänyt ennen kuin nyt. Tämän löysin haulla tästä ketjusta
                                    Alkuperäinen kirjoittaja ViLe Näytä viesti
                                    Kyllähän tuo tuntuu tuulettelevan vaikka pakkasta on nyt semmoset -22 C...kai se sitten luulee että ompas kuuma, tuuletetaan VÄHÄN!!

                                    Pienen testailun tuloksena havaitsin vielä sellaisen kummallisuuden, että mitä lämmempi kone niin sen vähemmän aikaa puhaltelee kun taas lyhkäsellä ajolla puhaltelee pitempään!

                                    Koitetaan nyt sitten anturin vaihdolla, että mitä sillä saatais aikaan, mutta mikäs anturi sinne nyt loppupelissä kannattaa laittaa? Orkkis (112C ?) vai se transporterin sininen (93C ?), orkkiksella ei taida normaalisti toimiessaan käynnistyä juuri koskaan? Kesällähän tuo tietysti olis vaan hyvä että käynnistys herkemmin!

                                    Olikos osanumerot nämä:

                                    Orkkis: 357919369F
                                    Sininen: 021919369
                                    O-rengas: N 903 168 02
                                    Itse meinaan kyllä vaihtaa alkuperäisen vihreän anturin jos ei tarvitsisi seuraavaan 9 vuoteen taas kuunnella jälkijäähypumppua :)

                                    Comment


                                    • Onko tarvinnut kenenkää vaihdella venttiilin nostajia ässään?
                                      Uudet venttiilit,ohjurit,jouset tuli hommattua supertech:ltä.

                                      Comment


                                        On niitä joskus tarvinut vaihtaa.

                                        Comment


                                        • Mietin josko vaihtais kaikki kerralla, mutta alkuperäiset tuppaa nousee aika korkeelle hinnassa.
                                          Febi tai INA myis 300€ koko setin onko näistä kokemuksia?

                                          Comment


                                            INA siellä on alkuperäisenäkin. Hyvin ne toimii.

                                            Comment


                                              Näyttäisi jäähdytin vähän hikoilevan kuskinpuolen alanurkasta. Onkos kukaan ostanut uutta tarvikejäähdytintä ässään, sellaista missä siis vaihteistoöljyn jäähdytin samassa? Orkkista en haluaisi ostaa kun maksaa hunajaa. Tarvikkeena en vaan äkkiseltään sparetoa ja muita kauppoja selailtuani löytänyt sellaista jossa on varmuudella vaihteistoöljyn jäähdytin samassa.

                                              Comment


                                                Tai a6 vastaava ja erillinen öljynjäähdytin? Jos tuollainen kombo käy.

                                                Comment


                                                  Antti, klik. Mulla olis juuri tuollainen jäänyt ylimääräiseksi vähän ajettuna, yv. jos kiinnostaa.

                                                  Comment


                                                    Noize, niin mikä noista Valeon jäähdyttimistä sulla on? Onko siinä vaihteistoöljyn jäähy? Nuo Valeon jäähdyttimet ovat Sparetolla halvempia. En vain tiedä mikä noista malleista on se oikea vai onko mikään.

                                                    Erillinen öljyjäähy ei ole vaihtoehto, keula on muutenkin täynnä kaikenmaailman coolereita jo.

                                                    Comment


                                                      Ostohistorian mukaan mulla on tämä. On vaihteistoöljyn jäähdytys ja sopii paikalleen täydellisesti. En osaa sanoa onkä ässissä vuosimallieroja, mulla on 7/98.

                                                      Comment


                                                      • Joskus muistelen löytäneeni jo foorumilta tiedon, mutta nyt ei enää löydy kun tietoa tarviisi. Paljonko olisi hyvä olla kitkapintaa jäljellä rs4 kytkinlevyssä?

                                                        E: Kiitos mikko nopeasta vastauksesta. =)
                                                        Viimeksi muokannut artuppi; 18.9.2015, 13:57.

                                                        Comment


                                                          Mahdollisimman paljon :) Uusi on 9 mm paksu. SAC säädöstä voi päätellä jotain, eli miten loppuun se on säätynyt.

                                                          Comment


                                                            Perän öljyntäyttöreikä, yli vai alle keskilinjan, alle varmaankin?

                                                            Comment


                                                              Silleen että alkaa valumaan öljyä. Eikä ole ihan niin justiinsa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X