Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Lämmöllä mansikaksi ja taltalla halki. Saa myös ilman lämpöä mutta joutuu käyttämään enemmän väkivaltaa.

    Comment


      Lyö kokoa pienempi hylsy vasaralla kiinni. Sillä viisiin sai omat poijes.

      Comment


      • Kupari on niin pehmeetä että lähtee jo pelkällä vasaralla ja pikku meisselillä halki poikki pinoon.

        Comment


        • Tarkotus kohta ottaa ecu työnalle ja puukottaa saastekoodit poikkeen. Meinasin samalla vaivalla harraste mielessä laittaa lähtöpaukun. Tulikin mieleen, että kuinkahan äkkiä se tappaa katit? Vakio dp:t esikattien kanssa, pääkatit on tyhjät. Mitään varsinaista tarvetta tolle ei ole, kun ei tuu paikaltaan lähtöjä otettua.

          Comment


            En tiedä, mutta ne esikatit olisi kannattanut heivata mäkeen ja jättää pääkatit.

            Comment


            • Niinjoo, jonkun edellisen virityksiä noi on. Annoin olla kun päästöistä menee läpi.

              Comment


                Pääsääntöisesti en kattien kanssa lähtisi paukkua kokeilemaan. Jotkut kisakatit sen kestääkin mutta vakiokatti ei.

                Tuskin se nyt kerrasta lopullisesti hajoaa mutta kyllähän sitä nyt kuitenkin tulee räntätettyä jos autossa paukku on, omaanikin laitoin koska vapari :)

                Comment


                • Normi katit tulee nätisti putkesta pois paukulla :)
                  Vaikka mulla oli milltekin catback ni silti jäi nuo romut änkkäreihin tukkien ne lähes kokonaan. Melkein jättäisin paukun kokonaan pois normi kateilla.
                  Attached Files

                  Comment


                  • Jaa se pistää sen ihan palasiksi. No ei uskalla laittaa, niin ei tarttee hinata autoa jostain kun katti tukkinut putken.

                    Comment


                      Miullahan lähti muutama vuosi sitten tahkolla metallikatti putkesta pihalle kun temppu suoran päässä räjähti ahtoputki irti ja heitti sopat sekasin koneen läpi.

                      Comment


                      • Kiinnostaa tietää, että millaisen seoksen tuo "paukku" tuottaa, kun ns. kaikki paikat hajoaa? Ja millä polttoaineella?

                        Comment


                          sehän sylkee pyttyyn niin paljon raakaa kamaa, että palotapahtuma on vielä kesken kun pakovena aukeaa ja lisäksi siellä on palamatonta reilusti mukana joka kohdatessaan happirikkaan katalysaattorin leimahtaa oikein huolella.

                          Comment


                          • Löysin pikku yllärin tänään, kun lohkon pintoja putsailin rätillä, etukampiakselin laipasta laturin puolelta viimeinen pultin reikä mikä laipassa on niin murtunut eli palanen nyt kädessä missä on puolet kierteistä.

                            Mietin uskaltaako jättää laittamatta pulttia ja tiivistää, että tiivistyykö tarpeeksi, koska melko lähellä on seuraavat pultit vai uusi laippa?

                            Comment


                            • Pitäs olla joku miljoona kysymystä topikki missä sais kaikkea randomia kysellä, ettei tarvi uutta ketjua kuitenkaan tehdä. Sen takia täällä on kiva kysyä kaikkee. Ostin motonetistä SKF:n ulomman vetonivelen, onko siinä tuleva suojakumi käyttökelpoinen vai laitanko vanhan oem kumin sinne. Ei tollanen motonetin halvin tarvike kestäny siinä vuottakaan.

                              Comment


                                Kyllä SKF on laatumerkki, sen puolesta ainakin itse laittaisin.

                                Comment


                                • En nyt ole varma, että tuleeko tämä oikeeseen paikkaan, mutta laitellaan silti!

                                  Eli B5 korin S4 hieman kiinnostaisi, kun rupeavat olemaan jopa "edullisia".
                                  Eri merkkien nelivedoista on jonkun verran kokemusta eikä sitä nelivetoa mielellään pois vaihda kun sillä yhden talven on ajellut niin mieleen juolahti, että josko sitä ens talvena mentäis hieman tehokkaammalla quattrolla.

                                  Tuossa vaan nettiauton tarjonta on hieman niukkaa omiin vaatimuksiini, lähinnä nuo kilometrimäärät oksettaa.

                                  Esim. yhdellä tapauksella takanaan jo 250tkm ja ahtimet ovat alkuperäiset, mutta lastua kuitenkin tyrkätty. Liekkö hyrrät jo ehtoon puolella?

                                  Kuinkas noissa kytkimet kestää? Vai onko vain käyttäjästä kiinni? :)

                                  Joku jos jotain osaisi vastailla niin olisi mahtavaa!

                                  Comment


                                    ...

                                    :-) Kyllä ahtimien vaihtoon voit varautua. Omaan ex-ässään vaihdettiin 4paria ahtimia 260tkm aikana - ABT:n lastu uudesta.

                                    Viimoset kesti 100tkm hyvillä öljyillä ja matalammalta lähtevän jäähdytyskierron kanssa.

                                    Toki kaasun asennolla on vaikutusta, mutta mitä noilla tekee, jos ei kengi:-)

                                    Comment


                                    • Oma mielipide on että kilometreillä ei ole näissä vehkeissä mitään väliä, sillä on miten on pidetty ja huollettu.
                                      Ja kyllähän näitä lähtökohtaisesti joutuu ropaamaan enemmän ja vähemmän jokatapauksessa :)

                                      Comment


                                        Kyllä kilometrit ässän kohdalla todellakin merkitsee, kun lauseeseen liittää vielä lastun ;)

                                        Omat meni lastun kanssa 155 tkm paikkeilla eli yli 200 tkm on täysin tuuripeliä vakiohyrrillä.

                                        Comment


                                          Mulla kajahti vakiot noin 190tkm kohdilla. Ja ilmeisesti tuolla joku lastu on. Nyt mittarissa karvan auki 280tkm.

                                          Comment


                                            Mulla meni omat 230tkm kohdalla ja sen jälkee kahdesti tehty turbohuolto ja nyt mittarissa 240tkm :D [VINK] vois olla myynnisä[/VINK]

                                            Comment


                                            • Kampiakselin lukitus tappi paikallaan niin ottaako pako tai imu venttiilit mäntää kiinni, kun käntää nokkaa pyörimis suuntaa? Äsken nimittäin yritin kääntää lukitus raudalla nokka-akselia pyörimis suuntaa kyllä se jonkin matkaa käänty, mutta alko ottaa pahasti vastaan taas toiseen suuntaan pyöräyttäessä käänty pienellä voimalla kohdilleen?

                                              Comment


                                                Ottaa ne. Käännä kampuraa vastapäivään parikymmentä astetta niin ei ota. Hihnapyörän suojassa on sellainen pitkä hahlo jossa kohden nokkia voi pyöritellä miten haluaa.

                                                Comment


                                                • Muistaako kukaan äkkiseltään kampiakselin etu ja takalaipan+ylemmän öljypohjan pulttien kiristys momentit?

                                                  Comment


                                                    M8 pulteille 20nm ja m6:lle 15nm

                                                    Comment


                                                      Mistä tuo M6 15 Nm tulee? Normaalisti kaikki M6 pultit on kyllä 10 Nm, ja niin muistelen olevan tässäkin kohtaa.

                                                      Comment


                                                        Löysin koneelta bitti moottorin kasaus ohjeen ja siitä lunttasin.

                                                        Edit. tosiaan muistelin että 10Nm olis oikee arvo, mut nopeasti selasin tuon kasausohjeen läpi kun tiesin sielläkin ne arvot olevan. Onko sitten joku erikoisempi pultti.
                                                        Attached Files
                                                        Viimeksi muokannut Carbin; 3.7.2015, 16:05. Perustelu: Lisäys

                                                        Comment


                                                          Ok. Me näköjään puhuttiin eri asioista :)

                                                          Comment


                                                          • Voi helkkari näissä on murroksetkin erimallia. Mistähän sais taakse sisempää vetarin niveltä? Motonetti tunti vaan liian pieniä.

                                                            Comment


                                                              Sama 108mm nivel siellä on kuin edessäkin.
                                                              http://teksti.motonet.fi/fi/tuote/174214

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X