Onko lambda kuinka tarkka momentille ja pistetäänkö kuparirasvaa kierteisiin? Eli käytetyn vaihto toiseen dp:hen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)
Collapse
X
-
Olisin ostamassa Ässää, jossa jakolaatikko pitää ääntä (selkeästi kuuluu yli 60km/h vauhdissa). Onko tälle mitään tehtävissä, vai mitämitä? Kovasti koittanut googletella, muttei ole oikein mistään mitään löytynyt.
Comment
-
Myyjä sanoi näin, itse en ole vielä ehtinyt koeajolle. Ääni paikallistettu keskelle autoa? Muuta tietoa ei vielä tässä vaiheessa ole, ja sillä täälä kyselenkin että millainen homma mahdollisesti kunnostaa ja kuinka paljon kustantaa noin suunnilleen.
Comment
-
Ok, kiitos tästä. Kaipa se täytyy ensimmäisenä uusi laatikko jostain metsästää, jos tulee tuo auto kotiutettua. Mitä muuta kannattaa vaihtaa samalla, vai onko mitään semmoista?
Comment
-
-
Eipä ole ennustajan taitoja, ja kristalllipallokin on hukassa niin on hyvin vaikea sanoa mikä on vikana ja miten sen voisi korjata. Minun mielestä ei välttämättä kannata tehdä mitään, vaan ajella niin kauan kunnes jotain hajoaa ja hommaa siinä vaikka varalootan tilalle. Jos se ääni nyt edes tulee laatikosta. Jos sitä lähtee remontoimaan, niin sinne saa uppoamaan touhutonnin helposti.
Comment
-
Momenttia turbon ja pakosarjan välisiin pultteihin? Löysin kaksi vaihtoehtoa, 25Nm oli jompikumpi pakosarjan pääty tai 45Nm joka on nyrkkisääntönä kaikkiin M10. Kai se pitää, kun mulla on 12.9 pultit siihen ja laitan pelkän aluslevyn kanssa kiinni.
Edit: Löytyipäs kun rupesin lukemaan tota moottorin irroitus ohjetta. "Head pipe to turbocharger 25 Nm"
Edit2: Perse on kyllä taas tiedä mitä tohon laittas kun tuli mieleen, että kovemmat pultit yleensä tarttee kiristää suurempaan momenttiin.Viimeksi muokannut Hene987; 17.3.2015, 12:32.
Comment
-
Pari päivässä tässä nyt kahlaillu erinäisiä biturbo-keskusteluja ja en nyt äkkiseltään A6:sta koskevaa lankaa mistään löytänyt. Haitanneeko, jos jätän tämän vai tähän...
Eli nyt olis kiikarissa kauan haaveiltu biturbo-A6 (230hp, AJK) tippilootalla, mittarissa ~320tkm. Kohtuu kattavasti tuota on jo remontoitu; laatikko (n. 200tkm ajettu, momentinmuunnin ja johtosarja vaihdettu), turbot, EGT:t, lambdat, jakopää, putkisto, varsia, jarruja jne., ja tälle vuotta katsastettukin, mutta mitähän muuta noilla kilsoilla vois vielä olla odotettavissa? Ainahan noiden kanssa jotakin harrastamista löytyy, mutta miten kone noin yleensä näillä metreillä? S4:n pakosarjoista löytyy paljolti juttua, mutta A6:n pakosarjoista en löytänyt äkkiseltään mitään. Eli onko tuossakin samaa ongelmaa murenevien pakosarjojen kanssa? Vuosimallilta 1999/2000 (jompi kumpi, varmaksi en muista).
Comment
-
Onko multa voinu jäädä jotain huomioimatta? Kone-laatikko paketti on jo pikkusen nostettu ja otettu eteenpäin n.5cm, mutta ei tule enempää kun kardaani ei suostu luopumaan laatikon pään laipasta. Manuaalista on kyse. Otin sen suojan pois sekä avasin ne kuusi kuusiokoloa. Moskan kanssa pyörin tuolla auton alla ja hakkasin sitä. Hakkauksen tuloksena vaan lähti nivelen kansipelti pois ja tuli touhutipat rasvaa päälle. Perän päässä olevan nivelen suojakumin alta on tullu esille puhdasta osaa kardaani, mikä viittaa siihen, että siihen kardaaniin kyllä kohdistuu vetoa. Vieläkö siellä on joku jippo vai onko siellä vain ruoste pitämässä. Ei kai se kardaanin pää kovin syvälle siihen laippaan mene. Katit on irti loppuputkesta ja vaihdevivustokin näytti lähtevän jo perääntymään, niin ei niidenkään pitäs hannata.
Comment
-
Kappas siellä ollaanki oltu äskettäin samoissa tunnelmissa. Ei näköjään sitten mikään harvinainen tapaus. Täytyy mennä uudella mielellä asentamaan ja masentumaan.
Edit: Nyt levänneenä ja paremmin asemoiduista paikoista annoin moskalla kyytiä, niin irtosi.Viimeksi muokannut Hene987; 21.3.2015, 14:12.
Comment
Comment