Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ei ole, mutta eikö noiden mukana jo tule sellaiset? Kuvissa ainakin on.

    Comment


      Ei ainkakaan minulle asti tulleet, oli sellaiset mustat jossa xzn-kanta sisällä mutta hankala tehdä niilläkin. Reilu vuoden olleet paikallaan mutta nyt lähiaikoina tulee kytkinremppaan.

      Comment


        http://shop.berner.eu/berner/fi/prod...i+AGGN+14441&?

        Tollasia löytyy hyvinvarustetuista kiinnitystarvikeliikkeistä. Kohteesta riippuen kannattaa ehkä ajella lukitusominaisuus pois. Tarraa joskus kiinni kuin tauti eikä saa auki kuin särkemällä.

        On 14 avainvälillä.

        Originaaleja on olemassa 15 avainvälillä.

        Comment


        • Tein painetestin eilen ja kuluu pientä suhinaa apparin puolen coolerista paljonko vaikuttaa paineisiin, kun omasta mielestä suht hyvin kimpoo kuitenkin eteen päin?
          Myös huohotin letkut olis tarve vaihtaa yhdessä ainakin halkeama vaikuttaako tämäkin ahtopaineisiin? Ei varmaan alkuperäisiä kannata ostaa vaan tehdä itse letkusta?

          Comment


          • Meni pilkkeeksi jarrutehostajan venttiili joka haarottuu MAFin ja Y-putken välistä ja toinen pää menee imusarjaan. Toimiiko systeemi, kun tulppaan Y-putken alusta reiän pois ja laitan jarrutehostimen suoraan imusarjaan oneway venttiilin kanssa. Eli moottori alipaineella imee tehostimeen alipaineen, ja paineella pitää venttiilin kiinni pitäen alipaineen tehostimessa. Toimiiko noin vai tuleeko tohon joku härö sillon, kun tehostimessa on alipaine ja imusarjan paine alkaa kohoamaan kohti ilmanpainetta?
            Eikai tuo maffin jälkeinen haara tee muuta kuin, että tehostimelle voi tarvittaessa tuottaa alipainetta myös ahdoilla, mutta sehän on turhaa. Ite ainakin höllään kaasua jos on tarvetta kovaan jarrutukseen. :)

            Comment


              Toimii se. Ei ässissä siinne maffin letkuun edes mene mitään haaraa. Eikä siellä ikinä voi olla alipainetta, paitsi jos ilmanputsari on aivan tukossa. En ole jaksanut perehtyä siihen että mitä se haara oikein tekee.

              Comment


              • Se lisähaara MAF-haitariletkussa ei tarvitse sieltä alipainetta vaan toimii imusarjan alipaineen lisätehostajana venturin avulla. Toimii jarrut ilmankin, omassakin tuo hajosi mutta laitoin uuden kun ei montaa kymppiä maksanut. Jopa porasin uuteen RS4 MAF-haitariin sille reiän joten on edelleen käytössä.

                Comment


                • http://spareto.com/products/33750-timing-chain-kit Onko tämä oikea ketju s4:seen nokkien pyörittämiseen ?

                  Comment


                    Ei ole, se on öljypumpun ketju.

                    Comment


                    • :) Kiitos..Meinas mennä väärät ketjut tilaukseen.. Toivottavasti noi on oikeet. http://spareto.com/products/25360-timing-chain

                      Comment


                        Joo nuo näyttäisi oikeilta.

                        Comment


                        • Ei hele.. Meikäläisen nokkaketjujen vaihto taaas venyy. Laittelin auton toissayönä kasaan, testi käyttö ok, loput romut kiinni. Renkaita kirratessa kuuntelin kun jotai suhisee, sieltähän roisku öljyä jostain suodattimen kohilta. Käytin uteliaisuuttani öljycoolerin poikessa suodatinta vaihtaessa, eikä mulla tietysti siihen uutta tiivistettä ollu. "Toivotaan ettei vuoda" Ei vaan enää sen ikästä kumia taida kiinnostaa muotoutua uudelleen tiivistämään. Oishan se pitäny tajuta.
                          Ei enää kiinnosta odotella 2-3vk jotain erikoista tiivistettä euroopasta tuohon. http://www.partsbase.org/audi/audi-a...mp-oil-cooler/
                          AZA:ssa on just joku ihmeellisen mallinen tiiviste. Ton mukaan on paria muutakin mallia, joissa on vaan o-rengas tiivisteenä. Täytyy varaosa ACK:sta tsekata vielä oisko siinä tollanen o-rengas tiivisteinen. Jos ei ole, niin käykö siihen vw 2.0ltr ALT koneesta vaikka, kun mulla on sellanenki. http://www.partsbase.org/vw/passat-4...er-oil-cooler/
                          Noissa on tolla "threaded union" kierreputkella, johon cooleri/suodatin laitetaan, tuon mukaan vain loppukirjain eroa. ALT "028115721" AZA "028115721B". Ei tarvis enää ku yks hassu o-rengas kipasta kaupoilta niin sais jo ajoon. Parempi ideoita mitä tonne laittaa?
                          Ei ainakaan tarvitse uutta harrastusta keksiä, kun tämä auto yhdistettynä omaan tyhmyyteen sekä nuukuuteen tarjoaa hyvin tekemistä. :)

                          Comment


                            Itse nappasin töistä hyllystä tuohon uuden o-renkaan, eiköhän siellä joensuussa nämä tekniikanalan kaupat ETRA, Alhsell, Tools... pidä o-renkaita hyllyssä.

                            Comment


                              Ja jos en muista väärin, niin öljynsuodattimen tiivistekin käy siihen. Eli vanhasta suodattimesta voi kaivaa sellaisen.

                              Comment


                              • Eli olette sitä mieltä, että tämän näköisen tiivisteen voin korvata pelkällä o-renkaalla? Vai tarkoititteko vain, että jos puran ACK:sta tai ALT:stä coolerin joka on tarkoittettu o-renkaalla tiivistettäväksi?

                                Comment


                                  Se runkohan ei itsessään tiivistä mitään, kunhan ohjaa öljyä. Sen kumisen osan saa siitä irti, ja sen tilalle voi laittaa jotain muuta sopivaa.

                                  Comment


                                  • Joo kiitoksia paljon! Jospa se ois tässä iltaan mennessä jo ajossa. Laitoin ö-painemittarinkin niin näkee jos jotain hasardia tapahtuu. Ei sillä ettei tuo tiiviste toimis siellä. Samalla muistaa vaihtaa öljyntasoanturi, jonka vaihtamisen muistin vasta kun kaadoin uudet ölpät sisään. :D

                                    Edit; Joo eli tota sisäosaa ei näköjään tarvitse tosiaan vaihtaa. http://www.ecstuning.com/ES271005/ Eli tuosta häkkyrästä lähtee o-rengas pois, vanhasta suotimesta laitoin uuden ja oli passeli. Vuoto vaan ei ollutkaan siellä. Näköjään n.3min käytön jälkeen rupeaa yhenäkin suhisemaan ja jostain kampuran hihnapyörän ja ohjaustehostimen pyörän välimaastosta se tulee. Ihme juttu. No puretaan taas kuhan jaksaa.
                                    Viimeksi muokannut Hene987; 2.12.2014, 19:31.

                                    Comment


                                      Paljonko muuten noin suurin piirtein tulee öljyä pihalle AGB moottorista, jos nyppäsee pelkän öljynsuodattimen irti?

                                      Comment


                                        Sen verran mitä suodattimessa on.

                                        Comment


                                        • Here's the deal. Syksyllä tein huohon uusiksi 16mm letkulla ja päähän pikkusen motonettimallin suodattimen koneen taakse. Kiire töihin, huomaan että hirveet savut puskee takaa. Ajoin puolitoista kilometriä seuraavalle rampille, jossa otin jäätyneen suodattimen veke ja ajattelin, että joku pari litraa öljyä varmaan menny. Kotimatkalla eräässä kiihdytyksessä öljynpainevalo kertoi, ettei tainnu pari litraa riittää. Tulipa silmäleikkaukseen säästetyille rahoille muuta käyttöä. Kone kolkattaa nyt. Ajattelin, että jos sylkät kunnossa, niin kiertokankien laakerit uudet. Kampiakseli varmaan ottanut siipeensä, niin siihenhän käy tuosta varaosa-autosta 2.8l koneen kampiakseli? Mitä muuta vahinkoa siellä todennäköisesti on? Männänrenkaat varmaan myös ja runkolaakerit? Mistä noita kannattaa lähtee tilailemaan?

                                          Comment


                                            Tuskin siellä on muuta vikaa kuin laakerit, ja hyvällä tuurilla kampurasta saa kiillottamalla ehjän. 2.8 koneessa on sama kampura, eli se käy kyllä.

                                            Männissä tuskin on mitään vikaa, runkolaakereissa ehkä.

                                            Comment


                                            • Tuuria on, jos ylikoko laakereilla selviää. Ei tarvitse kummasti kolahdella, kun kamppari menee uusiksi.

                                              Comment


                                              • Tarkotat nyt kiertokangen alalaakereita ja kampuran hiomista? Eli vältyn siltä kun pistän 2.8:sta kampuran ja STD laakerit. Ekaa kertaa auton alakertaa olen nyt aukomassa. Pari mopon ja crossin konetta oon vaan remontoinu.

                                                Comment


                                                  Juu alapään laakereita tarkoitan. Eihän siellä yläpäässä niitä olekaan.

                                                  Riippuu paljon siitä miten paljon se on kolissut ja kuinka kauan että mitä kampuralle on tapahtunut. Välttämättä ei tarvitse kuin kiillotuksen, ei edes ylikokolaakereita. Eikä sellaisia 2.7 koneelle olekaan.

                                                  Ota kampura käteen ja vie koneistamolle, ne antaa tuomion.

                                                  Comment


                                                  • Onko 2.4 30V kampura myös sama?
                                                    Joo, itsellähän tuo vastaava kolina tuli eri merkillä ja 4:s koneella. Ekaksi öljypohja irti ja ylikoko laakerit. Kun ei auttanut, niin kone pois ja kamppari käteen. Yllättäen yksi kaula oli kulunut yli arvojen. Tosin tuo vaurio tuli yli kaksi nopeudessa. Pytyissä näkyi kuitenkin hoonausjäljet, vaikka 203tkm:ä mittarissa.

                                                    Comment


                                                      Ei ole, siinä on lyhyempi iskunpituus.

                                                      Comment


                                                      • Uusi ässän omistaja esittäytyy.
                                                        Yleensä pyrin välttämään Nettiauton halvimpia menopelejä, mutta nyt oli hinta niin kohdallaan, että oli pakko hakea perjantaina ässä kotiin.
                                                        Valintaa helpotti se, että autoon oli 5000km sitten tehty iso huolto. Kansiremppa, uudet turbot, jakopää, vesipumppu, rullat..

                                                        Tämä viestiketju on tullut luettua läpi ja aika hyvin on ollut infoa ja tietoa saatavilla, siitä kiitos kaikille.

                                                        Egt-vikaa sekä nokan asentovikaa herjaa. Ilmeisesti nokka hampaan pielessä, kuulemma aika yleistä, jos on kajottu? Käy kuitenkin ihan ok, lievää tärinää tyhjäkäynnillä.

                                                        Egt:stä sen verran, että kuuleman mukaan itse anturit hajoavat harvoin ja vika olisi jokin piirilevy jonka pystyy jopa itse ehjäämään?

                                                        Kiitos etukäteen.
                                                        Viimeksi muokannut Lehtilä; 22.12.2014, 14:55.

                                                        Comment


                                                          Jos kone tärisee ja vikakoodikin tulee, niin kyllä siellä on jako persiillään.

                                                          Lue tuolta kimppatilaus-osiosta EGT-antureista. Se on juurikin niin että anturi kestää, mutta piirilevyltä hajoaa jotain.

                                                          Niin ja onnittelut hankinnasta :)

                                                          Comment


                                                          • Kiitos nopeasta vastauksesta.
                                                            Pitää tutkailla sitä piirilevyasiaa ja laittaa kone kuntoon ennen kun uskaltaa softailla. Taitaa olla nykyään jopa harvinaisuus tämmöinen ihan vakiokuntoinen ässä :D

                                                            Comment


                                                              Mikä ECU mahtaa olla autossa? Jos 551D, niin ylimääräisenä löytyis ARP:n ja ABT:n lastut. :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X