Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Mikäs nyt mättää? Ajoin pitkään matkaa ja auto kiihtyy nykäsemällä eli ahdot nousee eka ja sitten alkoi kiihtyä. Kulku ja ahdot ok, ei vienyt paljoa bensaa, ei vie nestettä tai öljyä.

    Seuraavana aamuna oli hieman huono käynti ja harmaata savutti, vaihdoin toisen sytkänvahvarin niin käynti tokeni, savusti vielä hiukan. Nykäsemällä kiihtyminen jäi vielä, ahtimet ei vihellä ja ahtojen nousu näyttää mittarissa normaalilta.

    Comment


      Puolat/tulpat antautumassa.

      Comment


        Mitenkäs se nyt oli, että saako ässän katsastettua kuppipenkeillä?

        Comment


          Alkuperäinen kirjoittaja pipo_esa Näytä viesti
          Mikäs nyt mättää? Ajoin pitkään matkaa ja auto kiihtyy nykäsemällä eli ahdot nousee eka ja sitten alkoi kiihtyä. Kulku ja ahdot ok, ei vienyt paljoa bensaa, ei vie nestettä tai öljyä.

          Seuraavana aamuna oli hieman huono käynti ja harmaata savutti, vaihdoin toisen sytkänvahvarin niin käynti tokeni, savusti vielä hiukan. Nykäsemällä kiihtyminen jäi vielä, ahtimet ei vihellä ja ahtojen nousu näyttää mittarissa normaalilta.
          Huohotinputket uusin kumiletkuiksi ja poistin F-letkun ja siltä lähtevän putken kerääjä säiliöön niin pahimmat käyntihäiröt tokeni. Puolatkin vaihdettu toiseen käytettyyn settiin mutta vielä on pinetä nypytystä eli täytyy tulpat vielä vaihtaa

          Comment


            Alkuperäinen kirjoittaja karvis Näytä viesti
            Mitenkäs se nyt oli, että saako ässän katsastettua kuppipenkeillä?
            Saa, jos penkeille on hyväksyntäpaperit.

            Comment


              Eikös kaikissa ässissä kuitenkin ole sivuturvatyynyt penkeissä? Näinollen kuppipenkeissäkin sellaiset tulisi olla?

              Comment


                Mites polepositionit? Eihän niissä bägejä oo ja eiks ne oo kuitenkin tyyppihyväksytyt kyseiseen korimalliin? Täyttä mutua kaikki edellinen, mutta eiks JAP3lla oo risassa kuitenkin Corbeaun bägittömät kuppipenkit. Mitäs mösjöö katsastaja niistä tuumaa?

                Comment


                  B5 A4 on ässän kanssa samaa mallisarjaa, ja niitä on saanut ilman sivubägejä. Eli silloin ässäkin pitää olla mahdollista katsastaa penkeillä joissa niitä ei ole.

                  Pole positioneihin on ainakin risaan hyväksyntäpaperit.

                  Comment


                    Muistanko ihan väärin, vai meneekö mustan värinen EGT-anturi kummalle puolelle tahansa, kunhan vain näyttää puukkoa liittimelle? Siinähän on se pitempi punosletku, joten lyhyeksi ei pitäisi jäädä. Sillä lähinnä varmistelen, kun tuollanen musta löyty varastosta ja ois bank2 anturi antautuneena. Ei viittis purkaa autoa vain todetakseen että muistikuvat olivat väärät :)

                    Comment


                      Menee se :)

                      Comment


                        Onkos vänkärinpuoleisen turbon paluujäähdytysvesiletkun banjoa mahdollista mitenkään saada kiristettyä kone paikallaan?:(

                        Eli se banjo mikä näkyy pakosarjan käyrän alta kun ottaa maffit yms pois tieltä ja katsoo suoraan alaspäin. Kuskinpuolen vastaavan letkun olen saanut kyllä vaihdettua itse tehdyn erikoistyökalun avulla.

                        Jos jollain on tuollainen erikoistyökalu vänkärinpuolelle niin huutaa hep!

                        Comment


                          Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                          Menee se :)
                          Kiitoksia vahvistuksesta. Menihän se ja sattupa vielä olemaan oikean puolen, niin ei tarvinut näyttää edes puukkoa :)

                          Comment


                            Onko kuinka moni päässyt vaihtamaan MAP-anturia? Noilla ulkomaan sivuilla on ollut keskustelua, että S4 ja RS4 MAP-anturit olisivat vaihtokelpoisia keskenään? Tuo RS4 versio on vain puolet halvempi mitä S4 vastaava.

                            Comment


                              No ei kai ne ole lähimainkaan vaihtokelposia keskenään? RS4 anturi kiinnittyy ruuveilla ja tiivistyy o-renkaalla metalliseen tbb:hen ja S4 anturi kiristetään letkuklemmarilla kumi/silikoni tbb:hen.

                              Comment


                                Kyllä ne aika vaihtokelpoisia voisi olla. S4 anturista löytyy ainakin ruuvin reiät ja anturi asentuu APR bi-pipeen samanlailla, kun RS4 anturi omaan tbb:hen. Voisi siis kuvitella, että RS4 anturista löytyy sen verran huulta, että voi sen S4 tbb:hen asentaa letkuklemmarilla.

                                Kunhan spekuloin, viisaammat korjatkoon...

                                Comment


                                  Minäpä voisin yrittää tehdä "tieteellistä" tutkimusta kun käyn tallilla, ja vertailla noita osia.

                                  Comment


                                    Teppäs se okkim, ja teepä selvitys siitä. Hinta-ero on vaan aika huima 80€ vs 200€

                                    Comment


                                      Tai sit ostat vaan pilkkahintaan multa käytetyn S4 sensorin ja ajelet auringonlaskuun. :)

                                      Comment


                                      • Heitteleekö muilla moottorin lämmöt kovilla helteillä paikallaan ollessa vs ajaessa kuinka suuresti vai pysyykö ne 90-94 korvilla koko ajan? Itsellä oli tuossa helteiden aikana vähän omituista käyttäytymistä tuon ässän kanssa, kun läppärin kautta katseli lämpöjä niin ne kävi paikallaan ollessa 110 asteessa ja ajaessa tasoittuivat 95 asteeseen.. Tuo oli kun ulkolämpötila oli n.34 astetta. Eilen sitten 22 astessa ulkona ja ajaessa lämmöt 93 korvilla läppärin mukaan ja paikallaan ollessa esim 5 minuuttia nousivat 98 asteeseen. Ilmastointipaneelin ja mittariston mukaan lämmöt 90-91 asteessa. Ne lienee kytköksissä toisiinsa? Lämpäanturi vaihdettu alle 2 v sitten ja samanaikaan tein jakopääremontin jossa vaihtui myös termostaatti. Onko nuo heittelyt epänormaalia vai antaako vsdc vääriä lukemia kun sen mukaan on tuota heittelyä aika rajusti. Viimeksi kun termari meni särki, niin lämmöt karkas paljon korkeammalle eikä ajaessakaan laskeneet kun muutaman asteen.
                                        Onko tuolle sähköflektille joku oma anturinsa tai lämpötila milloin se tärähtää päälle..Sekin tietysti on yksi vaihtoehto jos on rikki mennyt.. En ainakaan normaalilämmöillä ole sen huomannut pyörivän.
                                        Sitten vielä tuon jälkijäähypumpun toiminnasta senverran, että kun nuo lämmöt kävivät helteellä korkeammalla niin ei omaan korvaan ainakaan kuulostanut pumppu pyörivän.. Onko se vakioanturi kuinka korkealle asteluvulle säädetty, että pumppu lähtee kierrättämään nestettä ? Pumppu ja anturi vaihdettu 2 v sitten myös.

                                        Comment


                                        • Itte ostin pikkuriskillä just tämän mister-autosta 56.16€ ja toimii hyvin. Osanumero 0 281 002 177 ja kun katsoo sopivia autoja niin RS4 on mutta S4 ei. Ja vikakin korjaantui

                                          Comment


                                          • Miten tuo MAP-anturin vika on teillä oireillut? Epäilen että satunnaisesti itselläkin temppuilee, nimittäin joskus harvoin matka-ajossa tasakaasulla tuntuisi kaasuläppä tekevän nopeita nytkähtelyjä. Kaasuläppä ja -poljin on uusittu ja tekee samaa myös cruise päällä silloin kun tekee. MAP-anturin pätkäisyhän saattaisi aiheuttaa tuon koska pintakaasulla ME7 säätää paine-eroa kaasuläpän ylitse. Mitään vikakoodia ei tosin ole ikinä tullut eikä VCDS:n logitustaajuus ehdi nappaamaan mitään näkyville.

                                            Comment


                                            • Nykimistä ja muutamia kertoja taajamanopudessa ihan totaali puolen sekunnin blackout kun vaihtaa ykköseltä kakkoselle. Hyvä ettei naama osu rattiin. Silloin jätti myös vikakoodin ja MAPin vaihdon jälkeen kaikki toimii ja vetojakin tuntuu olevan raikkaammin.

                                              Edit. Tässä koodit mitä herjas.

                                              16622 - P0238 Turbocharger Boost Sensor (A) Circ.
                                              High Input, 35-10, intermittent

                                              16490 - P0106 Manifold Abs.Pressure or Bar.Pressure (G71,F96)
                                              Range/Performance, 35-10, intermittent
                                              Viimeksi muokannut Pitkänen; 13.8.2014, 15:43.

                                              Comment


                                              • Jees, tilasinpa juuri varmuuden vuoksi sitten uuden. Ebaysta löytyi Bosch RS4-anturi 55 euroon posteineen.

                                                Comment


                                                  Jaahas, mistäs sitä löytäs XS-powerin (SSAC) putkiston edullisesti? Toyosports laitto tilaukselle refundit Paypalliin, eli niiden kautta ei ainakaan sivuston hintaan kyseistä hormia saa.

                                                  Comment


                                                    Minkäslaista porukka on laittanu ässän y-putken ja rs4 maf väliin? Mulla on se vakio haitariputki vaan se on ihan rutussa ku kone vähä lämpiää.

                                                    Comment


                                                      Siihen voi laittaa ihan RS4 putken. Kokoero risan ja ässän y-putkessa ei ole iso.

                                                      Comment


                                                      • Mulla on 90mm silikooni putkee maffin ja y-putken väli.
                                                        Viimeksi muokannut olli_pekka; 23.8.2014, 18:41. Perustelu: milli lisätty putken mittaan

                                                        Comment


                                                          Tollanen muistaakseni meikäläisellä: http://www.ebay.co.uk/itm/Black-Sili...item2564c39e27

                                                          Comment


                                                          • Käsittely- ja lähetyskulut on sitten melkein tuotteen hinta.

                                                            Comment


                                                              Nyt pitää jo täältä vähän kysyä neuvoa viisaammilta, kahden vikakoodin kanssa tullut nyt jonkin aikaan painittua:

                                                              17965 - Charge Pressure Control
                                                              P1557 - 35-00 - Positive Deviation

                                                              16716 - Knock Sensor 2 (G66)
                                                              P0332 - 35-10 - Signal too Low - Intermittent

                                                              Eli joka kerta kun on autolla käynyt ajamassa, nuo edellä mainitut vikakoodit tulevat samaan aikaan, ja ohjelma tipahtaa peruspaineille. Jollokin vika tulee heti liikkeelle lähtiessä, jollokin myöhemmin esim. 30min ajoa. Painetestejä on tehty useita kertoja, mutta eipä löydy vuotoja. N75 uusittu ja MAP vaihdettu, ei vaikutusta tuohon vikaan.

                                                              Voiko vika olla kuitenkin noissa turbon ohjausletkuissa?

                                                              Onkohan tuo naku-anturi ihan erillinen vika vai jotenkin kytköksissä tuohon edelliseen vikaan?
                                                              Viimeksi muokannut Joksa_; 25.8.2014, 08:48.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X