Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Onko S4:n ja 2.7 A6:sen vaihdelaatikot samoja välityksiltään?

    Comment


    • Nyt loppuu oma mielikuvitus.

      koneessa puristus paineet 0 kaikissa sylintereissä. Ohivuoto 4bar 20% 6bar 0%.

      Kansissa, uudet venttiilivarren kumit ja osa nostajista vaihdettu. Venttiilit pitäisi olla suorat, ohivuotoa testaessa kun painaa nostajaa alaspäin paineet karkaa sen venttiilin kautta.

      Jakopää ja nokkien asento tarkastettu moneen kertaan ja tehty oikealla työkaluilla.

      Unohtu mainita remontin syy: Turbo räjähti vuosi sitten maili päivillä.
      Viimeksi muokannut Artsi; 21.7.2014, 21:02.

      Comment


      • Eikä ollut jäänyt niitä "kovia" nostajia?

        Comment


          Väärät venajouset? Outo yhtälö jonka vuoksi eivarmaan tule paljon ehdotuksiakaan?

          Comment


            Onko kannet olleet irti? Jos venttiilit on ok, niin ei kait siellä jää muuta jäljelle kuin rikkinäiset männät. Mutta miten ne kaikki muka voisi olla rikki..?

            Mihinpäin se ohivuoto on?

            Comment


              Onko se puristuspainemittari varmasti ehjä?

              Comment


              • Kansia ei ole otettu pois, samoilla hiluilla kasattu, paitsi nyt on vaihdettu muutama nostaja.
                Mittari on kunnossa. Ohivuodossa, tasaisesti suhisee joka suuntaa, hyvin vähän. Nostajaa painamalla suhisee siitä venttiilistä mitä painetaan.

                Comment


                  Kertauksena vielä, moottoria startilla pyörittäessä tulpat irti, ehjä puristuspainemittari oikein mihin tahansa tulpanreikään kiinnitettynä ei anna mitään puristuspainetta mistään sylinteristä?

                  Comment


                    Kerrotko vielä miten jako on tarkistettu?

                    Kuoliko kone samantien kun turbo hajosi?

                    Comment


                    • Juuri näin, kaikki näyttää 0. Kone pyörii kuin tulpaton mopo. Käsin pyörittäessä tuntuu vastusta eli jotain eloa jossakin on.
                      Jakopään merkit kohdillaan myös nokkien, 3 pytty ylhäällä ja 1 alhaalla. Eli ei voi olla kampiakseli 180 väärin.
                      Ei kuulemma kuollut, parkki ruutuun oli valutellut auton ja sen jälkeen seissyt näihin päiviin saakka.

                      Comment


                        Pyöriikö se kone varmasti startilla? Eli männät liikkuu? Tuli vain mieleen että olisko käynyt niin hassusti että kampura on loppupäästä viimeisen veivin jälkeen poikki?

                        Comment


                          Kyllä se ihan oikeen kuulosesti kävi. Savutti vain rajusti putkesta. Ei kuulunut soraääniä kentällä. Käytettiin vielä seuraavanakin päivänä käynnissä että sai siirrettyä 10m ja lähti käymään ihan normaalisti.

                          https://m.youtube.com/watch?v=Y1Yz6WBinmw

                          Tuossa se porsi.

                          Comment


                            No sitten voi olettaa että kampura on ehjä ja männät liikkuu startin avulla. Ei kai sinne voi oikein muuta enään jäädä kuin että jako ei kuitenkaan ole oikein. Siksi haluaisin tietää miten se on tarkistettu.

                            Comment


                            • Ei sitte nokat oo 180 astetta pielessä? Onhan varmasti nokat merkeissä kun kampuran lukituspultti on paikoillaan?

                              Comment


                              • Eikö lukitustappi paikallaan vitos pytty ole ykk:ssa?

                                Comment


                                  Sitä en muista, mutta kolmonen on ja siitä se katsotaan tehtaan ohjeen mukaan.

                                  Edit: lunttasin tuolta minun kuvagalleriasta, ja onhan se vitonenkin silloin ylhäällä.
                                  Viimeksi muokannut okkim; 23.7.2014, 17:53. Perustelu: Lisätty faktaa.

                                  Comment


                                  • Eihän imupuoli ole millään tulpattuna puristusmittauksen aikana? Se tuskin täyttä nollaa selittää mutta tuli vaan mieleen.

                                    Comment


                                    • Nokat on merkeissään. Eikös venttiili kohtaa männän jos 180 astetta väärin. Jako on tarkastettu moneen kertaan, kaikki on merkeissään. Eli tappi lohkoon ja rauta nokkiin.

                                      Comment


                                        Silloinhan jako on oikein.
                                        Mielenkiintoinen vika :)
                                        Joskus on nostajat vain jumittaneet auki ja onhan sitä saanut startilla sitten sahata.

                                        Hinaa väkisillä sitä ja pidä sormet ristissä :)

                                        Comment


                                        • Nostajia itsekkin epäilen ja tosiaan konetta kun ei aukastu voisi se hinaaminen sittenkin olla ihan jees, mutta sievästi

                                          Comment


                                          • Olis pari kysymystä tuosta s4:sta ku tuli itelläki tuommonen hommattua. Entisen omistajan mukaan on n. 2v. sitten kunnostettu ja laakeroitu molemmat turbot, mutta pitää kimakkaa vihellystä kiihdyttäessä, voiko mennä noin nopeaa orkkis turbot hajalle ja onkohan noissa minkäänlaista takuuta ? Myös laitettu rs4 pakosarjat, näkeekö sen jostakin osanumerosta ? Myöskin lastu laitettu ja kovasti väitti olevan 300hp ja 500nm tehoa, mutta ei tunnu ainakaan siltä. Pitääkö ecupurkki aukasta, että näkee onko siellä mitään lastua ?

                                            Comment


                                            • Voihan siellä lastu olla, mutta jos turbot menny, ni ei se auto kulje kyllä mihinkään. Onko öljyä ahtoputkistossa/imusarjassa? Ennnen kaasuläppää/jälkeen. Paljonko auto ahtaa? Kannattaa nyt ekana melkein todeta, että onko turbot kunnossa. Tuo vihellys kyllä viittaa turbojen epäkunnossa olemiseen.

                                              Comment


                                              • Nii eikös se vihellys viittaa väljään laakerointiin ? Enpä vielä oo kurkkinu sinne ahtoputkiin, että mitä sieltä löytyy. Pitääpä alkaa tarkastelemaa niitä. Pääseekö niitä turbon siipiä kopeloimaan ollenkaa vai onko ne niin upoksissa siellä koneessa? En oo aiemmi tuota v6:sta tutkinu.

                                                Comment


                                                • No voipi pakopesässäki olla jokune isompi halkeama. Se pitkittäisvälys kandee chekata. ja siipien silmämääräne kunto. Joku kokeneempi ässä mestari lienee osata vastata tohon sun jälkimmäiseen kysymykseen. :)

                                                  Comment


                                                  • Nii ja se unohtu kysellä vielä, että mihi hintaa noita on korjailtu? Esim. Jos olis vaa laakerit hajalla tai laakerit, siivet, akseli ym. Kannattaako ennemmi tilailla ebaysta jotku uudet ei orkkis turbot ku näytti olevan 500-900 jotku turbosatsit. Paljon on kysymyksiä ku vasta toinen audi nii ei oo vielä tullu nii tutuksi nämä :D

                                                    Comment


                                                      Fin-Tutbolta voit kysellä huoltohintoja. Varmaan jossain rapian 600eetun luokkaa.

                                                      Ebayn edukkaat turbosarjat voi käsittää sanalla PASKAT. Eli unohda ne heti jos meinaat sillä autolla ajaa etkä ropata.

                                                      Oulussa ja sen lähellä on muutama kaveri jotka noita on ropannut niin ota heihin yhteyttä ja pyydä jhelppiä. Helpompaa neuvoa kädestäpitäen mitä katsastaa tuosta autosta sekä kavereilla on vehkeet joilla voi harjoitella auton tutkimista.

                                                      Comment


                                                      • Itte en ainakaa lähtis säästämää turboissa yhtään. Ku tiedät tilanteen paremmi ni ota yhteyttä vaan vaikka, Fin turbolle.

                                                        Comment


                                                        • Joo elis siis parempi elvyttää orkkis ahtimet entä tilailla jotaki halpis turboja. Eihän tuo 600€ paha hinta ole kahden ahtimen korjauksesta. Pitänee alkaa tutkimaa asiaa.

                                                          Comment


                                                          • Semmosta löyty, että kuskinpuolen bypassi oli halennut imuletkunpuoleisesta liitoksesta. Voiko se pelkästää aiheuttaa tuommosta vihellystä ?

                                                            Comment


                                                              Vaihdat sen / korjaat niin sittenhän sen näkee.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X