Onko S4:n ja 2.7 A6:sen vaihdelaatikot samoja välityksiltään?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)
Collapse
X
-
Nyt loppuu oma mielikuvitus.
koneessa puristus paineet 0 kaikissa sylintereissä. Ohivuoto 4bar 20% 6bar 0%.
Kansissa, uudet venttiilivarren kumit ja osa nostajista vaihdettu. Venttiilit pitäisi olla suorat, ohivuotoa testaessa kun painaa nostajaa alaspäin paineet karkaa sen venttiilin kautta.
Jakopää ja nokkien asento tarkastettu moneen kertaan ja tehty oikealla työkaluilla.
Unohtu mainita remontin syy: Turbo räjähti vuosi sitten maili päivillä.Viimeksi muokannut Artsi; 21.7.2014, 22:02.
Comment
-
Juuri näin, kaikki näyttää 0. Kone pyörii kuin tulpaton mopo. Käsin pyörittäessä tuntuu vastusta eli jotain eloa jossakin on.
Jakopään merkit kohdillaan myös nokkien, 3 pytty ylhäällä ja 1 alhaalla. Eli ei voi olla kampiakseli 180 väärin.
Ei kuulemma kuollut, parkki ruutuun oli valutellut auton ja sen jälkeen seissyt näihin päiviin saakka.
Comment
-
Kyllä se ihan oikeen kuulosesti kävi. Savutti vain rajusti putkesta. Ei kuulunut soraääniä kentällä. Käytettiin vielä seuraavanakin päivänä käynnissä että sai siirrettyä 10m ja lähti käymään ihan normaalisti.
https://m.youtube.com/watch?v=Y1Yz6WBinmw
Tuossa se porsi.
Comment
-
-
-
Eihän imupuoli ole millään tulpattuna puristusmittauksen aikana? Se tuskin täyttä nollaa selittää mutta tuli vaan mieleen.
Comment
-
Nostajia itsekkin epäilen ja tosiaan konetta kun ei aukastu voisi se hinaaminen sittenkin olla ihan jees, mutta sievästi
Comment
-
Olis pari kysymystä tuosta s4:sta ku tuli itelläki tuommonen hommattua. Entisen omistajan mukaan on n. 2v. sitten kunnostettu ja laakeroitu molemmat turbot, mutta pitää kimakkaa vihellystä kiihdyttäessä, voiko mennä noin nopeaa orkkis turbot hajalle ja onkohan noissa minkäänlaista takuuta ? Myös laitettu rs4 pakosarjat, näkeekö sen jostakin osanumerosta ? Myöskin lastu laitettu ja kovasti väitti olevan 300hp ja 500nm tehoa, mutta ei tunnu ainakaan siltä. Pitääkö ecupurkki aukasta, että näkee onko siellä mitään lastua ?
Comment
-
Voihan siellä lastu olla, mutta jos turbot menny, ni ei se auto kulje kyllä mihinkään. Onko öljyä ahtoputkistossa/imusarjassa? Ennnen kaasuläppää/jälkeen. Paljonko auto ahtaa? Kannattaa nyt ekana melkein todeta, että onko turbot kunnossa. Tuo vihellys kyllä viittaa turbojen epäkunnossa olemiseen.
Comment
-
Nii eikös se vihellys viittaa väljään laakerointiin ? Enpä vielä oo kurkkinu sinne ahtoputkiin, että mitä sieltä löytyy. Pitääpä alkaa tarkastelemaa niitä. Pääseekö niitä turbon siipiä kopeloimaan ollenkaa vai onko ne niin upoksissa siellä koneessa? En oo aiemmi tuota v6:sta tutkinu.
Comment
-
Nii ja se unohtu kysellä vielä, että mihi hintaa noita on korjailtu? Esim. Jos olis vaa laakerit hajalla tai laakerit, siivet, akseli ym. Kannattaako ennemmi tilailla ebaysta jotku uudet ei orkkis turbot ku näytti olevan 500-900 jotku turbosatsit. Paljon on kysymyksiä ku vasta toinen audi nii ei oo vielä tullu nii tutuksi nämä :D
Comment
-
Fin-Tutbolta voit kysellä huoltohintoja. Varmaan jossain rapian 600eetun luokkaa.
Ebayn edukkaat turbosarjat voi käsittää sanalla PASKAT. Eli unohda ne heti jos meinaat sillä autolla ajaa etkä ropata.
Oulussa ja sen lähellä on muutama kaveri jotka noita on ropannut niin ota heihin yhteyttä ja pyydä jhelppiä. Helpompaa neuvoa kädestäpitäen mitä katsastaa tuosta autosta sekä kavereilla on vehkeet joilla voi harjoitella auton tutkimista.
Comment
Comment