Osaisko kukaan sanoa, miten tuon Skandinavia 07/08 kartta-cd:n saa toimimaan pikkunavissa. Pitääkö tuohon laitteeseen tehdä joku softapäivitys, ennenkuin alkaa pelaamaan?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)
Collapse
X
-
Paljon on kysymyksiä huolloista eri kilometreillä, mutta en ole vielä löytänyt tarkkaa huolto-ohjelmaa b5 S4:lle. C5 A6:lle minulla oli PDF, missä huollot 15tkm intervallilla 200tkm asti.
Jatkan googletusta ja muuta hakua, mutta jos joku tietää tai omaa linkin, hän olkoon hyvä ja linkittäköön sen tänne. Kiittää ja kumartaa.
Comment
-
Olen tuossa ostohetkestä asti miettinyt pre-facelift/facelift vastakkainasettelua. Mistään en ole vielä löytänyt kunnollista kattavaa listaa eroista.
Seuraavat asiat olen huomannut. Liekkö kaikki varmoja tunnisteita, mutta yritetään ainakin. Lisäykset ja korjaukset erittäin tervetulleita.
Faceliftissä:
- tuulilasinpesurin suuttimet ei ulkonevina konepellissä
- etu-umpioihin integroidut etuvilkut
- pakosarjat kestävämpää mallia
- peilit tai ainakin peilinkuoret, peilinkuoren syvyydessä n. 10mm ero
- mittaristossa digitaalikello
- ilmastoinnin käyttöpaneeli "uudentyyppinen" (?)
Pre-facelift:
- tuulilasinpesurin suuttimet ulkonevina konepellissä
- etuvilkut erilliset
- pakosarjat murenevaa mallia
- peilinkuori ( korkeus x leveys sama)
- mittaristossa viisarikello
- ilmastoinnin käyttöpaneeli "vanhantyyppinen" (?)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja badfear Näytä viestiOlen tuossa ostohetkestä asti miettinyt pre-facelift/facelift vastakkainasettelua. Mistään en ole vielä löytänyt kunnollista kattavaa listaa eroista.
Seuraavat asiat olen huomannut. Liekkö kaikki varmoja tunnisteita, mutta yritetään ainakin. Lisäykset ja korjaukset erittäin tervetulleita.
Faceliftissä:
- tuulilasinpesurin suuttimet ei ulkonevina konepellissä
- etu-umpioihin integroidut etuvilkut
- pakosarjat helposti murenevaa mallia
- peilit tai ainakin peilinkuoret, peilinkuoren syvyydessä n. 10mm ero
- mittaristossa digitaalikello
- ilmastoinnin käyttöpaneeli "uudentyyppinen" (?)
Pre-facelift:
- tuulilasinpesurin suuttimet ulkonevina konepellissä
- etuvilkut erilliset
- pakosarjat kestoltaan paremmat
- peilinkuori ( korkeus x leveys sama)
- mittaristossa viisarikello
- ilmastoinnin käyttöpaneeli "vanhantyyppinen" (?)
Faceliftien oven kahvat fiksumman näköiset.
Takavalot taitaa olla erilaiset.
Sivuvilkut lokareissa erilaiset.
Tässäpä linkki jossa asioita on käsitelty lisää:
http://rs246.com/index.php?name=PNph...light=faceliftViimeksi muokannut Rubu; 18.5.2008, 17:23.
Comment
-
Mehän emme puhu ääneen "Niistä"...:)
Kuuleman mukaan Saksasta olisi lähtenyt "Niillä" varustettuja Ässiä vuosina -98-5.99 asti. Lieneekö olemassakaan tapausta missä "Niistä" ei oli lähtenyt palasia, jotka rikkovat turbot.
Toiset ovat kerenneet ottaa "Ne" pois ennen turbojen tuhoontumista. Tosin todella harvat...
Comment
-
On noita ollut moniakin jotka vasta rämisee, mutta eivät ole vielä murentuneet. Eli on niitä viisaitakin täällä ;)
Faceliftissä on erilainen keskikonsoli, ja käsijarrukahvassa on nahkaa. Sisävalot on erilaiset.
Ovilistat on erilaiset, takapuskuri saattaa olla erilainen (se musta osa).
Konehuoneessa uudemmassa (ei kaikissa) on muutamia erilaisuuksia, termarikotelo, öljyntasoanturi, erilainen flektin johdotus, hieman parannettu poikkituen kiinnitys, erilaiset liittimet moottorin johtosarjassa (ne jotka menevät sisätilaan), lambdoja voi olla neljä, ESP, ja imusarja on erilainen 2001.5 mallista eteenpäin.
Tuossa jotain eroja mitä äkkiseltään tuli mieleen. Ai niin, lokasuojan pultit on uudemmassa torx-kannalla, vanhemmassa normi kuusiokanta ;)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja okkimOn noita ollut moniakin jotka vasta rämisee, mutta eivät ole vielä murentuneet. Eli on niitä viisaitakin täällä ;)
Samaan aiheeseen liittyvä kysymys, onko faceliftissä jo tukevamman malliset tukivarret, vai vaivaako sama narina niitäkin? Nimim. Taas meni tukivarret...
Comment
-
Jos omistaa jonkun saksasta tuodun kotteron ,niin niissä saattaa olla vaihdeltu pakosarjoja jo ennen kuin tulivat suomeen. Välttämättä niistä ei edes ole mitään mainintaa. Omassa moottorissa oli ainakin ilonen yllätys ja auto oli -99.
Toisaalta ei tee isoa lovea lompakkoon jos ne puhaltimet antautuu räminästä. 100tkm ajettuja hyrria kun saa satasen kappale. Pakosarjat 400€. Eli halpaa kuin saippua. On tosin todettava, että saksalainen insinööri on laittanut hyrrät inhoittavaan paikkaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja mcpete Näytä viestiJos omistaa jonkun saksasta tuodun kotteron ,niin niissä saattaa olla vaihdeltu pakosarjoja jo ennen kuin tulivat suomeen. ..
Ja tämä kaikki tuli uutena tietona mulle, satuin vaan pikkasen tarkemmin katselemaan ja suomentelemaan Saksan aikojen huoltokuittiarkistoa, mikä tuli auton mukana.
Comment
-
Rubu. Sulla on silti keveempi kuin 2001 tai 2002 koska 2000 (ainakin alkupää) oli alumiini eturipustuksella ja ilman ESP:tä. Tuosta voi jo päätellä että Lapen prefacelift sedan on yli 100 kiloa keveempi kuin 2001 avant (ainakin kattoluukulla). Luulis jo vaikuttavan (siis mitattavissa) hieman myös kiihtyvyydessä? Persdyno ei välttämättä siihen riitä.
Mullakin oli jo Saksassa vaihdettu turbot ja pakosarjat noin 60tkm:ssä.
Comment
-
No luulis sadan kilon jo tuntuvan jossain. Mikähän mahtaa olla keveimmän mallin paino? Kun minullakin sentään jotain ylimääräisiä heebeleitä on tehtaalta asti roikkunut matkassa.
Ja olen ilmeisesti onnenpekka, 163tkm oli mittarissa, kun murenevakurkkuiset kaiveltiin pois ja olivat ehjät, kuten turbotkin.
Comment
Comment