Deran softissa on ollut tuota lambda ongelmaa biturboissa, melkeen arvasin softan tekijän kun luettelit oireita. Voi toki olla muutakin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)
Collapse
X
-
Joo kyllä minä ruppeen aika vahvasti ohjelmaan kallistumaan.
Kyllä vili taidetaan kohta viina softaa ruveta vääntämään. Egt on Ok, se on sen 945. Ei hypi ne kun logiteltu. Ja eihän ne tyhjä käynnillä vaikuta? Ja sitten jos niissäkin olisi niin taas molemmat puolet... kesällä nimittäin Puola levyt tuli vaihdettua näyttöjen kanssa, mutta ne näytöt ei kestä kun pyhättömän viikon aina.
Päivitystä asiaan
Elikkä laittelin suutin arvot uusiks ohjelmaan krkte 0.26--> 0.22ms/% ja menohan muuttu kerta heitolla. Lambda korjaukset oli +5 ja -5 välillä. N.20km lenkillä ltft:t jäi 0.8 ja -1.6, pitäis varmaan pitempi lenkki ajaa että sais lopulliset. Täyskaasu vedossa afr oli 12 ja 12.5 välissä. Mikäs se hipo hipo optimi olisi? Tyhjäkäynnille pitää vielä loadia nostaa, nimittäin kytkin pohjassa käy nätisti.
Ja mpps:llä sitten saa ohjelman 551c ecuun sisälle varmistetusti. Meinas vaan jännittää kun ensimmäinen ohjelmointi vaihe oli ecun tyhjennys.
Comment
-
Täällä varmaan paras kysyä:
Mikä mahtaa olla ässässä, kun välillä tehot hukassa. Toisinaan kulkee normaalisti ja joskus saattaa kesken vedonkin kadota tehot.
Vikakoodeja ei anna kuin P0421 ja P0431(Warm Up Catalyst Threshold Bank 1/2), eli esikateista ilmeisesti valittaa. Se ei ole ihme kun sellaisia ei nykyisestä putkistosta löydy.
Varmaan N75 tai EGT vaihtokunnossa? Miten saisi selville?
Auto siis vm. -01 kisakatillisella putkistolla ja Karalan ohjelmalla. Turbot juuri huollettu.
Mitäs tälläisen tuoreen ässänomistajan kannattaisi laittaa hankintalistalle, sen muutaman touhutonnin lisäksi? Tekeekö tuolla VCDS-ilmaisversiolla mitään vai kannattaako heti vain ostaa täysversio?
Comment
-
Nyt loppuu iteltäni ideat niin heittäkääs ilmoille uusia. Potilaan tautina ennakoiden myöhästäminen vedossa ahdoilla. Samat sylinterit oireilevat joka kerta ja lähes samoilla arvoilla, 2-4-5-6 sylinterit tiputtaa 6,5-8,5 astetta ennakkoa riippuen kierroksista. 1-3 sylinterit taas max 1,5-3 astetta. Vaidettu tulpat, tehty uudet maat puolille ja nyt vaihdettu uudet nakuanturit kun vanhat vedin koneremontin yhteydessä täysvarsi momenttiin, myös pultit uudet alkuperäiset. Puristuspaineet ja suuttimet on seuraavaksi kokeilun alla, joko siis kone väljä uusilla osilla tai suuttimet ei vaan toimi tässä koneessa, 1350cc/4bar ev14 ruutat.
Ja mitkä arvot lähinnä vaikuttaa tuohon sytytyksen myöhästykseen tässä koneessa? Ahtotesti tehty ja koneen yleinen käytös normaali. Ei rötää tai humppaa millään kaasun asennolla, seokset 12,1 keskiarvoisesti vedossa.
Comment
-
Minkälaisia ahtoja/ennakkoja logit näyttää, puristukset varmaan vakio, onko meturuutta käytössä, imulämmöt jne? +12 seoksilla aletaan olla rajoilla bensalla riippuen yo. olosuhteista. Ja noi korjaukset on vielä sen verran maltilliset ettei pitäis pahemmin tuntuakaan vedossa jos ei ole selkeää vikaa.
Comment
-
Ennakoita en tiedä/en oo kahtonu. Säätäjä ilmoittanu sytkäkartan sellaiseksi että pitäisi olla just optimi. ja ahdot 1,4bar, k04 ahtimet siis kyseessä. Imulämmöt vetojen alussa olleet max +12 astetta, parhaimmillaan pari astetta pakkasella aloittaessa vetoa mutta ei vaikutusta. Ja tarkennus tuohon korjaaviin sylintereihin, ne ovat aina 2-4-6 sylkät jotka korjaa yli 5astetta. Puristukset 9:1 Je-männät koneessa. Vakio 9,3?
Comment
-
No kato nyt tosiaan ensin ne ennakot ja vertaa sitten pyyntiä/toteutunutta. Säätäjän sanomisilla ei ole juuri apua, vaan asiat pitää logittaa. Jos pyynti on liikaa, niin toki korjaa enemmän. K04 hyrrillä 5-10 välissä korjaus ihan ok.
Sanoisin kaikki olevan ihan normaalisti, nakukorjaus vaihtelee eri pytyissä aina ja mullakin 2-4-6 yleensä suurimmat.
Comment
-
Taitaa olla lämpöanturi sanomassa itseään irti? Oireina siis kylmäkäynnistyksen yhteydessä pitkä startti aika ennen ku rykäsee käyntiin. Lämpösenä lähtee normaalisti. Ei myöskään väliä, onko ollut piuhan päässä vai ei. Akkukin uusittu vuoden vaihteen paikkeilla. Tulpat tosin taitaa olla joku pari 1-2 vuotta (40-60tkm) vanhat, mutta misfirejä ei tule missään vaiheessa ainakaan 5 minuutin logituksella mitä äsken tein. Vikakoodejakaan ei ollut.
Tarkistelen vielä aamulla mitä tuo lämpöanturi kertoo kun on ollut piuhan päässä ja starttailen siitä.
Comment
-
Vieras
-
39 astetta näytti ennen starttia ja vaikuttaisi oikealta, kun kokeilun kädellä paisaria. Silti joutui sahaamaan sen 5-10s että lähti käyntiin. Ja nyt nousee tasaisesti tuo lämpö koko ajan.
Mitäs seuraavaksi tarkistus listalle? Voisiko tulpat olla tiensä päässä? Ajossa ei kyllä tule misfirejä.
Comment
-
En usko että tulpat tekisi noin, kyllä se syttyy kylmänä tai kuumana. Olisikohan bensapumpun takaisku rikki, ja bensa höyrystyisi bensakiskoon? Mutta jos auto silti käynnistyy aivan kylmänä (aamulla) huonosti, niin sitten en usko siihenkään.
Comment
Comment