Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Se ilmeisesti tarkistaa suuntauksen joka kerta kun valot laitetaan päälle. Tai no itsellä ainakin molemmat valokeilat liikahtaa pikkusen ylös-alas joka kerta kun auton käynnistää ja valot sytyttää.

    Jos välillä säätää vain toista puolta niin voisko olla säätömoottori jumissa tai akselin korkeusanturilta ei tule välttämättä aina lukemaa tms.. Vikakoodeihin luulisi kyllä jäävän jälkiä jos anturissa vikaa.

    Comment


      Joo, niinhän se tekee. Ainoo vaan et tuntuu heittävän miten sattuu niitä valoja, tarpeeks kauan kun rämpyttelee niin saa ne näyttään välillä ihan alas ja välillä ylös. Täytyy ne koodit lukasta ja sopeuttaa uusiks jos pelais paremmin.

      Comment


        Olisiko jollain aikaa etsiä vetarit ässään? Veikkaisin että riittää ne päät, kun rupesi naputtamaan, tosin pelkästään vasemmalle lähdettäessä ja kun antaa kaasua vähän enempi. Eikös itse akselit ollut aika kiven alla? Olen tässä nyt ainakin viikon pelkän puhelimen varassa ja tällä on melkoisen vmäinen kaivella netin syövereistä tarkemmin.

        http://www.topautoosat.fi/auto-merkk...vel-sarja.html
        Kärsiikö jotain noista esim tilata?

        Kiitos jäsenistölle, osa on tilattu iipeistä :)
        Viimeksi muokannut Kuppis; 21.1.2014, 11:11. Perustelu: löysin jonkun linkin, lisättiin vielä että homma roger.

        Comment


        • Itsellä kun naputti ratti linkussa ja kaasua parkkipaikalla antaessa, niin ulompi nivel tais olla sökönä. Kävin fixukselta olikohan tuo Febin nivel 74€ kpl. Sillä lähti naputtelu. Elä koko vetaria uusi turhaan :)

          E: Oho .. kerkesitkin jo ostaa osat.

          Comment


            Juu oli ystävällinen kerhoveli ja tilasi mulle ulomman nivelen. Toivotaan että tuolla tokenee. Muuten vedellään naputtaen sladia Tahkolla.

            Comment


              Pienimuotoinen kuva-arvoitus. Mikähän mahtaa kuvan osa olla tai mikä sen toimintafunktio on? Eilen laittelin akulle pikaliitintä latausta varten ja kuulin kun jotain tippui jostain syylärin lähettyviltä, ja tuollaisen sitten ongin moniura hihnan luonta pois. Osanumero 8D0 121 223A viittaisi johonkin ilmanotto juttuun? Ei tuo liene mikään hirveän tärkeä ole mutta kiinnostaisi mistä se tippui.
              Attached Files

              Comment


                Joku syylärin ilmanohjainläppähän tuo on. Ei ole minullekaan ihan auennut että miksi noita joissain autoissa käytetään.

                Comment


                  Se on siinä samanlaisessa reijässä kuin ilmanotto, mutta kuskin puolella.

                  Comment


                  • Mulla kans naputellu joku vetarin osa edessä tässä jo hetken aikaa. Parkkiksilla, liikkeellelähdössä, kiihdytyksessä, jarrutuksessa jne esiintyy. "Selvästi" tuntuu kuuluvan kuskin puolelta, mutta eipä poistunutkaan uudella ulkonivelellä. Voiko olla sisäpää? Onko sekin vaihdettavissa erikseen vai tarviiko koko vetarin mukanaan? Tai sit se on ampujan puoli kuitenkin..

                    Comment


                    • Sisäpää on myös vaihdettavissa, VW syncron osa käy

                      Comment


                      • Alkuperäinen kirjoittaja vvuori Näytä viesti
                        Joo, niinhän se tekee. Ainoo vaan et tuntuu heittävän miten sattuu niitä valoja, tarpeeks kauan kun rämpyttelee niin saa ne näyttään välillä ihan alas ja välillä ylös. Täytyy ne koodit lukasta ja sopeuttaa uusiks jos pelais paremmin.
                        Löytyikö syypäätä tai auttoiko sopeutus? Mulla valot nousee startissa kyllä oikealle tasolle, mutta sitten kun ajosta tulee kotipihaan niin valot ei enää olekkaan oikealla korolla. Yleensä ainakin apparin puoli näyttää todella alas. Korkeusanturien antamat arvot näyttää järellisiltä ja on samoissa kuin liikkeelle lähdettäessä. Sopeutus ei mulla auttanut asiaan. Onkohan säätömoottori jotenkin väljä, ei pidä asentoa?

                        Comment


                          Pitäisikö noiden kenoneiden veivata ylös alas, kun lyö valot päälle? Mulla nimittäin ei tee niin.

                          Comment


                            Mun tietääkseni ei veivaa valoja päälle laitettaessa, kuten uudemmat

                            Comment


                              Minun muistaakseni taas kyllä veivaa. On tosin hetki siitä kun viimeksi on tullut kokeiltua.

                              Comment


                                Mikko taidat olla kyllä aika amatööri näissä Ässissä ;) Ei ne kyllä veivaa valoja.
                                Pientä säätöä voi olla, mutta niin kuin uudemmissa ne ei käy ääriasennossa ja takaisin.

                                Comment


                                  Snadisti veivaa joka kerta, ei toki äärirajoja.

                                  Comment


                                    Takajarrujen korjaussarjaa facelift S4 etsimässä. 43mm männällä ilmeisesti.
                                    Varaosaliikkeessä myytiin eioota.
                                    Käykö B6 S4 korjaussarja? Onko sumujen saarilta tilaaminen ainut vaihtoehto.
                                    Vai onko uudet satulat sitten ainoa oikea ratkaisu?

                                    Comment


                                      Alkuperäinen kirjoittaja Drogfild Näytä viesti
                                      Löytyikö syypäätä tai auttoiko sopeutus? Mulla valot nousee startissa kyllä oikealle tasolle, mutta sitten kun ajosta tulee kotipihaan niin valot ei enää olekkaan oikealla korolla. Yleensä ainakin apparin puoli näyttää todella alas. Korkeusanturien antamat arvot näyttää järellisiltä ja on samoissa kuin liikkeelle lähdettäessä. Sopeutus ei mulla auttanut asiaan. Onkohan säätömoottori jotenkin väljä, ei pidä asentoa?
                                      Eipä auttanut, ehkäpä se reilu madallus sekoittaa anturit niinkuin jossain kerrotaan..Kokeilin output-testillä ylä- ja ala-asennot läpi ja toimi niinkun pitää, ei vikakoodeja ja ominaisuus pysyi. Tuo oire ilmeni heti kun menin ekan kerran oikeaoppisesti vag-comilla sopeuttamaan valot. Tuntuu, että ikinä aikasemmin se niitä säätänyt mihinkään suuntaan. Vedin sitten sopeutustilan päälle ja jätin kesken yläasennossa, jumitin ne siis siihen ja hyvin pärjää, turha ominaisuus noin jäykällä alustalla :).

                                      Comment


                                        Minä jouduin jatkamaan etummaista korkeudensäätöanturin tankoa kun riittävästi madalti.

                                        Comment


                                        • Rassailtiin tuossa tutun ässää ja y-putkee irttoittaessa huomattiin, että turbolta lähtevien ja Y-putken väliin tulevassa silikooni hässäkässä oli pässeille menevät letkut molemminpuolin tulpattu viinipullon korkin tyylisellä/kokoisella puupalalla. Jos joku keksii syyn miksi näin on tehty, niin mielellään kuulisin. Tuoko hevosia ? Ne on nyt otettu pois sieltä ja ei auto ainakaan huonommin toimi. Pala oli ihan kiristetty klemmarilla pysymään paikallaan.

                                          Alla olevassa kuvassa osa minkä ohuemmassa letku osassa ne tulpat oli molemminpuolin.
                                          Attached Files

                                          Comment


                                            TjukE, minä tilasin reipas vuosi sitten faceliftin takasatuloihin korjaussarjan marmorilta. Paketissa oli tiivisteet ja haitarikumi männän suojaksi molemmille puolille, hintaa oli kolmisen kymppiä Kuopion Laakkosella. Oli muistaakseni vielä kohtuu nopea toimituskin, iltapäivällä soittelin tiskille ja vuorokauden päästä sai käydä osat noutamassa. Mun ei tarvinnut korjata kuin kuskinpuoleinen, myin sitten kerhotoverille ne toisen puolen kumet.

                                            Comment


                                              Alkuperäinen kirjoittaja TjukE
                                              Takajarrujen korjaussarjaa facelift S4 etsimässä.
                                              Täältä voisi löytyä täydellinen sarja BiggRed, sisältää kaikki satulan tiivisteet mukaan lukien käsijarrumekanismin tiivisteet. Suomesta saatavissa sarjoissa ei taida olla muuta kuin männätiiviste ja haitarikumi, tosin nuo joutuu tilaamaan sieltä sumujen saarelta. Ja uskoisin B6 Ässän sarjan käyvän.

                                              Jos koko satulan haluaa huoltaa, niin silloin kyllä kannattaa avata myös tuo käsijarrumekanismi...männän alapuolella olevan lukkorenkaan kun irroittaa niin saa nostettua tuon mekanismin pois, lukkorengas saattaa olla erittäin mielenkiintoinen irroitella ja kiinnitellä! Siellä on yleensä aika määrä moskaa sisällä tai ainankin omassa oli ja kun sen sai pois sieltä niin on käsijarrukin pelannut oikein mainiosti!

                                              Comment


                                                TRW remanufactured satulat maksaa ässän takapäähän muistaakseni ~100€/kpl ennen postikuluja. Jos ite saa korjaussarjalla kuntoon niin kannattaa ehkä vanhat vielä entrata mutta vieraalla ei enää kestä teettää.

                                                Comment


                                                  Mitenkäs käyttäytyy jos bypass vuotaa? Ja kuinkas pitäisi käyttäytyä jos ottaa maffin liittimen irti?

                                                  Comment


                                                    Alkuperäinen kirjoittaja pipo_esa Näytä viesti
                                                    Tänään sitten kirin napapultin kun oli yllättäen löystynyt, saas nähdä joutuuko laakerin kohta uusimaan
                                                    Joopa, jollottaa ja kunnolla niin pistin skf:fät tilaukseen

                                                    Comment


                                                      Tuossa aikaisemmin oli keskustelua koskien ecusta, niin mitä olisi otettava huomioon jos/kun vaihtaisi tuon 551C purkin tilalle sen uudemman mallin? Se vaatii tietenkin kaikki ajoneston, avaimien ja mittariston ohjelmoinnit?

                                                      Comment


                                                        Ajonesto ei toimi mittariston kanssa. eli se pitää poistaa käytöstä. Muuten se pelaa kyllä suoraan kunhan softa on kunnossa.

                                                        Avaimien koodausta ei tarvitse jos mittaristoa ei vaihda.

                                                        Mitä hyötyä meinasit sillä saada?

                                                        Comment


                                                          Eikö ajonestoa pysty opettamaan uusiksi uudemman ecun ja mittariston välille?

                                                          Tuon C-purkin ohjelmointi töpselin kautta ei vissiin onnistu?

                                                          Comment


                                                            En ainakaan itse saanut niitä synkkaamaan vaikka oli SKC-koodi. Ja ei onnistunut OBD:n kautta C-purkin ohjelmointi, siksihän tuon itse vaihdoin RS4 ecuun.

                                                            Comment


                                                              Multimappia vain mietiskelin tulevaisuutta varten. Onko sitten vielä S4 ja RS4 ecuilla jotakin eroa?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X