Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Millähän tuohon 551C ecuun pääsis käsiks? Sehän käyttää 512k ja uudemmat on sitten 1024k. Joten nefmoton softa ei ymmärtääkseni ja kokeiltuani toimi tuon c boksin kanssa obd portin kautta.

    Comment


      bootmodessa pitäs siihen päästä, joten pikkasen hankalaa verrattuna tuoreempiin. Eli ei pääse suoraan OBD portista.

      Comment


      • Ei pääse Nefmotolla ihan kivuttomasti, edes bootmodessa. Viimeksi kun puolen megan purkkia piti lukea niin Gallettolla onnistui laakista.

        Comment


        • Chippi irti ja ohjelmointilaitteessa lukemaan vain.
          Vaihtaa pikakannan samalla niin on helppo irroitella.

          Comment


          • Vaihtaa pikakannan samalla niin on helppo irroitella.
            Ja samalla varautuu tuleviin kontaktiongelmiin.

            Comment


            • Saattaa sitä niitäkin tulla.
              Puolen kymmentä softaa kun tekee niin saattaa alkaa vituttaan jo se ainainen tinaaminenkin.

              Comment


              • Juu, jos ei OBD:n kautta softa mene sisään, niin onhan tuo kanta kehitysvaiheessa tarpeellinen.

                Tiedän tältäkin foorumilta 5kpl B5 ässän omistajaa joilla on kannan takia auto kyykähtänyt.
                Mun vanhassa 1.8T:ssä kesti yllättävän kauan, vasta 10V ikäisenä tuli PLCC-kannan kanssa ongelmia.

                Kaikki nuo kannat on enemmän tai vähemmän protoiluun tarkoitettuja kantoja, joten niitä ei ole ikinä suunniteltukaan kestämään auton olosuhteita.

                Comment


                • Mutta nefmotolla siis on mahdollista päästä bootmodessa sisään? Ja tuohon varmaankin tarvii sen oman lukijan, ei riitä obd kaapeli.
                  En kyllä mitään pikakantoja laita. Ne voi olla hyviä paikoillaan pysyvissä kohteissa mutta autoon en niitä laittais. Työnpuolesta kuitenkin niitä räpläillyt sen verta.

                  Comment


                  • Ei mikään silikoni/sika/soudahl-vahvistus auttaisi noihin pikakantoihin? Meillä "liimataan" isommat komponentit värinäkohteissa varmistukseki kiinni/värinän vaimentamiseksi. Näin on saatu esim HALTissa huomattavasti pitempikestoisia laitteita, kun isot elkot, lutikat tai johtoliittimet ei lähde lenteleen.

                    Comment


                      Kyllä se bootmodekin vaatii galletton. Mulla ei edes se onnistunut kun mun galletto oli viallinen, joten vaihdoin loppujenlopuksi facelift ecuun. Ja tosiaan noiden irtochippien kanssa voi tulla pitkässä käytössä suomen oloissa äitiä ikävä.

                      Comment


                      • Ei mikään silikoni/sika/soudahl-vahvistus auttaisi noihin pikakantoihin?
                        Se ei estä tinapintojen hapettumista.

                        Comment


                        • Ei päästy Nefmotolla millään lukemaan B5 S4 512K ecua viimeksi pari viikkoa sitten, voi olla että oli vaan evottamista mutta Galletto tosiaan luki ja kirjoitti bootmodessa ekalla yrityksellä.

                          Comment


                          • Se ei estä tinapintojen hapettumista.
                            Mietin vain, että yleensä noi hapettumis-kosketusongelmatkin johtuu komponenttien liikkumisesta, kun harvemmin pinnat hapettuu, jos/kun ne on kontaktissa. Ja kun komponentti pääsee liikkumaan, niin liitoskohta pääsee muuttumaan sellaiseen kohtaan mihin on hapettuma päässyt muodostumaan.

                            Comment


                            • kyllä ne hapettuu liikkumattomanakin. Muistipiirin jalat kun on esitinatut, niin ne on hapettuneet jo ennen sockettiin laittoa.

                              Comment


                              • Ja tähän sivuun heitettynä, jos jollain on noita uusia tyhjiä chippejä, jotka käy pikaistukkaan, niin saa tarjota mulle privalla.

                                Tarttis saada varaosa chippi kaiken varalle..

                                Yhden pätkimisen sain lopetettua, kun liimailin pikaistukkaa heftiin paremmin. Sen liitokset kun pääsee liikkumaan.

                                Comment


                                • Joo elikkäs helepoin homma hommata uudemman mallin ecu. Tarjotkaa jos jollakulla ylimääräsenä on. Ebay huutaa melekolailla tyhjyyttään näin pikaisella etsinnällä.

                                  Comment


                                  • Eiköhän se helpoin tapa ole laittaa se kanta ohjelmoinnin ajaksi ja kun kaikki on saatu tehtyä niin tinaa lastun kiinni piirilevyyn.

                                    Comment


                                    • Kaikista helpoin on ohjelmoida OBD:n kautta jos purkki sitä vaan tukee. Ei tule turhia tinauksia.

                                      Comment


                                      • Ja sitä kauttahan kyseinen purkki ei ainakaan Nefmotolla tee.

                                        Comment


                                        • Ei tee ei, ongelma lienee nimenomaan 512K purkeissa. Selviäis varmaan nefmoton forumia kahlaamalla miksi näin ja onko asialle mitään tehtävissä.

                                          Comment


                                            Muistaakseni keskustelevat eri protokollalla kuin uudemmat ja sen vuoksi ei onnistu OBD:n kautta kirjottaminen.

                                            Comment


                                            • Juurikin näin vanha 512k juttelee kwp1260 ja uudemmat 1024k kwp2000. Ja nefmoton ohjelma on pelkästään tuota kwp2000. Eikä ole vissiin aikomustakaan tehdä kwp1260 pohjasta ohjelmaa nefmotolla.

                                              Comment


                                              • Kauppa selvä. Gallettolla onnistuu.

                                                Comment


                                                • Pitäisi ässästä irrotella polttoainetankki mutta kun sattuu olemaan aivan täynnä bensaa. Milläs virityksellä saisin polttoainepumppua ohjattua manuaalisesti jos sen sillä tyhjentäisi? Konehuoneesta olisi jo letku kanisteriin viriteltynä.

                                                  Comment


                                                  • Perinteinen hyppypiuha suoraan akulta ja tuloletku irti bensakiskosta ja jatkoletku kanisteriin.

                                                    Comment


                                                    • Vaikka vagcomin output testi päälle tai bensapumpun releen tilalle hyppylanka.

                                                      Comment


                                                      • Output-testi ei pysy päällä kovin pitkää aikaa. Kerran se tankki on täynnä, niin releen tilalle hyppylanka.

                                                        Laittaisin letkun paluuletkun liitokseen, koska siihen on helppo liittää 8 mm letku jonka vetää kanisteriin.

                                                        Comment


                                                        • Mulla ei ole mitään kytkentäkaavioita, mistä tiedän mikä on bensapumpun rele ja mitkä nastat siitä pitää yhdistää?

                                                          Comment


                                                          • Releethän on numeroitu, olisko ollut hatusta joku 372 tjms. Pitäis googlettaa. Siinä releessa on kolme järeämpää ja muutama pienempi pinni. Yleismittarilla löydät tulevan +12V ja miinuksen niistä isommista, jäljellejäävä on sitten pumpun lähtö. Muistelisin olevan leveän lasinpyyhkijöiden releen vasemmalla puolella.

                                                            Jos hyppylankaa käytät niin ota riittävän järeää ettei sula.

                                                            Linkin takaa löytyy aika hyvät kuvat.
                                                            Viimeksi muokannut hopsis; 12.1.2014, 13:25. Perustelu: linkki

                                                            Comment


                                                            • Noniin automaattisesta korkeudensäädöstä tietävät persoonat. Ennoo ikinä jaksanut perehtyä toimiiko omassa autossani tuo säätö kunnolla, päätin sitten umpioehostuksen jälkeen säätää valot oikeaoppisesti vag-comin kautta ja kappas, nehän heräsi eloon paremmin kuin ikinä aiemmin.

                                                              Ongelma vain on se, että se säätelee niitä vähän mielensä mukaan. Valoja käyttämällä pois päältä ja päälle se säätää niitä lähes joka kerralla eri asentoon, välillä toista puolta yksikseen. Mikähän mättää?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X