Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Alkuperäinen kirjoittaja mikero Näytä viesti
    Onko löydettävissä jostakin tuon ässän sähkökaaviota ? Onko tietoa saako esim kirjastosa lainattua korjausmanuaalia tähän? Siellä varmaan sähköistäkin tietoja löytyisi.
    Ei vieläkään löydy virtoja pumpulle, niin täytyis jotain keksiä uutta lukemista. Avaimet saatiin takaisin peliin ja pumpulle virtaa tuovat johdot todettu ehjiksi 100 kerran. Vielä kun sais jostain käsiksi kaverin joka aidolla rossin johdolla tulisi tekemään taikoja niin hyvä olisi.
    Ensiviikonloppuna vedän uudet johdot ja suoraan akulta jos ei ala selvyyttä tulemaan.
    Sais edes ajettua jonnekkin odottamaan taikuria.
    Ettei se sinun pumppu olis rikki? En ole lukenut nyt kaikkea ketjussa sinun tapaukseen liittyvää, joten sori jos kertaan.

    Comment


    • Pumppu siis vaihdettu, pumpun kanteen 4-napaliittimeen tulevat pinnit vaihdettu ja vanhaa johtoa varmuuden vuoksi vähän poistettu, johdot tutkittu ja ovat kunnossa, bensamittari ei herää henkiin virtojen mennessä päälle. Violetti johto joka pumpulle menevään 4 napaiseen liittimeen tulee on ilmeisestikkin mittarille tietoa jakava johto.. Siihen tulee 1.04V virtaa.
      Vihreäkeltaiseen ( pumpun virtajohto ) ei tule ollenkaan edes startatessa. Pumppu testattu suoraan akulta virtaa antaen ja toimii. Bensapumpun rele uusittu ja sulakkeet tarkastettu.
      Avaimet olivat hetken mykkänä, mutta tänään ne saatiin pelaamaan taas. Ajoneston valo ei vilku käynnistäessä. Kuitenkin koodin siitä sain viime viikonloppuna, mutta se ei ole uusiutunut. Jos ajonesto vikana olisi luulisi valon vilkkuvan mittaristossa.
      Eli nyt odottelemaan uutta viikonloppua ja mahdollista aitoa rossin johtoa jolla sais bensapumpun output testin tehtyä. Siitä toisaalta ei hirveästi hyötyä ole, kun se pumppu toimi jo akulta testattaessa. Lähinnä varmistuksen varmistuksena sais selvyyden onko johdotukset kunnossa.
      Tänään avasin jo ecun kannen valmiiksi, kun sinnepäin alkaa vikavaihtoehdot kajota. Mitään koodia ecu ei ole antanut häröilystään. Mystisiä aina välillä nämä vempeleet.

      Comment


      • Kiitokset kaavioista, otin talteen itsellekin. Tässä hauskaa nippelitietoa muutenkin koneesta. http://nyet.org/cars/info/Audi_S4_engine_english.pdf

        Comment


          Paljon tuollaisella ässän tekniikalla on elinikä? Ja tiedän että riippuu ihan huolloista käytöstä yms yms.. Mutta yleisesti arviota.

          Omallani on nyt ajettu 305tkm ja aloin miettimään että minkälaisiin huoltoihin kannattaa alkaa varautumaan? Jakopää tehty jonkinaikaa sitten.

          Kyseessä 99vm joten ei ole vielä facelift. Pakosarjoille on varmaan pakostikkin tehty jotain kun eivät ole murentuneet?
          Tehotkin tuntuvat olevan tallessa mutta turboistakaaan ei ole tietoa missävaiheessa olisi/onko vaihdettu/rempattu.

          Comment


            Mikä lasketaan eliniäksi? Se kun ekan kerran tarvii vaihtaa joku "ei huollettava" osa? Esim nokka-akseli? Nokilla pääsee +200 tkm jos öljyt ovat olleet kunnossa. Turboilla saman verran, ja riippuu paljon myös paljonko niitä "rankaistaan".

            Ei tuohon oikein osaa sanoa mitään järkevää. Kestää se aika hyvin kun siitä pitää huolta.

            Turbo, nokka- ja kytkinremonttiin kun varautuu, niin asiat on aika hyvin.

            Comment


            • Tuota.. Sellainen hömölö kymysys että mistä mie saan varmistettua, että ecu on sit rikki? Etten turhia menis ostelemaan jos sellaisen jostain löydän. Ei ainakaan oma piuha antanut mitään muuta koodia viimeksi, kun akun alhaisen varauksen.
              Ilmeisesti ecujen korjailu ei ole kannattavaa, vaan kannattaa suoraan hommata jostain toimiva tilalle. Toisaalta nekin saattaa rikki mennä nopeasti. Toivottavasti se on ecu rikki, niin saa auton ehkä vielä tänätalvena ajoon... Löyty netistä sähkäkaavioita jenkkimallin ässään, niin pitää niitä vielä tutkailla jos tekis jotain testejä virtojen liikkumisen osalta.

              Comment


                No jos output-testillä bensapumpun rele ei vedä, niin silloin vikaa voisi etsiä ECUsta. Tai jos siihen ei pääse kiinni VCDS:llä.

                Comment


                  Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                  Nokilla pääsee +200 tkm jos öljyt ovat olleet kunnossa.
                  Onko noi BIT:n nokat heikommat kuin 30vent. vapareissa olleet vai joutuuko nokka-akselit suuremmalle rasitukselle ahdetussa? Pikaisella nettiauton selaamisella eniten ajettu myynnissä ollut BIT on kelannut mittariin n. 330tkm. 2.4 koneisista taasen löytyy monia n. 400tkm ajettuja.

                  Comment


                    Jylle, kaikki tämä =D

                    Comment


                      Ei aineskaan itseltäni löytynyt nokista mitään pahaa sanottavaa. Näkeehän että ne pyörinyt on mutta kulumia ei kyllä ollut, ajettu kuitenkin 260tkm ja tuskimpa vaihdettu on. Mutta kyllähän se paljolti aikaisemmasta käytöstä riippuu. Kylmällä koneella aina täysiä annettu niin varsin kuluu koko kone eritavalla.

                      Comment


                        Onko miten harvinaista että vetarista häviäisi toinen booreista. Suorittaessani suojakumi jumppaa takavetarille, sieltä löytyi pieni yllätys sisemmästä boorista.

                        Comment


                          "Toinen booreista"? Siellähän on niitä aika monta. No, ei se silti ole ollenkaan yleistä.

                          Comment


                            Eli oikean takavetarin sisempi boori. Unohdetaan tuo ensimmäinen lause niin on selvempää :)

                            Comment


                              No se selventää asiaa huomattavasti :) Pyörikö se siis navassa tyhjää?

                              Comment


                                Vai tarkoittaako sisempi boori vetoakselin sisäpäätä? Tai jos ulkopäätä niin pyöriikö se vetonivelen sisällä tyhjää?

                                Comment


                                  Vetarin sisemmän murroksen boorista on kyse :) Aivan ruosteessa kun se sieltä paikaltaan irtosi. Vielä se ei pyöri tyhjää mutta vähän liikkuu, voin lisätä videonkin jossakin vaiheessa.
                                  Kuvassa puhdistettuna.
                                  Attached Files

                                  Comment


                                    Mitä olen useassa autossa tuollaisia purkanut niin ihan välyksetöntä ei ole missään ollut.

                                    Comment


                                      Ei perkele, eihän tuo voi ruostua :) Onko se ollut aivan kuiva vuosikaupalla? Onhan tuossa vielä booreja jäljellä.

                                      Comment


                                        Ruostuu noin jos on suojakumi väljä vetariin ja päästää vettä sisään, boori ruostuu pois ja lopulta pyörii iloisesti tyhjää.

                                        Comment


                                          Mutta boori pitäisi olla "täynnä" vaseliinia.

                                          Comment


                                          • Onko porukalla ehdotuksia minkälaista takajarrusettiä kannattais harkita ässään?

                                            Comment


                                              Mihin käyttöön? Vakiot riittää kadulle ja melko rajuun ratakäyttöönkin.

                                              Comment


                                              • Onko tietoa meneekö tälläset vanteet suoraan toho ässää ettei ota mistää kiinni tai tule kaarista ulos? http://m.tori.fi/vi/8560459.htm ässä on vuosimallia 2001.

                                                Comment


                                                  Ei mene ainakaan taakse. Ja tuossa ei ole kerrottu ET:tä, mikä on aika oleellinen tieto.

                                                  Comment


                                                  • No ihan normaaliin käyttöön oon ajatellu. Toki ei siitä haittaa ois vaikka ne paremminki stoppais. Onko rs:n jarruissa mitään eroa s:n jarruihin? Onko tietoa mistä sais sopuhintaan?

                                                    Comment


                                                      Hinta Rs jarruissa tolkuton. Ajele joutsenoon katselemaan ihan käypästä jarrupäivitystä. :)

                                                      Comment


                                                      • Pitää tässä joku kerta tulla vaikka katsomaan :) nyt oon pohjoisessa käymässä ni ei ainakaan ihan heti pääse tsekkaamaan :) toinen takajarrun ilmeisesti laahaa ja sylinteri jumittelee ni mietin että millasia jarruja porukka on käytelly jos koko paletin uusiksi lyö vai onko viisain vaihtaa vaan pelkästään toinen satula ja palat? Tosin katsastuksesta meni heittämällä läpi ni eipä noilla enään niin hätä ole :P

                                                        Comment


                                                          Nyt kaivattais äkäinen varmistus.

                                                          Onko ässässä 3bar vai 4bar vakiobensanpaine? Tieto on että rs:ssä on 4bar järjestelmä, mutta jotenkin on kasvanut oletus että ässässä olisi 3bar järjestelmä?

                                                          Comment


                                                            4 bar.

                                                            Comment


                                                              Kysytään vielä täältäkin, löytyisikö keneltä tarvittaessa oikean puolen takimmaista jarrusatulaa jäähdytetylle levylle?

                                                              Btw. onko Aklampi vielä ehtinyt käymään jarruja ihmettelemässä?
                                                              Viimeksi muokannut Joksa_; 23.10.2013, 21:00.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X