En tiedä tarkemmin mutta MRC on sellaiset johonkin ässään mahduttanut. Wagner RS4:n hinnalla en viitsisi kuitenkaan alkaa pilkkomishommiin vaan ottaisin mieluummin ER:t.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)
Collapse
X
-
Pitäis puristuspaineet mitata, niin jätetäänkö tulpat paikalleen vai otetaanko pois (mitattavasta sylinteristä pois tietty)? Ja lueskelin että kaasu pidettävä pohjassa joka starttauksen aikana?
"Compression Pressure Specifications New:9-13bar(130-189psi). Wear limit: 7bar(102psi). Max. permissible difference between cylinders: 3 bar(44psi)"
Tollasta kerrottiin s4 paineista, pitänee paikkaansa? http://www.audizine.com/forum/showth...er-compression
Comment
-
Puristuspaineet mitataan yleensä juuri tulpanreiästä, joten pois se tulppa on otettava.
Ja tuolla kaasupolkimen asennolla ei juuri merkitystä ole kun sähköisestä polkimesta on kyse, kuljettajalla ei ole määrän valtaa käynnistyksessä.
Puristusmittauksessa on tärkeintä sylinterien erot, joten ei tuolla polkimen asennolla juuri merkitystä ole.
Comment
-
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja TDIq Näytä viestiTuo on sopiva. Itse en ottaisi Febiä jos sitä tarjoavat, sellaisen juuri vaihdoin pois yhdestä yksilöstä, ei ollut pitkäikäinen.
Tuli vaan pieni tenkkapoo kun alatukivarren ja olka-akselin camber säätöpultti on nähtävästi juminut onko se nyt puslan päissä oleviin prikkoihin eikä ole oikein työkalua millä sitä painaisi pihalle, eikä uuttaa pulttiakaan ole
Comment
-
Noniin, tuli nuo p.paineet mitattua ja helpotukseksi ei ollut vuotoja missään sylinterissä. Tuolla ylempänä selitin kun pientä ongelmaa ollut koneen käynnissä. No nyt koneen käydessä otin toisen sytkävahvarin piuhan pois ja kone sammui. Sama uudelleen mutta toisella vahvarilla ja kone pysyi käynnissä mutta huomas kyllä eron tyhjäkäynnillä. Niin ilmeisesti puolissa jotain vikaa?
Comment
-
Onkos toi Maf nyt tiensä päässä kun sanoo vikakoodia: Ilmamassamittarin virtapiirin korkea jännite/Mass air flow circuit high input? Nollauksen jälkeen tulee heti takaisin. Liittimeen suihkisin kontaktisprayta muttei jelpannut. Ja voikos tolla nyt ajaa normaalisti kunnes osa saapuu?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja bindi Näytä viestiMitähän nuo tuolla käyttiksessä nyt meinaa? Auto on siis kytkinrempassa siellä, ja soittivat tänään että vaihteen välittäjä/siirtäjä (tjsp, en muista enää) ei mahdu liikkumaan auton alla, kun on pakoputkea ym. tiellä - ja 1 tai 2 vaihde ei mene silmään. Sanoivat että vääntävät sitä metrin tankoa siellä että mahtuu liikkumaan.
Pelottavaa. Laatikko kumminkin toiminut ongelmitta (paitsi pakki ei mennyt aina sisään vasta kun pumpannut kytkintä, liittynee työsylkkään (sekin vaihdettiin)), kakkosella sen ajoin sunnuntaina käyttöautoon.
Onko ne menny nyt sähläämään isomman kerran vai onko ihan ok tollanen tankojen vääntely?
Comment
-
Mitäs minun perälle on tapahtunu, kun öljyt haluaa hävitä tuosta kuskin puoleisen vetarin Ja perän välistä.. joku tiiviste antautunu vai mitä osaa lähden metsästämään korjausta varten? Vaihdoin viimekesänä redlinen jäykät punaiset. Toivottavasti ei hirveästi ole ehtinyt valumaan pihalle tavaraa, kun en saanut perän tarkastusproppuakaan auki. Pistän kuvan vielä kunhan saan koneen käsiini..
Comment
-
Olikos sille stefalle sitä osanumeroa vielä tarjota ? Onkos tuossa jotain muuta samalla kannattavaa vaihtaa.. Pultteja tms. Ilmeisesti stefan pystyy laittamaan liian syvälle jolloin pitää purkaa jo enempi ? Saako sisemmän vetarinpään käännettyä Avantissa senverran sivuun, että pystyy homman suorittamaan ilman vetarin pois ottamista?
Comment
-
Toisen puolen stefan saa liian syvälle laitettua mutta toisella puolella on olake mihin vasten stefa painuu.
016 409 399 B on osanro. 45x60x8 on koko. Voi olla että mahtuu purkamaan mutta voi olla myös pakoputki toisen puolen vetarin tiellä. Perän sisään menevä tumppi lähtee niin pois että sieltä laipan pohjalta otat pitkän kuusiokolopultin auki.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja mikero Näytä viestiOlikos sille stefalle sitä osanumeroa vielä tarjota ?
Joudut irrottamaan ainakin pakoputken, Vetarit saattaa saada käännettyä sen verran sivuun, että stefat vaihtaa perään paikalleen päin.
Edit: Eli onnistuu paikalleen päin. http://www.audizine.com/forum/showth...al-replacement
Edit2: Googlen tarjoamat ohjeet oliki väärälle autolle, mutta pitäisi silti onnistua. http://www.audi-sport.net/vb/a4-s4-f...oil-seals.html
Comment
-
Kiitän avusta.. Oliko se stefa mahdollinen laittaa liian syvälle siis kuskinpuolelle vai vänkärin ? Pitää käydä tiiviste ostamassa huomenissa ja suunnitella vaihtoa.. Täytyy sisempi suojakumikin vaihtaa samalla, kun alkaa olla vähän halkeamia jo pinnalla. Perässä on nyt ne hevin punaset öljyt, niin eikös ne voitele vielä vaikka sieltä jokunen tippa on päässyt pois lirahtamaan? Ei pidempiä reissuja ole tiedossa, mutta ei voi oikeen pihaankaan autoa nyt jättää. Jos siellä olisi orkkis öljyt, niin varmaan kaikki olisi jo pihalle tulleet. Tuon näiköistä siellä äsken oli. Hyvin huomaa vuodot värinsä ansiosta :)
Comment
-
Tämä ohje ei ainakaan ota kantaa, että kumpi stefa menee liian syvälle, näet sen stefan takana olevasta olakkeesta.
http://audi.workshop-manuals.com/a4_...ex.php?id=4410
Comment
-
Taitaa tuo setti mennä myös ässään? http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=17-5020
Etsin siis ulommaista etuniveltä suojakumeineen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja mika245 Näytä viestiTaitaa tuo setti mennä myös ässään? http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=17-5020
Etsin siis ulommaista etuniveltä suojakumeineen.
Comment
-
Jees. Kuinkahan nopeesti tuo vetonivel hajoaa suojakumin ollessa rikki?
Alustan vaihdoin alle 1 viikko sitten ja sillon näkys jo rasvaa vähän kaaressa yms. Heitin nyt vähän muovia nippusiteillä kiinni siihen päälle ettei niin paljon menis pölyä/hiekkaan sinne. Auttaahan se tietty kun vaihtaessa putsaa nivelen huolellisesti, mutta nyt ei mahdollista vaihtaa itse niin pitäis korjaamoon kiikuttaa ja tiedä sitten kuinka hyvin siellä putsaavat yms.
Comment
Comment