Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kaikki N249:iin liittyvät letkut pois, ja imusarjasta suora letku by-passeille menevään putkeen. Tuossa kuvassa se niin taitaa ollakin. N249:n voi jättää kiinni liittimeen jos sitä ei koodata pois, ja pitääkin ettei tule vikakoodia.

    Comment


    • Minkäslaisia öljynlämpöjä muilla on ollu näissä bi-turbo moottoreissa kesällä? Itsellä kun päästelee +20 lämmössä moottoritiellä ~130km/h niin lämmöt kipuaa n.110-120 asteen korville. Voisi olla ehkä tehokkaamman öljyjäähdyttimen asentaminen paikallaan.

      Comment


      • Sanoisin että suht. normaali, jumalmoottori kun tulin Alastarossa +26 lämmössä ja öljylämmöt 110.
        Vesipumppu ja termari uusitttu syksyllä.

        Comment


        • Talvella öljyt noin 80-85 astetta, kesällä 90-100. Radalla lämmöt pääsee 120 asteeseen, sen jälkeen kestää ajaa 2-3 kierrosta täysillä ennen kuin alkaa veden lämmöt nousemaan ja on pakko hellittää.

          Comment


          • En tie pitäiskö repiä nuo sumarit pois, ku öljyt nousee motarilla jo sinne 120. Radalla taas 130-140 ja vedetki rupee jo lämpee aika nopsaa radalla :/

            Comment


            • No pitäishän ne. Ovat todella "hyvin" coolerien tiellä.

              Comment


              • Mulla oli 110-120 asteeta motarilla kanssa öljynlämmöt eli ihan normaalia.

                Comment


                • Mutta ku sitte pitäis tilata verkkoa lisää ja alkaa taas askartelee. Tai no askartelee pitäis muutenki nuo keski-maskit, että vois käyttää niitä sumareiden askarreltuja verkkoja. Tosin luulenpa, että meikäläinen ei tuosta radalla ajelusta hirveästi innostu, mitä nyt Nyrrelle päästävä vielä joku päivä, mutta noin muuten.

                  Comment


                  • Eipä nuo sumarit juuri lämpöjä muuta, toki jos radalla ajaa öljyt 140 asteeseen, niin varmaan veden lämmötkin alkaa nousemaan.

                    Kyllä tuossa tosiaan radalla alkaisi olemaan hiukan eri lämpimän pään luokan öljyjen tarve tai sitten jäähyä.

                    Comment


                    • En ole huomannut, että mulla nousis lämmöt motarilla yli sadan, mutta pitää alkaa tarkkailla. Alastarolla 2-3 kovan kierroksen jälkeen melkein 120 ja himmailin pari kierrosta. Parkissa hetki tyhjäkäynnillä ja sitten alkoi olla aika liki sataa. Vedenlämmöt oli minusta koko ajan samoissa, viisarin leveyden yli 90, missä se on aina muutenkin.

                      Comment


                      • Aika paljon tuntuu olevan hajontaa näiden lämmöissä.. Näkeekö öljyn lämpöjä mistään muualta kuin mittaristosta?

                        Comment


                        • Jäähyn asennuksen jälkeen alkoi öljynlämmöt motarilla asettua vedenlämpöjen tasolle 90 asteeseen, mikä oli muistaakseni öljyjäähyn termarin asteet myös. Siinä mielessä en näe mittarissa epäilyttävää.

                          Comment


                          • Minneköhän sais ylimääräsen lämpöanturin kiinni kun autoon on laitettu laajakaistalamdamittari jossa olis pakolämmöille anturi? Onnistuuko pakosarjaan tekemään paikan vai pitäskö olla laippa ahtimen ja sarjan väliin, vai mahtuuko siihen edes mitään?

                            Comment


                            • Pakolämpöantureita on laitettu paljon suoraan pakosarjaan. Kuva esimerkistä http://www.maxtuned.com/Pictures/S4_...009115_std.jpg

                              Comment


                              • Ennen ahdinta tosiaan mielellään asennus.

                                Comment


                                • Juu, tuossa on hyvä paikka. Laipan jos laittaa turbon ja pakosarjan väliin, niin sitten tulee ongelmia öljy ja vesiputkien kanssa, sekä imuputken yms.

                                  Comment


                                  • Mitenkäs saan ässästä nollattua keskikulutusmittarin?

                                    Comment


                                    • Kun se on näkyvissä, paina ajotietokoneen viiksen alapuolella olevaa nappia niin kauan kunnes se nollaantuu.

                                      Comment


                                      • No kappas vaan siellähän se lukikin reset viiksen alalaidassa.. Kiitos!

                                        Comment


                                        • Nyt en näistä putkista löytänyt hirveästi lätinää - katselin ebayta ja törmäsin tällaiseen: http://tinyurl.com/c5k6tfv

                                          Minkähänlaista tekoa mahtaa olla?

                                          Simonsin saisi reilulla 500 eurolla, mutta olisi kiva saada ääninäytettä siitä..?
                                          Mihinkään Supersprinteihin en ala törsäämään toista tonnia, mutta vähän murinaa pitäisi saada lisää.

                                          Comment


                                          • Hyvä se on. Etsi täältä XS-power nimellä.

                                            Comment


                                            • Jeps mulle tulossa kanssa tuo Ebay putkisto cat-back versiona.

                                              Comment


                                              • Onko Mikko (Väinölä) kyseessä tämä: http://tinyurl.com/dyh2ekj
                                                Mitenkäs kun orkkis on yhdellä ulostulolla; takapuskuri ainakin vaatinee työstöä. Sopiiko tuo muuten heittämällä tuonne pohjaan?

                                                Comment


                                                • Joo kyllä tuosta putkistosta on täällä paljon juttua: search. Esim. joka toisessa S4 projektitopicissa sekä varmaan tässäkin ketjussa.

                                                  Kyllä orkkis on kans kahdella ulostulolla. Ei vaadi (yleensä) mitään työstojä. Erinomainen putkisto hintaansa nähden.

                                                  edit. oikeastaan kaikissa S4 projektitopiceissa. 90% S4:ssä on tämä putkisto.
                                                  Viimeksi muokannut Lupe-81; 31.5.2012, 14:31.

                                                  Comment


                                                  • Kattelin tuosta kuvasta, että se olisi tupla-tupla ulostulolla, mutta eihän se taida ollakaan.
                                                    Se olisi kyllä päheän näköinen! Antti: Mistäs olisin tiennyt, että kyseessä on juuri tämä sama putkisto. Tuolla ebayssa on jokunen erilainen..

                                                    Comment


                                                    • Onko Mikko (Väinölä) kyseessä tämä: http://tinyurl.com/dyh2ekj
                                                      Mitenkäs kun orkkis on yhdellä ulostulolla; takapuskuri ainakin vaatinee työstöä. Sopiiko tuo muuten heittämällä tuonne pohjaan?
                                                      Juu mutta rahdin matkassa vielä eli ei kokemuksia.

                                                      Comment


                                                      • Tuota samaa putkea taidetaan myydä XS-powerin lisäksi myös mm. SSAC-nimisenä.

                                                        Comment


                                                        • Juu versioita on monia tuosta.

                                                          Comment


                                                          • Niin, tai oikeastaan ne ovat vain eri nimellä, ei ne ole erilaisia. Muutama on tullut nähtyä.

                                                            Comment


                                                            • Juu sitä ontuvasti tarkoitin :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X