Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Alkuperäinen kirjoittaja Purje ja Moottori lehti
    Olen muuten sitä mieltä, että sumuvalot olisi lailla kiellettävä
    Ainoa paikka missä sumuvalaisimia voi hyödyntää on peruutusvaloina.

    Comment


    • Tarviiks etujarrupalojen vaihtoon mitään ihmeempiä työkaluja? Kyseessä ne "monipalaiset" satulat.

      Comment


      • Ei oikeastaan, jotkut kookkaat pihdit on kätevät niiden metalliklipsujen siirtämiseen. Todella helppo ja nopea homma.

        Comment


        • Tuli tuossa mieleen, kun tuolla Dahlbackin sivuilla oli bybassit poikittain? Eli juuri toistepäin kuin omassani, jotka ovat pystyssä.
          Mikähän hyöty/ero on olla bybassit poikittain?
          Viimeksi muokannut ozzz; 11.12.2011, 12:18. Perustelu: Korjaus bybass/dumpit

          Comment


          • Miks sulla ne pystyssä ovat?Näin ne on ainakin suunniteltu asennettavaks.

            Comment


            • Ne on ollut pystyssä, kun ostin diudin.
              Aina oppii uutta.

              Bybassit oli sen verran isot, että eivät mahtuneet oikein olemaan.
              Onneksi tuli auton mukana uudet bydassit. Nyt on alkuperäiset paikallaan.

              Edellinen omistaja sanoi, että alkuperäiset eivät kestä.

              Mistä saisi parhaat/kestävimmät bybassit, jotka sopisi alkuperäiselle paikalle?

              Pitää käydä illalla koittamassa. Onko vedossa eroa.

              Oli ero vedossa. Lähti alempaa vetämään ja tuntui vääntöä tulevan lisää alakierroksille.

              Väännön huomasi kylkimöyryssä :) Lähti paljon tasaisemmin kylkiedellä.
              Viimeksi muokannut ozzz; 12.12.2011, 21:33. Perustelu: lisää

              Comment


              • Ei siitä mitään hyötyä kyllä tule, vaan päinvastoin. Paine pääsee työntämään mäntää auki kun nuo on väärinpäin.

                Comment


                • Tyypillisesti alkuperäiset kestävät ihan hyvin. Poikkeuksellisen suurilla ahtopainella voi ilmetä kestävyysongelmia. APR R1 on ratkaisu, jolla saa unohtaa koko venttiilin olemassa olon - toimii luotettavasti vuodesta toiseen.

                  Comment


                  • Isot pojat ajaa +2bar paineilla orkkis bypasseilla ilman ongelmia. Nuo 4x kalliimmat APR R1 ovat varmaan hyvät mutta laittaisin tuningrahat johonkin muuhun.
                    Viimeksi muokannut Mikse; 11.12.2011, 15:22.

                    Comment


                    • Noissa APR:n pässeissä saattaisi olla ideaa jos niiden vaihto olisi hankala homma. Mutta etenkin tuossa Bittiläisessä saksalainen insinööri on tehnyt vahingossa hommasta aivan liian helppoa :)

                      Comment


                      • Noissa APR:n pässeissä saattaisi olla ideaa jos niiden vaihto olisi hankala homma. Mutta etenkin tuossa Bittiläisessä saksalainen insinööri on tehnyt vahingossa hommasta aivan liian helppoa :)
                        Sen ainoan helpon vaihdettavan osan ässään :D
                        Turhuuksia tuommoset APR...vakiopässit toimii 100% eikä jäädy talvisin :D

                        Comment


                        • Ei APR:n by-passikaan jäädy, se on kalvotyyppinen niinkuin vakiokin, mutta kestävämpi.

                          Comment


                          • Sen ainoan helpon vaihdettavan osan ässään :D
                            Vähän niin kuin siihen viittasin tuolla "vahigossa" sanalla ;)

                            Comment


                            • Vaatiiko RS4:n alumiinisen TBB:n käyttö S4:ssä myös RS4 kaasuläppäkotelon? Ja vaatiiko se taas RS4 imusarjan? Tuon TBB:n käyttö varmaan vaatii myös RS:n ahtoputket coolereilta ylös? Eli periaatteessa, jos noista haluaa yhden pitää ottaa muutkin, vai? :)

                              Comment


                              • Kyllä, osat eivät sovi sekaisin ässän osien kanssa.

                                Comment


                                • Tarviikos RS y-putki etupään haaroihin isommat letkut? Tiedän, että RS:n on isommat, mutta jostain muistelen lukeneeni, että S:n omat venyis siihen..? Silikonit ei varmaan veny ihan niin helposti..

                                  Comment


                                  • Jospa muistaisin, niin voinhan tuon mitata/testata kun käyn tallilla.

                                    Comment


                                    • Ollaanko tuolla RS Y-putkella hakemassa tehoa vai pelkkää tuningia? Kummassakaan se tahdo antaa vastinetta rahoille.

                                      Comment


                                      • Miten muistan jossain törmänneeni kuviin, missä oli hyvin osoitettu kun RS4 ja S4 y-putkesta seuraavien osien sisähalkaisijat olisivat samat.

                                        Comment


                                        • Ei ne ihan samat ole, mutta ei niissä isoa eroa ole. Muutenhan RS4:ssä olisi samat letkut kuin ässässä.

                                          Comment


                                          • Tällästä kaivelin mutta en vanno niin oikeellisuutta:

                                            S4 Y-putken outlet 51,5mm
                                            RS Y-putken outlet 65,0mm

                                            S4....inlet 80mm
                                            RS4..inlet 85mm

                                            Comment


                                            • Itse olen raportoinut tänne eroja.

                                              Comment


                                              • Kiitos vastauksista!

                                                Ollaanko tuolla RS Y-putkella hakemassa tehoa vai pelkkää tuningia? Kummassakaan se tahdo antaa vastinetta rahoille.
                                                Ei tuolla putkella huikeita tehonlisäyksiä haeta, mutta kun nuo sitä edeltävät osatkin tullee Risasta, niin miksei tuokin, ei tarvis venytellä ässän haitaria eikä kovasti kuristaa RS:n vastaavaa. Eikä tuo ekstra koko varmasti haittaa ja tuon alumiinisen voi kiillottaa. ;) Enkä siitä ole huikeita summia maksamassa..

                                                Comment


                                                • Joo ei toki haittaa ole ja jos "halvalla" saa niin mikä ettei. mulla tuo RS4 hairariputki istuu ihan hyvin S4 Y-putken päälle eli sitäkään ei voi pitää tekosyynä ostaa RS4 :) Joskus jos on ylimääräistä valuuttaa niin hiilikuituista voisi harkita.

                                                  Comment


                                                  • Tässäpä mitattua faktaa osien mitoista.

                                                    Koodi:
                                                    S4 Y-putki, tulo sisä/ulko, lähdöt sisä/ulko.
                                                                      80/87,5 mm         51/57 mm.
                                                    
                                                    RS4 Y-putki, tulo sisä/ulko, lähdöt sisä/ulko.
                                                                      85/89 mm          65/68 mm
                                                    Eli aika paljon saa venyttää S4 letkua tuohon risan putken päälle. Kokeilin hätäisesti, niin ei se ihan sovinnolla alkanut menemään.
                                                    Viimeksi muokannut okkim; 8.1.2012, 19:36. Perustelu: Lisätty infoa

                                                    Comment


                                                    • Onko kellään ehdotuksia millaisia jarruja kannattaisi taakse laittaa kun vanhat satulat ovat vaihto kunnossa ja uudet maksaa 225€/kpl. Täytyykö vaa nöyrtyä ostamaan nuo oem satulat vai löytyskö mitään budjetti ratkasua tähän?

                                                      Comment


                                                      • Osta nyt ainakin faceliftin satulat (jos ei jo ole) niin niihin saat sitten adapterin avulla B6 S4 levyt. pre-facen satuloihin ei adapterit käy.

                                                        Comment


                                                        • Pitäisi kyllä olla jo mutta sillähän ei niin väliä ole mitkä siellä on kun uusiksi menevät kuitenkin. Joo pitää varmistaa että tulee faceliftin nii saa joskus päivitettyä b6 ässä levyt :)

                                                          Comment


                                                          • Kysäisepäs Toni vaikka marmorilta onko noihin saatavilla jotain tiivistesarjaa tms. Ei nuo kuitenkaan niin ihmeellisiä ole rakenteeltaan ettei voisi purkaa, puhaltaa (lasi/hiekka) ja laittaa uudet tiivisteet niin ovat sitten uudenveroiset. Kummempaa upgradea ei ole tarjolla kuin heikin mainitsemat adapterit, joiden kanssa mahtu 300mm levyt.

                                                            Comment


                                                            • Ite laitoin pre-faceliftin satuloihin korjausarjat, maksokohan ~15 ekua per puoli marmorilta. Tosin nykyään brembon 4-mäntäset alla.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X