Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Pitääpä tutkia.
    Tuolle ohjausboxille ei kyllä tule suoraan eculta yhtään johtoa.
    Käytin myös vakio ecua kiinni ja sama homma. Pumppu pyörii niin kauan kun virrat on päällä.

    ​​

    Comment


      Oliko joku soveltanut b5 koriseen jostakin toisesta automallista ns kaukalollisen pesunestesäiliön kannen?

      Löytyi, Skoda 6V0955485.
      Viimeksi muokannut Joksa_; 22.5.2020, 12:51.

      Comment


      • Oliko kellään kokemusta minkälaisilla lataus ajoilla kestää vakio puolia ajaa?

        Tfsi puoliin kyllä löytyy hyvin tietoa, mutta nuille vakioille huonommin.

        maxxecun plug in kartoissa on 2ms korjattuna jännitteellä. Tuolla ajalla tahtoo vähän rötäillä yli 1.2bar paineilla.
        Lähinnä sitä mietin, että onko puolat jo ehtoopuolella vai onko vain liian vähän latausta.

        Comment


          Mistäs olette uusia vetareita hommanneet, suoraan marmorilta vai onko olemassa laadukkaita tarvikkeita?

          Marmorilta ei enään saa uusia..
          Viimeksi muokannut Joksa_; 22.5.2020, 15:15.

          Comment


          • Mistä olette hommanneet ER:n välijäähyjä? Näköjään monetkaan am firmat ei eurooppaan halua lähettää ja ER:n sivuilla jälleenmyyjien tiedot on kyllä aika vanhentuneita...

            Comment


            • Kenelläkään tiedossa mitkä on v8 audin polttoainepumpun kehikon ja sihdin osanumerot? Nuohan pitäis käydä suoraan s4 b5:seen 044 mitoilla oleviin pumppuihin.

              Pitäisi lähteä selvittämään tuota ikuisuusongelmaa kun tankkia ei yksinkertaisesti saa täytettyä kuin ehkä puoleen väliin tai vähän yli, jonka jälkeen kusee aineet yli täyttöluukusta. Ei siis vaikka miten hiljaa päästäis tankkipistoolista loppuvaiheessa. En tiedä onko siellä alipainetukos tjtn vai mistä tuo oikein voi johtuu?

              Olis kiva kun vois joskus heittää vähän pidemmänkin lenkin ettei heti ala huutaa bensavalo :D

              Comment


                Googlella löytyi tuollainen: https://forums.quattroworld.com/s4s6/msgs/6564.phtml

                Oletko varma että tankki on oikeasti puolivälissä? Siellä voi myös olla jotain kohon edessä joka estää sen nousemisen ylös asti. Tämä on yleisin syy. Eli oikeasti sinulla on tankki täynnä mutta tuon syyn takia se näyttää vain puolta tankkia.

                Comment


                • Kiitos. Pitää kokeilla vielä tyhjätä tankki niin näkee paljonko sieltä ainetta tulee. Tuo pumpun asennus on aika hanurista ja voihan se olla että siellä on jokin päässyt kääntymään väärään asentoon eikä koho pääse liikkumaan vapaasti.

                  Comment


                    Onkos kukaan laittanut Direnzan pakosarjoja ässään? Itsellä hyllyssä tuollaiset että tarvitsevatko muutoksia? Eihän noita pääse mallaamaan kun auto vielä ajossa eikä koneen nosto ihan vielä ajankohtainen, mutta tietäisi jo etukäteen vähän.

                    Comment


                    • Alkuperäinen kirjoittaja Luxman Näytä viesti
                      Mistä olette hommanneet ER:n välijäähyjä? Näköjään monetkaan am firmat ei eurooppaan halua lähettää ja ER:n sivuilla jälleenmyyjien tiedot on kyllä aika vanhentuneita...
                      Löytyivät Ringer Racingistä, kohtuuhintaan, mainio palvelu, suosittelen. Jonkun sortin ale menossa, esim. kytkinpakettien osalta.

                      https://www.ringer-racing.com/
                      Viimeksi muokannut Killeri; 4.8.2020, 08:54. Perustelu: Linkki kuntoon.

                      Comment


                      • Painetestiä tarttis tehdä. Kone on pukissa, ilman öljyjä, ja kokeilin tulpata toisen puolen ensin. No painettahan tuo ei pidä yhtään, toisen puolen turbosta vuotaa ilmat pihalle. Onko tosiaan noin, että paineet karkaa öljynkierron kautta kun ilman öljyjä yrittää testata? Turbot on käytännössä uudet... Saako tuon vuodon jotenkin tukittua? Ja vaikka toisen puolen tulppaisikin, kertyy paineet lohkon sisälle, ja veikkaisin että vuotaa jostain kartanolle, öljykorkista tms. Joku vinkki nyt olis tarpeen...

                        Edit: onhan ne turbojen painepuolet yhdessä näköjään, N75:lle menee molemmista putket...

                        Hyvin tuntuu tää foorumi edelleen pelittävän. Kysymyksen kun heittää, niin eipä kauaakaan niin kun asiat selviää :)
                        Viimeksi muokannut Luxman; 7.8.2020, 13:41.

                        Comment


                        • Click image for larger version  Name:	IMG_6020.JPG Views:	0 Size:	212,7 Kt ID:	1897615

                          Mihin tulee tuo 2-napanen musta liitin, keskellä koneen takana?

                          Comment


                            Näyttäisi jälkijäähdytyspumpun liittimeltä.

                            Comment


                            • S4:n voimansiirrosta alkanut tulla tuntuvaa värinää. Ei se tavallinen tilanne, että vedätettäessä tärisee, vaan kun löysää kaasun (vaihde päällä) niin silloin värinä alkaa kierrosten laskiessa. Veto päällä ei siis mitään ongelmaa. Kytkimen kun painaa pohjaan, niin värinä lakkaa. Moottorin kiinnitystyynyt on uudet, muuten voimalinjan tukikumit on vanhaa tavaraa... b5:sta kysymys. Mihin oireet viittaa?

                              Comment


                              • Ei ole S4, mutta B5 A4 2.8 quattro alkoi edellisenä kesänä tehdä samaa, ihmeellinen täristys moottorijarrulla etenkin tietyllä kierrosalueella. Ekan kerran huomasin motarin rampilla kun hidasti moottorijarrulla. Meni ehkä viikko niin kuului pamahdus ja helinää. Kuskinpuoleinen etummaisen vetoakselin sisempi nivel sylkäisi kuulat tielle. Eli siinä yksi mahdollinen vikapaikka. Vapaalla tai kiihdyttäessä ei oireillut mitenkään eikä myöskään omaan korvaan mitään ylimääräistä ääntä. Täristi siis siinä määrin, että ihan ekana tarkistin pyöränpulttien kireyden.

                                Comment


                                • Joo hyvinkin mahdollista. Pitää vielä tarkistaa voimansiirron kiinnitykset ettei siellä ole mikään löystynyt... Mutta oireet on sen verran nopeasti voimistuneet, että eiköhän syyllinen kohta paljastu.

                                  Comment


                                  • Moikka!

                                    Tuoreena jäsenenä ensinnäkin kiitoksia clubiin hyväksymisestä.

                                    Heti kysymyksellä liikenteeseen..
                                    Teen kytkinremppaa äskettäin hankkimaani otsikon autoon ja vauhtipyörän irroitettuani huomasin, että märkää oli... Itse akselitiiviste näyttää varsin kuivalta, mutta laippa varsinkin reunoilta aika karu.

                                    Varmaan laipan silkkarit alareunoista vuotaa, joten vaatii toimenpiteitä. Onko näiden vehkeiden kanssa temunneet uusineet onnistuneesti tuon laipan+tiivisteen akselitiivisteineen siten, että ylempää öljypohjaa ei irroita? Epäilykset herää siitä, että saako silikonipötkön laipan alareunassa pysymään nätisti, jos koitaa samaan aikaan painaa tuon stefan suorassa kiinni kampiakseliin? Jostain toiselta foorumilta luin kummitustarinoita, että moneen kertaan oli saanut nyppiä kamat edes takasin ulos autosta, kun aina oli vuotanut... Jos tämän voi moottoria sisään/ulos -jumpan voi välttää, niin vinkkejä otetaan vastaan.

                                    Paljon kiitoksia!

                                    Click image for larger version

Name:	2023-02-13 21.40.00.jpg
Views:	846
Size:	278,4 Kt
ID:	1953765

                                    Comment


                                      Voithan asentaa ensin laipan ja sitten stefan niin ei tarvitse kikkailla niin paljoa.

                                      Comment


                                      • Joo, näin mä sen kanssa tuossa pähkäilin. Voisi olla parhaat mahdollisuudet saada pysymään litkut sisäpuolella. Kiitos!

                                        Comment


                                        • Onko asiantuntijoilla näkemystä kannattaako kansien puolikuutiivisteeseen tarjota silikonia tiiveyttä parantamaan vai ei? Korjausohjeissa ei mainittu että tarvitsisi, mutta jotkut sen kanssa läträä enemmänkin. Ja sama kysymys nokka-akselin säätimen tiivisteen kanssa, kannattaako voidella molemmat puolet vai pelkästään toinen kuten ohjeessa mainitaan?

                                          Suurkiitokset!

                                          Comment


                                            Minä olen laittanut kaikkiin noihin ohuesti.

                                            Comment


                                            • Maxxecu päivitys tulossa, ja siihen liittyen egt anturit menee uusiksi. Mutta millä kierteellä anturit on kiinni pakosarjassa? Wayne muisteli että m12 ja jotain... Onko jollakin varmaa tietoa?

                                              Comment


                                                M12x1.

                                                Comment


                                                • Joo kiitos Mikko. Netistäkin tuo löytyi kun jaksoi kaivella...

                                                  Comment


                                                  • Kelit lämpenee, öljyt ohenee ja samalla sitten alkoi pärinät kuulumaan, kun koneen laittaa käyntiin. Rallatus on jo sen verran häiritsevä, että asiaan pitää alkaa kohta suhtautumaan jollain tavalla. Nokkaketju(t) siellä hankaa venttiilikoppaan ja tilanne korjaantuu parin sekunnin jälkeen, kun öljynpaineet nousevat. Ei ehkä vakavaa vielä, mutta saattaa siitä jotain silppua päätyä öljyn sekaan ja varmaan ketjukin antautuu jollain aikavälillä.

                                                    Samaisesta aiheesta oli täälläkin turistu jo moneen otteeseen, mutta tarinat olivat sen verran ikääntyneitä, että kysynkin onko joku tilaillut uusia ketjuja ja/tai säätimiä lähihistoriassa? Mistä kannattaa ostaa ja onko joku varaosamerkki parempi kuin toinen? Voiko, olla että vika olisikin tuossa "oil retention valvessa" (kts. kuva)? Onko se jonkun sortin takaiskuventtiili, joka pitäisi öljyt paremmin kannessa ja paine nousisi nopeammin?

                                                    Kiitos paljon avusta ja hyvää kesää!

                                                    Comment


                                                      Kuva ei näy :(

                                                      Comment


                                                        Tuskin niitä ketjunkiristimiä tarvii vaihtaa. Ota ne auki ja pese kunnolla ultraäänipesurilla, ja vaihda ne kansien välissä olevat takaiskuventtiilit.

                                                        Comment


                                                        • Moikka!

                                                          Kiitos vastauksista!

                                                          Ahaa, ok. Minä kun sain semmoisen käsityksen noista aiemmista keskusteluista, että porukka on joutunut vaihtamaan ketjunkin. Pitääpä pesaista ne säätimet ja koittaa mitä tapahtuu. En tiedä olisiko vörtti samalla uusia ne säätimien "laahaimet".

                                                          Meinaatko takaiskuventtiileillä niitä imusarjan alla olevia? Ne mitkä ovat mäntien öljysuihkukanavien vieressä (kuva alla)?

                                                          Harmi, että edellinen kuva ei näkynyt. Ehkä png-tiedosto ei kelpaa. Minulla se tossa kyllä näkyy, mutta koitan uudestaan tähän alle.

                                                          Click image for larger version

Name:	Näyttökuva 2024-06-27 123645.jpg
Views:	205
Size:	271,9 Kt
ID:	1974467 Click image for larger version

Name:	Screenshot 2024-06-26 at 21.23.52.jpg
Views:	215
Size:	751,2 Kt
ID:	1974466

                                                          Comment


                                                            Jep, just numero 9 siinä. Jos lähdet vaihtamaan tarvitset sen kampikammion tiiviste myös, eli numero 14.

                                                            Comment


                                                              Ahaa, ok. Minä kun sain semmoisen käsityksen noista aiemmista keskusteluista, että porukka on joutunut vaihtamaan ketjunkin.
                                                              Unohtui sanoa, että kyllä se ketjukin kannattaa vaihtaa samalla. Ja juurikin tuo osa numero 9 on se takaiskuventtiili, niitä on kaksi.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X