Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tuohan modi syö siis tehoja :)

    Comment


    • Alkuperäinen kirjoittaja vepek Näytä viesti
      Näyttäisi Allroadissa after-run pump vuotavan, kun ajaa kaupunkiajoa pitkään ja pysäyttää auton , jonkin ajan jälkeen on auton alla lätäkkö, vettä valuu imusarjan alta. Pumpun numero on varmaankin 078965561 . Onko niitä eri versioita tai Boschin yleismalli saatavilla? Pumpun varmaankin voisi myös ohittaa, mutta varmaankin tulee vikakoodi.
      Pumpun vaihtotyö näyttää aika kovalta työltä , joku on sen muistaakseni täällä tehnyt, mutta en löytänyt haulla, tosin netistä kyllä löytyy ohjeita.
      Jos yhtään auttaa, niin itse tässä juuri pyörittelen tuota pumppua käsissä ja se on Bosch 0 392 020 039, joka vastaa tuota esittämääsi numeroa myöskin.

      Löytyy muutes pumpun uudet letkut jos tarvitset.
      Viimeksi muokannut Joksa_; 23.5.2018, 19:17.

      Comment


      • Vauhtipyörän pulttien kiristyksestä oletteko kiristäneet 60nm+180astetta vai 60nm+90astetta? Jhmotorsportin sivulla oli tuo 60nm+90..

        Comment


        • Oikea arvo on 60 Nm + 180 astetta.

          Comment


          • Alkuperäinen kirjoittaja Carbin
            Audin huolto ohjeessa kuitenkin annettu 2.5tdi:n kohdalla max paine 7bar korkeilla kierroksilla. Dieselin ratashan on vielä pienempi ja koneessa vähemmän kierroksia.
            Onko sulla siinä nyt se dieselin ratas, vai vakio 2.7?

            Comment


            • Vakio 2.7 ketjuratas pumpussa. En tullut kokeilleeksi sitä dieselin ratasta siis ollenkaan mitä sillä tapahtuisi. Autokin tällä hetkellä halvaantuneena odottaa uutta kytkintä niin projekti vähän seisoo.

              Tilasin uuden alkuperäisen pumpun että pääsee loppukesänä ajamaan, ennen kuin keksii mikä aiheuttaa sen 7-8bar paineen yläkierroksilla.

              Comment


              • Mitäs tuolla dieselin pumppu modilla nyt oikein haetaan näissä? Onko vaan niin paljon edullisempi kun S4:n originaali?

                Comment


                • Hinta ero marmorilts 3€ eli ei juuri mitään. Ainut että dieselin pumpun tuotto on paljon isompi. Ratas pari on n. 1.5 kertaa leveämpi kuin S4 orkkiksen.

                  Comment


                  • Missä vaiheessa tai tilanteessa orkkispumpun tuotto loppuu kesken, ettei enään riitä rasva laakereille?

                    Comment


                    • Ei todennäköisesti missään vaiheessa jos öljynkierto järjestelmä on kunnossa. Mutta suurempi tuotto vähentää riskiä että jossain kohtaa koneessa tulee kuiva kohta.

                      Miulla nyt tuli tunnit täyteen vakio pumpusta niin samahan tuo on kokeilla.

                      Comment


                      • Ässä taas oireilee, abs-yksikön koodauksella hävisi edelliset ongelmat eli esp ja abs valon piippaus. Nyt ilmaantunut laturin vaihdon jälkeen seuraavia koodeja:

                        P16955- Brake switch implausible signal-intermittent
                        P16946- System voltage too low
                        P16885- Vehicle speed sensor-implausible signal-intermittent
                        P18010-Power supply terminal 30- voltage too low
                        P16486- Mass airflow sensor- signal too low.

                        Eli viittais jännitepuolen ongelmiin mutta tosiaankin akku ja laturi pitäisi olla ok. Mites tässä pitäs jatkaa, sulakkeet näyttää olevan ehjät kans.

                        Comment


                        • Olen aika varma että maffi oireilee

                          Comment


                          • Onko muilla ollut ongelmia uusien venakoppien tiivisteiden kanssa? Hammu vaihteli tähän mun yksilöön uudet tiivarit ja ne on nyt jouduttu liimaamaan kolme kertaa, kun aina vaan työntää öljyä jostain välistä.

                            Alkaa ns huumori loppumaan, kun eilen viimeksi tuli taas mukava öljykärypilvi pellin alta kun seisoi liikennejonossa.

                            Comment


                            • OEMit vai tarvikkeet? Just koko Saksan reissu manattiin Jannen autoa kun koko ajan vaan käryää uusilla tiivisteillä. Molemmat tultiin siihen loppupäätelmään että merkkarin tiiviste toimii aina, tarvike toimii jos sattuu saamaan oikeanlaisen.

                              Maksaahan se alkuperäinen enemmän mutta eipä tarvi taas vuoden päästä olla vaihtamassa.

                              Comment


                              • On kyllä tarvikkeet pelannut, juuri kanssa vaihdettu ne. Nurkat oikeilla liimoilla, niin on kyllä aina pitänyt. Ettei ole halki ?

                                Comment


                                • Hammu osanee vastata parhaiten. Itse vain maksavassa osassa tässä hommassa.

                                  Comment


                                  • Ei kaikki tarvikkeet huonoja olekaan, Elring ja Reinz on toiminu itellä 30V ja 40V koneiden kanssa. Joku random halvempi meni itellä vaihtoon heti viikon päästä kun ei ekalla eikä toisellakaan yrittämällä pitänyt.

                                    Comment


                                    • Tilannetietoa viestin 3797 tilaukseen: edelleen pakosarjat saamatta, eikä myyjä vastaa yhteydenottoihin. Tässä muutaman viikon olen soitellut useamman kerran päivässä ja laittanut sähköpostia, sitä ennen ehkä kerran viikossa.

                                      Summa summarum - en voi suositella AG-Motorsportilta tilaamista.

                                      Viesti 3797

                                      Comment


                                      • Oliko se 14vrk se valmistumisaika? Ja joulukuussa 2017 tilattu.

                                        Comment


                                        • Minulla on bitissä juuri Elringin tiivisteet ja ei pidä. Aikoinaan tappelin ACK:n kanssa samasta asiasta, kokeiltiin Reinzistä lähtien kaiken maailman tarviketiivisteitä enkä saanut pitämään. Sitten marmorilta original teile ja vuodot loppui siihen.

                                          Kun tuota venttiilikopan tiivistettä kanteen sovitin paikoilleen, niin sen näki heti ettei tule pitämään. Tiiviste tuntuu olevan liian pitkä, aina jostain kohden nousee koholle eikä istu paikoilleen oikein mitenkään. Sama homma oli ACK:n kanssa, mutta originaali tiiviste istui paikoilleen täydellisesti.

                                          Comment


                                          • Mitä sanoo raati onkohan ässän hammastanko kaput kun kolisee rattia heiluttaessa? Välystä on häiritsevästi. Kaikki tukivarret ja pallot vaihdettu eteen, myös sisäpäät. Raidetangon pultit kiristetty ja esijännitystä kiristetty eikä vaikutusta.
                                            Raidetanko ei vuoda. Kolina ei ole identtisen voimakas ratin kaikissa asennoissa.
                                            Vai vieläkö tuohon on jokin muu mahdollinen syy?

                                            Comment


                                            • Kuullostaako tai tuntuuko kolina erilaiselta auto käynnissä tai sammutettuna? Esijännityksen säätö tarkoittanee sitä isoa mutteria hammastangon pohjassa?

                                              Tarkista vielä ainakin rattiakseli ja erityisesti siinä olevan nivelen toiminta.

                                              Comment


                                              • Käynnissä ehkä hieman vaimempi. Rattiakselin pultti oli tiukalla ja ei tuntunu ääni tulevan sieltä. Konehuoneesta kuunneltuna tulee akkukotelon alta, eli juurikin tuolta hammastangon luota.

                                                Comment


                                                • Tästä voi olla jollekkin hyötyä.

                                                  Comment


                                                  • Pistetään nyt tähän topicciin tämä kysymys. Hain eilen TT:lle kaveriksi tuollaisen a6 2.7 biturbon (Rpf-656) ja kiinnostaisi tietää mitä tuolle on tehty? Ahdot nousee 1.6 bariin ja ilmamäärän ollessa 300 mg/s niin vilkuttelee moottorin vikavaloa ja alkaa pätkimään. Ei jätä kuitenkaan mitään vikakoodia muistiin, normiajolla toimii ihan hyvin. Vcds ei itseltä löydy niin reaaliaikainen logitus ei oikein onnistu, nuo arvot on torque prolla kaiveltu. Ps. Klubin tarra löytyy takaluukun kannesta.

                                                    Comment


                                                    • Rekisterikilvellä löytyi tuollainen, siellä lukee jotain mitä on tehty.
                                                      https://www.nettiauto.com/audi/a6/9432901

                                                      Comment


                                                      • Jakopäätä ja sen hiluja tilaamassa ja varmistaisin onko nämä oikeat:
                                                        https://spareto.fi/tuotteet/ct920wp3...iming-belt-kit
                                                        https://spareto.fi/tuotteet/6pk1856-moniurahihna

                                                        Lisäksi vinkkejä minkä merkkinen termari ja moniurahihnan kiristin kannattaisi ottaa?:
                                                        https://spareto.fi/tuotteet?utf8=%E2...rds=078121113F
                                                        https://spareto.fi/tuotteet?utf8=%E2...ds=078903133AB

                                                        Comment


                                                        • Kyllä noi oikeat on.. Febin termari ja moniurahihna fks on hyvä..
                                                          Onko työkalut hallussa että saat jakopään tehtyä?

                                                          Comment


                                                          • fks? skf? ;) Katoin että JHM möisi Wahlerin termostaattia high quality oemina, sellainen olis sparetolla 12€. En tiedä meneekö hifistelyks mutta ei helpoimmassa paikassa tuo termostaatti niin kerralla sit oikea.

                                                            On mulla nokkien lukitustyökalu ja crank lock pin. Videot ja ohjeet lukaistu ja katottu muutamaan kertaan läpi, parin kaverin kanssa aikomus tehdä.

                                                            Comment


                                                            • Kato samal ettei nokkien stefat vuoda etupäästä, nekin menee samaa konkurssii sitte..
                                                              Ps: 14h töitä takana niin menkööt kirjotusvirheet sen piikkiin... ;)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X