Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kiintoavaimella niitä on tullut kiristettyä.

    Comment


    • Tuosta simppeli keino vetää momenttiin kiintoavaimella. Kalapuntari avaimen toiseen päähän ja sitten vaan kiristämään...

      Momenttihan M = F * r jossa F on voima, Newtonia tavallisesti, r vääntövarren pituus metreissä. Kuvassa pultin kannan keskipisteestä paikkaan josta puntari vetää on 0,21m ja kun haluttu momentti on 30 Nm, niin puntarin pitää osottaa 30/0,21 = 142 N eli 14,2 kg (10N vastaa aika tarkkaan 1kg). Kuuden euron kalapuntarilla tuli ihan tarpeeksi hyvää tulosta, parin Nm heittoa kun 30Nm oli tavoitteena. Vetokulman avaimen suhteen pitää olla mahdollisimman lähellä 90 astetta ja avaimen pitäisi olla lähes suora, muuten tulee virhettä.

      Joo siis kuvankin yritin laittaa, mutta eihän näitä ossoo... missä on buttoni "manage attachments"?

      Comment


        Tuohon ecu swappiin ratkaisu jos joku muu pähkäilee saman ongelman kanssa:

        Eli 551g ecusta pitää poistaa ajonesto, sen jälkeen flashata nefmotolla 551d purkin softa sisälle. Jotta piirin luku ja kirjoitus onnistuu autossa paikallaan tarvii suoran k-linjan ja ecun pinniin 121 +12v hyppyjohdolla (virtalukon takaa) ja tietty akku laturiin. Onnistuneen flashin jälkeen moottorin soft. coding arvo piti mun tapauksessa muuttaa 05752 arvosta 05711 arvoon. Nyt kaikki toimii niinkuin pitää. Kiitos okkimille vinkistä.

        Comment


          Matka loppui tänään rutinan ja paukkeen saattelemana ja takaa sisempi vetonivelen murros antautui. Olikos S4:ssa omat sisänivelet vai käykö yleisesti kaikkiin B5 quattroihin sama nivel?

          Comment


            http://www.oemepc.com/audi/part_sing.../lang/e#sec_12

            Haluakko lisää käytettyjä niveliä?

            Comment


              Jos en nyt nopeasti uutta löydä, nii voisin tulla hakemaan. Mätänet näyttäs myyvän taakse sisempää niveltä, sopivuus "quattro sisempi taakse"
              Mahtaakohan istua S4:een?
              Huomenna irroittelen vetokepukan ja toivon ettei boorit ole ottanu itseensä.

              Comment


                Täällä on satuiltu noista nivelistä enemmän ja vähemmän.

                Comment


                  Ei taida mätänetin nivel sopia taakse.
                  Ässä 108mm, 28-poori, 4D0598103
                  muut 100mm, 100mm, 33-poori, 8D0498103A

                  Comment


                    Lueskelin että S4:ssa sopisi sama sisänivel eteen ja taakse. Mätänet tarjoaa 108mm ja 28-boorista niveltä eteen sisemmäksi. Noh haen moisen ja ihmettelen sitten lisää.
                    Edit: Tuotenumero: 17-4214 oli sopiva sisäniveleksi taakse. Oli hävinny boorit vanhasta nivelestä
                    Viimeksi muokannut Niconce; 28.9.2017, 20:36.

                    Comment


                      Ässä alkoi yllättäen menemään laihelle vedossa. Aikaisemmin 0,81-0,83 lambdaa, nyt 0,9-0,93 siellä 5,5krpm ylöspäin. Vaihdoin jo polttoainesuodattimen, uuden 044 pumpun ja toisen maffin. Ei vaikutusta. Ja auto käy nätisti, ei pätki jne.

                      Seuraavana kokeilla toista PLX mittaria-sensoria-purkkia oisko niissä herjaa. Teki nimittäin reilu viikko takaperin semmoisen että näytti full leania noin 5min kun löin ässän käyntiin viikon seisonnan jälkeen. Sit vaan alkoi näyttää normaalia itekseen.

                      Mutta oisko muuta mitä tulee mieleen miksi yhtäkkiä alkanut mennä vedossa laihalle? Suuttimet pesuun ehkä?

                      Comment


                        meneeks NB lambdat myös vai onko noi ainoat? Arvaisin että sensori lopussa

                        Comment


                          NB lambdat?

                          En oo kattonu mitä moottorinohjauksen omat sanoo. Tuossa on siis 3 lambdaa joista 2kpl on bank 1 putkessa ja toinen niistä menee pelkästään plx:lle.

                          Ja plx:n lambda sensori on nyt reilu 5v vanha, ja ecun omat on 1,5v vanhat.
                          Viimeksi muokannut Carbin; 4.10.2017, 10:58. Perustelu: Lisäys

                          Comment


                            Eiköhän se jo ole vaihtokunnossa. Koita ainakin uudella sensorilla joka jää varalle jos nykynen kunnossa.

                            Comment


                              No niin, tällainen tyhmän kysymys:
                              RiSan kone pöydällä, tarkoitus laittaa sisukalut uusiksi. Samalla kun kone pöydällä tulisi tällaiset turbot:
                              K04 mode by Fin-Turbo RS6 turbiineilla ja n. 43mm kompurasiivillä + Wagnerin DP:t

                              Vaatiiko ohjelmapäivityksen saman tien, jotta toimii?

                              Takana se, että ei tässä vaiheessa olisi tarkoitus päivittää suuttimia, coolereita ja loppupäätä putkistosta sekä ohjelmaa, jos tuo vaan varmasti pelaisi vakio-ohjelmalla.

                              Comment


                              • Ajaa pystyy mutta ahdot tuskin käyttäytyy kovin mukavasti ilman että softaa on päivitetty sen osalta.

                                Comment


                                  N75:n piuha irti. Noin ajelin itse yhden kesän k04 karttojen kanssa samanlaisilla hybridi hyrrillä.

                                  Comment


                                    N75 piuha irti, eli käytännössä ahdot 0,5 ja sitten hukkis auki. Ei pitäis ainakaan damagea tehdä. Kunhan budjetti kestäis niin tekisin kaiken kerralla, mutta kun tuohon autoon tulee kaikkea tuplana...

                                    Carbin - minkälaiset nuo turbot on, lähinnä heräävyys ja huipputeho. Noidenhan pitäisi olla jonkinlainen kompromissi noiden kahden asian väliltä.

                                    Comment


                                      No mulla on käytännössä samat ahtimet. Heräilee aikasin pienten turbiinikoteloiden takia. Kolmessa ja puolessa tonnissa on varmaan jo täydet karkelot käynnissä. Huipputehoa bensalla varmaan luokkaa 500 ja etanolilla ehkä 10% enemmän. Enemmänkin olisi painetta saanut etanolilla, mutta ei tohtinyt vakio alakerralla enempää jättää.

                                      Huonona puolena sitten se, että ne turbiinikotelot on pienet, niin kierroksilla pakopaineet ja sitä kautta pakolämmöt nousee.

                                      Comment


                                        No tuommonen käyrä niillä tuli, koneena vakio AGB takomännillä ja h-veiveillä. Todella hyvät katuahtimet. Lentokentälle pitäis saada se 100hv kyllä vielä lisää mutta noissa loppuu pakopuoli kesken. Ja RS6 pohjasilla tulee sitten sinkkuturbomaista viivettä.
                                        Attached Files

                                        Comment


                                          No joo, viivettä ja viivettä, jos yli 4000 rpm on koko ajan edellä. Toki sen ekan vaihteen alun kirii alussa nopeammin mutta onhan sille alaväännölle toinenkin tapa = diesel :)

                                          Comment


                                          • Dynokäyristä joissa x-akseli on kierrosluku ei voi lukea ahtimen viivettä. :) Aika-akseli tilalle niin alkaa lagin ja boost thresholdin erot hahmottumaan.

                                            Comment


                                              Juu ja tuossa +4000 ihan samat vasteet.

                                              Comment


                                                Ja sitten seuraavaa vitutuksen kohdetta BiT maailmasta...
                                                Ohjaustehostimen pumppu vaihdettu ja ilmattu. Koe-ajo ja kaikki toimi hyvin. Sitten tallilta kotiin ja puolimatkassa ohjaus jäykistyi ja uusi pumppu alko huutaan ku hyeena leijonan pannessa takaapäin!
                                                No, kotio asti sahattu ja kansi auki ja vainajan kimppuun! Mitään ei näy muuta kun tehostimen nestesäiliö roiskinu yli aikas paljo, eli paluu toimii.
                                                Onko ideoita mistä tälläinen ihanuus johtuu?

                                                Comment


                                                  En toki oo kauheesti ajanu muilla tuplaturbo vehkeillä, mutta aika pientä tuo viive miusta on. Ja toki jos verrataan sinkkuturbo supraan esim niin kyllähän tuo on viiveetöntä menoa ajella. Dieselit on tosiaan sitä varten jos alta 4krpm halutaan vejättää. Niinku Mikkokin totesit.

                                                  Comment


                                                  • Mitähän tapahtui? Ajoin eilen epähuomiossa vauhdilla uuden hidasteen yli ja otin kivan pompun siinä. Mikään ei kyllä "pohjannut" mutta ohjaustehostin otti itseensä. Jonnekin hävittää nesteet 10km matkalla nyt...

                                                    Comment


                                                      Jos vuotokohtaa ei näy, niin katsoppas raidetangon suojakumien alle. Voi olla, että tuollainen isku on välittynyt pyöräntuennasta raidetangolle, josta sitten on antautunut tiiviste.

                                                      Comment


                                                        Ässä alkoi yllättäen menemään laihelle vedossa...
                                                        Eipä tarvinnu kokeilla ees uudella anturilla kun tuo PLX jumahti tänä aamuna kokonaan LEAN modeen. No tulipahan huollettua polttoaine puoli tässä joutessaan...

                                                        Comment


                                                        • Alkuperäinen kirjoittaja kook00 Näytä viesti
                                                          Jos vuotokohtaa ei näy, niin katsoppas raidetangon suojakumien alle. Voi olla, että tuollainen isku on välittynyt pyöräntuennasta raidetangolle, josta sitten on antautunut tiiviste.
                                                          Näin on ilmeisesti käynyt kummallakin puolella... Voiko sieltä nyt vaihtaa jotkut tiivisteet vai onko hammastanko nyt entinen?

                                                          Comment


                                                            Taitaa vaatia jonkinlaista erikoiskalua jos stefoja pitää vaihtaa. Eli hammastanko vaihtoon.

                                                            Comment


                                                              S4 1998 kiertokangen laakerit

                                                              AGB (2.7bt)on purettu aivan atomeiksi ja porattu pariin ylikokoon. Kaikki muut hilut on käytännössä hankittu tai tiedossa mistä löytää, mutta kiertokankien laakereita en tahdo oikein löytää.
                                                              Tarkoitus olisi löytää hyvät ja kohtuu hintaiset. Calicon laakereita löytyy, mutta onko kellään tiedossa muita vaihtoehtoja tai mistä löytyisi?

                                                              Kiitos ja kumarrus

                                                              Ja jos viesti on väärässä aihealueessa, niin pahoittelut siitä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X