Kiintoavaimella niitä on tullut kiristettyä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)
Collapse
X
-
Tuosta simppeli keino vetää momenttiin kiintoavaimella. Kalapuntari avaimen toiseen päähän ja sitten vaan kiristämään...
Momenttihan M = F * r jossa F on voima, Newtonia tavallisesti, r vääntövarren pituus metreissä. Kuvassa pultin kannan keskipisteestä paikkaan josta puntari vetää on 0,21m ja kun haluttu momentti on 30 Nm, niin puntarin pitää osottaa 30/0,21 = 142 N eli 14,2 kg (10N vastaa aika tarkkaan 1kg). Kuuden euron kalapuntarilla tuli ihan tarpeeksi hyvää tulosta, parin Nm heittoa kun 30Nm oli tavoitteena. Vetokulman avaimen suhteen pitää olla mahdollisimman lähellä 90 astetta ja avaimen pitäisi olla lähes suora, muuten tulee virhettä.
Joo siis kuvankin yritin laittaa, mutta eihän näitä ossoo... missä on buttoni "manage attachments"?
Comment
-
Tuohon ecu swappiin ratkaisu jos joku muu pähkäilee saman ongelman kanssa:
Eli 551g ecusta pitää poistaa ajonesto, sen jälkeen flashata nefmotolla 551d purkin softa sisälle. Jotta piirin luku ja kirjoitus onnistuu autossa paikallaan tarvii suoran k-linjan ja ecun pinniin 121 +12v hyppyjohdolla (virtalukon takaa) ja tietty akku laturiin. Onnistuneen flashin jälkeen moottorin soft. coding arvo piti mun tapauksessa muuttaa 05752 arvosta 05711 arvoon. Nyt kaikki toimii niinkuin pitää. Kiitos okkimille vinkistä.
Comment
-
Comment
-
Lueskelin että S4:ssa sopisi sama sisänivel eteen ja taakse. Mätänet tarjoaa 108mm ja 28-boorista niveltä eteen sisemmäksi. Noh haen moisen ja ihmettelen sitten lisää.
Edit: Tuotenumero: 17-4214 oli sopiva sisäniveleksi taakse. Oli hävinny boorit vanhasta nivelestäViimeksi muokannut Niconce; 28.9.2017, 20:36.
Comment
-
Ässä alkoi yllättäen menemään laihelle vedossa. Aikaisemmin 0,81-0,83 lambdaa, nyt 0,9-0,93 siellä 5,5krpm ylöspäin. Vaihdoin jo polttoainesuodattimen, uuden 044 pumpun ja toisen maffin. Ei vaikutusta. Ja auto käy nätisti, ei pätki jne.
Seuraavana kokeilla toista PLX mittaria-sensoria-purkkia oisko niissä herjaa. Teki nimittäin reilu viikko takaperin semmoisen että näytti full leania noin 5min kun löin ässän käyntiin viikon seisonnan jälkeen. Sit vaan alkoi näyttää normaalia itekseen.
Mutta oisko muuta mitä tulee mieleen miksi yhtäkkiä alkanut mennä vedossa laihalle? Suuttimet pesuun ehkä?
Comment
-
NB lambdat?
En oo kattonu mitä moottorinohjauksen omat sanoo. Tuossa on siis 3 lambdaa joista 2kpl on bank 1 putkessa ja toinen niistä menee pelkästään plx:lle.
Ja plx:n lambda sensori on nyt reilu 5v vanha, ja ecun omat on 1,5v vanhat.
Comment
-
No niin, tällainen tyhmän kysymys:
RiSan kone pöydällä, tarkoitus laittaa sisukalut uusiksi. Samalla kun kone pöydällä tulisi tällaiset turbot:
K04 mode by Fin-Turbo RS6 turbiineilla ja n. 43mm kompurasiivillä + Wagnerin DP:t
Vaatiiko ohjelmapäivityksen saman tien, jotta toimii?
Takana se, että ei tässä vaiheessa olisi tarkoitus päivittää suuttimia, coolereita ja loppupäätä putkistosta sekä ohjelmaa, jos tuo vaan varmasti pelaisi vakio-ohjelmalla.
Comment
-
N75 piuha irti, eli käytännössä ahdot 0,5 ja sitten hukkis auki. Ei pitäis ainakaan damagea tehdä. Kunhan budjetti kestäis niin tekisin kaiken kerralla, mutta kun tuohon autoon tulee kaikkea tuplana...
Carbin - minkälaiset nuo turbot on, lähinnä heräävyys ja huipputeho. Noidenhan pitäisi olla jonkinlainen kompromissi noiden kahden asian väliltä.
Comment
-
No mulla on käytännössä samat ahtimet. Heräilee aikasin pienten turbiinikoteloiden takia. Kolmessa ja puolessa tonnissa on varmaan jo täydet karkelot käynnissä. Huipputehoa bensalla varmaan luokkaa 500 ja etanolilla ehkä 10% enemmän. Enemmänkin olisi painetta saanut etanolilla, mutta ei tohtinyt vakio alakerralla enempää jättää.
Huonona puolena sitten se, että ne turbiinikotelot on pienet, niin kierroksilla pakopaineet ja sitä kautta pakolämmöt nousee.
Comment
-
Comment
-
Ja sitten seuraavaa vitutuksen kohdetta BiT maailmasta...
Ohjaustehostimen pumppu vaihdettu ja ilmattu. Koe-ajo ja kaikki toimi hyvin. Sitten tallilta kotiin ja puolimatkassa ohjaus jäykistyi ja uusi pumppu alko huutaan ku hyeena leijonan pannessa takaapäin!
No, kotio asti sahattu ja kansi auki ja vainajan kimppuun! Mitään ei näy muuta kun tehostimen nestesäiliö roiskinu yli aikas paljo, eli paluu toimii.
Onko ideoita mistä tälläinen ihanuus johtuu?
Comment
-
En toki oo kauheesti ajanu muilla tuplaturbo vehkeillä, mutta aika pientä tuo viive miusta on. Ja toki jos verrataan sinkkuturbo supraan esim niin kyllähän tuo on viiveetöntä menoa ajella. Dieselit on tosiaan sitä varten jos alta 4krpm halutaan vejättää. Niinku Mikkokin totesit.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kook00 Näytä viestiJos vuotokohtaa ei näy, niin katsoppas raidetangon suojakumien alle. Voi olla, että tuollainen isku on välittynyt pyöräntuennasta raidetangolle, josta sitten on antautunut tiiviste.
Comment
-
S4 1998 kiertokangen laakerit
AGB (2.7bt)on purettu aivan atomeiksi ja porattu pariin ylikokoon. Kaikki muut hilut on käytännössä hankittu tai tiedossa mistä löytää, mutta kiertokankien laakereita en tahdo oikein löytää.
Tarkoitus olisi löytää hyvät ja kohtuu hintaiset. Calicon laakereita löytyy, mutta onko kellään tiedossa muita vaihtoehtoja tai mistä löytyisi?
Kiitos ja kumarrus
Ja jos viesti on väärässä aihealueessa, niin pahoittelut siitä.
Comment
Comment