Alkuperäinen kirjoittaja Ananas
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)
Collapse
X
-
Tzippas 044 perjantaina duunimatkalla koskelantien ja mäkelänkadun ruuhkaiseen liikenneympyrään. Sain kenguruna sen onneksi jalkakäytävälle ja ihmettelemään mikä mättää. Käynnisty ja otti kierroksia ja heti perään sammu. No lava-autolla onneksi pääsin himaan ja pumppuhan se oli ja tankki täynnä tietenkin. Onneksi oli possusta yks 044 varalla joten sain pelit toimimaan vielä samana iltana.
Eli mulla 044 kesti noin 6-7 vuotta viinaa. Vaihdoin samalla suodattimen kun kerran hommiin alko ja kelit suosi. Ja nyt on varmaan 10 vuoteen ekaa kertaa toimiva käsijarru kun tuli ne vaijeritkin vaihdettua joten ei jää jumiin enää. Rälläkkä autto vaijerien purkamisessa hyvin mutta aikaa paloi kaikkeen jumittamiseen lähes kaikessa.
Comment
-
Varmasti on maadotus vikaa mutta missä? koneen vesiharavan maadoituksen ja ns. ison laturin lähellä olevan maadoituksen kerkesin kattomaan mutten vielä paisarin alla olevaa kerinny..
Mistä paikkaa nuo kuvan anturit ottaa maadoituksen?
Pakko olla joku maadoitus tai ecu vika kun kaikki nuo on ennen padanirroitusta olleet toimivia kamppeita..
Comment
-
Montako karvaa sinne paisarin alle pitäisi tulla?
Kattelin tänään noita maadotus pisteitä ja kaikki näytti olevan ok ja kireellä ettei ollu jääny kiristämättä mitään. Yksi vaihtoehto varmasti on että johto on poikki johtonivaskan sisällä..
Eli jokaisen sähkövian selvettely ja korjaus alkaa sulakkeista... Oli toinen ecun sulake pois pelistä.
Comment
-
Sanosin, että ei näitä kannata käyttöautoksi hankkia, enempi harrastusvehkeitä nämä on. Esim. tallin on joutunut varustamaan bitin myötä ihan uusiksi: nyt löytyy prässi, moottorinosturi, moottoripukki, tiggi, ja uusimpana hankintana saksinosturi ja paljon muuta pienempää työkalua...
Nosturi vaikuttaa ihan pätevältä, vaikka en sitä ole vielä testannut, tuli nimittäin eilen. Esim. bilteman vastaavaan verrattuna etuja ovat
- toimii verkkovirralla
- ei vaadi paineilmaa
- hyvin avointa tilaa keskellä
- siirtosarja ja ölpät kuuluu hintaan
- hyvä palvelu, nopea toimitus talliin saakka (maksusta alle viikko)
Jos kiinnostaa, niin tuosta löytyy tarkempaa kuvausta.
Comment
-
No jaa. Käyttöautona mielestäni mitä parhain jos haluaa sporttista menoa jokapäiväiseen kulkemiseen. Huoltoa tietenkin vaatii mutta osaa näitä itsekkin laittaa. Arvonalenemaa ei juurikaan tarvi miettiä ja kulkupuolessa pärjää urheiluautoille. Toki mukavuuksissa joutuu tinkimään mutta on sitä äänekkäämmilläkin ajettu. Työkaluja ja DIY henkeä tarvitaan jos halvalla haluaa päästä. B5Ässä jo vuodesta 2004 ja nyt kilsoja 314t.
Comment
-
Nyt ollaan asian ytimessä: Kun hyvin huoltaa niin vikojakin ilmestyy vähemmän :) C5 bitti on ollut käyttöautonani parisen vuotta nyt ja moottori-/voimansiirtopaketin osalta on kuluvia osia vaihdettu; kardaanin tukilaakeri, raidetangon pää eteen, raidetanko taakse, eteen molemmat uloimmat vetonivelet, kierros jarrupaloja, jarrulevyt taakse sekä jakopään hihnan vaihto kaikkine oheiskilkkeineen. Katsoisin että aika normaalia ylläpitohuoltoa on nuo edellä mainitut. Ei noihin "remontteihin" ole jakopään lukitustyökalua lukuun ottamatta mitään erikoisempia työkaluja tai tallivarusteita tarvinnut hankkia :)
Comment
-
Kun auton hankintahinta on sopiva ja ei liikaa viritä, sekä aiemmin on hyvin huollettu. Kaksi on itsellä ja maksaa ne jotakin. Toki niin "vähän" ettei uudempaa kannata laittaa. Passatille ei enää hintaa lasketa. Normaali huolto on sitten suhteellinen käsite :)Viimeksi muokannut Kilu7; 12.7.2017, 22:35.
Comment
-
Sähköflekteistä toimii vain etummainen, jäähdyttimen takana oleva ei pyöri ja lämmöt nousee paikallaan ollessa kuumilla keleillä. Etummainen pyörii myös kun ei ilmastointia päällä jos lämmöt nousee mutta ei jaksa viilentää tarpeeksi. Takimmainen pyörii kun antaa suoraan virtaa. Visko poistettu. Lähdenkö vaihtamaan lämpöanturia alavesiletkusta vai etuaisan alla olevan ohjausboksin?
Comment
-
Kuukausi sitten Audissa alkoi rutista absit ja raju nyhtäisy liikkeellelähdettäessä, jonka seurauksena absin ja esp:n merkkivalot alkoi palaa. Välillä hävisivät ja sitten palasivat joka kerta kun käynnisti uudelleen ja lähti liikenteeseen, nyt ei tarvitse edes liikkeelle lähteä kun käynnistää valot palavat.
Pari viikkoa sitten aamulla lähtiessä akku oli tyhjentynyt yöllä, no ajattelin että akku paskana, latasin ja taas sama ongelma, purkaa jonnekkin todella rajusti. Akkuna siis 90h sjnaider, tuntiin täysi akku tyhjä.
Eikä siinä vielä kaikki, kuukausi sitten pikkuisen ennen kun merkkivalot alkoivat syttylemään jäähdytinnestettä alkoi hävitä ja käynnistettäessä auto herjaa kierroksia ja savuttaa vaaleaa savua. Lämmityslaitteen kennon paluuputki oli haljennut ja vuoti akkukoteloon = uusi kenno paikalleen. Edelleen nesteet häviää, tekee painetta paisariin jonkin verran epäilen kantta tai tiivistettä.
Jonkinmoista apua kaivattas lähinnä nyt noiden merkkivalojen suhteen ja akun tyhjenemisen.
Vikakoodit luettu, ei vikakoodeja.Viimeksi muokannut okkim; 14.7.2017, 17:05. Perustelu: Viestit yhdistetty. Älä tee heti perään uutta viestiä, vaan editoi vanhaa.
Comment
-
Kummalla puolella on Bank2?
http://www.ibiblio.org/tkan/audi/2.7...-SelfStudy.pdf kertoisi että apukuskin mutta foorumilla väitetään että se olisi kuskin puolella..
G162 herjaa open or short to plus.
Kerkesin jo tänään vaihdella anturi ristiin muttei siirtynyt vika laisinkaan joten vika mahtaa olla jossain johdoissa?
Comment
-
No se on sitten "9mm" pala. Kiitoksia tästä.
Edit: Ja siis kytkinhän todennäköisesti pitäisi, mutta pääsi vesiletku koneen takaa löysälle ja tyhjenti 8litraa nestettä suoraan kytkinkopan päälle. Ei vissiin tykänny siitä kun nyt luistelee silloin tällöin..
Comment
Comment