Heh juu mutterit, kuka noita nyt toisistaan erottaa? ;D
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)
Collapse
X
-
Nyt tulee vähän laajempi kysely, koskien RS4:sta. Sellainen konevikainen kiikarissa ja okkim ohjasi tänne kyselemään lisää.
Jos nyt teen kaupat kyseisestä yksilöstä niin tarkoitus on rempata koko kone. Ainakin yksi kansi on täysin jumissa, kolmessa sylinterissä syviä naarmuja ja ainakin 4 mäntää ottanut osumaa. Kone vaatii siis täydellisen laakeroinnin, porauksen (eihän ole mikään kovakromipyttyinen?), uudet veivit ja männät. Kansipuolen olen ajatellut pitäväni orkkiksena, korkeintaan pieniä toimenpiteitä virtaavuuden suuntaan. Eli nyt ei mitään 2.8-vapariviritelmää. Turboista toinen väljä, joten nekin menisivät kunnostukseen.
Laatikon 2-sen synkrot ottaneet siipeen, eli alkavaa vikaa ja jäykkyyttä sielläkin. Sekin pitäisi korjaussarjalla laittaa kuntoon, kuka sitä Suomessa myy vai meneekö jenkkitilaukseen?
- mistä kankia ja mäntiä? suosituksia ja kokemuksia?
- jäykempää jousta venttiileille?
- mistä orkkisventtiilejä?
Tiedän, että marmorilta saa orkkisosia, mutta usein jostain muualta saa halvemmalla. Eli jos joku on selvitellyt ja tilaillut aikaisemmin, niin vinkit otetaan vastaan jos sattuisi saamaan nopeasti kasaan hinta-arvion koneen kuntoon laitolle ainakin osien puolelta.
Comment
-
Jenkeistä saa synkrosettejä helposti, eipä sitä suomesta kannata hankkia kun onhan siinä yksi välikäsi lisää...
Esim Integrated engineeriltä saa JE:n mäntiä, ja jos et joudu porauttamaan paljoa, niin Mahle powerpak männät olisi yksi hyvä vaihtoehto (81.5 mm). Veivit esim FCP:ltä, tai Maxspeedinrodsilta. Siinä vaiheessa kannattaa miettiä että haluaako käyttää Risan vai ässän veivinlaakereita, niissä on iso hintaero.
FCP-engineeringingiltä saa jousia, mutta mihin tarvitset niitä? Kuinka korkealle ajattelit kierrättää? Venttiilejä tuskin kannattaa ostaa alkuperäisinä, eikö tarvikkeet käy? Tai sitten vaikka saksasta etsimään marmorin osia, vaikka tuolta: http://www.carparts-pros.com/
Risan veivien laakerit maksa helvetisti, tuolta taitaa löytyä halvimmalla: http://www.cs-parts.de/
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Mmasa Näytä viestiBolt-on suuttimien saatavuudet suomesssa niin huonot (kuukauden sisään pitäisi saada). Korkeita malleja on monella varastossa.
Siksi kiusaan ;)
Comment
-
01E laatikon synkrojen päivitys:
https://jhmotorsports.com/shop/catal...ar-p-2054.html
Riittääkö linkin takaa löytyvä upgrade kit hintaan 445usd vai pitääkö olla vielä jotain muuta. Ja onko tuo oikea paikka ostaa vai onko ehdotuksia?
Comment
-
Tuon linkin takaa tulee kyllä $695 hinta? Kyllä siinä on kaikki mitä normaalisti tarvitaan. Tietty jos joku laakeri on rikki, niin sitten homma laajenee.
Tuolta ne kannattaa ostaa, ta sitten OE setti Advanced automotionilta.
Comment
-
Eli siis tuolta: http://advancedautomotion.com/shop/p...lerocdgtpujhn5
Näyttäisi ainakin hinta olevan 495 USD.
Voisin vaikka vannoa, että hetki sitten oli JH:lla hintana 445, mutta nyt mullakin 695...
Comment
-
https://jhmotorsports.com/shop/catal...train-c-2.html tuolla siis vaihtoehdot. Yksi niistä maksaakin sen 445$
Comment
-
Eli toisessa on vain nuo synkrot ja rinkulat ja kalliimmassa on sitten kaikki tiivisteet mukana.
Sitten seuraavaan asiaan - turbot.
Ehdottelevat kovasti Fin-Turbolla GTX-sarjan Garretteja, mutta pakosarja pitäisi olla yläasennuksella, mitä ikinä tarkoittaakaan.
Onko mitä ehdotuksia jos ajattelee tätä puolta? Tarkoituksena tehdä alhaalta heräävä n. 500-600hv paketti.
Comment
-
Tarkottaa varmaan uusia spessu pakosarjoja ja esim paisarin ja abs yksikön siirtämistä.
Mites toi käsijarru. Hain motonetistä quattron vaijerit ja ainakin se satulan pää on iso pallo kun mun satulassa oleva on kartio. Mahtuuko toi pallo pää siihen satulan haarukkaan vai vienkö takasin kun on vielä paketissa.
Edit: toi iso pallo taitaakin mennä eteen joten tommonen haarukka pääty ei sovi mun satulaan.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/24758...4Quatt-01--voTViimeksi muokannut ola; 10.4.2017, 19:14.
Comment
-
Kyllä vakiopaikkaankin saa isompia turboja. Rs6 variaatiot ja sitte tialilla garretin versioita. Rs6 modattuna varmaa edullisin tohon luokkaan ellei ite osaa pakosarjaa tehdä ja singleturbona. Niconcella on kehuttu garretpohjanen setti jos haluu alhaaltakin vääntöö. Kankiahan noi sitten jo vaatii ellei ala rajoittamaan.
Comment
-
Kanget tulee joka tapuksessa, on nimittäin siinä kunnossa tuo kone, että jos siitä rupeaa jotain tekemään niin suurin osa osista menee kierrätykseen.
Kuulostaa siltä, että nuo turbosetit ei oo halpoja. RS6 turboja ei näytä löytyvän juuri alle 2000€/pari + siihen vielä modaus päälle. En edes uskalla kysyä mitä GTX3076/R tai GTX3576/R pari maksaa...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja lukaszm Näytä viestiKuulostaa siltä, että nuo turbosetit ei oo halpoja. RS6 turboja ei näytä löytyvän juuri alle 2000€/pari + siihen vielä modaus päälle. En edes uskalla kysyä mitä GTX3076/R tai GTX3576/R pari maksaa...
Garrett pohjaisten ahtimien kanssa ei tosiaan pääse ainakaan halvemmalla.
Perus RS6 ahtimet, vakio pakosarjat/kannet/nokat ym. pääsee helposti +500hv, ajettavuus säilyy eikä taskun pohjakaan vielä näy (tai ei saisi näkyä).
Comment
-
Haluaa haluaa, en muuten konevikaista olisi ikinä ostanut vaan jotain ihan muuta. Ja kaikki maksaa, etenki hauskat asiat.
Sitä paitsi hintahan on kaikille sama, se on vain köyhälle kallis.
Joka tapauksessa, kyselen hintoja ja kanavia mistä hankkia, kun tämä on aivan uusi tuttavuus ja mielummin kyselen nyt mitä teen samoja virheitä kuin urssin kanssa (joka muuten tulee myyntiin piakkoin).
Comment
-
Mulla on ollut pari vuotta multimap jonka apinoin nefmotosta. Ei se autuaaks tee jos ei osaa niitä vaihtoehtoja muutella vastaamaan kylmäkäynnistyskarttoja. Ajotus, ahdot,max rpm, perusbensa sieltä löytyy joten pakkasten kylmäkäynnistyskartat pysyy samoina siinä binissä mikä nefmotosta löyty.
Porkkis saattais osata vaihtaa noita kylmäkartoiksi.
Jos joku osaa niin multimapin ennakko kartan ja ahtokartan voisi muuttaa niiksi kylmäkartoiksi ja sen jälkeen vois kuvitella pärjäävän myös talvella.
Mulla on k04/k24 hybridit ja herää kyllä tosi alhaalta mutta tuotto ylhäällä jää vajaaksi. Ovat kyllä erinomaiset katukäyttöön ja katotaan jos uudella maffilla sais sitä yläpäätä takas. Noi ostin aikoinaan 2200 usd pari ja noihin on tehty kaikki mahdolliset kikat millä k04 saadaan lisää virtausta pieneen runkoon. Sisuskalut extrude honattu ja poratut sisääntulo aukot ja kuumapäällysteet pakopesässä ja jopa yhden ajan hotteus zero clearance kompurakotelossa. Siitä ei välttisti ole mitään jälellä?
Comment
-
Vielä tuohon ahdin valintaan, niin todellakin suosittelen tuota Tial S605 settiä. Heräävät aika nopeasti ja voimaakin saa kohtuudella ulos. Kangille voi vaan olla aika tappavat, eli H-kanget kannattaa päivittää ehdottomasti. Ite yritän myös opetella tuon multimapin tekemisen, kun tuo E85:lla ajo kiinnostaisi myöskin.
Comment
-
Oliko jossain noiden bitukan turbojen heräämisiä tilastoitu. Flyboyllä on kaikkea tilastoa mutta pääasiassa k04 versioista. Koitin eilen heräämisiä ja seuraavat havainnot:
Kutosella tasasella
2000rpm 0.5bar
3000 rpm 1bar
Kolmosella lähes sama 0.5bar ja 2100rpm ja painepuolelle menee jo heti 1200rpm jälkeen. Nää turbot on jo ollu ajossa yli 100tkm niin pitänee alkaa jo kattella korvaavia.
Comment
-
Itse ainakaan en ole nähnyt. Jos sellaisia löytyy, niin ne voisi laittaa tuonne:
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=70115
Comment
-
Iltaa, tuli parin vuoden "lainaamisen" jälkeen hankittua takaisin tuo oma s4 ja nyt auto ei oikein taho toimia, elikkäs tyhjäkäynti epätasainen ja vikatilassa.
Tuommoset vikakoodit tuo pihalle pukkasi.
17535 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Rich
16486 - Mass Air Flow Sensor (MAF/G70): Signal too Low
17537 - Fuel Trim; Bank 2 (Mult): System too Rich
Mistä sitä lähetään vikaa etsimään? maf? ahtovuoto?
Comment
Comment